Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:22

Ik krijg nog een stoel van mijn zus, die moet ik nog ophalen. Die moet ik dan ook nog ergens kwijt. Ik laat het eerst nog even zo staan, en als ik t zat ben verplaats ik de boel!

Ik vind het zelf wel fijn om lekker tv te kunnen kijken, dus zit het liefst zo recht mogelijk voor de tv.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:26

En mocht je nou denken. Ik wil niet tegen de rug van de bank aan kijken dan kun je er zelfs een smal dressoir achter tegenaan zetten. Je heb er de ruimte voor.

Ik zag laatst een plaatje dat hadden de een soort bar achter de bank gemaakt. Dan kon je eten terwijl je tv keek. (Keek je zeg maar over de bank heen)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:47

Rena ik vind het ruimtelijke wel mooi! Zou nog wel wat aankleding wbt accessoires enzo toevoegen. En een vloerkleed <3.
Heb je ook foto's van je kamer bij daglicht?

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:42

Hallo! Ik heb me een tijdje geleden gemeld in dit topic. Nu hebben wij vandaag te horen gekregen dat onze hypotheek rond is en dat 1 december de overdracht is! :D Dit is ons huisje..
Afbeelding

@Rebecca; Leuk dat groen met grijs! Hier op bokt loopt een topic waarin bokkers hun eigen kooi creaties tonen. Misschien kun je daar wat inspiratie opdoen?

@A_nouk; mooie strakke keuken!

@mamamiesje; ideaal he die ikeabanken :D Heb ze zelf ook.

@dems75; ook helemaal mijn smaak zo, heel mooi!

@Rena100; gefeliciteerd met je eerste huisje! Een kleed doet al heel veel en wat leuks aan de muren. :)

Ik heb de jacht geopend op laminaat voor de eerste verdieping.. Iemand nog tips?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:46

ziet er leuk uit van buiten daaf4ever! gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:51

@daaf gefeliciteerd!

Kooi is niet grootste probleem weer de salontafel waar hij op staat , die is niet op het gewicht berekend en staat niet naar mijn zin

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:45

Mooi huis, Daaf, dat balkon is ook leuk!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:35

Gefeliciteerd! Leuk huis.

Wij zijn bezig met luxery floors kampem voor nieuw laminaat.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:53

x_Jeanine_x schreef:
Gefeliciteerd! Leuk huis.

Wij zijn bezig met luxery floors kampem voor nieuw laminaat.

Daar heb ik mijn laminaat ook gekocht :D tot nu toe blij mee, maarja t ligt er net een week in :')

Leuk huis daar! Wit is hip. Heb zelf het grootste gedeelte van mijn leven in witte huizen gewoond :P

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:33

Gefeliciteerd Daaf4ever. En dat is al een snelle overdracht zeg!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:24

Kak, ik wilde online nog een paar van deze gordijnen bestellen bij Ikea, maar die zijn op / staan niet meer op de site. Iemand toevallig enig idee of ze nog ergens te krijgen zijn? Of hoe dit product heet? :')

Afbeelding

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:46

Thesserd schreef:
Kak, ik wilde online nog een paar van deze gordijnen bestellen bij Ikea, maar die zijn op / staan niet meer op de site. Iemand toevallig enig idee of ze nog ergens te krijgen zijn? Of hoe dit product heet? :')

[ [url=m/Rw8EXv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die had ik in mijn oude huis! Zijn er al een hele tijd niet meer.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:09

Bedankt allemaal! :D Wij zijn er ook erg blij mee. Laminaat gaan we vanavond bestellen, waarschijnlijk bij carpet right. Nu nog het project: schilderwerk. Aanvankelijk dachten we alles zelf te gaan sauzen, gisteren zijn we nog even in de woning geweest en men... denk dat er iets meer werk in zit dan dat we eerst gedacht hadden ... :')

Iemand ervaringen met schilders? Vragen die een uurloon of per vierkante meter? En ik hoorde ook nog dat er een verschil is tussen schilderen en spuiten?
*Gaat zoeken op internet...*

@Thesserd; misschien een ideetje om even naar Ikea te bellen of deze foto te sturen? Dan zou je wellicht daarna op mp kunnen zoeken ofzo?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:37

Schilders vragen meestal ofwel een uurloon, of ze nemen het werk aan voor een vast bedrag.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:52

Je klus een kertje op werkspot zetten dan weet je zo hoeveel het om en nabij gaat kosten met een schilder.

Ik moet zeggen dat ik spuitwerk zelf mooier vind als schilderwerk.
Nieuwbouw woning was helemaal spuit werk en zag er echt strak uit, onze huidige bestaande woning is geschilders en is een stuk minder strak :j

Hier nog een plint onder de keuken en dan is eindelijk na meer als een half jaar de keuken af :')
Kleur is echt onmogelijk om op de foto te krijgen.. En blijkbaar is het mengen van deze kleur ook niet makkelijk. Moest een tweede pot halen omdat de eerste niet in een keer gedekt had, was de kleur toch wat paarser :+

Het is een paars/grijs/bruine kleur :j Ons huis is een stuk warmer qua uitstraling sinds onze keuken niet meer helemaal wit is dus ik ben er echt enorm blij mee.

