Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 20:13

Brutale vraag Annemiek, ik stel hem toch, niet verplicht tot antwoorden natuurlijk: red je het dan, zo leven, zonder inkomen?

Ik doe iets fout met mijn lente uitjes: ik eet altijd het witte gedeelte en gooi het groene weg (als in: naar de kippen)
Maar het moet dus blijkbaar andersom??? 8)7

Mizora

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:34

Ik eet het gewoon helemaal, mijn moeder eet ook voornamelijk het witte gedeelte.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:39

Het groene is ook erg bruikbaar in salades

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:53

Zonder inkomen red ik het niet heel lang inderdaad. Vriendlief betaalt de huur en gas/elektra, en de boodschappen en al het onderhoud en klusmateriaal is voor mij, en daarbij nog alle kosten voor de hond, het paard.. verzekeringen, telefoonabonnement.. Nu komt het meeste eten uit eigen tuin, en aan de dieren ben ik ook niet zo gek veel kwijt, maar zonder inkomen kom ik nog steeds een paar honderd euro tekort.
Nu heb ik voorlopig nog genoeg spaargeld, maar ik probeer daar zo veel mogelijk vanaf te blijven en wat bij te verdienen aan het verkopen van oude spullen, wat werk van de tuinman en klusjesman van mijn ouders over te nemen en wat naambordjes en pasteltekeningen te maken.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:57

Wat zou dat heerlijk zijn zeg, niet hoeven werken! Helaas niet haalbaar voor mij in m'n eentje met m'n kids, maar damn wat lijkt t me heerlijk je kinderen zelf elke dag op te zien groeien ipv dagen op de opvang. Wel vanaf 1 januari 2 jaar ouderschapsverlof, verzacht iig een beetje hihi

Ik moet ook echt even terug op standje bezuinigen, had wat geld over, dus wat luxer boodschappen gedaan. Ben ook gedoemd om elke dag te moeten gaan omdat ik geen vrij moment alleen heb (en ik met 4 kids echt niet alles voor een hele week kan halen) maar ja, wil nog een hooooop doen in huis dus sparen zou toch wel erg fijn zijn! :+

Probeer nu voor een paar dagen een menu te maken, dat lukt me wel om mee te nemen in de kinderwagen. Ben ik precies nu inspiratieloos.... Aaaaaah!!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:00

Ik eet ook alleen het witte van de bosui/lente ui :+

@8nnemiek: Wat een "leuke" collega's had jij zeg :(:) Ik had juist hele fijne maar had al teveel contracten gehad dus moest eruit. Iets wat mijn man niet zo erg vond :+ Die vind het fijner als ik thuis ben.

Lijkt mij wel lastig als je met zo weinig centjes moet leven zeg :(:) Hopelijk komt alles snel weer goed voor je!

Ook geen fijne gedachte als je al je spaarcenten op moet maken natuurlijk.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:05

DebGizmo schreef:
Wat zou dat heerlijk zijn zeg, niet hoeven werken! Helaas niet haalbaar voor mij in m'n eentje met m'n kids, maar damn wat lijkt t me heerlijk je kinderen zelf elke dag op te zien groeien ipv dagen op de opvang. Wel vanaf 1 januari 2 jaar ouderschapsverlof, verzacht iig een beetje hihi

Ik moet ook echt even terug op standje bezuinigen, had wat geld over, dus wat luxer boodschappen gedaan. Ben ook gedoemd om elke dag te moeten gaan omdat ik geen vrij moment alleen heb (en ik met 4 kids echt niet alles voor een hele week kan halen) maar ja, wil nog een hooooop doen in huis dus sparen zou toch wel erg fijn zijn! :+

Probeer nu voor een paar dagen een menu te maken, dat lukt me wel om mee te nemen in de kinderwagen. Ben ik precies nu inspiratieloos.... Aaaaaah!!

Respect voor jou _/-\o_ Is het niet ontzettend zwaar in je eentje? Ik wil juist graag weer werken, maar doe dat pas als ukkie naar school is. Die opvang is gewoon duur en wil geen avonden/nachten/weekenden meer werken.

Alles heeft een keerzijde hoor, toen ik werkte wilde ik vrij. Nu ben ik vrij en wil ik werken. Denk dat dat met alles wel zo is.

