Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biks2

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:47

Afbeelding
Hij zit in een potje.. ben benieuwd. Zal updates plaatsen mocht het lukken!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:41

Biks: het ziet er een klein beetje sneu uit, maar wie weet ziet het er beter uit als hij groter wordt.
Skyla: wat leuk! Hier in de buurt is dat alleen met eten, maar ik ben benieuwd of je wat gaat ‘scoren’.
Quir: de soorten die jij noemt, zou ik geen webshop van weten. Ik kijk wel eens op Sunny plants, maar dat is wel meer voor succulenten.

Ik heb vandaag een Adenium obesum (woestijnroos) binnen gekregen *\o/* . Maar vanaf nu heb ik écht een koopverbod van mezelf gekregen. :Y)
Binnenkort wil ik foto’s van mijn cactussen en vetplanten maken om terug te kunnen kijken hoe (en of :') )ze gegroeid zijn in de zomer. Het zijn er inmiddels 15 in totaal.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:27

In mijn oude woonplaats was dit ook enkel met eten. Vind het wel erg leuk dat het hier ook met planten gedaan wordt. Zeker omdat alles mbt planten hier ook wel duurder is. Maar je moet er snel bij zijn.

Heb tot nu toe in een bloemenwinkel en tuincentrum wat gekocht. Dat tuincentrum had een bag voor indoor planten en een voor outdoor. Voor die laatste ben ik helaas al telkens te laat.

Bij de indoor planten heb ik voor €7,99 2 roze azalea indica's en een witte azalea hortinno en een anthurium champion. Er stond bij ter waarde van €20 maar als ik de prijzen op de potjes samen tel zit ik over de €40. :wow:

Bij de bloemenwinkel voor €4,99 een kentia volgens mij.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:34

Zou leuk zijn als het aanslaat Biks, ik heb na 2 pogingen om een Erwtenplantje in leven te houden het opgegeven. -O- Jammer want ik vind het een super leuk plantje

Mijn ‘Varencactus’ daarentegen doet wel heel erg zijn best om op te vallen :D
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:13

Geen ervaring met het erwtenplantje. Hopelijk slaat je stekje aan, Biks.

Hihi, die doet inderdaad z’n best, Jis. Wat een mooierd!

Was dat via Too good to go, Skyla? Mooie koopjes!

Mooie aanwinst, Kaplaars! Deel je hier je foto’s ook van je planten? Ben gek op foto’s. :D

Hier begint het voorjaar aan te breken. Veel plantjes komen weer tot leven, overal nieuwe blaadjes. Heb het stekken ook weer opgepakt, de eerste worteltjes zijn al zichtbaar. <3

Dit is een van mijn laatste aanwinsten: de Spatiphyllum Diamond (mini).

Afbeelding

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:34

Jis, mijn aandacht wordt vooral getrokken naar jouw chinees lantaarnplantje, prachtig is die!

Puera, fijn hè, dat voorjaar in je huis? :D mooie nieuwe aanwinst, nu maar lekker groeien.

Ewrtenplant stekje is hier in ieder geval nog niet dood, tot die tijd gaat het goed :)

Bidoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:37

Jis_ schreef:
Zou leuk zijn als het aanslaat Biks, ik heb na 2 pogingen om een Erwtenplantje in leven te houden het opgegeven. -O- Jammer want ik vind het een super leuk plantje

Maar erwtenplantjes zijn toch niet zo moeilijk?
Water geven als ze vierkant worden, en that's it.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:14

Bidoof schreef:
Jis_ schreef:

Hier geven ze ook altijd de geest. De meeste planten kan ik wel in leven houden, maar ewrtenplanten... :n

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:46

Bidoof schreef:
Jis_ schreef:

Geen idee wat ik verkeerd doe. Gaf niet te veel water iig

@Biks, landtaarnplantje wil wel ja, heeft ook gebloeid vorig jaar <3

Mijn Cissus discoler is ook dood, -O- zag ze bij ranzijn staan nu, maar twijfel nog voor nog een poging, vind hem zo gaaf.

Wat een leukerd Puera!

Mijn nieuwste aanwinst is een kwartjesplant. Niet zo bijzonder maar vind hem wel leuk. Liefst wil ik nog de variant met witte punten (even naam kwijt) maar die is nauwelijks te krijgen, moet dan en stuk rijden naar een kweker.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:54

Hé, da’s een leuke, de kwartjesplant! Moest ‘m even opzoeken.
Balen dat je Cissus de geest gegeven heeft.

Het erwtenplantje wil graag van onderen water, meende ik gelezen te hebben.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:04

Puera, wat een leuk plantje zeg!

Dit was de to good to go haal van vandaag. Super blij met de ochidee achtigen nadat ik de mijne met de verhuis op 1 na allemaal verloren ben. Weet alleen niet wat ik met die kleine plantjes links onder aan moet haha.
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:12

Da’s een mooie deal! Kun je die kleintjes niet bij elkaar zetten?

