Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:40

Bakstenen :') , ai dat eet ik niet :=

Hmm dan ga ik eens op zoektocht :j , moet lukken :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:43

Ach het brood uit mijn broodbakmachine is prima te eten hoor :) lekker luchtig en goed van smaak. Grootste nadeel van de broodbakmachine vind ik de vorm van de sneetjes, erg groot ivm een brood uit broodvorm, en het gat wat erin zit door de deeghaken. Verder wordt de korst wat dikker en droger omdat een broodbakmachine langzaam warm wordt terwijl je een brood normaal gesproken direct in een hete oven zet waardoor je de korst als het ware dicht schroeit zodat ie niet meer kan uitdrogen. Maar verder vind ik het prima te eten :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:39

Ik heb vandaag de proef op de som genomen en gekeken of de 1+1 gratis bij de AH wel goedkoop is. Heb het idee dat de op is op shop meestal goedkoper is maar dat is hij in dit geval dus niet. Heb meteen maar even 2 flessen shampoo ingeslagen. Wasverzachter en wasmiddelen heb ik denk ik nog zoveel dat het het wel uithoudt tot de volgende actie.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 19:37

Hier dezelfde ervaring als Annemiek :j ben best blij met m'n machine. Zou em alleen vaker mogen gebruiken, er staat nu een groot werkloos apparaat ruimte in te nemen op mijn aanrecht haha

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:36

Hier ook positief ervaring met de broodbakmachine, alleen moet je het snel opeten, dat vind ik een nadeel.

Net de bonen van ons moestuin geblancheerd. Genoeg voor 4x eten, morgen de eerste portie met boem boe van Conimex, rijst en braadlap eten :9

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:09

Vandaag een fles Coca cola zero gescoord. Nu nog even geld terugvragen. Heb ook meteen even een rondje gedaan met kleding wegbrengen en lege flessen inleveren. Scheelt me ruimte en je krijgt er ook weer wat centen voor terug. Nog even een 5 kilo aardappels bij de Lidl gescoord en een pak havermout en een bak Griekse yoghurt gekocht. De rest van de week hoef ik dat dus niet meer te kopen. Misschien voor het weekend nog wat avondeten maar misschien dat ik wel weer gewoon wat uit de kast of de vriezer ga eten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:24

Maandag weer nieuwe cashback parade van scoupy, denk dat ik de valess en de quinoa maar oppik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:17

Oeh, ik heb net heerlijke kofta gemaakt, en goedkoop :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:54

We kunnen weer gaan hamsteren! Moet alleen nog even kijken of er wat interessants tussen zit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:03

Koffiepads! En ik heb weer 2 euro korting. Wel vandaag met katlief naar de dierenarts geweest

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:25

Ik heb alle scoupy acties weer binnen! Moet nog even kijken wat er bij de AH te hamsteren is maar eigenlijk heb ik niks nodig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:42

Ik ben gek op ijsjes, dus ik denk dat ik cornetto's ga halen :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:45

Cash back acties weer nakijken! Zien wat we kunnen gebruiken!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:09

Vandaag op de valreep nog even goed gebruik gemaakt van de Kornuit actie. Die mocht je combineren met andere aanbiedingen en laten we nou van AH een persoonlijke bonus aanbieding gekregen hebben voor 50% korting op een six pack kornuit. Dus dan werd het 3x 5,29 = 15,87 -50% korting is € 7,94 en als het goed is krijgen we dan via Scoupy nog 5 euro terug. Dus zouden we per 3 six packs maar 2,94 betalen. Was ff flink de supermarkten afzoeken maar we hebben er 12 gekocht. Maar hoewel Scoupy zei dat je onbeperkt mocht indienen gaf hij na 2 stuks aan dat de coupons op waren. Ik vertrouwde het niet en door een tip van iemand hier bedacht ik me om een account voor mijn partner aan te maken. Dat gedaan en toen waren er ineens nog 3 coupons beschikbaar. Dus heb gelukkig de laatste 2 bonnen ook in kunnen dienen. Wacht nog wel op goedkeuring, maar verwacht eigenlijk geen problemen.

Hamsteraanbiedingen moet ik nog even goed naar kijken. Hebben afgelopen week aardig wat eten gekocht wat nog niet opgegaan is (patatboer was toch sneller enzo :') Lekker bezuinigen maar niet heus) dus eerst maar eens zien dat we dat op gaan maken.

Had vanavond bij de Jumbo wel weer een groentetas, mocht voor 5 euro kiezen, wilde graag blauwe bessen en kinderappeltjes, dat was samen 5,50 maar was ook geen probleem.

Ze hadden ook een hydro 5 scheersysteem liggen voor 5 euro en de mesjes per 4 in een doosje ook voor 5 euro, leek me wel een goede deal dus heb 2 doosjes mesjes en het systeem meegenomen. Dan kan ik voorlopig weer even voort. (Ja is een mannen systeem ja, ik haat die vrouwenmesjes :+ ).

