[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:15

Danseresje schreef:
Even een blonde vraag van mijn kant. Geen vandaag een nieuwe iPad aangeschaft (vorige was 9 jaar oud, had al geen updates meer en nu worden sommige apps echt niet meer ondersteund.... Dus tijd voor een nieuwe aanschaf.... Om hier hopelijk ook weer zo lang mee te kunnen doen).

Deze iPad heeft een lightning-USB-C aansluiting. Kan ik mijn iPhone Xr ook op deze lader aansluiten of kan dit kwaad? En is er een probleem als ik mijn nieuwe iPad aansluit op een gewone lightning-USB lader?

Ergens wel vervelend dat er weer andere laders zijn..... Nu dan wel gelijk bij het connectie punt bij het toestel, maar weer een ander blokje .....

Welke Ipad heb je precies gekocht? Als het een air 4 is dan heb je een usb c lader. Die is 20 watt en volgensmij te zwaar voor de Xr. Een oude oplader zal er veel langer over doen om op te laden. Dus het beste gebruik je de nieuwe lader bij je nieuwe ipad en de oude lader voor je iphone.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:21

cynthiar schreef:
Danseresje schreef:
Even een blonde vraag van mijn kant. Geen vandaag een nieuwe iPad aangeschaft (vorige was 9 jaar oud, had al geen updates meer en nu worden sommige apps echt niet meer ondersteund.... Dus tijd voor een nieuwe aanschaf.... Om hier hopelijk ook weer zo lang mee te kunnen doen).

Deze iPad heeft een lightning-USB-C aansluiting. Kan ik mijn iPhone Xr ook op deze lader aansluiten of kan dit kwaad? En is er een probleem als ik mijn nieuwe iPad aansluit op een gewone lightning-USB lader?

Ergens wel vervelend dat er weer andere laders zijn..... Nu dan wel gelijk bij het connectie punt bij het toestel, maar weer een ander blokje .....

Welke Ipad heb je precies gekocht? Als het een air 4 is dan heb je een usb c lader. Die is 20 watt en volgensmij te zwaar voor de Xr. Een oude oplader zal er veel langer over doen om op te laden. Dus het beste gebruik je de nieuwe lader bij je nieuwe ipad en de oude lader voor je iphone.

Ik heb een iPad 2020 gekocht. Die heeft dus ook een USB c lader.

Dan moet ik toch het eea wisselen qua oplaadkabels waar ze liggen....

cynthiar

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:23

Ok, misschien dat je dan de lader wel kan gebruiken van je nieuwe ipad voor je iphone.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:41

cynthiar schreef:
Ok, misschien dat je dan de lader wel kan gebruiken van je nieuwe ipad voor je iphone.

Zit er verschil in die USB c laders dan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:17

Maar er is toch geen enkele iPhone die USB C heeft?

De usb c laders van iPad, de kabel daarvan is aan beide zijdes usb c. Dus daar gaat geen lightning kabel inpassen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:54

Bij de gewone ipad (2020) zit tegenwoordig wel een usb c lader bij, maar dan weer met een lightning kabel.
Maar ligt dus aan de wattage of je hem ook voor je iphone kan gebruiken.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:12

cynthiar schreef:
Bij de gewone ipad (2020) zit tegenwoordig wel een usb c lader bij, maar dan weer met een lightning kabel.
Maar ligt dus aan de wattage of je hem ook voor je iphone kan gebruiken.

Dat wordt dus uitzoeken qua wattage...
Andersom kan dan wel? Een oude lader gebruiken voor deze nieuwe iPad?

Dus er zijn weer verschillende aansluitingen in omloop? Zowel aan de kant van het apparaat als aan de kant van het blokje? Was net zo blij dat ik alles gelijk had.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:19

Ik heb het even opgezocht. Ik heb zelf ook een Xr dus was wel benieuwd hoe het zat. Je kunt de Xr wel met een 20 watt lader opladen, alleen hij laadt maar tot maximaal 15 watt. De Ipad moet je wel met de ipad oplader opladen want een te laag wattage schijnt weer slecht te zijn.
Ik heb zelf geen lightning naar usb c kabel, dus ik kan mijn 20 watt lader niet gebruiken, want daar zit weer usbc naar usbc kabel bij. Ik heb een Ipad Air 4.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:34

cynthiar schreef:
Ik heb het even opgezocht. Ik heb zelf ook een Xr dus was wel benieuwd hoe het zat. Je kunt de Xr wel met een 20 watt lader opladen, alleen hij laadt maar tot maximaal 15 watt. De Ipad moet je wel met de ipad oplader opladen want een te laag wattage schijnt weer slecht te zijn.
Ik heb zelf geen lightning naar usb c kabel, dus ik kan mijn 20 watt lader niet gebruiken, want daar zit weer usbc naar usbc kabel bij. Ik heb een Ipad Air 4.

