Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:34

Vergelijken van prijzen kan je echt super veel geld mee besparen...

Kinderen hadden op hun lijstje een simpel waterspelletje gezet. Waren 4 euro bij de intertoys, kom ik bij wibra hebben ze echt exact hetzelfde spelletje voor 2 euro. Scheelt toch weer 8 euro voor 4 van die dingen, al denk ik niet eens dat ik ze voor 4 euro gekocht had...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 19:03

Ben erge fan van Coolblue ivm de super manier van vergelijken op hun site.

PSvanLot zalig toch :Y) :j

Boodschappen... het blijft een puzzel...
Weet eigenlijk niet waar ik nog meer voordeel uit kan halen eerlijk gezegd :7

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:03

Misschien is het ook de moeite waard om te wachten tot het einde van de maand, Black Friday.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:08

Wij gaan onze standaard boodschappen eens polijsten en dan vergelijken tussen beide supermarkten. Gaat dan om zaken als toiletpapier, keukenrol, wasmiddel, boter en melk, dat soort dingen. Voor groenten, fruit en vlees bekijken we de aanbiedingen die er zijn, net zoals voor shampoo etc. Dan hebben we daar een goed zicht over.
Verlichting in huis is 1 sfeerlamp en een theelichtje (of 3) in een speciaal houdertje. Die zijn goudkleurig binnenin en geven daardoor veel warmte (als in sfeer) en extra licht. Hoeft niet altijd de standaard grote verlichting met 5 spots aan (alles is led).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:10

Neonlight schreef:
Misschien is het ook de moeite waard om te wachten tot het einde van de maand, Black Friday.

Bij Black friday worden meestal de prijzen de lucht in gegooid en dan zogenaamd met korting worden geplaatst.

Maar we gaan sowieso andere zaken ook af

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:13

Klopt, maar niet alle zaken doen dit. Als je nu goed prijzen bij houdt kan het toch de moeite waard zijn. Had gelezen dat een paar electronica zaken toch echte aanbiedingen hebben.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:38

Ik moet nog een tv voor in de keuken. Hoop dat er ergens nog goede WK of black friday aanbiedingen komen.
Weet wat de prijzen nu zijn dus dat is goed vergelijken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:04

Toch kun je beter bij de turkse winkels je groenten en fruit kopen, dat scheelt echt veel geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:16

Moet je die wel in de buurt hebben.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:17

Varekaj schreef:
Moet je die wel in de buurt hebben.

Die zit hier ook niet in het dorp ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:46

Overigens ben ik niet met BF in NL. Ik ga eens de echte BF in Amerika bekijken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:49

O jee purny, football outfit aantrekken en shoppen maar. _O-

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:31

Hmm, nog 14 uur 40% korting op slagharen abbo. 60 euro pp maar dan krijg je ook 5x gratis toegang tot moviepark germany en nog andere parken 50%...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:31

Slmt9 schreef:
PSvanLot schreef:
Zetten jullie je nieuwe voorschot weer omhoog?

Kreeg zit naar €760 terug en voorschot ging van €175 naar €135. Ik heb het mooi terug naar €175 gezet, mooie onbewuste spaarpot!

Vroeger deed ik dit ook altijd, tot ik bij Welkom Energie kwam en zij failliet gingen. Die hebben nu nog een paar honderd euro van ons die we waars niet terug krijgen. Ik doe dat dus nooit meer. Ik zou die 40,- zelf elke maand opzij zetten op een spaarpotje. Dat doen wij nu. Heb je ook een onbewuste spaarpot.

Bij ons van hetzelfde, echt jammer! Nu zitten we aan 425 euro in de maand. We zitten bij Eneco en ben niet heel bang dat deze aanbieder omvalt, maar ik zou het geld liever zelf sparen dan dat het bij een energie leverancier is en je je geld kwijt bent.

Boodschappen zijn asociaal duur. Mijn man besteld online en ik mopper geregeld op hem dat de recepten te uitgebreid zijn en daarmee ook gewoon te duur. Meer dan 5 ingrediënten vind ik nu gewoon echt niet meer ok :(.

