Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:39

Yvankaxx schreef:
Nog twee uurtjes dan gaan wij tekenen *\%/*
Hebben anderhalve week terug de garagesleutel alvast gekregen dus al heel wat heen verhuisd. Nu begint het echt :):)

Van harte!!

Eulogy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:13

Wat spannend Yvanka! Wat fijn ook dat jullie al in de garage mogen!

Ik ben zaterdag gaan kijken bij een huis dat eigenlijk veel te ver weg is, maar het huis was zo mooi dat ik toch nieuwsgierig was en nu... Overwegen we het denk ik serieus :+ Gelukkig in een gebied waar de markt niet zo gestoord is, dus we kunnen het relatief rustig overwegen (staat al een maand te koop ook) en gaan vrijdag nog eens samen kijken. Het huis zelf was echt perfect, maar ik weet niet of ik zit te wachten op meer dan een uur enkele reis reistijd.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:14

Wat leuk Yvanka, gefeliciteerd!

Hier nog steeds geen reactie op het bod. Vandaag bellen we weer. Nu al een week geleden dat we een bod gedaan hebben. We horen gewoon niks, ook niet na het achteraan bellen met de makelaar. Zo raar...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:27

Yvanka gefeliciteerd! Moeten jullie nog veel doen aan klussen?

Eulogy, een uur enkele reistijd is wel vrij lang.. Ik zou dat zelf niet trekken. Dan zou ik of ander werk gaan zoeken of voor een ander huis gaan. Ben benieuwd wat jullie uiteindelijk gaan doen!

Loei dat is wel lang zeg.. Dan raakt je geduld wel een beetje op. Hopelijk vandaag wel de uitslag!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:04

Gefeliciteerd Yvanka, veel plezier vandaag!

Eulogy; ik heb al een aantal jaar een uur en kwartier reistijd en ik heb er geen moeite mee. Ik kan dan wel met ov en nog doorwerken in de trein, dus ik kan wel wat vroeger van kantoor weg. Dat scheelt wel een hoop denk ik.
Als je die mogelijkheid hebt zou ik het er niet voor laten :) of als je veel thuis kunt werken oid.

Spannend Loei! Hopelijk snel uitsluitsel :j

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:42

Gefeliciteerd Yvanka!!!
Apart Loei! Daar kun je toch ook niets mee ..
Eulogy, Poeh een uur zou ik zelf te ver vinden. Maar als de omgeving je ook aan staat... (Huis kun je veranderen, locatie niet).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:04

Loei schreef:
Wat leuk Yvanka, gefeliciteerd!

Hier nog steeds geen reactie op het bod. Vandaag bellen we weer. Nu al een week geleden dat we een bod gedaan hebben. We horen gewoon niks, ook niet na het achteraan bellen met de makelaar. Zo raar...

Wat hebben ze terug gegeven aan de makelaar dan als ie erover belt? Anders misschien via de makelaar aangeven dat je bod nog 48 uur geldig is ofzo. Beetje druk erachter.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:02

Gefeliciteerd Yvanka!

Ik kan as zaterdag nog weer een huisje kijken. De kijkdagen zaten ook erg rap vol. Is ook zo'n huisje die in het startersbudget valt.. Dus daar gaan we weer := (VP 179.500)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:12

Gefeliciteerd, Yvanka! *\o/*

Toch gek, dat je niets terug hoort, Loei! Je zou toch denken dat die mensen hun huis willen verkopen, dan reageer je toch...

Een uur enkele reistijd zou voor mij niet perse een probleem zijn, ik heb wel langer gereisd naar werk en ben nu van deur tot deur ook langer onderweg. Je went er snel aan. Als je met het OV kan reizen is dat overigens wel fijner, dan kun je nog een beetje relaxen. In de auto moet je toch opletten.

Spannend, Winged! Hopelijk bevalt het huis :)

Wij hadden aanstaande woensdag een bezichtiging staan, maar die toch afgezegd. Uit de vragenlijst bleek dat er best wat haken en ogen aan het huis zaten, onder andere een geschil met de aannemer die de uitbouw heeft aangelegd. Ik hoef echt geen perfect huis zonder problemen, maar andermans ruzies neem ik liever niet over :')
Nu dus nog twee bezichtigingen in de planning, morgen en zaterdag. Ben zo benieuwd! :):)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:24

Loei wat naar zo lang wachten zeg!

