[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:49

A_nouk schreef:
Oh niet vandaag hoor haha, de 27ste :')

We hebben om 09:00 het doorlopen van de stukken voor de verkoop van ons appartement bij de eerste notaris . Waar we vervolgens de notaris machtigen om, om 12:uu voor ons te tekenen als de koper aanwezig is. Om 10:30 hebben we het passeren van onze nieuwe woning.

Dit moet allebei voor de middag om alles nog op tijd bij het kadaster te krijgen :+

En tussendoor en voorafgaand aan beide afspraken moeten we ook nog beide woningen inspecteren :')

Ik wil je niet bang maken, maar zowel bij het verkopen van mijn oude woning als bij de aankoop van mijn nieuwe woning was het geld van de bank niet op tijd bij de notaris. Beide overdrachten moesten een dag later plaatsvinden daardoor.

A_nouk

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:50

Gelukkig heb ik vertrouwen in mijn bank dat dit wel goed gaat komen :)

Dat wat jou is overkomen is niet echt iets wat dagelijks voor komt volgens mij :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:57

Bij de aankoop van ons nieuwe huis bleek vlak voor het passeren, bij controle door de notaris dat een van de percelen niet geheel op naam van de verkoopster stond :') Daardoor heeft passage nog steeds niet kunnen plaatsvinden (we wachten inmiddels al 4 maanden).

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:58

Dat is gelukkig bij ons uitgesloten :')

Maar hoe krijg je het voor elkaar zeg, je weet al verkoper toch of iets je eigendom is of niet :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:06

Wow da's ook lüllg Wendy :oo.

Anouk ik duim dat het morgen gewoon soepeltjes verloopt!

Hier was het toen ook even spannend.. De notaris belde 1,5u voor de overdracht dat ze het geld nog niet binnen hadden (van het deel dat wij zelf betaalden), ging om een paar duizend euro die ik de avond ervoor had overgemaakt. STRESS! Maar ze belden binnen 5 minuten terug dat ze niet goed hadden gekeken :roll:.
En wij hadden aanvankelijk de berging van de buurman gekocht, die moest eerst nog gepasseerd worden.

Enfin eind goed al goed, we hebben ons huis en de berging en zijn lekker aan het klussen!

Anouk wanneer gaan jullie verhuizen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:09

A_nouk schreef:
Dat is gelukkig bij ons uitgesloten :')

Maar hoe krijg je het voor elkaar zeg, je weet al verkoper toch of iets je eigendom is of niet :=

Ongelooflijk inderdaad. Een notaris heeft in het verleden een fout gemaakt, verkoper heeft verzuimd om dat te controleren. Vervolgens heeft de verkopend makelaar dit ook verzuimd (normaal gesproken checkt dit ook bij het kadaster of het allemaal klopt als het voorlopig koopcontract wordt gemaakt) en heeft onze notaris het ontdekt (voorlopig koopcontract was al lang en breed ondertekend).
De notaris die de fout gemaakt heeft, leeft niet meer, die kon het dus niet meer rechtzetten. De notaris die zijn zaken overgenomen heeft, durft het niet.
Degene op wiens naam het perceel gedeeltelijk staat is overleden, niemand heeft zijn erfenis aanvaard.

Er zijn al heel wat mogelijke oplossingen de revue gepasseerd, op één na blijkt het allemaal niet mogelijk. Deze laatste optie wordt nu voorbereid door de adviseur van de verkoper.

Passeren zonder dat perceel gaat niet, daar gaat geen enkele hypotheekverstrekker mee akkoord.

Murphys law zullen we maar zeggen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:14

@Wendy, en nu?
Gaat de koop dan nog wel door of wil/kun je ervanaf?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:16

Pfoe Wendy, maar dan is je notaris ook wel aardig aan het slapen geweest dit moeten ze normaal gesproken ruim van de voren al controleren :j

Gebeurd allemaal op de 27ste februari bij ons :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:27

De koop gaat wat ons betreft wel door, tenzij deze situatie te lang gaat duren. Ons oude huis is namelijk allang verkocht en we zijn best wel verliefd op het huis. We wonen er ook al :')

@A_nouk: dat valt wel mee hoor, ze waren al lang naar een oplossing aan het zoeken, maar vertelden ons daar pas over 2 weken voor de geplande overdracht, en het duidelijk werd dat de geplande datum niet gehaald kon worden. Dat is het enige wat hem wel te verwijten valt, dat ze ons pas zo laat hebben ingelicht.
Bovendien had de notaris niet heel veel tijd, er zat 2,5 maand tussen voorlopig koopcontract en levering.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:28

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:32

Niet zo lang tijd 2,5 maand tussen voorlopig koopcontract en levering :')
Dan moet er bij ons wel gruwelijk veel tijdnood zijn nu haha, we hebben 15 januari de koopovereenkomst getekend en de 27ste februari wordt er gepasseerd :)

Maar wel erg banketstaaf, ook voor de persoon in kwestie, is geen leuk grapje om achter te komen...

