[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:36

Prairy schreef:
Wil je mij anders wat foto's sturen? Kan je wel wat advies geven, ik werk voor een makelaar :)

Je mag mij ook fotos sturen als je wil. Ik werk dan niet voor een makelaar maar ik heb wel mijn eerste huis voor 77procent meer verkocht in een tijdspanne van 4 jaar. Helemaal zelf opgeknapt op een klein budget.

(ok - de huisprijzen waren ook gestegen in die tijd, maar zeker niet met 77procent! ;) Heb ook veel goede feedback gekregen van alle kopers.)

LinSa

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:27

Bedankt voor alle reacties! Het zou dan inderdaad gaan om een beetje opfrissen. De kozijnen gaan we sowieso schilderen want daar zitten nu scheuren in de verf doordat ze nog uitgezet zijn na de bouw. Qua badkamer zou ik dan een goedkope douchecabine op de douchebak zetten, tegels zijn verder gewoon strak en wit, daar ga ik echt niet aan beginnen.
Het behang op de muren begint nu wat te bobbelen en minder mooi te worden, dat zou ik dan graag neutraal willen verven inderdaad. Dat is opzich het geld ook niet.

Ik ga even kijken of ik binnenkort foto's kan maken met daglicht en per pb sturen. Dank daarvoor fatcat en prairy!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:39

Een douchecabine zie ik niet als meerwaarde, doet alsnog enorm goedkoop aan...

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:41

wat heb je nu - een douche gordijn?

Ik zou ook geen cabine zetten. Moet je ook schoonhouden voor bezichtigen. Gewoon een fris gordijntje. :j

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:47

Ik zie een douchecabine wel als meerwaarde ;) Het huis wat wij nu gaan kopen heeft een douchegordijnen, daar gaan we dus meteen een douchecabine plaatsen. Voor mij maakt een douchegordijn of douchecabine qua uitstraling wel veel uit. Aan de andere kant is het ook wel weer iets wat mensen makkelijk zelf kunnen veranderen, dus of het echt meer zal opleveren betwijfel ik en dan is het ook wel weer zonde van je geld.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:01

Is een glaswand plaatsen geen optie? Een douchecabine vind ik een slechte investering waarvan ik niet denk dat je die er uit krijgt.

Wel slim om alles dat niet strak meer oogt te schilderen. Wij hadden met ons vorige huis hetzelfde.. onze makelaar gaf aan niets te doen aan keuken en badkamer. Kans is aannemelijk dat mensen hem (tzt) willen vervangen en als het netjes en schoon is is het verder goed. Straks schilderwerk is dan meer het geld en de moeite waard. Ook daar kan men misschien liever een kleurtje overheen doen maar het geheel moet strak ogen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:03

Is een soort raam/plexiglas i.p.v. gordijn een optie?
Geeft beetje look and feel inloopdouche.

Twijfel twijfel hier, ik heb raad nodig.
Wij wonen nu even bij een familielid in. Ik ben dat daar behoorlijk beu.
We krijgen de sleutel nog voor de akte, met de bedoeling te verven.
Ik zou liefst dan al ook alles zsm verhuizen, dan kunnen we ook uitpakken etc.
Als het eens laat word zie ik er dan ook geen graten in om daar op de slaapbank al te slapen.
Vriendlief wil tussen sleutel en akte enkel verven. Het komt voor hem op die paar weken niet meer aan.
(We slapen ook bij familie van hem).

Hoe denken jullie erover?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:07

Als je de ruimte hebt om wat heen en weer te schuiven, kan je al verhuizen, maar denk ergens dat je vriend gelijk heeft en dat het niet aankomt op die paar weken. Het is makkelijker bewegen in huis als het leeg is.

Wanneer krijgen jullie de sleutel?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:14

Wendy schreef:

Waarom doet dat goedkoop aan? Je hebt verschillende soorten douchecabines. Liever een cabine dan een douchegordijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:15

Waarom zit er verschil tussen sleutel en akte? Ik zou als verkoper niet blij zijn als anderen al in mijn huis gaan wonen nog voor de akte. Ik ben en blijf de verantwoordelijke voor het huis en de rekeningen tot moment van overdracht. Dat je de sleutel krijgt om te verven vind ik al uitzonderlijk!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:21

Ik zou ook niet voor de leverdatum daar gaan slapen. Wat Djuulsie zegt is ook waar, het is zoveel makkelijker om dingen uit te voeren als er niet allemaal al spullen staan en dozen.

Hoeveel weken moeten jullie nog wachten dan?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:27

Cayenne schreef:
Wendy schreef:

Waarom doet dat goedkoop aan? Je hebt verschillende soorten douchecabines. Liever een cabine dan een douchegordijn...

Dikke kans dat een koper de badkamer wil vernieuwen
Zou daarom gewoon budget minimaal houden en gewoon zorgen dat de basis er strak uit ziet (kozijnen en muren even een verse lik verf)
Badkamer en keuken zijn ontzettend smaakgevoelige dingen
Ik zou bijvoorbeeld niet blij worden van veel glazen wanden in een douche, geklooi met kalkvlekken en het schoonmaken van , ik heb er een hartgrondige hekel aan
Dan is een douchecabine echt geen waardevermeerdering :n
Dan zou ik bij verkoop echt kiezen voor een fris gordijntje en de rest is voor de koper

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:52

Toen ik hier makelaars over de vloer had om te kijken wat mijn huis in de markt zou kunnen doen gaven die ook aan vooral niet de keuken en badkamer te vervangen. Badkamer is ouder, maar verder netjes onderhouden. Ik kan er wel wat nieuws in zetten, maar de kosten haal ik er niet uit. En grote kans dat het net niet de smaak is van de koper en dat alles er weer uit moet.

