[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 15:31

Bij ons ging het verkocht bord er ook pas op toen alle contracten getekend waren terwijl 2 weken voor die tijd we het bod al hadden geaccepteerd, Verkocht onder voorbehoud staat sinds deze week bij ons pas op funda :)

Shiloh

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:28

Ik werd daar vorig jaar ook een beetje gestoord van. Had ik alle opties op een rijtje van de woningen die ik wel wilde zien, ging ik bellen, waren er echt 6 van de 8 al verkocht. :?

Toen ben ik maar gewoon alleen nog maar gaan letten op het nieuwe aanbod, en checkte ik die elke ochtend. Ik merkte echt dat het toen heeeeel hard ging en je er als de kippen bij moest zijn. Ik heb bij mijn woning ook echt geluk gehad. Hij kwam zaterdag ochtend online. Ik heb half 9 sochtends een reactie gestuurd dat ik interesse had. En maandag ochtend 1 minuut over 9 hing aan de telefoon voor een afspraak. Daarmee was ik de eerste. Kon de volgende dag gaan kijken, en kreeg toen te horen dat ze inmiddels al 5 andere geintresseerden hadden. Gelukkig ging dit om de verkoop van een sociale huurwoning met een vaste koopprijs, dus het maakte voor hun niet uit met wie ze in zee gingen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Daar heb ik echt héél veel geluk mee gehad. Ik heb de maanden erna nog steeds funda in de gaten gehouden, en er is vlak daarna echt niks meer online gekomen wat geschikt voor mij was geweest.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:55

Hier hetzelfde Shiloh :j Had de markt al tijdje in de gaten gehouden en wist dus dat ons huidige huis voor een hele scherpe prijs te koop stond. Elke dag gekeken, die ochtend nog gebeld, 2 dagen later bezichtiging, zelfde middag een bod en dag erna rond. Dat was wel extreem, maar er waren veel kapers op de kust en na onze vakantie waren we vast te laat geweest.

Ons oude huis ging ook snel. Zaterdag online, maandag 9.15 werden wij al gebeld met afspraak voor eerste bezichtiging, dag later. Week later 2e bezichtiging, dag erna bod en dag daarna ook rond. Was echt super!

Bij beide huizen duurde het idd even voor er iets op de site stond, toch jammer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 18:56

Kan ik me ook melden? Ik zoek inmiddels een jaar een huurwoning in Amsterdam of Amstelveen... ;( die voor een alleenstaande te betalen is.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:00

Sheran schreef:
Kan ik me ook melden? Ik zoek inmiddels een jaar een huurwoning in Amsterdam of Amstelveen... ;( die voor een alleenstaande te betalen is.

Nou..sterkte.
Je wilt net in de twee heel dure steden wonen. Amsterdam is onbetaalbaar, en Amstelveen is weinig beter.
Wil je niet naar gebieden in de buurt kijken?
Zelfs het Gooi, bijvoorbeeld Hilversum, is al een stuk beter te betalen, en je bent binnen een half uur op Amsterdam CS met de trein.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:05

Doet me denken aan mijn verhaal....
Vrijdag voor een bezichtiging van een woning, die het toch niet helemaal was. De makelaar zei dat hij vanaf dat weekend een ander huis in de verkoop kreeg, dat voldeed aan onze wensen. Die zaterdag meteen op funda gekeken en hij stond erop. Maandag ochtend 9 uur meteen gebeld en eem afspraak gemaakt voor een bezichtiging. Die dinsdag bezichtiging gehad en toen bleek dat er zaterdag al mensen waren geweest die een bod hadden gedaan.
Gelukkig was dat bod afgewezen. Woensdag ons bod gedaan en die vrijdag waren we eruit. Huis stond nog geen week te koop....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:20

Dammie schreef:
Sheran schreef:

Nou..sterkte.
Je wilt net in de twee heel dure steden wonen. Amsterdam is onbetaalbaar, en Amstelveen is weinig beter.
Wil je niet naar gebieden in de buurt kijken?
Zelfs het Gooi, bijvoorbeeld Hilversum, is al een stuk beter te betalen, en je bent binnen een half uur op Amsterdam CS met de trein.

