Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:32

Doen als je ze mooi vind!

Ik houd er helemaal niet van hihi

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:39

Bij mijn ouders vandaag een muur geverfd in de kleur Leigrijs.
Veel meer diepte zo.

Van
Afbeelding

Naar
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 18:58

Ik zou echt minder moeten werken, met één dag per week vrij kom je nog eens ergens aan toe!
Mijn paardrijkledingkast is bijna af, nog één deur die nog een keer of twee moet. Wordt heel erg spannend of dat gaat lukken.

Mezelf even wat cadeautjes gedaan...

Afbeelding
Nieuwe kandelaars naast de tv, moet nog iets leuks onder de ballen, maar ik heb nog geen idee wat. Let niet op de kom, daar lagen eerst ballen in :') Nu niet meer zo chique :')

Afbeelding

Boeketje laten samenstellen, slecht op de foto te krijgen :')
Maar een beetje kleur in huis was wel welkom vond ik.

Zit alleen nog met een hoge pot
Afbeelding
Hij staat nu niet meer zo, ik vind 'm zo leuk... Maar wat doe ik er in?
En ik zoek nog zo'n deco trappetje :+ Nog niet echt gevonden voor een leuke prijs.

Afbeelding
En paps is langs geweest met de laser, om de bijkeuken uit te meten (hoe diep we moeten graven etc om op dezelfde hoogte uit te komen als de vloer in huis. Het lijkt echt ienieminie zo... :') (hij komt tot het stokje links van de waslijn. Stokje staat vlak voor de straat.
Ik kan niet wachten tot ik die foeilelijke tegels er uit kan scheppen :') Denk dat ik dat komende week ook gewoon ga doen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:00

dems75 schreef:
beter zo met die witte voegen. Zou indd de bovenkant van de muren wel een kleurtje geven indd :)

Wij moeten nog steeds een spatwand in de keuken...vandaag wezen kijken bij de het tegelboertje in het dorp en meteen verliefd geworden op (schreeuwend dure) handgebakken tegeltjes...Yay or Nay???
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

De echte kleur is zoals de onderste foto. Vond de warme beige/zandtinten mooi bij het hout en de keuken staan en het koele grijsblauw mooi bij de muur...

Ik vind ze wel wat hebben, maar ik vraag me echt af of het wel bij je keuken past. Ik vind de keuken vrij stoer, de tegeltjes daarentegen juist heel erg landelijk. Maar goed, ik heb niet echt een goed zicht op de volledige keuken, dus misschien zit ik er wel finaal naast hoor...

Meliaforever schreef:
Bij mijn ouders vandaag een muur geverfd in de kleur Leigrijs.
Veel meer diepte zo.

Van
[ [url=m/2tIdZM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar
[ [url=m/SSlAmt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo, dat is een heel verschil! Lijkt stukken beter!
Persoonlijk zou ik wel voor andere kasten gaan, of de kasten verplaatsen. Vind ze wel erg aanwezig zo :o

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:05

Oeh die tegels , ik denk dat dat erg mooi gaat worden :j

Mooi die donkere wand

Vrolijk boeketje Janine , uit ervaring weet ik dat het kleiner lijkt dan het is :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:08

Een deco trappetje hebben ze nu ook bij de action, misschien is dat wat?

Prachtig, dat lei-grijs op de muur, al vind ik het niet echt grijs :').

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:09

Sting schreef:
Een deco trappetje hebben ze nu ook bij de action, misschien is dat wat?

Prachtig, dat lei-grijs op de muur, al vind ik het niet echt grijs :').

Oeh, thanks! Ik ga kijken! *\o/*

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:14

Janine1990 schreef:
Ik zou echt minder moeten werken, met één dag per week vrij kom je nog eens ergens aan toe!
Mijn paardrijkledingkast is bijna af, nog één deur die nog een keer of twee moet. Wordt heel erg spannend of dat gaat lukken.

Mezelf even wat cadeautjes gedaan...

[ [url=m/u49rge.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nieuwe kandelaars naast de tv, moet nog iets leuks onder de ballen, maar ik heb nog geen idee wat. Let niet op de kom, daar lagen eerst ballen in :') Nu niet meer zo chique :')

[ [url=m/gkfnsC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Boeketje laten samenstellen, slecht op de foto te krijgen :')
Maar een beetje kleur in huis was wel welkom vond ik.