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:55

Goede deals! Ik heb ook wel eens de mannenversie gehad toen die een geld terug actie hadden, ook prima :p

Ik heb de sultana, soep en optimel al gekocht. Morgen de orangina en cola zero nog even halen, was vandaag lopend dus vond dat teveel sjouwen :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:35

:')Orangina, soep, de pie, sultanta, skyr? En die biologische muesli heb ik gekocht. Gewoon om eens wat andere dingen te eten.

Avondeten gaat goedkoop worden deze week. Vandaag couscous met gegrilde paprika, ui en courgette gegeten met en onverklaarbaar stukje vlees uit de vriezer. Bleek varkenshaas te zijn haha. Morgen worteltjes (over van vorige week) met aardappels en kabeljauw. Misschien met wat doperwten er bij. Of die bewaar ik tot woensdag dan heb ik nog wat wortels over en kan ik mooi worteltjes doperwtjes en mais eten met wat aardappel. De rest van de week ga ik denk ik de vriezer leegeten. Gewoon omdat ik weer 1 la vol heb met eten.
Eigenlijk zou ik de deur niet uit hoeven deze week. Ik heb eten genoeg. Een of andere reden heb ik toch last van koopziekt ofzo dat ik toch bijna elke dag wel in de supermarkt kom. Ik vind supermarkten leuk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:16

Grote bezuinigen is hier begonnen... Wij zijn per vandaag gestopt met roken....

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:27

Goed bezig Lente!

Ik heb gisteren de sleutel van mijn huurhuisje ingeleverd. We zijn gaan samenwonen. Huppa, bezuiniging van bijna 800 euro in de maand aan vaste lasten :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:16

Wij moeten ook de broekriem extra aantrekken. De verjaardag van onze dochter komt eraan en ik moest toch een stukje het rood induiken :x

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:36

Sannanasje schreef:
Goed bezig Lente!

Ik heb gisteren de sleutel van mijn huurhuisje ingeleverd. We zijn gaan samenwonen. Huppa, bezuiniging van bijna 800 euro in de maand aan vaste lasten :D

:wow: dat zijn pas bezuinigingen!
Lente: wat zal jij veel geld overhouden! Kan je een mooie reis van maken volgend jaar met wat je uitspaart.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:43

Ja, huur en gaswaterlicht en tv opzeggen dat tikt wel aardig aan.
Dan zal in zijn huis het gaswaterlicht wel iets omhoog gaan omdat er 1 extra persoon nu ook doucht enzo. Maar of de verwarming en lampen nou voor 1 of 2 mensen branden dat maakt weinig verschil denk ik.
En omdat ik naar een andere provincie verhuis is mijn wegenbelasting ook ineens (ietsjes) lager. Mijn inboedel gaat nu onder zijn verzekering vallen, dus de mijne kan ik ook opzeggen.
Leuke dingen zijn dat!

Ik blijf wel zuinig boodschappen doen hoor, niet meer omdat het noodzakelijk is, maar het is wel een leuke sport. En we willen gaan sparen om buitenaf te gaan wonen, dus hoe goedkoper ik boodschappen kan doen, hoe eerder we geld genoeg hebben voor bijvoorbeeld een nieuwe keuken oid.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:18

Ik heb trpuwens vorige week ook die valess via scoupy gehaald, maar eet nooit vegetarisch :P
Iemand tips hoe ik ze het beste kan bereiden? En gewoon toevoegen in een gerecht waar ik normaal kip in zou doen oid?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:42

Sannanasje, zijn belastingen gaan wel omhoog omdat je erbij gaat wonen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:48

xFioon schreef:
Ik heb trpuwens vorige week ook die valess via scoupy gehaald, maar eet nooit vegetarisch :P
Iemand tips hoe ik ze het beste kan bereiden? En gewoon toevoegen in een gerecht waar ik normaal kip in zou doen oid?

Welke heb je gehaald? De blokjes? Die kun je inderdaad gewoon ipv kip in een gerecht doen. Erg lekker hoor!
Zelf heb ik regelmatig de burgers, maar de saucijzenbroodjes zijn ook overheerlijk :9
Al koop ik tegenwoordig niet veel valess meer omdat het van zuivel gemaakt is en we steeds meer veganistisch proberen te eten. Toch vind ik het een van de lekkerste vleesvervangers :)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:52

Keet schreef:
Sannanasje, zijn belastingen gaan wel omhoog omdat je erbij gaat wonen :)

Waterschap en rioolbelasting bedoel je? Dat is inderdaad wel zo, maar die moest ik in mijn eigen huis ook nog betalen. Dat zit niet bij de huur in. En zou het voor 2 personen in 1 huis net zo duur zijn als de 2 huizen apart bij elkaar opgeteld of minder?