Ik heb die app vorige week ook gedownload maar hier alleen maar geen tuincentrum of bloemenwinkel die meedoet. -O-
Misschien maar beter ook. :))

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:19

Leuk Skyla!

Puera schreef:

Ik had hem in een terra potje die ik van onder vol liet lopen. Dan eerst helemaal laten drogen voor weer regenwater geven. Misschien te weinig licht of toch nog eens in een ander soort potje proberen. Hertshoornvaren ook zo’n leukerd die het bij mij niet wil doen

Dit is de Asahi kwartjesplant die ik nog graag wil
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 23-03-22 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:25

Jis_ schreef:
Leuk Skyla!

Puera schreef:

Ik had hem in een terra potje die ik van onder vol liet lopen. Dan eerst helemaal laten drogen voor weer regenwater geven. Misschien te weinig licht of toch nog eens in een ander soort potje proberen. Hertshoornvaren ook zo’n leukerd die het bij mij niet wil doen

Had je ook de goede potgrond? Wat drogere grond schijnt het beste te werken

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:27

Biks2 schreef:
Jis_ schreef:
Leuk Skyla!

Had je ook de goede potgrond? Wat drogere grond schijnt het beste te werken

Dat kan dan zeker een probleem zijn geweest, gewone potgrond gebruikt

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:05

Leuke box!! 8-) Kalanchloe, die orchideeën zijn ook leuk!

Puera, hele leuke aanwinst! Mooie pot ook!

Jis: dat is een goede poging ja :') . Maar die plant die langs je kast omlaag groeit maakt ook wel indruk, zo mooi vol in t blad.

Hier mijn adenium obesum van 45cm groot :wow: . Dat was wel iets hoger dan ik had verwacht. Nu nog een mooie pot én een ereplekje zoeken. Op de achtergrond staan mijn lithops.
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:22

Het potje is een koffiemokje bij de Action vandaan. :))

Wat een joekel, Kaplaars! :wow: Die Lithops zijn ook zo leuk!

Oh, da’s ook een gave, Jis!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:17

@Jis: die verovert je woonkamer nog :D
@ Puera: die heb ik ook maar dan groot(groter), was helemaal lelijk geworden door de de kat dus ik heb hem gekortwiekt en er piepen nu weer 2 bladeren uit.

Ik had vandaag een tripje Intratuin gepland staan met mijn moeder maar ze had vanochtend de een positieve PCRtest #)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:29

Och nee! Beterschap voor je moeder!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:39

@Karlijn, :)) dat stuk is 50 cm. gegroeid deze winter :D ...beterschap, hopelijk vallen de klachten mee

@Kaplaars, ook heel blij mee ja

Ik moest die van jou even opzoeken, heel gaaf! Geeft prachtige bloemen

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:59

Ik heb vd week zo'n vochtmeter voor planten gekocht.
Kwam bij het verpotten er achter dat sommige planten toch wel erg vochtig waren bij de wortels, terwijl de bovenkant droog lekken. Dus gelijk aan het meten geslagen :+ Het lijkt goed te werken!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:32

Waar kopen jullie je potten? Ik moet echt een paar grotere potten kopen, maar die zijn meteen zo duur.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:45

Ik haal ze bij het tuincentrum maar ik hoef meestal niet heel grote potten.

Soms is er tweedehands ook nog wel eens wat leuks te vinden. Bij de Action of zo heb je ook nog wel eens (kunststof) tuinpotten. Zijn niet altijd de mooiste maar wel betaalbaar.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:09

Mag ik me hier ook melden?
Sinds ik samenwoon met mijn vriend hebben we een plant van mijn moeder gekregen en hebben we zelf ook een plantje gekocht. Ondanks mijn niet-groene vingers, leven die nog steeds.

Inmiddels begin januari mini-stekjes gekregen van een pannenkoekenplant van mijn schoonmoeder en die groeien inmiddels ook erg goed.

Sinds het samenwonen hebben we een Peperomia Raindrop, maar die is vrij aardig de hoogte ingeschoten (en helaas niet de breedte meer in) dus daar heb ik nu een blad vanaf gehaald en in een potje gezet, in de hoop dat die ook stekjes zal gaan geven. Volgens internet schijnt dit wel even te duren, dus even afwachten maar. Hebben jullie misschien tips hoe ik deze meer in de breedte kan laten groeien? De takken afknippen durf ik eigenlijk niet zo goed... :=

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:42

capopjekop schreef:
Waar kopen jullie je potten? Ik moet echt een paar grotere potten kopen, maar die zijn meteen zo duur.

Meestal bij de kringloop/plantenasiel, dan hoef ik geen nieuwe dingen te kopen. Soms wel bij het tuincentrum ook hoor.