Zit alleen nog met een hoge pot
[ [url=m/ECmqvh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij staat nu niet meer zo, ik vind 'm zo leuk... Maar wat doe ik er in?
En ik zoek nog zo'n deco trappetje :+ Nog niet echt gevonden voor een leuke prijs.

[ [url=m/Hg63co.jpg]Afbeelding[/url] ]
En paps is langs geweest met de laser, om de bijkeuken uit te meten (hoe diep we moeten graven etc om op dezelfde hoogte uit te komen als de vloer in huis. Het lijkt echt ienieminie zo... :') (hij komt tot het stokje links van de waslijn. Stokje staat vlak voor de straat.
Ik kan niet wachten tot ik die foeilelijke tegels er uit kan scheppen :') Denk dat ik dat komende week ook gewoon ga doen :+

Voor nu zou ik wat leuke paasdecoratie in de takken hangen. Fleurt al wat op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:31

Ja Phylos, heb ik overwogen vanmiddag bij de bloemist. Maar dat hield in dat ik eerst nog richting een action ofzo moest voor decoratie. En ik had eigenlijk andere plannen :')
Aangezien pasen volgende week al is, denk ik dat het geen optie is.

De kersenbloesem was geen succes.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:01

Zijn hier ook mensen die wel eens een stockfoto hebben gekocht om die af te drukken voor aan de muur?
Het zijn doorgaans foto's voor websites etc. Vraag me af of ze wel geschikt zijn om af te drukken.

Ben intussen redelijk desperate voor iets aan de muur :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:05

Gaaf die muur bij de ouders zo!

En Janine, het decotrappetje heb ik hier in de hak staan. Zie vorige post :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:07

Janine wat voor een foto zoek je?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:16

Winged schreef:

Oh jammer, ik wil echt een trappetje, geen etagière.

MarjanB schreef:

Nog niet echt een idee, maar iets met wildelife of een fascinerend landschap vind ik heel erg gaaf.
Bij de Hornbach zag ik een gave van giraffes, maar die was zwaar overbelicht.
Ik heb zelf een foto laten afdrukken op canvas (80 x 60) en die is gewoon haarscherp. Dus de gebruikte foto's daar hebben gewoon niet de juiste resolutie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:55

Over die tegels in de keuken. Wij hadden de hele kamer laten stucen met spachtelputz toen het leeg was, het idee was de keuken daarna te tegelen echter hoorde ik om mee heen dat het echt lastig is de voegen schoon te houden. Nu zijn we toch aan het kijken voor een achterwand.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 01:07

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 06:24

Over trapjes en laddertjes: Ik houd niet zo van die kant en klare dingen die je bij de xenon/leen/action/kwantum kan kopen. Kun je niet een hele oude keukentrap of ladder via marktplaats scoren. Is meestal even zoeken, maar wel veel mooier dan zo'n trendnamaakding.

@Janine: Klopt hoor, je slaat de spijker op zijn kop. Maar juist daarom vind ik het leuk. Het huis straalt van zichzelf ook landelijkheid uit namelijk (roedeverdeling in de ramen, houten bekleding buiten) en we wonen heel landelijk. Ik houd juist van die mix van landelijk en stoer. Ik gruwel van megamodern overigens, dus een wand wordt hem sowieso niet.

dus ik ga lekker eigenwijs toch voor de tegeltjes haha. Niet helemaal tot het plafond overigens, behalve achter het kookgedeelte (die tot de afzuigkap) De rest krijgt 3 tegeltjes boven elkaar.
En dan indd maar poetsen haha.

Over prints van stockfoto...ik heb ooit eens, in ons vorige huis, gewoon via google afbeeldingen naar plaatjes gezocht die bij ons interieur pasten. Gewoon die opgeslagen en afgedrukt op heeeeeel grote canvassen.

Oh ja, Janine: onder die grote vaas met die tak erin: een klein vachtje leggen...vind ik altijd leuk staan. In de vaas (heb zelf ook een aantal van die groters) kun je bijvoorbeeld rietpluimen, gedroogde berenklauw (zwart of andere kleur spuiten?) gedroogde katoentakken, of....zoals ik nu heb, magnoliatakken. Die doen het bij mij er goed. Een paar mooie houten takken vind ik ook altijd geslaagd. Bijv. van de krulhazelaar.