Eulogy ik werk op iets meer dan een uur van huis, en misschien bevooroordeeld omdat ik graag autorijdt, maar het went echt snel. Ik vind het heerlijk op die manier aan- en uit te schakelen en dat ik ook nooit langs mijn werk kom in het dagelijks leven haha. Maar kijk er heel kritisch naar, ook of het filegevoelig is. Mijn traject is super filegevoelig, dus ben vaak langer onderweg (kan niet eerder of later beginnen), als je daar met werktijden rekening mee kan houden scheelt dat ook weer :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:49

Ik vind reistijd echt zonde van mijn vrije tijd. :')
Ik zou dan ook nooit langer dan een halfuur in de auto willen zitten.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:47

Hier reistijd van 35 min zonder file maar helaas ook een beruchte route door de randstad waardoor ik er nooit korter dan 45 min over doe en s ochtends 5 kwartier van te voren weg moet. Ik vind autorijden heerlijk dus vind de reistijd niet zo'n probleem. Wat ik nu wel merk is dat het lastiger wordt als je in een andere levensfase terecht komt en je kleine kinderen hebt. Wij hebben 1 auto en die heb ik dus nodig voor werk. Dat betekent ook dat ik de kleine weg moet brengen en ik niet vroeg meer kan beginnen omdat de opvang dan nog niet open is. Dat brengt een hoop geregel en gedoe mee in de vroege ochtend en dat gaat wel tegenstaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:13

Met beetje geluk valt er een deel thuis te werken? Ik werk op fietsafstand en wil echt niet anders, maar misschien is dat ook zo gegroeid omdat mijn vriend >1 uur reistijd heeft. Beide lang reizen is gewoon niet praktisch.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:27

Nou wij zijn het weer niet geworden. Zes biedingen waarvan twee veel hoger. Ruim tien procent overbieden op een klus woning is ook nog niet genoeg.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:38

horsii schreef:
Nou wij zijn het weer niet geworden. Zes biedingen waarvan twee veel hoger. Ruim tien procent overbieden op een klus woning is ook nog niet genoeg.

Ontzettend balen. Hopelijk kun je nog wel genieten van je vakantie!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:06

Pffffff wat balen zeg!!! Zelf een klus huis heb je niet zomaar dus.

Collega van mij probeert een huis in Limburg te kopen. Laatste woning bijna 60.000 meer geboden dan de vraagprijs zonder voorbehoud financiering, maar nog niet gekregen. Was er een nog hoger bod door iemand die nog veel meer geboden had. Echt bizar.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 05:42

horsii schreef:

Wat ontzettend jammer weer! Geniet van je vakantie. Hopelijk gaat het daarna misschien een keer lukken.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:58

Oke we hebben eindelijk nieuws. Gisteravond zijn we gebeld door de makelaar. Komt erop neer dat ze met ons de onderhandeling willen aangaan. Maar het zegt nog niks.

Het huis staat dus al 2 maand te koop, dat is in deze tijd ongebruikelijk lang. Hij staat zo lang te koop omdat de verkopers net zo lang willen wachten totdat ze er 265k voor krijgen. Ze willen er pas in juni 2022 uit want zij hebben een nieuwbouw gekocht.

Wij hebben dus 250k geboden, 15 onder de vraagprijs. Nu heeft de makelaar ook al wel gezegd tegen de verkopers dat het slim is als zij wat meebewegen met de prijs, want potentiële kopers van dit huis zien dat het huis al zo lang te koop staat en niemand bied daarom de vraagprijs, die is namelijk ook gewoon te hoog.