Nou is het anders, ik ga m'n huis niet meer verkopen dus ga ik de badkamer en wc vervangen :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:15

Cayenne schreef:
Wendy schreef:

De meeste douchecabines zijn van die rammel dingen die lastig schoon te houden zijn. Als koper zou ik die er dus ook uit halen.
Dan liever een gordijn, die sloop je er net effe wat makkelijker uit :D

Maar sowieso wat de anderen ook al zeggen, een fris verfje doet veel meer voor het aanzien.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:10

Shanna schreef:
Waarom zit er verschil tussen sleutel en akte? Ik zou als verkoper niet blij zijn als anderen al in mijn huis gaan wonen nog voor de akte. Ik ben en blijf de verantwoordelijke voor het huis en de rekeningen tot moment van overdracht. Dat je de sleutel krijgt om te verven vind ik al uitzonderlijk!

Dat is in België helemaal niet uitzonderlijk hoor :) dat is overigens in de compromis al vastgelegd wat kan en mag en niet mag.
Dat je geen muren gaat uitbreken is logisch vind ik.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:18

@Optiwolk - wat raar dat je de sleutel eerder krijgt.

Dat terzijde. Hangt er helemaal vanaf hoeveel ruimte en spullen je hebt. Ga je ook een nieuwe vloer leggen? Zoja zou ik teminste 50% van de vloer leggen voor je verhuisd.

Verven gaat veel sneller als de kamer leeg is - dus als je 1 of 2 kamers volledig kan vrijmaken per keer zou je kunnen verhuizen. Ga je de plafonds verven dan moet echt de kamer helemaal leeg.

Dan ga je wel die weken deels uit dozen leven. Moet je willen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:25

Ik denk dat het ongemak van verhuizen en dan verven groter is dan die paar weekjes nog even doorbijten.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:51

Wij zaten in dezelfde situatie. Woonden met ons gezin bij mijn ouders in en dat liep op zijn zachtst gezegd slecht. Alle spullen stonden hier al en dat was al enorm schuiven. We zijn door de situatie hier al ingetrokken ruim voor het af of eigenlijk "bewoonbaar" was. Ik snap en ken je situatie maar zou het eigenlijk niet aanraden. Alles gaat zoveel langzamer en lastiger.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:57

Maar Optiwolk wil toch enkel schilderen? Dus haar woning is bewoonbaar.

Als je echt gaat verbouwen zou ik het ook niet doen....ik woon nu zelf in een werf. Ik douche in de keuken (met een lekbak en handdouche) en woon in mijn slaapkamer. :')

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:17

Als je enkel gaat schilderen kun je dat zeker overwegen hoor. Maar dan zou ik wel zorgen dat je overal de plafonds al hebt gedaan..

Linsa: ik zou dan ook eerder verven en het neutraal houden inplaats van de badkamer aanpakken. Dat is vaak heel smaak bewust.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:12

Plafonds zijn hout. Het zou enkel maar om wat muren gaan.
We gaan wss alles verhuizen als we de sleutel krijgen, behalve bed.
Zodat we bij akte enkel bed moeten verhuizen en dat is dat.
Het is niet ver en we (of iig ik) zijn elke avond in het “nieuwe” dorp. Als het om verse kleren gaat is dat ook geen ramp :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:14

Wij gaan ook vrijwel gelijk over ivm een redelijk ondhoudbare situatie thuis. Beneden hoeven we voor nu niets te doen. Ja we willen de keukenkastjes verven maar dat kan nog wel.

Bovenverdieping gaan we wel aanpakken (nieuwe plafonds en vloeren) maar we hebben beneden ook een slaapkamer. Dus het is inpakken en wegwezen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:10

Wij zijn vandaag bij een keukenvloer geweest. Morgen of na het weekend krijgen we de keuken digitaal getekend via de e-mail en horen we ook de prijs. Ben heel benieuwd. Zal nog wel een duur grapje worden met wat wij willen, maar dn gaan we gewoon in onderhandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:36

Optiwolk: ergens wel heel makkelijk de sleutel te krijgen voor de echte overdracht, zelf heb ik helemaal geen ervaring hoe en wat dus denk ik dat ik geen nuttig advies zou kunnen geven.

Annepaardoes: leuk joh een nieuwe keuken! Lijkt me leuk om zo alles helemaal zelf te kunnen maken zoals je wilt!

Leuk om de verschillende meningen te lezen over verbouwen voor je weg gaat. Wij willen misschien een klein stukje muur verven maar dat gaat er denk ik niet meer van komen. Verder is hier alles gewoon prima en in nette staat.

Hier gaat het verkopen in sneltrein vaart, iig als het nu gaat zoals gepland. Als wat meer definitief is zal ik het posten, voor de geïnteresseerde kan ik wel een pb sturen :):)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:13

Onze financiering is net goedgekeurd *\o/*