Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:49

Gaat de doorgang een veel gebruikte doorgang zijn? Wij hebben ook zo'n situatie met ongeveer 80-75 cm doorgang. Dat gaat, omdat we er niet veel langs hoeven te lopen. Ideaal is het echter toch niet echt.

Kun je planken tegen de muur hangen, voor de boeken? Dat maakt het natuurlijk alsnog smaller, maar minder extreem dan een massieve kast.

Mocht je het toch graag willen proberen, kun je wat verhuisdozen op de plaats van de kast zetten. Of iets soort gelijks. Dan pas ga je merken of je er vaak tegen gaat lopen.

DubbelFun

Berichten: 88916
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:53

@PrimaDonna_: die muur is bij uitstek geschikt voor een 'statement', een eyecatcher.
Persoonlijk zou ik iets kleurigs doen, maar niet te druk (teveel kleuren). Bijv. een grote poster of een wandkleed.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:59

PrimaDonna_ schreef:
Ik ga jullie weer even de hersens laten kraken :D Deze muur is bijna 6m lang en ben benieuwd naar jullie ideeën wat ik ermee zou kunnen doen.
Wil misschien 1 hele grote foto erop of allemaal verschillende lijsten in zwart..
De zithoek blijft zo staan.

Ben benieuwd! :)

[ [url=m/a3yuFv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou denk ik iets heel groots ophangen :)

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:03

Primadonna, je kunt ook de halve muur schilderen, zoals n lambrisering zeg maar en dan aan de bovenzijde twee planken waar je wat op kunt zetten, planten en lijsten bv.

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:05

Nooor_ schreef:
De bank staat loodrecht op de muur en daar tussen is dus 1 meter ruimte om door te lopen. De kast zou dan tegen de muur aan moeten komen, waardoor er nog zo'n 70 cm over is tussen muur en bank.

Heb ik het zo duidelijker gemaakt?


Ik zou dit denk ik te smal vinden. Je kunt t natuurlijk altijd even afplakken met tape tot waar de kast dan zou komen te staan. Dan kun je zelf ervaren wat je van de smallere doorgang vindt.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:22

PrimaDonna_ schreef:
Ik ga jullie weer even de hersens laten kraken :D Deze muur is bijna 6m lang en ben benieuwd naar jullie ideeën wat ik ermee zou kunnen doen.
Wil misschien 1 hele grote foto erop of allemaal verschillende lijsten in zwart..
De zithoek blijft zo staan.

Ben benieuwd! :)

[ [url=m/a3yuFv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Was het niet Karijn? Die heeft een hele gave soort gemeleerde muur in de keuken. Zoiets zou ik doen en dan bij voorbeeld van die borden of manden erop.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:33

PrimaDonna_ schreef:
Ik ga jullie weer even de hersens laten kraken :D Deze muur is bijna 6m lang en ben benieuwd naar jullie ideeën wat ik ermee zou kunnen doen.
Wil misschien 1 hele grote foto erop of allemaal verschillende lijsten in zwart..
De zithoek blijft zo staan.

Ben benieuwd! :)

[ [url=m/a3yuFv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat ze afgelopen zondag bij vt wonen deden met die grote behang print vond ik wel gaaf. Samen met de donkerdere verf als omlijsting gaf het een gevuld doch rustig beeld.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:21

Gaaf muurtje maar 6m is lang :+ ,ik zou lambrisering ook tof vinden maar wel door de hele kamer (half werk is ook zo half vind ik )

Een foto behang word zo druk maar is wel tof op een grote muur :)


Hier nog druk met de keukenmuur , vandaag de oude doorgang definitief dicht gemaakt :+ . Ik ben gek op ideeën maar de uitvoering :))

Afbeelding

Komt nog plint onder ,gaatjes vullen en likje lak erover . Wou een eetbank/klepbank ervoor maar poes haar dierenarts abonnement gaat voor

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:18

Komt straks een hele muur voor of blijft het half?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:19

PrimaDonna_ schreef:
Ik ga jullie weer even de hersens laten kraken :D Deze muur is bijna 6m lang en ben benieuwd naar jullie ideeën wat ik ermee zou kunnen doen.
Wil misschien 1 hele grote foto erop of allemaal verschillende lijsten in zwart..
De zithoek blijft zo staan.