Ik doe pas dik bezuinigen vanavond!! Mijn broer belde net op of ik zijn HELE inrichting wil overnemen, voor NIKS!! :oo

En laat meneer nou net heeeeeeeeel veeeeel incl de eettafel van riviera maison hebben.. :oo

Mijn man is het nu ophalen :oo

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:07

phormicola schreef:
Boxen doen we niet aan, veel te duur! Kan goed begrijpen dat je ze koopt als je weinig tijd hebt trouwens, maar ik heb juist veel tijd :j

Nu met een kindje eten we vrijwel volledig biologisch en ook dat hoeft niet duur te zijn. We hebben de eerder genoemde Vitatas, verder koop ik alles in de aanbieding of met kortingsstickers.
Vlees koop ik online, dat is wildrundvlees of hele antibioticavrije bio kippen, variërend van 8/10,50 euro de kilo. Als je drie keer per week vega eet doe je 2 of 3 maanden met je vlees.
Brood bak ik zelf van simpele bio bloem, vleeswaren eten we niet, dat vind ik dan weer te duur bio. Rauwe bio melk koop ik 80 cent de liter. Alles bij elkaar ben ik niet meer geld kwijt dan met reguliere voeding, wèl een hoop tijd.
Vorige week weer eens wat regulier vlees en groenten gegeten, want: toch wel erg aantrekkelijk geprijsd, maar ml en beeb hadden het meteen door. Niet te vreten als je eenmaal overgestapt bent :n

Hoe vaak kan je eten van de vitatas? Hoevee recepten zitten er bij?

En waar bestel jij dat biovlees? :-)

Heb je een recept van het brood? :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:15

Haha inderdaad sunrise, toen ik werkte dacht ik ook vaak, zat ik maar lekker thuis.. en dan zit je thuis en denk je, vond ik maar een leuke baan :+
Hier inderdaad ook bij elke baan drie contracten gehad en daarna sta je weer op straat. Vaste contracten krijg je haast nergens meer lijkt het..

Alleenstaand met kinderen lijkt me echt heel lastig! Die opvang schijnt echt belachelijk duur te zijn he..

Zo wat een mazzel, sunrise! Ga je de spullen verkopen, of kon je ze zelf goed gebruiken? Hoe dan ook een flinke meevaller!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:16

Sunrise mazzelkont!!!

Deb, respect! Ik heb 4 jaar lang mijn drie kinderen in mijn eentje opgevoed naast een voltijdstudie maar ik ben zó blij dat ik nu samenwoon! Heel stom, want op dat moment vond ik het niet specifiek 'zwaar', je doet gewoon dom door want het is nodig. Maar nu merk ik wel hoe heerlijk het is om het samen te doen. Heb eindelijk energie over voor gewoon ook echt de gezellige kanten. Eerder deed ik dat ook wel maar genoot ik er toch zelf nooit helemaal optimaal van omdat mijn energiepeil zo laag was.

En omdat er gewoon geen klap aan is om in je eentje in de speeltuin te zitten kijken naar je kinderen. Had ik weinig zitvlees voor. Nu zit ik met mijn vriendin rustig een uurtje op een terrasje of een bankje terwijl de kinderen spelen.

Anyway, das wel erg off-topic.

Deze week heel erg op de aanbiedingen gelet en daarop ingeslagen. Maar dan ben je dus wel in één keer een klap geld kwijt.

Ik wéét dat het zichzelf terugverdient maar *slik* :=

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:20

Nee vaste contracten doen ze inderdaad amper meer aan. Echt zooooo vervelend!

Ik betaalde opvang 3,50 per uur.. wel zwart. In de gewone opvang kon ik niet maar 1 dag nemen en was ik veel meer kwijt per uur. Ook hebben wij amper tot geen recht op vergoeding bij weinig uren dus daar hoef je het dan niet voor te doen.

Alleenstaand krijg je gelukkig nog wel kortingen en best nog wel het e.e.a terug maar ook dat is geen vetpot helaas.

Wij verkopen niets haha, ik heb mijn eettafel al aan mijn moeder gegeven. De stoelen gaan naar zolder voor mijn schoonzusje. Mijn bank ga ik zo even op een gratis ophalen groep gooien, maak ik een ander ook weer gelukkig.

Krijg ook een wasmachine, maar volgens mij heb ik een zuinigere dus die bewaar ik denk ik ook voor mijn schoonzusje. Leuk voor dr uitzet *D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:20

Sunrise19 schreef:
DebGizmo schreef:

Respect voor jou _/-\o_ Is het niet ontzettend zwaar in je eentje? Ik wil juist graag weer werken, maar doe dat pas als ukkie naar school is. Die opvang is gewoon duur en wil geen avonden/nachten/weekenden meer werken.

Alles heeft een keerzijde hoor, toen ik werkte wilde ik vrij. Nu ben ik vrij en wil ik werken. Denk dat dat met alles wel zo is.

Ik doe pas dik bezuinigen vanavond!! Mijn broer belde net op of ik zijn HELE inrichting wil overnemen, voor NIKS!! :oo

En laat meneer nou net heeeeeeeeel veeeeel incl de eettafel van riviera maison hebben.. :oo

Mijn man is het nu ophalen :oo

Zwaar absoluut. Vooral omdat je de hele dag aan het moederen bent en moet schipperen tussen een 9 jarige, 7 jarige, 2 jarige (voetzoeker haha) en een 6 maanden oude baby die nog volledig borstvoeding krijgt en gerust daar 5x per nacht voor komt...

