Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:57

Konstantine schreef:
56k, daar zou ik als verkoper alleen maar van dromen :') Wat een geld.

Nou zeg dat. Die zullen wel een fles bubbels opentrekken :') Jammer voor jullie Wendy, hopelijk volgende keer meer geluk.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:59

Gefeliciteerd Xlrlijn!

En wat jammer xwendydjx!

Wij hebben voor ons huis nog wel heel wat meer als 56k overboden :')
Maar goed, het is hoger dan de koopsom getaxeerd. De verkoopprijzen lopen nog steeds op en daarmee ook de taxaties en zo lijken we nog wel even in een cirkeltje te zitten gok ik zomaar, tenzij de markt instort...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 17:31

Doubtless schreef:
Spannend Wendy!

Ik heb vanochtend een briefje in de bus gedaan, bij een huis dat wat mij betreft op de perfecte locatie staat. De eigenaar is recent overleden, dus we hebben echt getwijfeld of we dit wel moesten doen. Misschien vinden de nabestaanden het wel hondsbrutaal. We gaan zien of het iets oplevert...

Is helemaal niet gek om te doen als het een net briefje was.

Ik heb ook als nabestaande een huis verkocht en vaak ben je blij om er op een snelle manier vanaf te zijn (wel voor een nette prijs) zonder veel rompslomp.

Bij ons is die net verkocht voordat die de markt op zou gaan, dus foto's e.d. waren wel gemaakt en makelaar was al geregeld, dus we wisten ook rond welke prijs we uit zouden kunnen komen.

Jammer Wendy, dat jullie overboden zijn. Gelukkig hoger dan het bedrag dat je nog werd voorgesteld.

MizzMontana

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 17:59

Hé wat jammer Wendy… dan zaten jullie toch ook niet heel ver van het hoogste bod af.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 20:20

xIrlijn schreef:
Een poosje geleden heb ik hier ook meegekletst, maar na een heleboel (stressvolle) bezichtigingen en biedingen die op niks uitliepen ben ik overgegaan op meelezen. Maar nu is mijn bod geaccepteerd *\o/* De zoektocht naar een starterswoning heeft uiteindelijk 9 maanden geduurd, waarvan de laatste 4 maanden vrijwel elke twee weken een bezichtiging.

Dus voor iedereen die zoekende is: hou vol, het kan.

Hier begint nu het geregel met de hypotheek, taxatie en notaris. Heel blij dat mijn aankoopmakelaar daarbij helpt.

XWendy, succes met het bepalen van jullie bod!

Gefeliciteerd!

Doubtless schreef:
Nou Kriel, dat stelt me wel wat gerust. Ik heb de brief heel begripvol ingestoken, maar ja het moet wel goed vallen. De erfgenamen zijn (schijnbaar) zussen/broers van 80+. Dus ik hoop dat die helemaal geen zin hebben in een makelaar. We zullen eens zien...

Ik heb ook een brief gestuurd nadat huis vrijkwam door overljiden, ze hebben me ook gebeld, echter wilden die de hoofdprijs, ver boven marktwaarde, geen probleem, hoefde geen koopje, maar ver boven marktwaarde ging ik niet doen.
Had ook snel ander huis gevonden overigens.

moonsparkle schreef:
Er staan bij ons nu 15 bezichtigingen gepland en nog mensen op een wachtlijst. Ik vind het weer mega spannend net als eerder bij heel veel momenten rond de koop. Zo blij en opgelucht als alles rondom koop/verkoop straks voorbij is. Maar dat zal iedereen wel hebben denk ik.

Oef dat zijn er nog best veel.

Woensdag is de overdracht van mjin oude huis in Hendrik Ido Ambacht, vind het nog steeds super leuk huisje met super ligging... zucht.. maar ja, geen bos.. en geen paarden achter het huis mogeljik daar.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 20:44

Waar woondje in Hendrik Ido Ambacht Sjolvir?

Ik heb vroeger in de JP Vethstraat gewoond

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:34

Wat jammer Xwendy. Ik vond dat jullie al ruim zaten met jullie bod en dan zo hoog overboden. Ik ben wel benieuwd naar het huis, mag ik een linkje in pb?