Nee, ik ben alleenstaand en heb mijn hele sociale leven in Amsterdam... ik ga me dan erg eenzaam voelen. Ik doe nog vaak dingen 's avonds enzo... en ik heb mijn werk in Amsterdam. Ik heb een tijdje in Hilversum gewerkt. Maar ik zou niet in Het Gooi willen wonen toch :P

Gebieden in de buurt zijn prima, als ze maar op fietsafstand zijn :'). Haarlem overweeg ik eventueel nog wel, maar nu nog niet.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:02

Wil je dan kopen of huren, Sheran?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:10

Liefst huren, want ik heb nog geen vaste baan :). Ik verwacht binnen 2 jaar een grotere baan te hebben en ook iets vasters, zodat ik dan ook iets fatsoenlijkers kan kopen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:36

UK_eef schreef:
Graag! Je weet nooit. PB me maar :j

Ik haar een bericht gestuurd als ik wat hoor san laat ik het weten :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:10

Ons huis kwam op dinsdag op funda, zaterdags open huis met 5 serieua geinteresseerden, maandagochtend 2 biedingen. Met 1 in onderhandeling en maandagmiddag rond.
En dat terwijl wij in China zaten. :D Is ook al wat langer geleden, oktober 2013. Toen begon het net aan te trekken.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:11

Offertes voor Notarissen zijn de deur uit. :)
En de concept koopovk van het weekend doorgenomen.

Dus ik denk dat het vrijdag tekenen wordt :D
Mits we een notaris hebben gevonden natuurlijk :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:12

Zonder notaris kun je ook tekenen hoor :)
Bij ons ook gebeurd :j wordt er nader te bepalen ingevuld.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:01

ooo ok top... dan is het goed...
ze hadden nu een notaris ingevuld die de makelaar waarschijnlijk heeft gekozen...
Maar degene die betaald bepaald dus.... :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:05

Zolang je dat van voren even aangeeft moet dat een probleem zijn :) tenminsten bij ons was het geen probleem.

Als ik je een tip mag geven, let wel even op een eventuele aanvullende bepaling voor royements kosten van de hypotheek van de bestaande bewoner. Dit zijn kosten voor het "opheffen" van de hypotheekschuld op jullie nieuwe woning van de oude eigenaar. Sommige slimme verkopers laten hier een aanvullende bepaling opnemen dat wanneer deze kosten boven x bedrag uit komen de kosten boven dat bedrag voor koper zijn. Verkoper mag kiezen of hij dat voor het gemak bij jou notaris bij jou notaris doet, of dat ergens anders onder brengt :j maar meestal laten ze dat wel bij de koper zijn notaris doen, vraag dus eventjes dat tarief na bij je notaris en check je overeenkomst op deze aanvullende voorwaarde.

Een nvm makelaar attendeerde verkopers daar vaak wel op namelijk.

Gaat niet om €100 maar ieder tientje is er een te veel :P

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:28

Zijn er ook mensen die gaan verhuizen naar Duitsland?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:53

A_nouk schreef:
Zolang je dat van voren even aangeeft moet dat een probleem zijn :) tenminsten bij ons was het geen probleem.

Als ik je een tip mag geven, let wel even op een eventuele aanvullende bepaling voor royements kosten van de hypotheek van de bestaande bewoner. Dit zijn kosten voor het "opheffen" van de hypotheekschuld op jullie nieuwe woning van de oude eigenaar. Sommige slimme verkopers laten hier een aanvullende bepaling opnemen dat wanneer deze kosten boven x bedrag uit komen de kosten boven dat bedrag voor koper zijn. Verkoper mag kiezen of hij dat voor het gemak bij jou notaris bij jou notaris doet, of dat ergens anders onder brengt :j maar meestal laten ze dat wel bij de koper zijn notaris doen, vraag dus eventjes dat tarief na bij je notaris en check je overeenkomst op deze aanvullende voorwaarde.

Een nvm makelaar attendeerde verkopers daar vaak wel op namelijk.

