Konstantine schreef:56k, daar zou ik als verkoper alleen maar van dromenWat een geld.
Nou zeg dat. Die zullen wel een fles bubbels opentrekken
Jammer voor jullie Wendy, hopelijk volgende keer meer geluk. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Doubtless schreef:Spannend Wendy!
Ik heb vanochtend een briefje in de bus gedaan, bij een huis dat wat mij betreft op de perfecte locatie staat. De eigenaar is recent overleden, dus we hebben echt getwijfeld of we dit wel moesten doen. Misschien vinden de nabestaanden het wel hondsbrutaal. We gaan zien of het iets oplevert...
xIrlijn schreef:Een poosje geleden heb ik hier ook meegekletst, maar na een heleboel (stressvolle) bezichtigingen en biedingen die op niks uitliepen ben ik overgegaan op meelezen. Maar nu is mijn bod geaccepteerdDe zoektocht naar een starterswoning heeft uiteindelijk 9 maanden geduurd, waarvan de laatste 4 maanden vrijwel elke twee weken een bezichtiging.
Dus voor iedereen die zoekende is: hou vol, het kan.
Hier begint nu het geregel met de hypotheek, taxatie en notaris. Heel blij dat mijn aankoopmakelaar daarbij helpt.
XWendy, succes met het bepalen van jullie bod!
Doubtless schreef:Nou Kriel, dat stelt me wel wat gerust. Ik heb de brief heel begripvol ingestoken, maar ja het moet wel goed vallen. De erfgenamen zijn (schijnbaar) zussen/broers van 80+. Dus ik hoop dat die helemaal geen zin hebben in een makelaar. We zullen eens zien...
moonsparkle schreef:Er staan bij ons nu 15 bezichtigingen gepland en nog mensen op een wachtlijst. Ik vind het weer mega spannend net als eerder bij heel veel momenten rond de koop. Zo blij en opgelucht als alles rondom koop/verkoop straks voorbij is. Maar dat zal iedereen wel hebben denk ik.
xwendydjx schreef:Fijn om te horen dat het ook zo kan Kriel! Doubtless, ik snap volkomen dat je je erg brutaal voelt.. Maar aan de andere kant zeggen ze altijd brutale mensen hebben de halve wereld, dus hopelijk wordt het je gegund!
Wij zijn net gebeld door de makelaar en zijn het helaas niet geworden.. We hadden zelf 41k overboden en uiteindelijk is het huis zeker voor meer dan 56k boven de vraagprijs weggegaan. Snap het ergens wel want was echt een mooi huis en helemaal af, maar wat een geld... Voor de echt nieuwsgierige wil ik ook wel een linkje in PB sturen![]()
Nu hopen dat er een nieuw pareltje online komt en dat ons wel gegund wordt. Gelukkig hebben we nog geen haast
Ben benieuwd Doubtless hoe het voor jullie uitpakt!

Mijn ouders zouden trots geweest zijn... fohadie schreef:Ik kan er niet teveel over zeggen want ik wil niet dat alles op internet staat, maar waarschijnlijk heeft de onderbuurvrouw die hier al meer dan 10 jaar woont alle stukken van alle vergaderingen bewaard en daaruit zou moeten blijken wanneer het verdwenen is. Vervelende is alleen dat de vorige voorzitter van de vve(zo,n 6 jaar geleden) het niet zo nauw nam en waarschijnlijk geld heeft verduisterd. Die man leeft alleen niet meer. Het had voorkomen kunnen worden als de mensen van de kascommissie ook daadwerkelijk de kas hadden gecontroleerd ipv maar een handtekening te zetten zonder te weten waaronder.
Het gekke is, dat de maandelijkse bijdrage in de afgelopen twee jaar al flink is verhoogd (want dat zagen wij in de stukken voor we dit kochten en er was toen ook een logische verklaring voor. Toen moest de kascontrole nog gebeuren en we gingen er vanuit dat dit in de tussentijd gebeurt zou zijn en door iemand die er verstand van had. Achteraf blijkt dit dus niet te zijn gebeurt.)
Het zit er dik in dat het dit jaar weer wordt verhoogd. Voor ons geen probleem, dat kunnen we gelukkig wel betalen maar ik weet van twee van de negen buren die nu al op hun max. Zitten. Dit zijn mensen met een pensioentje die geen hoger inkomen meer gaan hebben en ook nog geen hypotheek vrij hebben. Maar goed, we gaan op onderzoek uit, over een maand is de vergadering en ondanks dit gezeik wonen we alsnog heerlijk en zijn we dolblij met dit appartement.
Succes iedereen verder weer met de zoektocht, de biedingen en de bezichtigingen.
haha1995 schreef:Wij konden het huis van mijn ouders verkopen voor 100.000 boven de vraagprijs zonder voorbehoud van financiering...Wij kennen dit in belgie niet,daar kan je over het algemeen nog onder de vraagprijs bieden dus waren super verbaast...we hadden 6 biedingen ,waarvan 1 de vraagprijs bood en de rest er boven...de gene onder het hoogste bod bood 4000 minder maar onder voorbehoud van financiering...
Het grappig is dat ik hem op het funda topic tegen kwam met veel commetaar....en ik dacht je moest eens weten wat hij opgebracht heeftMijn ouders zouden trots geweest zijn...
JenniferU schreef:Hier ook weer een update: 3 dgn bedenktijd is voorbij dus ons huis is definitief verkocht.
Looptijd 2 weken.
Bij ons heeft alles ongeveer 3 maanden geduurd.
Aankoop en verkoop incl verkoopklaar maken vd woning.
Overdracht nieuwe woning 16 feb
Overdracht oude woning 1 mei
moonsparkle schreef:haha1995 schreef:Wij konden het huis van mijn ouders verkopen voor 100.000 boven de vraagprijs zonder voorbehoud van financiering...Wij kennen dit in belgie niet,daar kan je over het algemeen nog onder de vraagprijs bieden dus waren super verbaast...we hadden 6 biedingen ,waarvan 1 de vraagprijs bood en de rest er boven...de gene onder het hoogste bod bood 4000 minder maar onder voorbehoud van financiering...
Het grappig is dat ik hem op het funda topic tegen kwam met veel commetaar....en ik dacht je moest eens weten wat hij opgebracht heeftMijn ouders zouden trots geweest zijn...
Nu ben ik echt super nieuwsgierig naar wat er over gezegd werd of welk huis het is
JenniferU schreef:Hier ook weer een update: 3 dgn bedenktijd is voorbij dus ons huis is definitief verkocht.
Looptijd 2 weken.
Bij ons heeft alles ongeveer 3 maanden geduurd.
Aankoop en verkoop incl verkoopklaar maken vd woning.
Overdracht nieuwe woning 16 feb
Overdracht oude woning 1 mei