Pfff, hier kwam net de voorzitter van vve aan de deur. We hebben binnenkort vergadering en mijn man en ik zagen al dat er het een en ander niet klopte met de kas. (Wij wonen er sinds een hlf jaar) Buren die hier al jaren wonen lezen blijkbaar de stukken niet en ook de kascommissie heeft nooit opgelet en gewoon een krabbeltje gezet zonder de kas te controleren. Nu mist er meer dan een halve ton in de kas en niemand weet wat er mee gebeurt is!! :o? :x

Er moet een nieuwe lift komen maar daar is blijkbaar geen geld voor. De lift kwam ook niet in het meerjarenplan voor en ik ging er vanuit dat ie nog prima was. Sowieso zag het meerjarenplan er goed uit, anders hadden we nooit voor dit appartement gegaan. Ik ben heel benieuwd naar de vergadering en of er nog achterhaald kan worden sinds wanneer het geld mist. En hoe ze de lift gaan financieren. Mijn man heeft al voorgesteld om de kascommissie te ondersteunen of het zelfs over te nemen Omdat hij wel verstand heeft van financieen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:47

Charaz schreef:
Waar woondje in Hendrik Ido Ambacht Sjolvir?

Ik heb vroeger in de JP Vethstraat gewoond

Vlakbij mij was het. :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:50

xwendydjx schreef:
Fijn om te horen dat het ook zo kan Kriel! Doubtless, ik snap volkomen dat je je erg brutaal voelt.. Maar aan de andere kant zeggen ze altijd brutale mensen hebben de halve wereld, dus hopelijk wordt het je gegund!

Wij zijn net gebeld door de makelaar en zijn het helaas niet geworden.. We hadden zelf 41k overboden en uiteindelijk is het huis zeker voor meer dan 56k boven de vraagprijs weggegaan. Snap het ergens wel want was echt een mooi huis en helemaal af, maar wat een geld... Voor de echt nieuwsgierige wil ik ook wel een linkje in PB sturen ;)

Nu hopen dat er een nieuw pareltje online komt en dat ons wel gegund wordt. Gelukkig hebben we nog geen haast

Ik ben wel heel benieuwd, ook naar de regio

Zelf wil ik ook wel echt naar de voorwaarden kijken buitenom het bod, ik hou van zekerheid :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 22:04

Wow fohadie, wat ernstig! Dat is echt serieus veel geld. Daar moet toch met afschriften achter te komen zijn waar het naar toe is gegaan?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 22:21

Fohadie wat een onaangename verrassing, dat is echt een groot bedrag wat denk ik niet zo snel recht te trekken is. Als dat al te doen is want de maandelijkse bijdrage zal dan misschien flink stijgen?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 19:29

Fohadie: dat zijn stevige bedragen die missen. Phoe.

Wij zijn afgelopen weekend verhuisd, maar we hebben onze nieuwe boerderij helaas nog niet af kunnen krijgen.

Aankomende week moeten we t oude huis opleveren.
Zijn wel aardig wat traantjes gevallen, want oh wat woonde ik daar fijn… maarja daar konden de paarden niet bij huis…

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:15

Ik vind een net briefje in de bus doen ook helemaal niet gek. Nee heb je, ja kun je krijgen. En neem Kriel, dat is toch geweldig als het zo kan <3 Ben benieuwd Doubtless hoe het voor jullie uitpakt!

xwendydjx: wat jammer dat jullie het met zoveel overbieden nog niet geworden zijn. De zoektocht is een stuk relaxter als er geen haast achter zit. Jullie pareltje komt en dan is het de mooiste :D

Sjolvir: succes met de overdracht. Hoe veel tijd zat bij jullie tussen het bod en de overdracht? Jammer he dat je niet alles kan aanpassen. Hopelijk is je nieuwe plek qua omgeving veel meer naar wens.