Nu is het zo dat het huis aan al onze eisen voldoet. Het is ruim, 124 vierkante meter, 3 etages en 4 slaapkamers waar je er 5 van kan maken. Het huis staat in een enorm natuurrijke omgeving, tegenover 2 vrijstaande villa's. Uitzicht is prachtig. Wij willen daarom dat huis gewoon echt graag hebben. We hebben daarom besloten om de verkopers tegemoet te komen. We gaan daarom een uiterste bod doen van 257.500 met een aanvaarding van 9 maand. We begrepen dat zij graag een aanvaarding van 12 maand zouden willen, maar veel hypotheek verstrekkers zijn daar niet dol op en dan vallen er veel potentiele verstrekkers af. Wij hebben daarom gezegd, in ieder geval binnen 9 maand.

Dus het ligt nu weer bij hun en dan zien we het wel weer. Hoop wel dat we niet weer een week hoeven te wachten ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:02

Poeh lastig en in deze tijd moet er inderdaad wel een lampje gaan branden bij de verkopers als het huis niet verkoopt.

Als je het echt graag wilt en er zelf wel 265k voor over hebt, kun je het natuurlijk altijd bieden onder voorbehoud van financiering. Als het erop getaxeerd wordt, heb je toch een mooi huis naar je zin?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:20

Heb je in je bod aangegeven wat geldigheid van het bod is? Dat wil ook nog wel eens helpen om er niet zo lang op te hoeven wachten. Wel fijn dat er eindelijk schot in de zaak zit!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:30

Horsii, balen weer!

Loei, dan snap ik niet waarom ze het nu al te koop hebben gezet. Ben benieuwd.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:33

Spannend Loei! Ik ga voor jullie duimen!

Hier gaat de verkoop makelaar samen met de notaris kijken wanneer de overdracht kan plaatsvinden van ons nieuwe huis! Ik hoop zooooooo dat het zo snel mogelijk kan!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:31

Klinkt vrij positief Loei! Klinkt als een slimme zet, en als jullie het huis wel echt willen hebben lijkt het me ook meer dan de moeite waard. Wat Inge zegt vind ik ook nog wel een goeie.

Spannend Wendy! Wat is dat snel gegaan bij jullie!

Qua reistijd ben ik nu echt heel erg verwend. Momenteel werk ik sowieso nog helemaal thuis, maar kantoor is ook op 10 minuten lopen :+ Goed, dat wordt sowieso langer, maar ik ga inderdaad eens kijken naar de files op dat stuk. Een uur rijden vind ik inderdaad niet zo heel erg, maar file vind ik wel vervelend. Het kan trouwens ook goed zijn dat er van en naar de andere locaties waar we kijken, die op maar 20 minuten rijden liggen, veel drukker zijn tijdens de spits en je er uiteindelijk bijna net zo lang over doet. Wat ik nog wel een puntje vind is dat ook al onze vrienden, sportschool/bijrijdpaarden/rugbyclub etc en de familie van mijn vriend hier wonen, en wij dan dus een uur verderop zouden gaan wonen. Maar goed, we gaan vrijdag nog eens kijken, dan moeten we er ook in de spits heen rijden dus dan zien we meteen hoe druk het onderweg wordt. Het huis is echt niet vergelijkbaar met wat we hier voor hetzelfde geld kunnen krijgen in elk geval :D Mijn vriend werkt in de zorg en zou daar werk zoeken, dus het is alleen mijn reistijd (3-4 dagen per week).
Gister in onze lunchpauze overigens nog 3 ( :+ ) bezichtigingen gehad, waarvan 1 ook wel veel potentie had. Om half 6 vervolgens nog naar een ander huis gereden en toen we daar aankwamen ging de bezichtiging niet door; verkoper moest met spoed naar de dierenarts voor haar kat... Maar ze hadden niet even gebeld. Goed, de buurt viel ook tegen dus denk niet dat we daar nog terug gaan.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:55

Loei schreef:
Oke we hebben eindelijk nieuws. Gisteravond zijn we gebeld door de makelaar. Komt erop neer dat ze met ons de onderhandeling willen aangaan. Maar het zegt nog niks.

Het huis staat dus al 2 maand te koop, dat is in deze tijd ongebruikelijk lang. Hij staat zo lang te koop omdat de verkopers net zo lang willen wachten totdat ze er 265k voor krijgen. Ze willen er pas in juni 2022 uit want zij hebben een nieuwbouw gekocht.