Wij zitten ook midden in een verbouwing en we hebben nog deuren nodig. Ook daar schrik ik van de prijzen. Anderhalf jaar geleden kochten we een bepaalde deur voor 325 en deze is nu, precies dezelfde deur, voor 435! Hang en sluitwerk is ook opgeslagen dus alles bij elkaar betaal je 200 euro meer dan anderhalf jaar geleden voor dezelfde deur :(.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:36

Qua deuren, marktplaats geen optie? Of misschien dikke gordijnen ipv deuren?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:46

Voor een badkamer en wc is dat niet echt een succes :')

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:55

Wat voor speciale binnendeur wil je dan? Wij hebben gewone simpele stompe deuren gekocht (nog geen €100,00) en daar verticale lijnen in gefreesd. Ziet er fancy uit, maar stelt niks voor. :o

Krijg je een beetje dit:
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 23:01

Dat lijkt me ook prima voor hier! Thnx voor de tip! :D

Ik had sowieso al gezegd tegen mijn man dat ik niet zoveel geld wil uitgeven aan deuren... We hebben er in totaal 6 nodig en een voordeur. Beetje een dure hobby zo :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 23:21

Neonlight schreef:
O jee purny, football outfit aantrekken en shoppen maar. _O-

Er staan wel een aantal dingen op mijn lijst zoals Victoria’s secret en Levi’s maar over het algemeen staan er boodschappen op mijn lijst die ik hier niet kan kopen. En heul veul koffie :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 23:33

Afgelopen week mail van het werk gehad, dat ze de exacte kilometers gaan vergoeden ipv tot 25 km.
Scheelt 66 euro per maand.
Wel lekker.
En sinds kort werkt mijn man bij hetzelfde bedrijf, en ook nog in dezelfde ploeg.
Dus ook nog dubbele reiskosten. :D
Ideaal.
En we douchen ook 3 keer per week op werk scheelt ook weer.
En nu we dezelfde dienst hebben, hoeft de verwarming thuis. Niet de hele dag aan.
Al hebben we de Cv nog niet aan gehad.
We hebben een elektrische sfeerhaard gekocht in augustus.
Die we voor de woonkamer gebruiken.
Die is 25m2 met een deur erin. Waar ik erg blij mee ben.
In de keuken is het 15 graden.
Maar ben daar enkel om te koken, dus dat is nog wel te doen.
Vannacht nog even werken.
Dan 4 dagen weekend, lijkt paar dagen droog te blijven, kan ik mooi de wasmachine aan hebben en buiten op de lijn drogen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 00:25

En het grootste voordeel, je bent ook nog eens gezellig samen thuis ipv de helft van de tijd niet?

Ik had laatst de allergoedkoopste TV gekocht bij de media Markt, 344 euro voor 50 inch. Ook nog een soundbar erbij voor 85. Voor 429 waren we klaar, dat was nog steeds goedkoper als de goedkoopste volgende tv :')
Het moet bewegen en een beetje smoelen, dan vind ik het al snel goed bij een tv :P Energielabel was bij allemaal ruk dus dat was makkelijk.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 00:57

Prairy schreef:
En het grootste voordeel, je bent ook nog eens gezellig samen thuis ipv de helft van de tijd niet?

Ik had laatst de allergoedkoopste TV gekocht bij de media Markt, 344 euro voor 50 inch. Ook nog een soundbar erbij voor 85. Voor 429 waren we klaar, dat was nog steeds goedkoper als de goedkoopste volgende tv :')
Het moet bewegen en een beetje smoelen, dan vind ik het al snel goed bij een tv :P Energielabel was bij allemaal ruk dus dat was makkelijk.

Inderdaad wel zo gezellig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:40

Hier springt de verwarming weinig aan tot nu toe. We hebben het idee dat de buren hetzelfde denken als wij: laat hen maar stoken en wij liften mee:)). Eerst vond ik de voorziene 19 graden maar een frisse bedoening. Intussen gewend aan flanellen pyjama en warme fleece onesie, dekentje op de bank en dan is het nog best gezellig!

Enige nadeel: de badkamer. Daar zit geen raam en de verwarming slaat daar minder snel en lang aan dan we hadden gedacht. De thermostaat zit een verdiep lager (woonkamer) en dus is het daar sneller opgewarmd. Vooral voor de handdoeken na het douchen is dat wat gepuzzel om ze goed en snel te laten drogen.
En ik moet vriend nog afleren om zijn sporthanddoek in de keuken over de radiator te hangen. Die houdt best een hoop warmte tegen, waardoor de boel langer nodig heeft -O-

Hier ook geen torenhoog voorschot. Onze vorige leverancier is idd failliet gegaan en we moeten nog €110 terug krijgen. Kans is klein, maar daarom betalen we liever nu een lager bedrag en bij afrekening eventueel bijbetalen dan wie weet er ooit niks meer van terug zien.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:49

En een infrarood paneel ophangen in de badkamer? Of een handdoek droog paneel, ben je ook gelijk van die natte handdoek in de keuken af.

Even snel Google levert dit op
https://www.herschel-infrarood.nl/infra ... erwarmers/

Zal vast ook wat goedkopere te vinden zijn maar ik had geen zin om verder te zoeken :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 08:58

Ik wen hier ook al aan de lagere temperaturen. Voorheen vond ik 18 graden echt te koud voor de huiskamer maar nu denk ik vaak; ach vestje aan en het gaat prima. 17 is wel echt nog een beetje fris maar misschien wen ik daar ook wel aan.