Maar...... Ik voel me zo gezegend dat al mijn kinderen gezond zijn en dat ik ze ondanks mijn lage inkomen tot op heden alles heb kunnen geven wat ze nodig hebben. Nee, ze lopen niet in dure merkkleding, maar wel bijv. In de kleding die zij mooi vinden (en ik in de uitverkoop kan halen). We hebben elke avond een warme maaltijd en de kleintjes hebben altijd schone droge billetjes ipv volle luiers. Enig nadeel is dat ik wel heel erg moe ben (b12 tekort, 'cadeautje' van de kinderen, krijg ik 4 wekelijks injecties voor) maar straks als de nachten beter worden hoop ik dat het weer bijtrekt.

En een hele lieve mama die me soms ook wat boodschappen toestopt, ook erg fijn!

Morgen maar trachten een week menu te maken! Komt nu niks van haha!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:22

Volgende week weer hamsterweek bij AH. Zitten best wel wat dingen tussen die we altijd gebruiken :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:24

Oh ben benieuwd! Hier komt de folder morgen binnen. Hier een AH en een Dirk, Dirk heeft nu ook 1+1 gratis, heb maandag de folder gezien voor aankomende week (handig als je in het distributiecentrum van deze supermarkt werkt) en aankomende week komen er ook weer leuke dingen in de aanbieding!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:25

Knap van je hoor, echt diep respect! Zeker als je die van 2 en 6 maanden hebt, dat is denk ik wel iets waar je meeste energie naar toe gaat? Voeden vergt ook veel van je lijf.

Ik heb vitamine D tekort, heb ampullen en pillen maar ben jij dan ook zo moe zonder reden? Ik kan gewoon zo ineens in slaap vallen.

Wees maar trots op jezelf hoor! Ik ben liever rijk in de liefde dan in geld. Dat is echt zoveel meer waard.

@Lente: Ook jij zware tijd dus :(:) Ik schrik trouwens altijd van de prijs als ik maar voor 1 of 2 dagen boodschappen doe. Als ik voor een hele week haal ben ik gemiddeld rond de 50-60 euro kwijt.
Doe ik het voor 2 dagen rustig 30euro.. Snap ook niet hoe dat zit eigenlijk, denk teveel lekkers meenemen :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:25

Wauw! Respect voor alle alleenstaande moeders. Ik ben gewoon alleen alleen. Echt alleen. Met een vitamine b12 tekort ook. Krijg er ook injecties voor. En alsnog ben ik nog erg moe, lusteloos en depressief. Daarnaast ook m'n baan kwijt nu dus met dat futloze gevoel moet ik ook nog even een nieuwe baan vinden en mezelf presenteren. En dus bezuinigen op boodschappen aangezien ik weinig recht op ww heb. Dus hoop binnenkort toch wel een nieuwe baan gevonden te hebben.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:29

Ja dat is zeker 1 van de klachten van B12, maar er is een heuse waslijst met klachten. Zoek maar eens online op B12 tekort en kijk dan even op de site van Hindrik de jong, staat gelijk bovenaan en dan bij klachten. Is erg ruim maar een hele goede site met duidelijke info!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:34

Ik zal morgen eens kijken, weet geen eens wat dat vitamine D tekort inhoud := Kom denk ik te weinig buiten ofzo :=

Weinig recht op WW vind ik ook wel krom.. Ik heb juist weer veel kennissen die al jaren een ww of een ander soort uitkering hebben en geen haan die er naar kraait..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:44

Ik weet het debgizmo. Heb er al een hele studie van gemaakt. Voel me me de eitjes al beter maar het zit allemaal gewoon niet zo mee.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:47

Jennyxx schreef:
phormicola schreef:
Boxen doen we niet aan, veel te duur! Kan goed begrijpen dat je ze koopt als je weinig tijd hebt trouwens, maar ik heb juist veel tijd :j

Nu met een kindje eten we vrijwel volledig biologisch en ook dat hoeft niet duur te zijn. We hebben de eerder genoemde Vitatas, verder koop ik alles in de aanbieding of met kortingsstickers.
Vlees koop ik online, dat is wildrundvlees of hele antibioticavrije bio kippen, variërend van 8/10,50 euro de kilo. Als je drie keer per week vega eet doe je 2 of 3 maanden met je vlees.
Brood bak ik zelf van simpele bio bloem, vleeswaren eten we niet, dat vind ik dan weer te duur bio. Rauwe bio melk koop ik 80 cent de liter. Alles bij elkaar ben ik niet meer geld kwijt dan met reguliere voeding, wèl een hoop tijd.
Vorige week weer eens wat regulier vlees en groenten gegeten, want: toch wel erg aantrekkelijk geprijsd, maar ml en beeb hadden het meteen door. Niet te vreten als je eenmaal overgestapt bent :n

Hoe vaak kan je eten van de vitatas? Hoevee recepten zitten er bij?