Wij hebben dus 250k geboden, 15 onder de vraagprijs. Nu heeft de makelaar ook al wel gezegd tegen de verkopers dat het slim is als zij wat meebewegen met de prijs, want potentiële kopers van dit huis zien dat het huis al zo lang te koop staat en niemand bied daarom de vraagprijs, die is namelijk ook gewoon te hoog.

Nu is het zo dat het huis aan al onze eisen voldoet. Het is ruim, 124 vierkante meter, 3 etages en 4 slaapkamers waar je er 5 van kan maken. Het huis staat in een enorm natuurrijke omgeving, tegenover 2 vrijstaande villa's. Uitzicht is prachtig. Wij willen daarom dat huis gewoon echt graag hebben. We hebben daarom besloten om de verkopers tegemoet te komen. We gaan daarom een uiterste bod doen van 257.500 met een aanvaarding van 9 maand. We begrepen dat zij graag een aanvaarding van 12 maand zouden willen, maar veel hypotheek verstrekkers zijn daar niet dol op en dan vallen er veel potentiele verstrekkers af. Wij hebben daarom gezegd, in ieder geval binnen 9 maand.

Dus het ligt nu weer bij hun en dan zien we het wel weer. Hoop wel dat we niet weer een week hoeven te wachten ;)

Fijn dat er contact is, maar wel een lastige situatie hoor! Als ze nog zo lang willen wachten met de overdracht, vinden ze het vast ook niet erg om nog even te wachten op een koper... Dat maakt je positie natuurlijk wel moeilijk.

Wat heerlijk, Wendy! Kan me voorstellen dat het je niet snel genoeg kan gaan!

Wij hadden weer een leuke bezichtiging vandaag. Beneden was het huis echt super, boven nog wat werk aan de winkel in de vorm van een muurtje eruit. Maar dat is geen bloedspoed. Verder een heerlijke tuin, heel privé en één van de grootste die we tot nu toe hadden gezien. (Wat niet heel veel wil zeggen overigens :') )
We gaan waarschijnlijk bieden, donderdag belt de aankoopmakelaar me voor advies. Ben heel benieuwd wat zij ervan zegt! Verwacht dat er weer idioot overboden gaat worden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 18:03

Poeh dat ik dit bericht nu zou typen, was echt wel het laatste dat ik 2 weken terug zou denken.

Maar.. We hebben een huis gekocht!! En ook nog onder de vraagprijs. Bizar.. Dusja hoe wat waar?

Ik werd geïnspireerd door het bericht van Loei dat ze bij een woning gingen kijken die al een tijd te koop stond. Op basis daarvan ben ik op funda gaan kijken in de regio welke huizen al langer op beschikbaar stonden. Natuurlijk pure gok dat ze niet gewoon vergeten zijn om de status te updaten.

Zo bezichtigen aangevraagd voor een aantal woningen en voor eentje werd ik de volgende dag al gebeld dat we nog konden kijken. Er was niets mis met het huis. Was zelfs al een keer verkocht geweest maar de kopers hadden zich na het tekenen weer terug getrokken.

Zodoende ging het nu ook niet meer op inschrijving maar gewoon komen kijken en bij een goed bod, werd er onderhandeld. Nouja jullie snappen dat dit in deze tijd echt een perfecte kans voor ons was.

Gisteravond hebben we de woning bekeken en geboden. Vanmorgen nog onderhandeld en nu inmiddels akkoord. 1500 euro onder de vp. Echt dolblij mee!! De makelaar is nu bezig met de overeenkomst en de taxateur is ook al ingeschakeld.

Wij gaan nu documentatie verzamelen en dan kan het volgens mij hard gaan.

Het huis is alles dat we willen en meer. 4 enorme slaapkamers.. Eentje is groter dan mijn huidige woonkamer. 13 jaar oud, label A. Beschutte tuin met heerlijke overkapping.

Tja <3

Misschien dus een idee voor anderen die al lang zoeken.. Je hoeft maar 1 Lucky shot te hebben.