Afbeelding

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:01

@Tink89, hmm een maand terug ofzo waren ze er nog wel dacht ik :')

@daaf4ever ja, heb ik ook gedacht.. maar ik kan geen mailadres o.i.d. vinden. Kan ze wel gaan bellen, maar dan kan ik de foto weer niet sturen, of ik moet ze daarna nog mailen. Dacht... als iemand toevallig de naam van dit product weet, is wat makkelijker communiceren haha.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:15

Even gegoogled en de gordijnen die je zoekt heten EIVOR.

Google is your friend ;)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:17

Ah bedankt! Dat helpt :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:04

En dan gewoon Ikea even op Facebook opzoeken. Ze zijn sinds augustus uit de collectie, geloof ik.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:10

Heb berichtje gedaan via IKEA Facebook inderdaad. Ik ben benieuwd. Ben bang dat ik ze dan ergens ver weg moet ophalen, mocht er nog een paar zijn... :')

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:12

Anouk: supermooi die kleuren!!!

daaf4ever: leuk huis zeg! heb je ook foto's van de binnenkant? Jullie krijgen echt al snel de sleutel! moet er nog veel aan gebeuren?

Hier moeten wij 30 december ons huis uit....echter, ons nieuwe huis is wrsl pas eind jan. klaar :') Dat wordt bivakkeren bij onze ouders! -O- In de tussentijd zijn we druk bezig met uitzoeken van vloeren en keuken enz enz. Komen steeds meer leuke ideeën bij. Onze stijl wordt....houd je vast....een mix van: Landelijk/brocante/industrieel/scandinavisch/steampunk! Volgens mij is daar nog geen benaming voor haha
We willen iig gaan voor een "unfitted bathroom" dwz dat we de badkamermeubels van oude kastjes e.d. willen maken. Mooie verweerde ovale spiegel erbij.....Geen strakke design dus. Hoe verweerder hoe beter!
Denk aan zuks:
Afbeelding

Keuken wordt wrs de Ikea metod bodbyn grijs met houten blad en porseleinen wasbak.
De vloer hebben we ons oog op deze laten vallen:
Afbeelding

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:15

@DEMS, mooie vloer heb je uitgekozen! Ben benieuwd naar het eindresultaat met al die verschillende stijlen, vind de badkamer op die foto wel gaaf, al is het niet mijn ding.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:05

Ik heb hier een tijdje meegekletst maar is nu al even geleden.

Ons huisje wordt steeds mooier en steeds meer af. Maar zijn paar dingen waar we nog niet helemaal tevreden over zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die fauteuil moet sowieso nog vervangen maar dat hoeft niet meteen. Hij ziet er niet uit vandaar het kleed erover haha.

Grootste punt is de eetkamerstoelen.
Deze hebben we gratis ergens vandaan bij gebrek aan stoelen. Lelijk en lomp en totaal niet passend bij ons interieur.

Wat zou mooi staan? Wat voor kleur en juist smalle lichte stoeltjes of juist iets met stof?

En we zijn heel blij met de groene muur maar de muur met de boekenkast is nogal kaal zo. Ondanks het grote schilderij

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:36

Die tafel wilde ik ook maken....
Ik had daar van die witte eames stoeltjes bij willen hebben, DAR,DSW, dat idee....
http://www.vintagelab15.com/eames-stoelen

Nu heb ik wel die stoelen maar een andere eettafel. Ik heb mijn stoelen hier besteld, verreweg het goedkoopste wat ik kon vinden. Mooi licht, zitten lekker en de tafel blijft ook de blikvanger.

Maar nu ik toch over mijn tafel praat... ik ben er nog steeds zo verliefd op....even zien of ik foto's geplaatst krijg. Het is een geanodiseerd aluminium onderstel met een eikenhoutenblad en onder de poten zitten eikenbeschermingsplaatjes. Ik heb hem met onzichtbare lak afgelakt, mijn favoriete meubelstuk.

http://i142.photobucket.com/albums/r84/ ... ocyupj.jpg
http://i142.photobucket.com/albums/r84/ ... btfy8z.jpg

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:39

Wat een mooie kleur groen zeg! Vooral icm die kleur van de bank. Welke kleur is het?

Ik vind het wel meevallen hoe kaal die muur is, juist wel fijn rustig. Het duurde trouwens een tijd voordat ik doorhad dat bij de laatste foto die kasten niet 1 geheel waren :')

Overigens geen tip voor de stoelen, ben daar zelf ook niet zo goed in :Y)