Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:54

Saul, er zitten cleanrooms dichterbij. :)) Wat doe je in de cleanroom? Ik heb voorheen machines getest/afgeregeld in de cleanroom, tegenwoordig troubleshooter van diezelfde machines. Maar goed daarvoor geen cleanroom meer in, ik doe troubleshooten bij een competentie zonder hardware.
Hier dus kleine corners waar je broodjes en wat warme dingen kunt krijgen, meestal ook wel echt een warm gerecht.
En in de Plaza Dutch corner,Asian corner, Italian corner, Health corner, Sharing Dishes corner en dan moeten er nog 2 zijn, want er zijn er 7. := En daar kun je dus uitgebreid eten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 22:08

@Purny valt je nieuwe bedrag je mee of tegen? Fijn zeg die 800 Euries! En nieuwe wasmachine ook fijn doel als je daar toch aan toe bent :j

Kan me overigens goed voorstellen als je 4 / 5 dagen per week werkt je best graag op het werk eet, scheelt toch weer veel gedoe met boodschappen doen etc :j zo te horen is dat goed geregeld @Neonlight

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:26

Die kan onder werktijd zelfs naar de sportschool en kapper, allemaal onder het corporate dak :+

Purny, klinkt goed! Kun je een mooie zuinige wasmachine van kopen. Let wel op dat als je voor extreem zuinig gaat dat je dan niet veel te veel betaald. Als de wasmachine zeg 5 jaar mee gaat, dan kan het best zo zijn dat je met een machine die de helft goedkoper is maar net een tikje meer verbruikt, op termijn ook nog steeds goedkoper uit bent.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:29

Ja, we hebben inderdaad ook een kapper en een sportschool, ook een mini atletiek baan. :')
En een daktuin bij 1 van de restaurants. :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:47

Ik had hoger verwacht.
Deze die ik nu nog heb is een was droog combinatie. Ik ga in ieder geval na mijn vakantie met mijn ouders kijken.
Alleen kan ik nergens vinden welke tarieven ze nu gaan hanteren. Ik heb nog steeds de oude staan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 00:26

Dais_ schreef:
Ik werk op kantoor, maar wij zitten gevestigd in een winkelstraat en er zijn zoveel mogelijkheden in de buurt om wat lekkers te halen of gaan eten... Maar soms mag het ook wel van mijzelf. Ik werk er ook hard genoeg voor denk ik dan :Y) . Alleen soms vind ik dat iets te vaak en dan vind ik het achteraf weer zonde van het geld. :')

Ik ben docent op een middelbare school en de schoolkantine roept vaak mijn naam..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 00:28

Zetten jullie je nieuwe voorschot weer omhoog?

Kreeg zit naar €760 terug en voorschot ging van €175 naar €135. Ik heb het mooi terug naar €175 gezet, mooie onbewuste spaarpot!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 07:35

Neonlight schreef:
Wilde dat er eigenlijk nog bij zetten, voor mij niet van toepassing want kan alleen met bankpas betalen.

Ik wil alleen met bankpas of contant betalen
Apple Pay ik vertik het

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 08:12

Apple pay is super handig en veel veiliger dan contactloos betalen met je pinpas.
Ik heb nooit meer een pinpas of contant geld bij me :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 08:19

tita schreef:
Neonlight schreef:
Wilde dat er eigenlijk nog bij zetten, voor mij niet van toepassing want kan alleen met bankpas betalen.

Ik wil alleen met bankpas of contant betalen
Apple Pay ik vertik het

Omdat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 08:22

Contactloos met kaart kan bij ons wel om af te rekenen maar met uurwerk/mobiel wil weleens dik tegenvallen. Sta je dan mooi, want je kan je consult bij te dokter niet afrekenen.

Ik betaal veel met kaart maar niet contactloos. Heb ook nog altijd wel cash op zak.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:09

Pff ben benieuwd wat kdv prijzen weer gaan doen. Ipv dat het 'gratis' grotendeels zou worden gaan ze dat ook echt even dik verhogen. Ik vraag me af naar de definitieve prijzen en of werken nog gaat lonen op deze manier. Super frustrerend

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:22

PSvanLot schreef:

Kreeg zit naar €760 terug en voorschot ging van €175 naar €135. Ik heb het mooi terug naar €175 gezet, mooie onbewuste spaarpot!