Bielsje: zoveel overbieden is ook hier niet vreemd! Merk wel dat hoe hoger de prijsklasse hoe rustiger het lijkt te worden. Tijdens mijn zoektocht hoorde ik het verhaal van een huis dat voor 265.000 te koop stond, gekocht voor 320.000, getaxeerd op 320.000. Kan allemaal :=

Fohadie: oef dat is op z'n zachts gezegd niet best. Vrienden hebben om eens een appartement laten gaan vanwege een slecht ervoor staande VVE. Maar dat moet je maar net te weten komen. Lijkt me fijn als je man erbij betrokken raakt, dan weet waar je aan toe bent. Hopelijk kan het geld boven tafel gehaald worden en krijgen jullie tzt een gezonde VVE.

Roxiie: ach dat kan ik me voorstellen... Laat alleen maar zien hoe fijn je daar gewoond hebt! Hopelijk wordt jullie nieuwe huis ook snel zo'n fijn plekje. Kunnen jullie er wel al in, of wonen jullie nu ergens anders tot het (voldoende) af is?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:15

Ik kan er niet teveel over zeggen want ik wil niet dat alles op internet staat, maar waarschijnlijk heeft de onderbuurvrouw die hier al meer dan 10 jaar woont alle stukken van alle vergaderingen bewaard en daaruit zou moeten blijken wanneer het verdwenen is. Vervelende is alleen dat de vorige voorzitter van de vve(zo,n 6 jaar geleden) het niet zo nauw nam en waarschijnlijk geld heeft verduisterd. Die man leeft alleen niet meer. Het had voorkomen kunnen worden als de mensen van de kascommissie ook daadwerkelijk de kas hadden gecontroleerd ipv maar een handtekening te zetten zonder te weten waaronder.

Het gekke is, dat de maandelijkse bijdrage in de afgelopen twee jaar al flink is verhoogd (want dat zagen wij in de stukken voor we dit kochten en er was toen ook een logische verklaring voor. Toen moest de kascontrole nog gebeuren en we gingen er vanuit dat dit in de tussentijd gebeurt zou zijn en door iemand die er verstand van had. Achteraf blijkt dit dus niet te zijn gebeurt.)

Het zit er dik in dat het dit jaar weer wordt verhoogd. Voor ons geen probleem, dat kunnen we gelukkig wel betalen maar ik weet van twee van de negen buren die nu al op hun max. Zitten. Dit zijn mensen met een pensioentje die geen hoger inkomen meer gaan hebben en ook nog geen hypotheek vrij hebben. Maar goed, we gaan op onderzoek uit, over een maand is de vergadering en ondanks dit gezeik wonen we alsnog heerlijk en zijn we dolblij met dit appartement.

Succes iedereen verder weer met de zoektocht, de biedingen en de bezichtigingen.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:26

@Fohadi dat is flink balen.
Onze eerste huis was een appartement (nieuwbouw) en wij zijn toen ook bezig geweest in de oprichting van VvE.
Bij ons ging dat heel officieel met inderdaad kascontrole. Regelmatig overleggen met de bewoners etc.
Maar wij kenden ook de voorbeelden zoals jij die schetst. Dat het allemaal minder netjes gaat.
Zo ontzettend naar voor de mensen die nu al aan hun max zitten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:43

Bij mijn oom jaren terug is de voorzitter met de hele kas verdwenen ging toen om een flink bedrag.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 12:44

Wij konden het huis van mijn ouders verkopen voor 100.000 boven de vraagprijs zonder voorbehoud van financiering...Wij kennen dit in belgie niet,daar kan je over het algemeen nog onder de vraagprijs bieden dus waren super verbaast...we hadden 6 biedingen ,waarvan 1 de vraagprijs bood en de rest er boven...de gene onder het hoogste bod bood 4000 minder maar onder voorbehoud van financiering...

Het grappig is dat ik hem op het funda topic tegen kwam met veel commetaar....en ik dacht je moest eens weten wat hij opgebracht heeft :D Mijn ouders zouden trots geweest zijn...

