Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Kan ik me ook melden? Ik zoek inmiddels een jaar een huurwoning in Amsterdam of Amstelveen...die voor een alleenstaande te betalen is.
Dammie schreef:Sheran schreef:Kan ik me ook melden? Ik zoek inmiddels een jaar een huurwoning in Amsterdam of Amstelveen...die voor een alleenstaande te betalen is.
Nou..sterkte.
Je wilt net in de twee heel dure steden wonen. Amsterdam is onbetaalbaar, en Amstelveen is weinig beter.
Wil je niet naar gebieden in de buurt kijken?
Zelfs het Gooi, bijvoorbeeld Hilversum, is al een stuk beter te betalen, en je bent binnen een half uur op Amsterdam CS met de trein.
A_nouk schreef:Zolang je dat van voren even aangeeft moet dat een probleem zijntenminsten bij ons was het geen probleem.
Als ik je een tip mag geven, let wel even op een eventuele aanvullende bepaling voor royements kosten van de hypotheek van de bestaande bewoner. Dit zijn kosten voor het "opheffen" van de hypotheekschuld op jullie nieuwe woning van de oude eigenaar. Sommige slimme verkopers laten hier een aanvullende bepaling opnemen dat wanneer deze kosten boven x bedrag uit komen de kosten boven dat bedrag voor koper zijn. Verkoper mag kiezen of hij dat voor het gemak bij jou notaris bij jou notaris doet, of dat ergens anders onder brengtmaar meestal laten ze dat wel bij de koper zijn notaris doen, vraag dus eventjes dat tarief na bij je notaris en check je overeenkomst op deze aanvullende voorwaarde.
Een nvm makelaar attendeerde verkopers daar vaak wel op namelijk.
Gaat niet om €100 maar ieder tientje is er een te veel