[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:06

Ja we hebben 5 slaapkamers. Die kleine op zolder maken we badkamer van.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:49

*\o/* Gefeliciteerd Berthe! Ik ben benieuwd naar de huizen die je gaat bekijken!
Manz, de badkamer op zolder? Dat lijkt me nogal onhandig, of is het een 2de badkamer?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:01

Mootje schreef:
*\o/* Gefeliciteerd Berthe! Ik ben benieuwd naar de huizen die je gaat bekijken!
Manz, de badkamer op zolder? Dat lijkt me nogal onhandig, of is het een 2de badkamer?

2e badkamer. Slaapkamper is ook op zolder.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:14

Oh dat is luxe :D
Huis dat ik wel leuk vind, behalve de buurt ( :') ) heeft ook 2 badkamers (en twee balkons en een tuin)... Hoe luxe!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:25

De buurt is voor mij het aller belangrijkste. Ik woon nu echt in een ghetto en de vlag gaat uit op de dag dat ik hier weg ga.

Wel luxe, 2 badkamers. Hadden we dat maar gehad toen ik nog thuis woonde.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:29

Wolken, Daarom ga ik er verder ook niet kijken... De buurt 300m verderop is wel leuk, maar het ligt tegen een aftands buurtje aan. Ik heb liever een fijne buurt en ok huis dan andersom :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:33

Als je toch niet gaat kijken...... linkje?? O:)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:34

Mijn droomhuisje is ook grotendeels afgeketst op locatie (en de te kleine tuin, maar goed, dat vind ik echt niet zo'n punt haha).

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:41

Dit had ik nog niet verteld: Zaterdagavond 22:20 u. Gaat de telefoon, echtgenoot neemt op. Een stem met zachte g (werd mij verteld) "ja, hallo, ik zie hier op funda dat u uw huis te koop heeft? " ja? " "ja, wij hebben ons eigen huis nog niet te koop staan, maar wij willen graag richting het Noorden verhuizen en we vinden uw huis wel mooi" "dank u, er is best veel belangstelling voor, dus als u een bezichting wilt plannen, neem dan vlot contact op met onze makelaar" "ja, OK" . Einde gesprek

Mootje, ik ga nog geen links plaatsen van de huizen die we gaan bezoeken. Er is nl. een huis waar we allebei superenthousiast over zijn, maar dat willen we nog even geheim houden voor de verkopende partij. En aangezien dit een openbaar forum is, weet je maar nooit ...... ( niet waarschijnlijk maar ik wil het risico wel uitsluiten)

Bij de vijf huizen die wij gaan bekijke ook twee waarin je via hal van keuken naar kamer moet ( en ook een van die twee met doorgeefluik) ik wil eigenlijk heel graag een huis met suitedeuren maar het enkele huis in Assen die dat heeft, die voldoet dan weer niet aan allerlei andere wensen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:48

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:48

Mootje schreef:
Wolken, Daarom ga ik er verder ook niet kijken... De buurt 300m verderop is wel leuk, maar het ligt tegen een aftands buurtje aan. Ik heb liever een fijne buurt en ok huis dan andersom :j

Da's inderdaad belangrijk, de buurt. Gelukkig zijn we behoorlijk bekend in Assen. Hoewel, tot voor een paar weken geleden hadden we ons nog niet gerealiseerd dat in een bepaalde wijk heel veel geluidsoverlast van tt baan is. Wel jammer, want dat is verder een hele leuke wijk.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:59

Het voordeel van een slechte buurt is dat de politie wel altijd lekker snel ter plaatse is. De flat staat onder snelkeuze in de TomTom ;)

Er was ook nog een ander leuk huis maar heb ik vanaf gezien door de lokatie. De straat was redelijk verpauperd, en ik wil gewoon zo min mogelijk risico nemen. Ik heb vrijwel iedere dag geluidsoverlast en dat wil ik gewoon echt niet meer.

Berthe, wat megabrutaal zijn sommige mensen toch!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:10

Wolken schreef:
Het voordeel van een slechte buurt is dat de politie wel altijd lekker snel ter plaatse is. De flat staat onder snelkeuze in de TomTom ;)

Hebben ze eigenlijk nog wel een tomtom nodig dan? :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:17

Stybba schreef:
Wolken schreef:

Hebben ze eigenlijk nog wel een tomtom nodig dan? :')

_O- _O- _O-
Heel scherp :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:18

Oh ja dat huis had je volgens mij al laten zien een keer Mootje :j :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:20

Klopt :j

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:12

Grote stad hè, veel agenten ;)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:19

