Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:44

Zijn Chip en Joanna ook leuk? Ik begrijp dat de Bouwbroers voorlopig niet meer op de buis komen, seizoen zal wel afgelopen zijn.
Komt op RTL 8 Monique :)

Dems, bedankt voor de tips voor de vaas, ik ga op zoek naar een gave katoentak, eventueel in combinatie met een bereklauw, alleen is het daar nog niet de tijd voor. Zal ook eens Googlen voor foto's...
Wil graag een klein trapje, dus een oude schildersladder (hoe mooi ook) gaat 'm niet worden.

Zelf maken trouwens ook niet... Ik denk dat ik voorlopig genoeg dingen zelf moet maken haha :P

Zal toch eens kijken bij de Action.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:55

Bereklauwen ga je nu idd niet vinden. En als jouw gemeente net zo grondig in de verdelging is als mijn gemeente, vind je ze nooit meer _O-.

Als je een klein trapje wil, is die van de Action heel geschikt :j.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:00

Bereklauwen zijn toch beschermd ??

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:04

Chip en Joanna zijn geweldig!!! Veeeeeeel leuker dan de bouwbroers, veel meer mijn smaak! Beetje brocante/licht industrieel etc. Ik zal eens opzoeken op welk net het komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:06

_San87_ schreef:
Bereklauwen ga je nu idd niet vinden. En als jouw gemeente net zo grondig in de verdelging is als mijn gemeente, vind je ze nooit meer _O-.

In Groningen zit elke zomer een enorm bos Bereklauwen (voor de Groningers, Sinter Petersburgweg), je ziet daar na de bloei altijd mensen met takken vol weg komen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:08

dems75 schreef:
Chip en Joanna zijn geweldig!!! Veeeeeeel leuker dan de bouwbroers, veel meer mijn smaak! Beetje brocante/licht industrieel etc. Ik zal eens opzoeken op welk net het komt.

Hmm, zal van de week eens kijken als ik er aan toe kom. Langer licht = langer buiten :D
Ik vind dat de Bouwbroer wel heel erg trefffend zijn altijd met de smaken van de bewoners. Niet altijd mijn smaak... Maar mag graag kijken naar de mogelijkheden :P

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:10

Ok, het heet "verbouw ons huis tot droomhuis" en is a.s. maandag om 19.32 uur te vinden op net 8

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:11

DubbelDun schreef:

Berenklauw is een exotische plant en een plaag dus kan me niet voorstellen dat die beschermd zijn.

Wel uitkijken met plukken want voor je het weet heb je enorme blaren.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:11

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:12

Ik meende eens gelezen te hebben dat de reuzenberenklauw beschermd was. Die kleintjes zijn idd een plaag.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:12

oh ja....berenklauwen kun je oogsten in zo ongeveer elke slootkant, EINDE van de zomer. Indd. goed uitkijken met je handen...meestal kunnen de goed droge geen kwaad...maar toch

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:21

Je kunt ook een paar bollen XXL sieruien planten. Als ze uitgebloeid zijn drogen ze ook op. Ik heb de normale variant in de tuin en die heb ik nu nog op de vaas staan. En ze blijven gewoon goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:25

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:

In Groningen zit elke zomer een enorm bos Bereklauwen (voor de Groningers, Sinter Petersburgweg), je ziet daar na de bloei altijd mensen met takken vol weg komen :')

Dan kun je in september je lol op :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:26

dems75 schreef:
oh ja....berenklauwen kun je oogsten in zo ongeveer elke slootkant, EINDE van de zomer. Indd. goed uitkijken met je handen...meestal kunnen de goed droge geen kwaad...maar toch

Hier niet. De gemeente is twee jaar terug een verdelgingsoffensief begonnen. En heel succesvol moet ik zeggen. Afgelopen jaar geen bereklauw gezien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:30

karin1985 schreef:
Je kunt ook een paar bollen XXL sieruien planten. Als ze uitgebloeid zijn drogen ze ook op. Ik heb de normale variant in de tuin en die heb ik nu nog op de vaas staan. En ze blijven gewoon goed.

Wat een leuke plant *\o/* jammer dat je er nu pas mee komt -O-
Te planten tussen september en november... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 15:27

MarjanB schreef:
DubbelDun schreef:

Berenklauw is een exotische plant en een plaag dus kan me niet voorstellen dat die beschermd zijn.

Wel uitkijken met plukken want voor je het weet heb je enorme blaren.

Idd niet aan komen!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:51

dems75 schreef:

Mee eens!!

RTL8 zag ik net, met dank aan Janine.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:29

Meliaforever schreef:
Bij mijn ouders vandaag een muur geverfd in de kleur Leigrijs.
Veel meer diepte zo.

Van
[ [url=m/2tIdZM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar
[ [url=m/SSlAmt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi geworden!

Enige wat mij zou storen is dat die plank niet in het midden hangt... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:08

Iemand zocht wandversiering, afbeeldingen voor aan de muur? Kwam vandaag https://www.juniqe.nl tegen. Staat veel moois op vind ik zelf. :)

Gisteren is de stukadoor plots gekomen, ze belde of ze eerder mochten en dat kwam voor ons alleen maar beter uit. De keuken en de 120 jaar oude leemmuur in de gang zien er super mooi uit nu. Nu zoeken naar een mooie blauwe of groene kleur om de keuken in 't verven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:14

Judith_ schreef:
Iemand zocht wandversiering, afbeeldingen voor aan de muur? Kwam vandaag https://www.juniqe.nl tegen. Staat veel moois op vind ik zelf. :)

Gisteren is de stukadoor plots gekomen, ze belde of ze eerder mochten en dat kwam voor ons alleen maar beter uit. De keuken en de 120 jaar oude leemmuur in de gang zien er super mooi uit nu. Nu zoeken naar een mooie blauwe of groene kleur om de keuken in 't verven.

Veel moois, ik kom alleen niet iets tegen groter dan 40x60, of ligt dat aan mij? :o

Wat heerlijk dat de stucadoor al is geweest!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:18

Janine1990 schreef:
Judith_ schreef:

Veel moois, ik kom alleen niet iets tegen groter dan 40x60, of ligt dat aan mij? :o

Wat heerlijk dat de stucadoor al is geweest!

En bij Desenio? Hebben ze als het goed is ook groter dan 60 x 40.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:26

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:27

Tips gevraagd voor onze gang!
Dat hoopje zwart, wat je links op de foto ziet liggen op het richeltje, zijn de handschoenen. Ik zoek daarvoor een mooie, nette plek zodat het richeltje leeg blijft. Bovenop de kapstok zou kunnen in bakken, maar dat is te hoog voor dagelijks gebruik. Iemand een leuk, creatief idee waar ik zelf nog niet opgekomen ben?

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:34

Janine, ik kan wel grotere afmetingen kiezen bij de filters? Heb alleen niet gezien of dat voor elk type afmetingen kan. Maar toch diverse maten boven de 60*40.

Benthe, zou je het tafeltje kunnen vervangen door een (smal) ladekastje of een tafeltje met lade? Of eventueel zelfs en oud telefoonbankje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-03-18 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:35

MarjanB schreef:

Als je een specifieke poster stuurt nu, dan zie ik niet één specifieke poster...

Als je de site in het algemeen bedoelt, dan ben ik al op de goede weg met speuren :D

Judith_ schreef:
Janine, ik kan wel grotere afmetingen kiezen bij de filters? Heb alleen niet gezien of dat voor elk type afmetingen kan. Maar toch diverse maten boven de 60*40.

Ja, zag ik uiteindelijk ook :')