Gaat niet om €100 maar ieder tientje is er een te veel :P

Thnx... even gevraagd aan mijn juriste vriendinnetje :) en dit staat niet in de ovk. dus hoef ik heir niet bang voor te zijn... thnx :)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:49

Net de eerste bezichtiging gehad. Het huis is geweldig, de plek an sich ook. Maar het is in de stad, en daardoor niet in het blok geen speelplek oid. Twijfel, twijfel. We hebben nu nog geen kids maar is wel een grote wens (als het ons gegund is uiteraard)

Iemand ervaring met (jonge) kids op een plek waar de speelplek niet naast de deur is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:01

Lijkt me eigenlijk alleen maar een voordeel, de hele dag schreeuwende, gillende en jankende koters vlakbij je huis daar moet je toch niet aan denken :=

Heb je wel gewoon iets van een tuintje?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:14

Haha het is ook niet echt ons idee om direct naast een speeltuin te wonen. Er is wel een tuin ja, met achterom. De achterom komt uit op een ventweg naast de hoofdweg van de stad (nouja, dorp maar wel druk qua verkeer). Kids kunnen dus sowieso in de tuin spelen, maar kunnen niet zelfstandig de deur uit rennen en met buurkinderen gaan spelen. Nou is dit vooral in de eerste jaren een issue, en als ze wat ouder worden minder omdat ze dan naar de school kunnen die 500m verderop ligt. Dus wat dat betreft is er wel een voorziening in de buurt :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:44

Als ze nog zo klein zijn dat ze niet veilig zonder toezicht naar 500 m verderop kunnen fietsen dan kun je ze sowieso beter in de tuin houden denk ik.... om nu voor die paar jaar minimaal profijt ergens te gaan wonen waar je wellicht de rest van je leven nog met herrie van andermans rondrennende kinderen zit :=

Maar dat is maar net wat je fijn vindt natuurlijk, een kindvriendelijk wijkje daar zijn genoeg mensen naar op zoek :j

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:50

Ik moet eerlijk bekennen dat ik, toen ik hier de vraag stelde en erover na ging denken over welke periode het vooral zou gaan, ik al minder twijfels had. Ik ben zelf niet zo'n hutjemutjehuisfan, en dat idee krijg ik vaak in een kindvriendelijke wijk.

Ik ben redelijk gerustgesteld, thanks :') Vrijdag weer een bezichtiging bij een totaaaal ander huis (wel in kindvriendelijke wijk)

Voor de hypotheekkenners: kan je het beter isoleren van je woning meenemen in de hypotheek (en is dit wel slim gezien de rente die je er alsnog over betaald cq besparing die het oplevert)?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:04

Het zijn vaak toch van die wijkjes waar je echt met gezinnen en kinderen zit. Tijdens schooltijden kan het dan heel leuk lijken maar als je daar dan eens moet zijn in het weekend ofzo dan vraag je je af waarom die mensen niet stapelgek worden van dat gekrijs de hele dag...het lijkt soms ook wel of kinderen niet normaal meer kunnen spelen maar dat het altijd moet met veel gegil en bij de kleintjes dan ook binnen een paar minuten weer gejank :oo

Echt verschrikkelijk :P

Maargoed aan een drukke weg is ook niet tof, als je er zelf bvb. om 7 uur uit moet en elke ochtend om half 6 scheurt er een motor door je straat met veel geweld _O-

Zo heb je toch altijd wat :')

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:18

Ja precies zo heb je altijd wat. Scheelt dat ik als een blok slaap dus 's nachts of 'smorgens van omgevingsgeluiden weinig last. En de slaapkamer zit aan de tuinzijde. Ik woon nu trouwens in een hutjemutje huurwoning praktisch naast een speeltuin maar weinig last van gillende kinderen

Maar zo heb je indd altijd wel wat, dat is juist ook t lastige :') wat zet je dan aan de kant qua eisen. En is dat ook wat m'n vriend dan wil.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:45

Ja je zal toch bijna altijd ergens van het perfecte plaatje af moeten wijken als je niet steenrijk bent :P

Het is vooral wel echt een aanrader om als je serieus tot koop over wilt gaan, echt op verschillende tijden / dagen / momenten er langs te gaan zodat je een beetje mee krijgt hoe het er echt is zeg maar :j

Je hoort toch vaak dat mensen achteraf best wel balen van bepaalde zaken van bvb. omgevingsgeluiden die ze als overlast ervaren :=

Of dat je buren blijkt te hebben die in de zomer elke dag de BBQ aansteken waardoor je zelf in de hitte met dichte ramen...of in de vette rooklucht moet slapen, dat soort dingen :P