Zegt nog niks, in Venlo duurt het 3 kwartier voor de politie op de stoep staat na een melding van 3 mogelijk bewapende inbrekers (die een oud vrouwtje op bed hadden gebonden, mevrouw wist zich los te wurmen en de politie te bellen). Dat terwijl de politie het bureau op nog geen 5 minuten (met de auto als je rustig rijd) afstand heeft (geen last van files oid). Ze denken daar dat het ook nog zin heeft om zo'n 1,5 uur ná de melding met een helicopter met hittesensor rond te vliegen en de hondenbrigade uit te laten rukken... _-:(
Ik heb niet zo'n vertrouwen meer in politie :n

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:38

Bij mij staan ze binnen 5 minuten op de flatstoep. En dat gemiddeld 1 keer per week voor zover ik het meemaak. Zelfs een keertje s'nachts praktisch van mijn bed gelicht omdat de voordeur op een kiertje stond en een bezorgde buur het niet vertrouwde. Toen stonden er om 3 uur s'nachts 3 agenten aan mijn bed.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:41

Dat is wel spooky... Is dat in hetzelfde dùrp waar je nu een huis hebt gekocht, of de grote stad die in de buurt ligt. Daar kan ik het me in sommige wijken wel voorstellen :o

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:27

Wolken schreef:

_O- _O-

Gefeliciteerd Berthe! Ontzettend snel zeg, heerlijk gevoel moet dat zijn. Maarja, het was/is ook wel een ontzettend leuk huis voor een superprijsje.

Spannend Saskiaatje! Fijn dat jullie iig iets hebben gevonden om te overbruggen. Particulier, of...?

Leuk huis wel die met die groothoeklens :j. Ik ben alleen ook echt niet van de groothoeklenzen, ben altijd bang dat als ze het gebruiken, de ruimte in het echt wel vreselijk klein moet zijn.

Mijn keuken had gewoon 4 (!!!) deuren :'). 1tje gang-keuken, 1tje eetkamer-keuken, 1tje keuken-slaapkamer, 1tje keuken-tuin. Gang is dichtgemaakt en naar de eetkamer opengelaten, dus nu is-ie half open. Vind het zelf altijd heerlijk om vanuit je eettafel een gedeelte of een hele keuken te zien. Woonkeukens zijn ook echt helemaal mijn ding <3. Maarja, daarvoor moet je hier of millionair zijn, of verhuizen :+.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:37

Ons huis staat nu 4 weken te koop. Nog niks gehoord. Is dat normaal?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:11

Sharmila, Mijn buurman heeft ook nog niets gehoord... Wel positief voor hem dat de andere 4 te koop staande appartementen nu verkocht zijn (complex van 38).
Andere vrienden hadden hun huis te koop staan en denk pas na 4 maanden de eerste reactie :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:18

Hier 3 jaar een huis te koop staan, laatste jaar niemand meer, eerste jaar eigenlijk ook niemand, 2e jaar 2 kijkers die allebei nog hun eigen huis moesten verkopen dus dat schoot ook niet op :P

Gelukkig is het al 3 jaar goed verhuurd.... lang leve de nieuwe Maasvlakte :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:49

Yv_ schreef:
_O- _O-

Gefeliciteerd Berthe! Ontzettend snel zeg, heerlijk gevoel moet dat zijn. Maarja, het was/is ook wel een ontzettend leuk huis voor een superprijsje.

Spannend Saskiaatje! Fijn dat jullie iig iets hebben gevonden om te overbruggen. Particulier, of...?

Leuk huis wel die met die groothoeklens :j. Ik ben alleen ook echt niet van de groothoeklenzen, ben altijd bang dat als ze het gebruiken, de ruimte in het echt wel vreselijk klein moet zijn.

Mijn keuken had gewoon 4 (!!!) deuren :'). 1tje gang-keuken, 1tje eetkamer-keuken, 1tje keuken-slaapkamer, 1tje keuken-tuin. Gang is dichtgemaakt en naar de eetkamer opengelaten, dus nu is-ie half open. Vind het zelf altijd heerlijk om vanuit je eettafel een gedeelte of een hele keuken te zien. Woonkeukens zijn ook echt helemaal mijn ding <3. Maarja, daarvoor moet je hier of millionair zijn, of verhuizen :+.

Of juist een klein appartementje toch? De keuken van het huis dat we willen kopen is ook open, zit gewoon in een hoek van de woonkamer, dit is 'ie:
Afbeelding

Nee, via een makelaar, maar dan in een studio die juist voor maximale periodes verhuurd wordt. De huidige huurders zitten er 2 maanden in, wij gaan er voor 3 maanden in. :j