Dank je wel. Mag ik vragen waar jij dit opgezocht/gevonden hebt?

Balen dat je met de iPad Air weer een ander kabeltje hebt....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:00

J0anieke schreef:
De SE 2020 is idd precies t zelfde, met een nieuwere chip (kan langer mee met updates) en ik geloof ook een betere camera. De iPhone 12 mini is net iets nieuwer wbt chip, kleiner dan de SE (en dus de 7), alleen wel een groter scherm.

En beschikbaar in 256GB. Moest even besteld worden, maar kan hem binnenkort ophalen :)

Batterij is wel minder dan van de grote toestellen, maar ik ga gewoon geen halve tv meeslepen :p

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:13

eilleen333 schreef:
J0anieke schreef:
De SE 2020 is idd precies t zelfde, met een nieuwere chip (kan langer mee met updates) en ik geloof ook een betere camera. De iPhone 12 mini is net iets nieuwer wbt chip, kleiner dan de SE (en dus de 7), alleen wel een groter scherm.

En beschikbaar in 256GB. Moest even besteld worden, maar kan hem binnenkort ophalen :)

Batterij is wel minder dan van de grote toestellen, maar ik ga gewoon geen halve tv meeslepen :p

12 mini dus? Beide waren goede keuzes geweest tho. :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:16

J0anieke schreef:
eilleen333 schreef:
[quote="J0anieke"
[/quote

12 mini dus? Beide waren goede keuzes geweest tho. :D

De mini inderdaad. Die gaat dan net weer langer mee dan de SE als het goed is. Moet er toch weer 5 jaar mee doen, haha!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:31

Zie alleen dat de iPhone 12 mini met een ander wattage oplaad dan de 12. Moet je daar dan ook rekening mee houd mbt accessoires? Wil een telefoon houder voor in de auto met ook opladen er in, maar kan dat dan zomaar?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:55

eilleen333 schreef:
Zie alleen dat de iPhone 12 mini met een ander wattage oplaad dan de 12. Moet je daar dan ook rekening mee houd mbt accessoires? Wil een telefoon houder voor in de auto met ook opladen er in, maar kan dat dan zomaar?

Daar heb ik echt nog nooit naar gekeken. Ik laad alles op met alle laders. Ik heb een iPad en 3 iPhones in huis. Auto heb ik ook een lader.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:26

Draadloze oplader is ook minder watt dan duurt het ook langer. Volgens mij kan het niet echt kwaad. Al gebruik ik voor me iPad een andere lader dan voor me nieuwe 12 pro max

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:12

De lader levert meer wat dan de iPhone gebruikt. Is eigenlijk voor een 12 of 12 pro ofzo, maar de 12 mini laad minder snel zag ik later. Met een lager wattage. Naja, t ding zal vast niet ontploffen ;-)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:25

Ik heb een vraag, bij samsung kon je je telefoon aan de laptop koppelen (windows), en zo een mapje slepen naar je telefoon zodat alle fotos erop staan.

Kan dit ook met Iphone of moet ik heel omslachtig doen? :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 23:07

T kan ook met een iPhone, maar t werkt niet altijd, weet niet waarom :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:32

Ik heb uitgevogeld hoe ik bij camera het op volledig beeld krijg, ipv soort van vierkant. Maar zodra ik de app afsluit en weer opnieuw doe, dan staat ie weer op het vierkantje.

Iemand enig idee hoe ik dat áltijd op volledig scherm krijg?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:08

Is er toevallig ook een app waar je je wachtwoorden in kan opslaan?

Had die op de samsung, maar die staat helaas niet in de applestore.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:14

Banyu schreef:
Is er toevallig ook een app waar je je wachtwoorden in kan opslaan?

Had die op de samsung, maar die staat helaas niet in de applestore.

IPhone heeft een iCloud sleutelhanger waar je alle wachtwoorden in kan opslaan.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:26

Ik gebruik SafeInCloud

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:51

Ik gooi ook even hier m’n vraag meer, want kom er met internet echt niet uit.

Als ik buitenshuis ben (dus zonder WiFi wel gewoon mobiel netwerk op m’n telefoon) krijg ik op mijn Apple Watch 6 (nieuwste update staat erop) geen meldingen binnen.
Heb op mijn telefoon aangehinkt staan dat Apple Watch mobiel netwerk mag gebruiken, maar dat helpt dus helaas niet.

Iemand een idee?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:00

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:01

Banyu schreef:
Ik heb uitgevogeld hoe ik bij camera het op volledig beeld krijg, ipv soort van vierkant. Maar zodra ik de app afsluit en weer opnieuw doe, dan staat ie weer op het vierkantje.

Iemand enig idee hoe ik dat áltijd op volledig scherm krijg?

Iemand toevallig idee, bij de camera wil ‘m blijvend op 16:9 hebben staan, ipv steeds weer van 4:3 naar de 16:9 moeten zetten??