Ik doe iets fout met mijn lente uitjes: ik eet altijd het witte gedeelte en gooi het groene weg (als in: naar de kippen)
Maar het moet dus blijkbaar andersom???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DebGizmo schreef:Wat zou dat heerlijk zijn zeg, niet hoeven werken! Helaas niet haalbaar voor mij in m'n eentje met m'n kids, maar damn wat lijkt t me heerlijk je kinderen zelf elke dag op te zien groeien ipv dagen op de opvang. Wel vanaf 1 januari 2 jaar ouderschapsverlof, verzacht iig een beetje hihi
Ik moet ook echt even terug op standje bezuinigen, had wat geld over, dus wat luxer boodschappen gedaan. Ben ook gedoemd om elke dag te moeten gaan omdat ik geen vrij moment alleen heb (en ik met 4 kids echt niet alles voor een hele week kan halen) maar ja, wil nog een hooooop doen in huis dus sparen zou toch wel erg fijn zijn!![]()
Probeer nu voor een paar dagen een menu te maken, dat lukt me wel om mee te nemen in de kinderwagen. Ben ik precies nu inspiratieloos.... Aaaaaah!!
phormicola schreef:Boxen doen we niet aan, veel te duur! Kan goed begrijpen dat je ze koopt als je weinig tijd hebt trouwens, maar ik heb juist veel tijd
Nu met een kindje eten we vrijwel volledig biologisch en ook dat hoeft niet duur te zijn. We hebben de eerder genoemde Vitatas, verder koop ik alles in de aanbieding of met kortingsstickers.
Vlees koop ik online, dat is wildrundvlees of hele antibioticavrije bio kippen, variërend van 8/10,50 euro de kilo. Als je drie keer per week vega eet doe je 2 of 3 maanden met je vlees.
Brood bak ik zelf van simpele bio bloem, vleeswaren eten we niet, dat vind ik dan weer te duur bio. Rauwe bio melk koop ik 80 cent de liter. Alles bij elkaar ben ik niet meer geld kwijt dan met reguliere voeding, wèl een hoop tijd.
Vorige week weer eens wat regulier vlees en groenten gegeten, want: toch wel erg aantrekkelijk geprijsd, maar ml en beeb hadden het meteen door. Niet te vreten als je eenmaal overgestapt bent
Sunrise19 schreef:DebGizmo schreef:Wat zou dat heerlijk zijn zeg, niet hoeven werken! Helaas niet haalbaar voor mij in m'n eentje met m'n kids, maar damn wat lijkt t me heerlijk je kinderen zelf elke dag op te zien groeien ipv dagen op de opvang. Wel vanaf 1 januari 2 jaar ouderschapsverlof, verzacht iig een beetje hihi
Ik moet ook echt even terug op standje bezuinigen, had wat geld over, dus wat luxer boodschappen gedaan. Ben ook gedoemd om elke dag te moeten gaan omdat ik geen vrij moment alleen heb (en ik met 4 kids echt niet alles voor een hele week kan halen) maar ja, wil nog een hooooop doen in huis dus sparen zou toch wel erg fijn zijn!![]()
Probeer nu voor een paar dagen een menu te maken, dat lukt me wel om mee te nemen in de kinderwagen. Ben ik precies nu inspiratieloos.... Aaaaaah!!
Respect voor jouIs het niet ontzettend zwaar in je eentje? Ik wil juist graag weer werken, maar doe dat pas als ukkie naar school is. Die opvang is gewoon duur en wil geen avonden/nachten/weekenden meer werken.
Alles heeft een keerzijde hoor, toen ik werkte wilde ik vrij. Nu ben ik vrij en wil ik werken. Denk dat dat met alles wel zo is.
Ik doe pas dik bezuinigen vanavond!! Mijn broer belde net op of ik zijn HELE inrichting wil overnemen, voor NIKS!!
En laat meneer nou net heeeeeeeeel veeeeel incl de eettafel van riviera maison hebben..
Mijn man is het nu ophalen
Jennyxx schreef:phormicola schreef:Boxen doen we niet aan, veel te duur! Kan goed begrijpen dat je ze koopt als je weinig tijd hebt trouwens, maar ik heb juist veel tijd
Nu met een kindje eten we vrijwel volledig biologisch en ook dat hoeft niet duur te zijn. We hebben de eerder genoemde Vitatas, verder koop ik alles in de aanbieding of met kortingsstickers.
Vlees koop ik online, dat is wildrundvlees of hele antibioticavrije bio kippen, variërend van 8/10,50 euro de kilo. Als je drie keer per week vega eet doe je 2 of 3 maanden met je vlees.
Brood bak ik zelf van simpele bio bloem, vleeswaren eten we niet, dat vind ik dan weer te duur bio. Rauwe bio melk koop ik 80 cent de liter. Alles bij elkaar ben ik niet meer geld kwijt dan met reguliere voeding, wèl een hoop tijd.
Vorige week weer eens wat regulier vlees en groenten gegeten, want: toch wel erg aantrekkelijk geprijsd, maar ml en beeb hadden het meteen door. Niet te vreten als je eenmaal overgestapt bent
Hoe vaak kan je eten van de vitatas? Hoevee recepten zitten er bij?
En waar bestel jij dat biovlees?
Heb je een recept van het brood?