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 15:45

fohadie schreef:
Ik kan er niet teveel over zeggen want ik wil niet dat alles op internet staat, maar waarschijnlijk heeft de onderbuurvrouw die hier al meer dan 10 jaar woont alle stukken van alle vergaderingen bewaard en daaruit zou moeten blijken wanneer het verdwenen is. Vervelende is alleen dat de vorige voorzitter van de vve(zo,n 6 jaar geleden) het niet zo nauw nam en waarschijnlijk geld heeft verduisterd. Die man leeft alleen niet meer. Het had voorkomen kunnen worden als de mensen van de kascommissie ook daadwerkelijk de kas hadden gecontroleerd ipv maar een handtekening te zetten zonder te weten waaronder.

Het gekke is, dat de maandelijkse bijdrage in de afgelopen twee jaar al flink is verhoogd (want dat zagen wij in de stukken voor we dit kochten en er was toen ook een logische verklaring voor. Toen moest de kascontrole nog gebeuren en we gingen er vanuit dat dit in de tussentijd gebeurt zou zijn en door iemand die er verstand van had. Achteraf blijkt dit dus niet te zijn gebeurt.)

Het zit er dik in dat het dit jaar weer wordt verhoogd. Voor ons geen probleem, dat kunnen we gelukkig wel betalen maar ik weet van twee van de negen buren die nu al op hun max. Zitten. Dit zijn mensen met een pensioentje die geen hoger inkomen meer gaan hebben en ook nog geen hypotheek vrij hebben. Maar goed, we gaan op onderzoek uit, over een maand is de vergadering en ondanks dit gezeik wonen we alsnog heerlijk en zijn we dolblij met dit appartement.

Succes iedereen verder weer met de zoektocht, de biedingen en de bezichtigingen.

Jullie zouden een eenmalige extra bijdrage kunnen opperen, zodat de maandelijkse vve bijdrage niet omhoog gaat. De hoogte van de VvE bijdrage heeft namelijk ook invloed op de waarde van je nieuwe appartement.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 16:09

Hier ook weer een update: 3 dgn bedenktijd is voorbij dus ons huis is definitief verkocht.
Looptijd 2 weken.

Bij ons heeft alles ongeveer 3 maanden geduurd.
Aankoop en verkoop incl verkoopklaar maken vd woning.
Overdracht nieuwe woning 16 feb
Overdracht oude woning 1 mei

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:17

Mavantos: dat zou dan een enorm hoge eenmalige bijdrage worden. Dat gaan de meeste niet kunnen betalen. En heeft ook niet mijn voorkeur. Maar het is een optie idd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:24

haha1995 schreef:
Wij konden het huis van mijn ouders verkopen voor 100.000 boven de vraagprijs zonder voorbehoud van financiering...Wij kennen dit in belgie niet,daar kan je over het algemeen nog onder de vraagprijs bieden dus waren super verbaast...we hadden 6 biedingen ,waarvan 1 de vraagprijs bood en de rest er boven...de gene onder het hoogste bod bood 4000 minder maar onder voorbehoud van financiering...

Het grappig is dat ik hem op het funda topic tegen kwam met veel commetaar....en ik dacht je moest eens weten wat hij opgebracht heeft :D Mijn ouders zouden trots geweest zijn...

Nu ben ik echt super nieuwsgierig naar wat er over gezegd werd of welk huis het is :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:26

JenniferU schreef:
Hier ook weer een update: 3 dgn bedenktijd is voorbij dus ons huis is definitief verkocht.
Looptijd 2 weken.

Wat super dat het zo snel is gegaan!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:34

moonsparkle schreef:
haha1995 schreef:

Nu ben ik echt super nieuwsgierig naar wat er over gezegd werd of welk huis het is :')

Ik ook :D

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:55

JenniferU schreef:
Looptijd 2 weken.

Netjes! Van harte gefeliciteerd met de verkoop!

Fohadie, gelukkig dat het voor jullie geen financiële stress oplevert!

Ook niet best Marcella :oo

Ik wil de fundalink ook wel zien haha1995 :D

Hier begint het wachten na ondertekening van het koopcontract. Nadat bij iemand uit dit topic het huis in de bedenktijd alsnog aan een ander is verkocht zal ik blij zijn als de dagen erop zitten!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 19:23

Ik word daar ook heel nerveus van :o