En waar bestel jij dat biovlees? :-)

Heb je een recept van het brood? :o

Wij hebben de Vitatas Gezin, dat is voor 4 personen. Met 2 volwassenen en een baby die niet zo van groenten houdt doen we daar makkelijk een hele week mee en soms langer. Ik eet zelf 3 keer per dag groenten, maar die extra 2 keer pak ik vaak bio groenten uit de vriezer voor het gemak.

Rundvlees bestel ik bij: http://www.wildrundvlees.nl/ Wij bestellen dan het gemengd gehakt pakket per 4 persoonsporties, dat kost 10,50 de kilo en daar zit prachtig vlees in. Het pakket is diepgevroren en 8 kilo. Bij elkaar neemt dat ongeveer een hele lade in in ons vriesvak.
Je moet jezelf aanmelden voor de mailinglist en als er dieren worden geslacht krijg je een mailtje. Je bestelling moet je zelf ophalen bij een ophaalpunt bij jou in de buurt, of als je een grote vriezer hebt kun je zelf ophaalpunt worden :)
De antibioticavrije kip koop ik hier: http://postpakket.schotsehooglanders.nl ... ts-page-2/ Helaas wel 10 euro verzendkosten, maar misschien kun je met iemand delen :) Ik koop dan hele kippen, die zijn het goedkoopst, van het karkas kun je bijvoorbeeld weer bouillon trekken en zo gaat er niets verloren.

Voor het brood gebruik ik het meest simpele recept: http://www.smulweb.nl/recepten/1128147/ ... in-de-oven Ik gebruik water ipv melk. Koopmans en AH zelf hebben bio bloem. Op deze manier is je biobroodje goedkoper dan normaal brood :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:27

Het bio meel van de AH vind ik erg duur. Ik koop mijn meel bij de molen. 6,50 voor 5 kg bio tarwebloem, 10 euro voor 5 kg volkoren bio speltmeel..
Ik maak mijn brood met meel, water, gist, honing (gist heeft suiker nodig om goed te kunnen werken), zout, scheutje olie en lijnzaad. Dat geeft een heerlijk elastisch, gezond en luchtig biobrood voor ongeveer een euro.
Soms gebruik ik het goedkope meel van de supermarkt, 30 ct per kilo, dan heb ik een flink brood voor zo'n 35 cent :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:30

Tarwe wordt zo bespoten, gewoon meel gebruik ik niet meer en helaas heb ik niet de luxe van een bio meelmolen :D
Dat gist suiker nodig heeft is in principe waar, maar de koolhydraten van het meel zijn genoeg zolang je handwarm water gebruikt. Ik voeg liever geen suiker toe aan mijn voeding en het brood is prima luchtig :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:54

Okvlees.nl verkoopt ook scharrel en biovlees . Heb er zelf nog geen ervaring mee,maar wil eerdaags eens wat bestellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:56

Hmm de aanbiedingen zijn best leuk bij de ah :j

Ben druk bezig de boodschappenlijst te maken , nadeel van dichtbij het centrum wonen constant er heen sjokken :+ . Al kan ik nooit inplannen wanneer in bij mijn ouders eet , morgen eet mijn moeder gezellig hier al :) . Heb deze week limonade in kunnen slaan , die hoef ik niet meer . Vlees blijft schaars in de vriezer .. , maar ga volgende week nog even weg en de week erna op vakantie dus ik moet echt mezelf inhouden om extra over te houden voor vakantie :D

Quiches zag ik ook staan de 2de gratis , dub of dat wel warm eten waardig is.. Zal ook wel dikmaker zijn , de wereldgerechten deel ik vaak met moeder of ik eet er 2 a 3 dagen van aka de vriezer in. Blikjes bonduelle kan ik ook naar kijken , maar heb eventueel nog wel genoeg in de kast.

Katten hebben nog voer voor de hele week, en de konijnen ook maar ivm vakantie moeten die laatste 2 nog even zak extra a 10 euro. Dan blijft er 30 euro over , moet te doen zijn en op is echt op nu eens!

Hmm was aan het hardop denken , aan het typ denken moet makkelijk kunnen heb ik vaker gekund waarom nu niet :)

Trouwens heb vannacht om 1 uur nog 2 bakjes vlees van 21 augustus de vriezer in gedaan , was maar een uur na 21 augustus is dat nog goed?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:00

Daar zou ik me toch echt geen zorgen over maken hoor Rebecca, dat weet dat vlees echt niet :n