[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:57

Ja maar dat is geen eetkeuken.........

Zo'n open keuken zou ik niet prettig vinden :n Ben wel blij dat onze "om de hoek" zit :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:04

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:08

Duidelijk. :D

We hebben nog geen enkel appartement gezien zonder open keuken dan. :D Gelukkig is de woonkamer heel groot, dus heb je niet echt het gevoel alsof in de woonkamer staat te koken en in de keuken tv zit te kijken. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:09

Een mooie landelijke eetkeuken om het hoekje van de woonkamer vind ik het mooist :j

Dan kun je makkelijk in de keuken eten, iedereen bij elkaar al kokende, maar je kunt ook visite in de woonkamer hebben waar je dan even bij weg kunt lopen om wat in de keuken te doen, zonder dat iedereen op je handen zit te kijken waar je de zenuwen van krijgt :P

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:51

wij hebben een aparte keuken (wel d ekeuken tussen hal een woonkamer in)
maar heb er nu geen deur tussen, bevalt me nog goed, misschien dattie er ooit nog komt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 10:43

Hoe staat het met jullie huis FF? Helemaal klaar binnen?

Zo'n oudere boerderij keukeen vind ik ook prachtig :D

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:46

Vandaag rondrit gemaakt in Assen e.o. , allerlei huizen van buiten bekeken. We zijn nu al (zonder van binnen te kijken) helemaal verliefd op een woning.
Dinsdag gaan wij voorlopig koopcontract tekenen, donderdag de koper. Vrijdag huizen van binnen bekijken.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:01

Wat is het stil hier! Iedereen druk bezig met de huisjes?

Als het goed is komt er deze week een bouwtechnisch onderzoek en dan gaan we het voorlopig koopcontract tekenen. Volgende week een afspraak met de hypotheekadviseur.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:39

Spannend wolken! Hopelijk verloopt alles verder soepel :)

Hier ligt de hypotheekofferte al klaar en we gaan waarschijnlijk donderdag naar de bank om alles rondom de hypotheek in orde te maken zodat het snel ondertekend kan worden bij de notaris. Dan de datum vastzetten voor de overdracht :D

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:51

Vrijdag is het bouwtechnisch onderzoek en volgende week het tekenen van het voorlopig koopcontract. Ik ben alleen bang dat ik iets vergeet...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:53

Na het tekenen van het koopcontract zijn er een aantal dingen die je moet regelen. Heel globaal:
- Notaris
- Hypotheek (+aanbieder uitkiezen als je dat nog niet hebt gedaan)
- Eventuele verzekeringen
Ik weet niet hoe ver je hierin al bent? Wij hebben het koopcontract van te voren na laten lezen door een aantal kennisen met juridische kennis (dat taaltje is zo moeilijk te begrijpen :P ) en nog wat punten toegevoegd en aan laten passen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:08

Wellicht hebben jullie er wel eens wat over gepost, maar heb ik het niet meegekregen. Heeft één van jullie een stylist in de arm genomen voor de verkoop van een woning? Hoe is dat bevallen? Hoe denken de anderen erover, kan het een toegevoegde waarde hebben?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:22

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:38

Mag ik me hier ook melden!

Hebben bod uitgebracht en die is direct geaccepteerd was even spannend aangezien er nog een bieder was! Maar gelukkig zaten wij hoger! Nu alles regelen keuring laten uitvoeren! En de hypotheek rond krijgen! Huis staat al ander half jaar leeg en moet nog wat aan gebeuren maar kan niet wachten om te gaan beginnen!!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:12

Haaai,

Meld zich een nieuwe bokker op de woningmarkt! ;)

Mijn appartement staat inmiddels net te koop:
http://www.m2makelaars.nl/web/aanbod/to ... ch=desktop

Vriendje en ik hebben een mooi huisje gezien in de buur van de boerderij van schoonpapa, zodat we lekker dichtbij de paarden wonen. Maar voor we iets anders kunnen kopen, zal eerst mijn appartement verkocht moeten worden.

Helaaas voor de verkoop is de huizenmarkt enorm slecht. Maaaaaaaar voor een aankoop nu zou dat wel weer gunstig zijn.

