JenniferU schreef:wij zijn ook akkoord gegaan met een bod op ons huis. iets boven de vraagprijs maar blij mee en is zonder voorbehoud.
wij hebben nu 1 maand dubbele lasten dus dat valt gelukkig erg mee.
gefeliciteerd
Pluisje1998 schreef:We hebben nog niks bezichtigd, maar ik houd wel al een tijd funda in de gaten. Dus als we nu iets zien wat we leuk vinden kunnen we dus ook echt een bezichtiging gaan plannen.
Is voor mij ook wel nodig, ik merk dat ik het heel moeilijk vind om een inschatting te maken van het formaat van een huis op basis van de vierkante meters. Mijn vriend woont op 65 m2 (sociale huur appartement), en ik ben opgegroeid in een groot huis (190 m2). Merk dat ik hierdoor totaal geen inschatting kan maken van hoeveel m2 we ongeveer willen. Dus maar gewoon gaan bezichtigen en daar zo maar achter komen.
190 is echt heel groot. 65 is wat klein... rond de 100 is redeljik standaard.
Ga gewoon eens bji wat huizen kjiken dan krijg je een idee en het is ook vaak afhankeljik van de lay out v een huis en voor het gevoel ook van bv plaffond hoogte en waar zitten de ramen en hoeveel licht erin valt. Kortom al zie je nog niet je wauw op funda, als er ergens open dag is niet raar om daar dan eens te gaan kjiken.
20.000 als budget voor inboedel kan prima, mits je niet dure smaak hebt, je geeft aan je vriend heeft dure smaak, dat kan het wat lastiger maken. Maar heeft hij dure smaak omdat hji vind dat het een merk moet hebben of hoe het eruit ziet? En als je dure smaak hebt dan is het adviseerbaar om te bedenken dat je wel even met je meubels moet doen en niet om de 4 jaar denkt alles anders
Mjin inboedel komt en kwam grotendeels van de kringloop, grofvuil en 2e hands elders (fb, marktplaats, briefje supermarkt (ja, ook die meubels heb ik nog))
Wel wasmachine en droger nieuw gekocht, niet de duursten, niet de goedkoopsten, gewoon fatsoenljike middenklassers.