Veel beter zo, die donkergrijze muur! Alles was indd een beetje flets met alle meubelen en de muur in dezelfde kleur.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 06:40

Oh ja...een grappig dingetje...Ik kijk altijd naar Chip en Jo van Magnolia Farms (zo'n klus/stylingprogramma). Dat gaat maandag a.s. weer beginnen, dus ik zat even op hun site te snuffelen. Zie ik in de webshop een bollenkratje staan, bij mij uit het dorp (naam dorp staat op zijkant kratje)! (ik heb er zelf ook een stuk of 15 voor 1 eur. per stuk gekocht). Vraagprijs, hou je vast......42 dollar!!! :')https://shop.magnolia.com/collections/all/products/dutch-tulip-crate

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 07:03

Haha Dems, ik zou zeggen mailen en nog wat aan ze slijten :')

Janine, er is nog zon poster ding maar weet even de naam niet.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 08:15

dems75 schreef:
Oh ja...een grappig dingetje...Ik kijk altijd naar Chip en Jo van Magnolia Farms (zo'n klus/stylingprogramma). Dat gaat maandag a.s. weer beginnen, dus ik zat even op hun site te snuffelen. Zie ik in de webshop een bollenkratje staan, bij mij uit het dorp (naam dorp staat op zijkant kratje)! (ik heb er zelf ook een stuk of 15 voor 1 eur. per stuk gekocht). Vraagprijs, hou je vast......42 dollar!!! :')https://shop.magnolia.com/collections/all/products/dutch-tulip-crate

Wat een giller en dan ook nog maar hopen dat er geen rotte bol in jouw $42kratje gelegen heeft :r ( vroeger bollen gepeld, ik kom uit Den Helder)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:02

Janine1990 schreef:
Winged schreef:

Oh jammer, ik wil echt een trappetje, geen etagière.

MarjanB schreef:

Nog niet echt een idee, maar iets met wildelife of een fascinerend landschap vind ik heel erg gaaf.
Bij de Hornbach zag ik een gave van giraffes, maar die was zwaar overbelicht.
Ik heb zelf een foto laten afdrukken op canvas (80 x 60) en die is gewoon haarscherp. Dus de gebruikte foto's daar hebben gewoon niet de juiste resolutie.

De Action heeft daadwerkelijk trappetjes, ik heb ze ook zien staan. Maar ze zijn heel smal en denk ik niet meer dan 1.20 hoog. Dus vrij klein.

Ik zou er zelf een maken van takken uit t bos of zo :D.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:21

Het valt nog niet mee om goede takken uit het bos te halen (buiten dat het officieel niet mag ;) )
Je moet vers gezaagde takken hebben, want als het een winter op de grond gelegen heeft dan begint het al behoorlijk rot te worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:30

Valt reuze mee. Na een storm of zo. Of na t knotten van de wilgen vragen of je wat takken mag uitzoeken.

Is allemaal niet zo moeilijk.

Officieel mag het idd niet, maar niemand ligt er wakker van wanneer er een paar takjes mee naar huis gaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:32

Wij hebben na 5 jaar eindelijk andere stoelen besteld. We hadden 2 hendriksdal stoelen van Ikea, maar inmiddels verhuisd, grotere tafel maar voor ons 2 stond het wel gek maar waren 4 stoelen geen noodzaak. Ik begon me alleen steeds meer te ergeren aan 2 stoelen aan een 4 persoons tafel en klapstoelen als er visite kwam eten. Nu gaan we voor deze :

http://m.leenbakker.nl/m20/eetkamerstoe ... stof-taupe

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:38

moonsparkle schreef:
Wij hebben na 5 jaar eindelijk andere stoelen besteld. We hadden 2 hendriksdal stoelen van Ikea, maar inmiddels verhuisd, grotere tafel maar voor ons 2 stond het wel gek maar waren 4 stoelen geen noodzaak. Ik begon me alleen steeds meer te ergeren aan 2 stoelen aan een 4 persoons tafel en klapstoelen als er visite kwam eten. Nu gaan we voor deze :

http://m.leenbakker.nl/m20/eetkamerstoe ... stof-taupe

Leuk! Mooie aanbieding ook.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:03

Dems, op welke zender komen Chip en Joanna? Groot fan van ze!