Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:08

Ziet er mooi uit!
Komen er nog plankjes of kastjes op die muur?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:42

Nee die blijven kaal. Aan de rechterkant is ook nog een stuk keuken met de wasbak en daarboven komen een mes vork en lepel te hangen. Zijn 60cm groot.

Keuken is bewust 'kaal' gelaten bij ons :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:45

Afbeelding
Wij hebben maar één muur en de rest is raam; ook alleen maar één laag keukenkastje, de afzuigkap en natuurlijk de koelkast die wat hoger is :j
(nu is het onder het kastje en achter de kookplaat betegeld hoor en de muur erboven is geverfd)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 07:28

Wow....wat een mooie foto's weer! ik houd van dat landelijke!

Over houten blad: liefst massief inderdaad. We willen een extra diep aanrechtblad van 80cm. Ik geloof dat ikea nu ook een service heeft waarbij iemand je helpt met intekenen enzo. Had nog verder gezocht...zijn nog meer leveranciers van massief houten aanrechtbladen. Denk toch wel dat dat het gaat worden ;) Desnoods maar met botenlak aan de gang oid.
De keuken wordt iig een hoekkeuken...ik denk ook al dat we weten welke het gaat worden:
Afbeelding

natuurlijk wel met een andere indeling...maar iig die kleur, dat blad en idd met zo'n witte gootsteen. Ik vind het zo'n gezellige keuken...en dat is natuurlijk wel de bedoeling bij een woonkeuken

Nog even tips vragen aan jullie...
De benedenverdieping (woonkamer/keuken) is nu nog 1 grote ruimte van 11 meter bij 7 meter. Wij willen dus het achterste deel als woonkeuken inrichten. Gaan donderdag met de architect en bouwer zitten. Daarvoor zullen er dus muurtjes geplaatst moeten worden en een oplossing als een deur of ensuite deuren. Wie heeft er ervaring met het plaatsen van ensuite deuren? zijn dat schuifdeuren (die in de muur wegschuiven) of gewone, reguliere deuren?

Als je meekijkt op funda, kun je de bouwtekeningen zien.
http://www.funda.nl/koop/burgerbrug/huis-49583640-grote-sloot-65/plattegrond/
De keuken op de plattegrond zit er dus nog niet in....dat is om te laten zien waar de keuken "bedacht" is.
Waar zouden jullie de muur plaatsen? ook ivm lichtinval....

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:46

En-suite deuren zijn schuifdeuren en vallen weg in muurtjes/kasten aan de zijkant (die dus haaks op bestaande muur staan). Aan die zijkanten wordt het licht dus wel geblokkeerd. Omdat jullie woning heel breed is krijg je ook een groot stuk zijkant en maar weinig deur. Tenzij je hele grote deuren neemt <3

Die keuken is wel echt gaaf en gezellig zo ja! En jullie huis is echt zo leuk, wanneer wordt het opgeleverd?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:53

Kirstenn, ja veel muur idd...maar aan de andere kant...de ensuite deuren worden dan redelijk breed (en met veel glas) Zaten nog te denken aan bovenlicht (dus smalle stroken glas boven de muur...snapjemnog?)

Oplevering huis kan in principe snel. De vloerverwarming wordt nu gelegd...de badkamer moet nog en nog wat kleine afwerkdingen. We willen proberen om de overdracht midden december te doen zodat we kunnen gaan bestellen (dan komt het bouwdepot pas vrij) Eind december moeten we uit ons huidige huis....wordt dus spannend hahahaha (zal wel kamperen in eigen huis worden straks...)
De grond rondom het huis is inmiddels ook al opgehoogd...zijn dus ook bezig met stratenmakers want we willen graag een onderhoudsvrije tuin ;) Ik denk aan getrommelde klinkertjes met wat riet en/of bambo en heide....beetje een strandtuin idee

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:08

Aan de andere kant: waarom zo'n mooie grote ruimte "in stukjes hakken" ?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:10

Omdat we heeeeel graag een woonkeuken willen

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:11

We hebben nu al 1 grote ruimte (keuken en woonkamer) en willen nu anders.....de ruimte vind ik overigens ook echt VEEL te groot om zo te laten .....bijna 11.5 meter lang...we zijn maar met zijn tweetjes

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:15

Dat is inderdaad 1 grote rechthoek. ik heb hier bijna 15 m lang 1 wand en 6 m breed maar daar valt een vierkant uit van de trap/hal/wc en daardoor hebben we idd een hoekkeuken. en er staat 1 poer die dragend is, wat juist handig is dat je vanuit het eetdeel niet zo erg op het keukenblad kijkt (rotzooi...)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:49

Nou, ik kan wel wat tips gebruiken om mijn ruimte te vullen..ben gisteren verhuisd en alles is zo ongeveer geplaatst, heb nogal wat ruimte over, maar wat vinden jullie er van tot nu toe? Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:52

MamaMiesje wat een prachtige keuken! Precies wat wij zoeken! Waar heb je die vandaan? En wat voor blad ligt erop?

Zijn hier mensen met ervaringen met een kunststof keukenblad? Liefst willen wij graniet, maar dat is mogelijk wat boven budget :$

Rena ik mis nog een lekker tapijt bij de bank! En wat kleur van asseccoires ofzo

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:07

Ik heb een kunststof werkblad, ik vind het lang niet zo mooi als steen of hout, het houdt zich echter uitstekend, al bijna 25 jaar.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:11

@Rena; leuke bank, die heb ik ook! :D In het geel/groen dan.