Dammie, wat een verhaal :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:35

Nee, is het zeker niet, voor niemand :n
Ondertussen krijgen wij er ook last van, ook wij worden geconfronteerd met kosten die daarmee te maken hebben. Kunnen we proberen te verhalen op de verkoper, maar ja, van een kale kip kun je niet plukken. Ook kunnen we niet verder met onze (verbouwings)plannen.
En de verkoper dacht eindelijk dit stuk van de ellende achter zich te laten, gaat mooi niet lukken voorlopig :n

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:52

Gisteren koopovereenkomst getekend :)
*\o/*

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:01

Citaat:
Dat wat jou is overkomen is niet echt iets wat dagelijks voor komt volgens mij :=

Vergis je hier niet in! Wij hebben pas ons huis verkocht met een restschuld. Zat 3 maanden tussen verkoop en overdracht. Gelijk achter de notaris aangegaan hoe hoog de restschuld was. Dat hebben ze mij serieus pas 1 dag van tevoren kunnen zeggen nadat ik volledig uit mijn stekker ging aan de telefoon. Ik kreeg ook doodleuk het antwoord dat we dan de overdracht maar moesten uitstellen.

Een collega van mij hetzelfde laken en pak. Daar was het geld gewoon niet op tijd gestort en die wilden ze ook afschepen. Die is gewoon bij de notaris blijven zitten tot het wel geregeld was.

Het is dus zeker geen uitzondering dat dingen niet op tijd zijn, ook al zouden ze in theorie meer dan genoeg tijd moeten hebben.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:49

Restschuld en de ellende daarom heen is bij ons allemaal al geregeld en gedocumenteerd. We waren voor de verkoop al bij de bank geweest ;)

Als de bank na deze periode nog te laat is met overboeken klaag ik ze aan :Y)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:54

Citaat:
Restschuld en de ellende daarom heen is bij ons allemaal al geregeld en gedocumenteerd. We waren voor de verkoop al bij de bank geweest ;)

Als de bank na deze periode nog te laat is met overboeken klaag ik ze aan :Y)

Geloof mij, dat was bij ons ook. Maar stiekem kwamen er toch nog veel verrassingen uit een hoge hoed.
Maar uiteraard moet je van het positieve uitgaan en ik hoop van harte voor jullie dat het allemaal soepeltjes verloopt.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:17

Verrassingen die uit hoge hoeden komen, daar kan ik helaas over mee praten. Wat doen die banken moeilijk zeg....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 01:31

Als ze moeilijk doen vanwege bureaucratische redenen, wil een fitty op twitter nog wel eens helpen. Is bij mij ook gelukt.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:39

Zeer bureaucratisch inderdaad, maar het lijkt dat het nu bijna geregeld is, tenzij er nog een konijn uit een hoge hoed komt.
Maar ze mogen nu echt op gaan schieten, want anders moet ik straks bouwrente gaan betalen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:43

Hier komt vandaag de hypotheek offerte dan ook eindelijk uit de hoge hoed, en die moet vandaag terug want maandag moet de bankgarantie bij de verkoper zijn. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:02

Nou ik heb gisteren na dik 5 jaar te koop staan, zowaar een bod gekregen op het huis! Veels te laag, maargoed tenminste een bod :P

Twee weken geleden al kijkers die enthousiast waren maar eerst nog hun eigen huis te koop moesten zetten. Dat is eigenlijk steeds, zulke dingen dat mensen het een gaaf huis vinden maar nog niet aan daadwerkelijk kopen toe zijn -O-

Woensdag een kijker, en vandaag stond er ook een kijker gepland.

Kijker van woensdag had dus gisteren meteen een bod gedaan dat veels te laag was. Allemaal gewoon eerlijk open kaart gespeeld en haar maximale bod waar geen cent meer bij kon en ons bod waar geen cent meer af kon, was gelijk dus we hebben in principe een overeenkomst....nu maar duimen dat het allemaal gaat lukken (onder voorbehoud van financiering...) en dat we straks iemand hebben die heel blij met het huis is en dat het van onze nek af is.

Ik zit echt heel hard te duimen dat die financiering gewoon rond komt en ik niet doodgemaakt wordt met een blije mus :P

Maargoed, diegene die een afspraak had om vandaag te komen kijken heeft nu dus ook weer zo'n verhaal van: huis staat al tijden te koop, ik maak een afspraak voor bezichtiging en ineens is het verkocht!! Hihi.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:06

Dat is mooi nieuws Pmarena, ik duim heel hard voor je dat alles goed komt.
Hier gisteren de bankgarantie ontvangen van de koper !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:08

Dank je :)

Ha, bankgarantie is een mooi moment +:)+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:16

Heel mooi moment, we wisten dat de financiering rond was, maar bankgarantie is dan een mooie bevestiging van alles !

Dit weekend gaan we het appartement poetsen, en dan kan het de 26ste worden opgeleverd, dat is de volgende mijlpaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:41

Heerlijk hoor *\o/*