Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:53

Echt te duur? Ik ben rond de 55-60euro kwijt voor fruit,groenten, avondeten, drinken etc.

En wij zijn met zijn 3tjes :) Brood haal ik wel elke dag maar dat reken in onder sigarettengeld van mijn man. Misschien nu maar 1x pw halen nu ik een vriezer heb. Scheelt me weer op en neer fietsen.

Welke supermarkt ga jij? Hier ook weer heerlijk wat gespaard, maar dat heb ik alweer een deel uitgegeven helaas.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:03

Gemiddeld nu 50 euro per week kwijt. Ik heb helaas alleen een appie in m'n buurt zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:05

Als je het uitkient is appie niet zo gek , ik heb alle supermarkten dichtbij. Ah , jumbo en sinds kort lidl zijn favorieten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:50

Ik doe dus ook alleen bij de appie boodschappen, dus weet niet wat je dan zo duur koopt allemaal? :P

Enige wat ik graag bij de emté haal is vlees in de aanbieding want die hebben een hele goede slager. Verder ook gewoon andere aanbiedingen als dat net is waar ik zin in heb.

Onze kasten staan overigens vol met knakworstjes, chips, snoep, en ander lekkers.. Haal dat ook gewoon standaard elke week omdat ik in het weekend vaak visite heb.

Lidl was ik juist niet heel veel goedkoper uit en moest er ook een eindje voor rijden dus dat doe ik niet meer.. Jumbo was ik ook altijd meer kwijt maar dan had ik wel bijna allemaal A merken.

Had gisteren bij de emté ham van de slagersafdeling voor 1,11.. :P

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:07

Mijn moeder haalt alle boodschappen bij de lidl, ik het meeste bij de ah. Het ontloopt elkaar echt niet zoveel. De koffiepads zijn bijv goedkoper van de ah basic dan bij de lidl. Idem met pasta, tomatenprutblikjes en nog wel meer dingen. Vlees en groenten zijn vaak wel weer iets goedkoper bij de lidl, maar ik koop eigenlijk altijd wat in de aanbieding is en dan is het verschil ook niet zo groot.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:14

Al vind ik de groente en aardappels van de Lidl vele malen beter dan die van de AH. Ik heb echt super goedkoop, simpel en lekker gegeten! Een blikje ananas, pak zuurkool en aardappels. En dan heb ik nu nog 2 porties over wat de vriezer in gaat. Vlees had ik nog in de vriezer.

Op de markt nog 3 bakjes frambozen gescoord voor 2 euro. Kan ik weer een tijdje lekker Griekse yoghurt maken met fruit :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:25

Wij waren naar de prijsmepper vandaag. Geweldige winkel maar wel dingen gekocht die niet per se nodig waren dus toch meer uitgegeven dan gepland... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:27

:+ zelfde probleem als de action dus

14 euro bonus bij de AH vandaag, heb in principe niks meer nodig. Hooguit eten en drinken voor zaterdag als ik de hort op ga

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:30

Ja prijsmepper is gevaarlijk daarin. Zaterdag in Wormerveer ook weer even binnen gelopen. Met een tas naar buiten. Gevaarlijker dan de action imo

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:38

Ik had bij de Dirk een leuke vanmiddag. 4 flessen cola, 2 flessen icetea, 4 pakken sap, dreft en een paar sinaasappels. Had een hele tas statiegeldflessen. Moest nog 4 euro nog iets afrekenen!

Vibabu: ben ik absoluut met je eens! Kwaliteit is zeker beter bij de lidl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:41

Rode lijst keten :+ , gelukkig heb ik geen prijsmepper dan zou ik naar Meppel moeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:50

Nou, we hebben besloten dat het zéér geschikt is als je een boodschappenlijstje meeneemt en je daar strikt aan houdt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:58

Maar ze hebben elke keer wat anders :+ bijna geen boodschappenlijstje op te maken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:06

Haha nou ja als je gaat voor 'wasverzachter, tandpasta en shampoo' moet t nog lukken... Denk ik :')

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:17

Ik haal groenten bij de boer, dus ben altijd goedkoper uit en het blijft langer goed dan welke supermarkt ook omdat ik het meteen vers mee krijg.. Normaal moet het nog schoongemaakt worden/vervoerd e.d. maar ik krijg het dus daar gewoon mee.

alleen paprika haal ik bij de supermarkt en pepers e.d.

Dus dan kan ik thuis eerst alles wassen e.d. :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:21

vibabu schreef:
Die zie ik heel veel voorbij komen de laatste tijd. Zelf nog nooit gemaakt. Is misschien wel iets voor het weekend. Aangezien ik wo, do en vr hellofresh eet. Heb je een recept?

Heel simpel! :D

4 personen

Nodig:
- 300 gr. farfalle
- 3 el groene pesto
- 1 zakje rucola (75 gr)
- 1 bakje cherry tomaten gehalveerd (250 gr)
- 1 bol mozzarella in blokjes (125 gr)

1. Kook de farfalle volgens de aanwijzingen op de verpakking beetgaar.
2. Meng de pasta met de pesto. Schep er de rucola, cherry tomaatjes en de mozzarella door. Breng de pasta op smaak met een beetje zout en peper.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:43

Dat is inderdaad wel heel simpel {:} ga het zeker een keer maken! Dankjewel.

Ik heb vandaag weer een hellofresh box gekregen. Heb zoveel wortelen en bloemkool gekregen dat ik daar alleen al minimaal 4x van kan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:58

Die quiches bij AH gaan echt hard trouwens :oo , heb 2 gehaald was weinig keuze nog . En dat was 3 uur

Wortels vind ik warm echt niet chill , zo week blugh net babyprakje :o . Grote bloemkool? of meerdere kolen ? :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:00

Quiches haalt m'n moeder morgen voor me, ben steeds niet in de buurt van de AH. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:02

Ben benieuwd of ze lekker zijn , morgen komt moeder dan nemen we een punt bij de koffie

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:14

Ben ook heel benieuwd, ziet er goed uit op de verpakking.
Laat je het even weten hoe het was?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:22

1 grote bloemkool :D ik vind worteltjes wel erg lekker. Met wat doperwtjes en mais en opgebakken aardappeltjes en lekker stukje vlees bijv. Of met gekookte aardappels en kabeljauw met zelfgemaakte mosterdsaus :)

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:02

net terug van de lidl: 30+ kaas, kip krokant snitsels, kip burgers, verse boontjes, aardappels, fles jus, eieren, snitzels, griekse yoghurt en een blik aanmaak limo voor 18euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:12

Ik had nog pak broodbak mix , zal even bolletjes bakken. Vriezer in , eens kijken naar een broodbakmachine binnenkort. Ruikt zo lekker, net gebakken brood

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:34

Ik zou gewoon recepten zoeken voor in de oven Rebecca, mijn moeder heeft zo'n machine gehad, maar daar komen (bij ons althans) eerder bakstenen uit dan broden...