Lekker al die ruimte hoor. Ik zou zelf de bank een kwartslag draaien zodat hij naar de muur kijkt als het ware. Tegen die muur zou ik dan het TV meubel zetten. Zo kijk je meer naar buiten als je op de bank zit en niet zo'n donker gat (je keuken?) in. Ik hou ervan om de woonkamer zo in te richten dat het op buiten gericht is dus ik zou zelf niet met mijn rug naar het raam gaan zitten.

Verder misschien een kleed bij de bank/salontafel. En als opvulling misschien een grote plant kopen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:14

Miriam91 schreef:
MamaMiesje wat een prachtige keuken! Precies wat wij zoeken! Waar heb je die vandaan? En wat voor blad ligt erop?

Gewoon, heel ordinair bij de Keukenconcurrent :+
Blad is ong 4cm dik, MDF met een kunst/lamineer(?) buitenzijde in kleur.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:18

Rena: als je twee (grote) kleden koopt, dezelfde of in dezelfde kleur in ieder geval, dan trek je het denk ik ook meer bij elkaar. En inderdaad: ik zou de bank ook draaien. En nog sfeerverlichting in dat 'donkere gat'. Waar gaat dat heen? Naar je voordeur of de slaapkamers of zo?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:20

Dit is mijn eerste eigen huisje, dus veel accessoires en aankleding heb ik inderdaad niet. Wil graag nog een aantal mooie planten inderdaad en zat ook te denken aan een kleed.

Ik zat ook te denken om de bank midden in de kamer te zetten, maar ik dacht dat ik dan juist de kamer kleiner zou maken. Maar misschien dat ik dat ook eens probeer tzt.
Donkere gat is mijn keuken en de hal, die is verhoogd, de muur scheidt dat zeg maar. Ik vind het ook nog heel leeg hoor, maar ik heb nog een aantal dingen die ik hier straks naar toe kan verhuizen waaronder een mooie grote boekenkast

De keukens die voorbij komen zijn ook mooi, houten blad spreekt mij ook erg aan, maar goed zit in een huurhuis dus niet zoveel te willen wat dat betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:23

Zou bank ook omdraaien , maar dan kijk je het gat in over de muur. Ik zou er wat decoratie ophangen zeker nu met kerst , erg leuk en groot

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:25

Het vult zich vanzelf Rena! Voor je het weet staat het vol. :D

Bij bouwmarkten (Praxis?) kun je vaak voor weinig grote planten kopen.

En verder is het bijna kerst, je moet vooral mensen niet de mogelijkheid ontnemen om je dan leuk dingen voor je huis kado te doen he? O:) Niet alles zelf kopen dus. :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:26

Rebecca, hoe bedoel je ophangen, waar?
Ik mis zelf nog wat mooie dingen, kunst voor aan de muur. Maar dat moet ik allemaal nog bij elkaar verzamelen ;) of krijgen van de goedheiligman
Licht in de keuken is uit aangezien ik het zonde vind van de verspilling.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:27

Leuk hoor, Rena!
Wij hebben iets soortgelijks; deze foto is gemaakt vanaf de bank waar ik nu op zit
Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:38

Oh ziet eruit als een eng trappetje. Mijn trap bestaat maar uit 2 treden.
Maar vind dat wel een heel leuk effect geven, toch even lekker anders.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:45

Dems; echt een prachtige keuken! Samen met die zwarte keuken met houten blad van ikea echt de mooiste keukens! <3 Past ook mooi bij jullie stijl huis.

Ik zou de muurtjes vanaf dat raam aan de zijkant van het huis recht naar de andere muur trekken. En daarin dan twee glas in lood ensuite deuren. (Gewoon wit glas in lood) En met bovenlichten in hetzfde glas in lood is dat wel heel mooi denk ik!
Of je zou de lijn van de muur van de hal/woonkamer een klein beetje door moeten kunnen trekken zodat je woonkamer wel groot genoeg wordt en dat de keuken een grote L-vorm heeft. Dan kun je een heel lang werkblad plaatsen en tegen dat doorgetrokken muurtje mooie hoge kasten maken met de koelkast /diepvries en servies gedeelte erin. Mooie opbergruimte!
(Is het te volgen? Anders probeer ik het morgen een beetje uit te tekenen)

Rena: ik zou ook je bank een kwartslag draaien en de tv tegen die grote muur zetten. Een enorm kleed eronder en wat planten doen wonderen!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:46

Dat is idd wel een trappetje dat je even moet leren kennen :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:09

Rena leuk huisje! Het vult zich inderdaad vanzelf!
Ik zou je zithoek + tv ook een kwart slag draaien, houd ook rekening met weerspiegeling vanaf het raam in je tv. ;) De bank dan als het ware midden in de kamer zorgt dan voor een optische afscheiding van zithoek en eethoek.

Je kan ook nog de bank tegen het lage muurtje zetten en de tv tegen die langere muur aan (wel wat meer naar het raam gezet dan (niet precies in het midden dus), wellicht nog iets schuins plaatsen). Paar leuke (kleinere) salontafeltjes en dan houd je het vervolgens erg ruimtelijk. Plaats er dan een leuke stoel bij om het wat meer tot een zithoek te maken. Je legt dan de nadruk wat meer op gezelligheid en minder op de tv. Maar dat is maar net wat je zelf wilt, of je die zithoek meer hebt voor echt het televisie kijken of juist voor het ontvangen van mensen en gezellig bij kletsen enzo? :)