Later leveren is mij bij de jysk gelukt! Vorige maand al gekocht en half april leveren. Zou het gewoon proberen dus!
Anne_mieke88
Geplaatst: 29-01-15 14:00
vandaag bouwtechnische keuring spannend!!! als de BK in orde is dan hopelijk morgen of maandag de taxatie. duurt ongeveer een week voor het taxatierapport er is. en zodra het taxatierapport er is kan de hypotheek adviseur beginnen met offertes opvragen... dat is wat ik er van begreep klopt dat?
Wij hebben vanmorgen eerste gesprek gehad met hypotheekadviseur, paar goede tips gekregen en genoeg stof tot nadenken. Morgen hadden we eigenlijk bezichtiging staan bij tweede woning alleen doe is zojuist afgezegd ivm ziekte eigenaar, en er kon ook geen nieuwe afspraak ingepland worden... bummer!
We hebben begrip getoond maar wel aangedrongen om zsm de bezichtiging te hebben, maandag horen we meer. We hebben maar in 2 huizen serieuze interesse, maar om de eerste nou meteen te kopen zonder vergelijking is ook weer zo
Gisteren bouwtechnische keuring gehad, de beste man vond het een prima huis... alles was netjes (en dat voor een huis van 1958 ) Het enige was dat er wat water in de kruipruimte stond maar dat was niet erg zei hij.
Vandaag de taxatie.... En dinsdagmiddag de koopovk tekenen
Wij hebben vandaag het e.e.a. aan stukken van de notaris van onze koper binnen gekregen, wat betekend dat onze woning nu dan ook echt verkocht is ! en van Funda af is
Verder zit ik de bank flink achter zijn vodden aangezien ons hypotheek advies/offerte er nog steeds niet is...
Balen A_nouk dat dat zo lang duurt zeg... Heb je t ze zo ingewikkeld gemaakt?
Chely
Geplaatst: 31-01-15 05:56
Hopen dat je de offerte snel binnen hebt A_nouk.
Ik lees al een tijdje mee maar kruip nu uit de meeleesmodus omdat ik wakker lig van de situatie.
We zijn bezig met de aankoop van een oud huis (1930) . De verkoopmakelaar staat bekend als onbetrouwbaar en aangezien dit ons eerste huis wordt hebben we een aankoopmakelaar ingeschakeld. Om ons bij te staan met raad en daad en voor fouten/valkuilen te behoeden. Helaas zijn wij niet tevreden want initiatief en advies blijft uit, ik heb het idee dat hij ons vooral napraat.
Wij willen het huis bouwtechnisch laten keuren. Wie hebben jullie daarvoor laten komen en zijn jullie daar tevreden over? Iemand ervaring met Perfectbouw? Of het inhuren van een architectenbureau? Het huis staat tussen Roermond en Venlo.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 31-01-15 10:47
Helaas kan ik je geen advies geven, wij hebben geen aankoopkeurng gedaan, maar het huis was uit 2007. Vervelend zeg dat de makelaar niet naar je verwachting is.
Hier lag gisteren een brief in de bus van het ministerie, met daarin het voorlopige energielabel. En dat is een A, valt me toch niet tegen voor een vrijstaand huis. Ik wist niet dat je automatisch een voorlopig energielabel kreeg.
Hier gister bij het slaan van de eerste (nouja laatste) paal geweest! Hebben dus ook voor het eerst ons 'huis' gezien! En gewandeld door de 'wijk'. Erg leuk geregeld. Zijn daarna gelijk met mensen uit hetzelfde blok gaan eten, en gelukkig leuke buren!! De stomme straatnaam wist ik al, maar ben wel blij met mijn huisnummer; 13
Wauw Seni dat klinkt gezellig! Meteen met toekomstige medebewoners gaan eten en leuke buren! Straatnaam heb je het maar mee te doen he? Wij hebben laatst ook ons adres te horen gekregen ben ook blij met ons huisnummer; nummer 8.
Ik heb gisteren bij de notaris getekend!
Chely
Geplaatst: 01-02-15 11:06
Wat gaaf Seni! Gezellig samen eten en leuke buren zijn een goede start Hoe lang is het nu nog wachten?
Renskep: gefeliciteerd
De aankoopmakelaar heeft ons een naam doorgegeven voor de bouwtechnische keuring waar hij vaker zaken mee doet maarja, wie weet zijn ze van hetzelfde kaliber Googlen op de naam die we doorkregen levert niks op...Is dat positief of negatief?
Ons spreekt PerfectKeur aan, die zijn duidelijk in wat ze doen en wat het kost. Reviews lijken ook OK, je weet alleen van te voren niet wie komt keuren.
We hebben om 09:00 het doorlopen van de stukken voor de verkoop van ons appartement bij de eerste notaris . Waar we vervolgens de notaris machtigen om, om 12:uu voor ons te tekenen als de koper aanwezig is. Om 10:30 hebben we het passeren van onze nieuwe woning.
Dit moet allebei voor de middag om alles nog op tijd bij het kadaster te krijgen
En tussendoor en voorafgaand aan beide afspraken moeten we ook nog beide woningen inspecteren