Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Maar het verbruik van dat paneel is wel heel hoog toch? 2400 watt is veel. Anderzijds kan je er inderdaad nog steeds mee besparen als je er naar verhouding beter mee uit komt dan met gas.
Citaat:Vervelend hoor met je paard. Stalling is hier ook echt hopeloos. Ben heel voorzichtig ook naar stalling aan het zoeken, leuke stalling, want hier geldt echt eerst stalling voor elkaar hebben dan het paard, maar ben al paar maanden wat aan het rondkijken, kan niets geschikts vinden (prijs - kwaliteit - afstand - stalgenootjes etc).
Prairy schreef:Wat? Waar? Wat betaalt dat?
Prairy schreef:Dat is inderdaad niet heel slecht, hopelijk ben je niet allergisch voor de naalden haha. Lijkt me best geinig als ik straks uit de ziektewet ben, om even te doen.
Saul schreef:Ik kreeg in het andere topic bijna heel bokt over me heen ivm ons belachelijk hoge stroom verbruik.
Maar we zijn goed bezig![]()
We letten echt heel goed op nu (al kan het nog beter want we zitten nog steeds vrij hoog qua stroom)
We zaten afgelopen maand op 393kw en dan is er veel geklust. Dus zaagtafel, bouwstofzuiger en andere machines veel gebruikt.
De lamp in de stal is nu langer aan omdat de paarden niet meer buiten kunnen blijven ivm de wolven .. en ik ze niet van 17 uur tot 8 uur in het donker wil hebben staan.
verder moeten we even kijken waar het hoge verbruik vandaan komt. Want naar ons idee hebben we echt niet gek gedaan en juist super opgelet.
Maar van de zomer zaten we een stuk hoger. Toen stoomde we nog hooi voor de paarden (al vrees ik dat dat toch weer gaat moeten ..).
Sproeide deze asociale de wei ..
Hadden we regelmatig de airco aan en keken we nergens naar.
Nu dus een stuk bewuster.
Ook met gas.
Deze maand zaten we op 10m3. Dat is best netjes toch?
Als we dit zo volhouden kunnen we toch aardig besparen op de maandelijkse kosten.
Saul schreef:Nee die hebben we niet. Zo iets willen we dus idd hebben.
Wij zitten ook bij Vattenfall maar niets gekregen.
Claudia met hoeveel zijn jullie thuis?