Ben benieuwd! :)

[ [url=m/a3yuFv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Staat de bank tegen de muur?

In zou een hangend laag dressoir over de gehele lengte tof vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:25

vec schreef:
Komt straks een hele muur voor of blijft het half?

Hij blijft half :) , aan de andere kant staan de koelkast en de vriezer . Heb een oude kastdeur boven liggen en die verzaag ik dat ie er tussen past , even een frame maken van latjes en daar het tafelblad op . Nog wat planken maken tussen vriezer en koelkast om nog wat spullen neer te zetten , misschien nog een klein stukje hoger maar dat is even kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:59

Afbeelding


Loodgieter is klaar. Vanavond komt de tegelzetter vast de muren klaarmaken voor morgen.


Afbeelding
En eindelijk een werkende wasmachine die niet meer op de badkamer staat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:00

Rebecca schreef:
vec schreef:
Komt straks een hele muur voor of blijft het half?

Hij blijft half :) , aan de andere kant staan de koelkast en de vriezer . Heb een oude kastdeur boven liggen en die verzaag ik dat ie er tussen past , even een frame maken van latjes en daar het tafelblad op . Nog wat planken maken tussen vriezer en koelkast om nog wat spullen neer te zetten , misschien nog een klein stukje hoger maar dat is even kijken


Hihi ik kan me er geen voorstelling van maken. Ben benieuwd als het af is.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:11

Zo’n zwevend dressoir op een lange muur is zo gaaf! Maar dan zou ik wel de TV er op zetten of boven hangen en dat is in de opstelling met de bank zo weer niet handig.

MarjanB

Berichten: 16604
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:30

Hier een muur van 5 meter en hebben een lang tv meubel laten maken (lang leve neefjes die meubels maken)

Nog zonder kleed en in progress :)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:33

Kenyada schreef:
Nooor_ schreef:
De bank staat loodrecht op de muur en daar tussen is dus 1 meter ruimte om door te lopen. De kast zou dan tegen de muur aan moeten komen, waardoor er nog zo'n 70 cm over is tussen muur en bank.

Heb ik het zo duidelijker gemaakt?


Ik zou dit denk ik te smal vinden. Je kunt t natuurlijk altijd even afplakken met tape tot waar de kast dan zou komen te staan. Dan kun je zelf ervaren wat je van de smallere doorgang vindt.

Ik heb dat geprobeerd, maar krijg dan geen beperkt gevoel omdat het op de hogere punten dan nog steeds dezelfde afstand is.

Dit is hoe de inrichting is:
https://boktimg.nl/img/m/NlEhHL.jpg
https://boktimg.nl/img/m/NeHlmS.jpg
https://boktimg.nl/img/m/nYogzz.jpg

Als iemand andere tips heeft om de spullen makkelijk op één plek te hebben, is dat ook welkom. Het is niet super veel, pas nu allemaal op één plank en dan verder in het lelijke kleine ladekastje wat ernaast staat :=

De muur tegenover de bank wil ik ook nog volledig decoreren want nu is het nog een beetje meh, maar dat moet ik nog verzamelen.

Ik denk er ook aan om een flinke kamerplant neer te zetten tegen die muur, maar dat beperkt de loopruimte ook wel flink, of zou dat niet hetzelfde effect hebben?

Vanillia

Berichten: 7659
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:42

En als je dat groene Malm kastje nu vervangt door een vergelijkbare van 2 laden breed? Ben bang dat het wel echt smal wordt als je in de doorgang naast de bank nu een kast neerzet..

Dan de cognackleurige stoel op de plek van het lelijke kleine witte ladekastje en op de plek waar nu de stoel staat een hoge plant. Ik zou niet perse de muur boven je TV helemaal vol hangen, daar word ik zelf altijd enorm onrustig van :P

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:52

Ik zou eerder gaan voor een wat grotere (iets hoger , maar vooral breder &dichte) tv meubel.
En idd dat kleine kastje naar het huidige tv meubel weg. Denk dat het dan rustiger en overzichtelijker wordt.