Vroeger deed ik dit ook altijd, tot ik bij Welkom Energie kwam en zij failliet gingen. Die hebben nu nog een paar honderd euro van ons die we waars niet terug krijgen. Ik doe dat dus nooit meer. Ik zou die 40,- zelf elke maand opzij zetten op een spaarpotje. Dat doen wij nu. Heb je ook een onbewuste spaarpot.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:28

Ik heb bij Greenchoice mijn voorschot van 552 naar 442 terug kunnen zetten, lager kon niet.

Vandaag gaat mijn nieuwe contract in met dynamische prijzen, ik ben echt ontzettend benieuwd wat ik nu per maand ga besparen.

Mijn maandelijkse voorschot is nu maar 235, scheelt de helft!

Ik krijg van Greenchoice als het goed is nog een paar honderd euro terug, kan mooi in het potje vakantie in januari.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:36

Slmt9 schreef:
PSvanLot schreef:

Vroeger deed ik dit ook altijd, tot ik bij Welkom Energie kwam en zij failliet gingen. Die hebben nu nog een paar honderd euro van ons die we waars niet terug krijgen. Ik doe dat dus nooit meer. Ik zou die 40,- zelf elke maand opzij zetten op een spaarpotje. Dat doen wij nu. Heb je ook een onbewuste spaarpot.

Dar kan inderdaad ook. Maar ben er bij Essent niet zo bang voor eerlijk gezegd.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:39

Oh nee, Essent ik ook niet. Ik had even de aanname gedaan dat je vanwege het wisselende voorschot bij een kleinere zat die het zelf aanpast :D my bad :o

Ik heb ‘t nu bij Eneco wel zo gedaan. Per 5/12 bij Essent waars niet, maar dat hangt er vanaf of ik het termijnbedrag zelf kan verlagen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:35

Slmt9 schreef:
Oh nee, Essent ik ook niet. Ik had even de aanname gedaan dat je vanwege het wisselende voorschot bij een kleinere zat die het zelf aanpast :D my bad :o

Ik heb ‘t nu bij Eneco wel zo gedaan. Per 5/12 bij Essent waars niet, maar dat hangt er vanaf of ik het termijnbedrag zelf kan verlagen.

Haha nee, bij een grote.

Ze passen je voorschot ieder jaar aan aan de hand van je verbruik, maar ben altijd bang voor bijbetalen dus laat maar wat hoger.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:46

ze houden het tegenwoordig wel heel ruim aan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:53

Wat worden de boodschappen toch duur, niet normaal. Ik schrok er vanmorgen weer van.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:13

Suzanne F. schreef:
Wat worden de boodschappen toch duur, niet normaal. Ik schrok er vanmorgen weer van.

Ja joh! Echt te gek... Ik houdt al jaren een huishoudboekje bij in Excel en ik heb het toevallig gisteren vergeleken met vorig jaar.

So wat heb ik gister lekker gegeten! Het was echt de moeite waard.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:40

Ik ben blij dat we de boodschappen online doen en koopzegels sparen. We doen zo veel minder impuls aankopen, kopen de grote dure dingen vaak alleen als ze in de aanbieding zijn en zo kan ik elke week zorgen dat we rond hetzelfde bedrag zitten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:24

Slmt9 schreef:
Ik ben blij dat we de boodschappen online doen en koopzegels sparen. We doen zo veel minder impuls aankopen, kopen de grote dure dingen vaak alleen als ze in de aanbieding zijn en zo kan ik elke week zorgen dat we rond hetzelfde bedrag zitten.

Daarom doe ik het inderdaad ook online boodschappen en maak mijn weekmenu aan de hand van de aanbiedingen.

Maar merk nu ook dat de aanbiedingen steeds duurder of minder scherp worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:27

Hier ook vaak online maar dan merk ik toch dat ik meer ga kopen.
Ik probeer het nu al een tijdje om alleen per pin te doen maar dit gaat toch af en toe nog fout.
Na mijn vakantie maar weer over op contant geld.

Net mijn NS abbo opgezegd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:00

De tegemoetkoming van de energie is bij mijn eindafrekening geteld *\%/*
Wordt even shoppen bij de mediamarkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:01

Check ook Coolblue even, die hebben vaak ook goede aanbiedingen.

Ik vond online vergelijken ook een stuk makkelijker eigenlijk voor mijn wasmachine en droger. Kun je ook op je gemak het verbruik goed uitrekenen.