Ben wel benieuwd naar hoe lang gemiddelde verkooptijd bij jullie was?!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:15

Weet ik nog niet, mijn huis is nog niet verkocht! Staat nu ruim een jaar te koop.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:24

Dat wisselt idd enorm. Wij hebben vorige week 3 nieuwe woningen aangemeld, waarvan er al 1 mondeling verkocht zijn en de andere 2 staan al onder bod. Maar we hebben ook woningen te koop die al 3,5 jaar te koop staan zonder ook maar een bezichtiging gehad te hebben...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:29

Wij 2 dagen (vorig jaar augustus/ september) dat ie te koop stond.
De woningmarkt is heel onzeker, maar de rente gaat nu ook stijgen, en straks is die aflossings/ rente maatregel er misschien.
Je hebt best kans dat veel afwachters, nu toch maar gaan kopen voordat het allemaal weer anders is.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:38

Ik meld me ook even. Wij zijn ook voorzichtjes op zoek naar een huisje, waarschijnlijk over de grens in Nederland.

We hebben wel nog even tijd (kunnen nog een jaar huren), dus alles op het gemak bekijken en uitzoeken :j. Ken natuurlijk maar weinig van de nederlandse huizenmarkt (systeem).

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:00

Volgens mij is het inderdaad wel heel verschillend hoe lang een woning te koop staat. Die van ons nu 5 maanden.

Bravespots, vanwaar over de grens in NL? Belgie is toch een stuk goedkoper? Of valt dat prijsverschil op het grensgebied wel mee?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:37

@daan: Waar wij wonen is Nederland een stuk goedkoper dan de Belgische kant van de grens :). Alleen zit je natuurlijk met de 'emigratie' en de lening, maar dat gaan moeten we nog allemaal uitzoeken hoe dat werkt.

Word er in Nederland trouwens altijd een bouwkundige (noemt dat zo?) keuring gedaan, of alleen als er vermoedens zijn dat er iets niet in orde is?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:49

Oh vandaar. Je kunt zelf bepalen of je een bouwkundig onderzoek wilt laten uitvoeren.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:05

@ bravespots: je hebt wel onderzoeksplicht, net als de verkoper meldingsplicht heeft. Als er achteraf iets mis blijkt te zijn waarvan aan te tonen is dat het al langer speelt zijn daar weer regelingen in te treffen. Maar als je geen onderzoek hebt laten doen is het je eigen verantwoordelijkheid.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:39

Stybba schreef:
Na het tekenen van het koopcontract zijn er een aantal dingen die je moet regelen. Heel globaal:
- Notaris
- Hypotheek (+aanbieder uitkiezen als je dat nog niet hebt gedaan)
- Eventuele verzekeringen
Ik weet niet hoe ver je hierin al bent? Wij hebben het koopcontract van te voren na laten lezen door een aantal kennisen met juridische kennis (dat taaltje is zo moeilijk te begrijpen :P ) en nog wat punten toegevoegd en aan laten passen.

Welkom nieuwelingen *\o/*

Ik heb 2 notarissen doorgekregen en daar ga ik morgen een offerte van opvragen. Volgende week woensdag gesprek met de hypotheekadviseur. Verzekeringen zijn nog niet van toepassing, kan kort voor de overdracht nog. Ik heb wel alvast gekeken hoe het zit met de opzegtermijn van mijn huidige wonning en heb de sportschool hier al opgezegd. Werkgeversverklaring is binnen, gegevens zijn doorgegeven aan de makelaar voor het opstellen van het voorlopig koopcontract en vrijdag bouwtechnisch onderzoek. En ondertussen gewoon fulltime aan het werk en thuis al aan het opruimen / weggooien geslagen om straks zo min mogelijk te moeten verhuizen.

Een bouwtechnisch onderzoek is bij een aantal hypotheekverstrekkers ook verplicht en aan te raden als je een ouder huis koopt. Het huis wat ik koop is uit 1918 en daarbij heb je een grotere kans op verborgen gebreken. Ik laat de keuring doen door vereniging eigen huis en ben daar ongeveer € 300 euro voor kwijt. Het huis stond 5 maanden te koop, maar wel midden in de Randstad en aan het strand.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:43

Bouwtechnisch onderzoek verplicht??? Dat heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Waarvoor dat dan?