Ik ben bang dat het te druk wordt (en dus kleiner) als je nog meer meubels neerzet.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:58

@Nooor_ Ik zou denk ik eerder gaan voor een groter TV meubel. Je zou er dan meer in kunnen opbergen.
Zou geen kast tegen die wand zetten langs de bank.

Oh ik zie dat @karin1985 dat ook al zegt :D :+


Citaat:
De muur tegenover de bank wil ik ook nog volledig decoreren want nu is het nog een beetje meh, maar dat moet ik nog verzamelen.


Dit zou ik juist op dat tussenmuurtje doen, een paar leuke lijsten of 1 grote poster erop.
Laatst bijgewerkt door Kaaaren op 21-03-18 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16604
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:59

Nooor_ schreef:
Kenyada schreef:

Ik zou dit denk ik te smal vinden. Je kunt t natuurlijk altijd even afplakken met tape tot waar de kast dan zou komen te staan. Dan kun je zelf ervaren wat je van de smallere doorgang vindt.

Ik heb dat geprobeerd, maar krijg dan geen beperkt gevoel omdat het op de hogere punten dan nog steeds dezelfde afstand is.

Dit is hoe de inrichting is:
https://boktimg.nl/img/m/NlEhHL.jpg
https://boktimg.nl/img/m/NeHlmS.jpg
https://boktimg.nl/img/m/nYogzz.jpg

Als iemand andere tips heeft om de spullen makkelijk op één plek te hebben, is dat ook welkom. Het is niet super veel, pas nu allemaal op één plank en dan verder in het lelijke kleine ladekastje wat ernaast staat :=

De muur tegenover de bank wil ik ook nog volledig decoreren want nu is het nog een beetje meh, maar dat moet ik nog verzamelen.

Ik denk er ook aan om een flinke kamerplant neer te zetten tegen die muur, maar dat beperkt de loopruimte ook wel flink, of zou dat niet hetzelfde effect hebben?


Ik denk dat ik zou kijken of de eettafel meer richting de keuken zou kunnen en eventueel met een bankje bij de muur zodat je meer ruimte hebt. Groene kastje meer naar rechts bank naar achter en dan de stoel links voor de bank, tv meubel wat groter en meer naar t midden.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:53

Ik zou ook voor een groter en dicht tv meubel gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:53

MoniqueT schreef:
Zo’n zwevend dressoir op een lange muur is zo gaaf! Maar dan zou ik wel de TV er op zetten of boven hangen en dat is in de opstelling met de bank zo weer niet handig.


Ik zou hem zelfs om de hoek doen en dan tv er op/boven.

MarjanB schreef:
Hier een muur van 5 meter en hebben een lang tv meubel laten maken (lang leve neefjes die meubels maken)

Nog zonder kleed en in progress :)
[ [url=m/kR8ren.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FmD5bp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/maMyUA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Precies zo bedoel ik!

karijn

Berichten: 5426
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:58

Janine1990 schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Ik ga jullie weer even de hersens laten kraken :D Deze muur is bijna 6m lang en ben benieuwd naar jullie ideeën wat ik ermee zou kunnen doen.
Wil misschien 1 hele grote foto erop of allemaal verschillende lijsten in zwart..
De zithoek blijft zo staan.

Ben benieuwd! :)

[ [url=m/a3yuFv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Was het niet Karijn? Die heeft een hele gave soort gemeleerde muur in de keuken. Zoiets zou ik doen en dan bij voorbeeld van die borden of manden erop.


Bedoel je dit Janine? Ik heb nu twee schilderijtjes in een zwarte lijst voor 2/3 op de groene streep en 1/3 op de witte streep erboven aan de muur hangen daar.

Afbeelding

En dit is de muur in mijn keuken

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:43

Hmmm... nee, is niet wat ik bedoel...
Was het dan karin1985? Het was een wat groenige muur en op de foto leek het alsof er wat koper metallic doorheen zat.

Hoewel dat van jou ook een hele goede oplossing is en goed gaat met het idee van Primadonna zelf :j

Ceetje_bokt
Berichten: 5198
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:46

Ik weet welke muur je bedoelt, volgens mij was dat een soort ‘proef’ van die schilder en er zat ook een verbouwing in die woonkamer met een open trap... staat me bij