[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:03

Ik heb de 2tb ja, vind het zeer aangenaam dat onze gezinsfoto’s van alle gsm’s daarom komen en het werkt handig. Tot nu :D Wat is het verschil met dropbox? De prijs? Nog nooit mee gewerkt ik ben een Gmail gebruiker.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:25

Prijs is hetzelfde. Goedkoper als je per jaar betaald. Het werkt meer als een bestandssysteem. Zoals Finder of de verkenner. Het integreert met zijn beetje alle apparaten. Ook non Apple. 30 dagen recovery als je per ongeluk iets weggooit. En dus dan slimme synchroniseren. Je kunt precies bepalen welke bestanden je lokaal wilt hebben (neemt opslag in), welke bestanden je helemaal niet wilt synchroniseren en welke bestanden je alleen online wilt.

Vind het zelf veel overzichtelijker dan iCloud en ik ben een behoorlijke Apple dan girl.

Je kunt ook heel makkelijk mappen delen met anderen en een link delen waardoor ze de inhoud van een bepaalde map kunnen zien en downloaden bijvoorbeeld.

Enige wat er niet mee gaat zijn reserve kopieën en zo. Maar als het je puur gaat om het in de cloud hebben van je bestanden kan dropbox echt veel meer dan iCloud.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:38

Karuna. Het knopje aan de zijkant van de iPad staat ook niet op stille modus? (Dus rood).
Als je het nog niet geprobeerd hebt kunt je een soft reset doen:
Als ik me niet vergis bij jouw iPad is dat zo: volume +knop en aan/uit knop samen voor ongeveer 10sec ingedrukt houden.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:37

Aria_zz schreef:
Karuna. Het knopje aan de zijkant van de iPad staat ook niet op stille modus? (Dus rood).
Als je het nog niet geprobeerd hebt kunt je een soft reset doen:
Als ik me niet vergis bij jouw iPad is dat zo: volume +knop en aan/uit knop samen voor ongeveer 10sec ingedrukt houden.

Volgens mij heeft niet elke iPad dat meer
De mijne van 3 jaar oud in ieder geval niet.

Verder kan het zo maar zijn dat het iets in de update is en dan moet je afwachten op een nieuwe update

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:03

karuna schreef:
Bij instellingen staat hij uit bij berichten en geluiden,

Klinkt nu meer als in een foutje van de update, je zou nog met Apple helpdesk kunnen bellen over het algemeen zitten daar wel fijne mensen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:56

Misschien hebben meer mensen hier last van? Mijn iPhone 11 crasht zo nu en dan. Dan krijg ik zwart scherm met zo’n laad tand wieltje, en dan gaat ie weer aan en door waar ik mee bezig was. Het is echt op een random moment, geen pijl op te trekken :+ heeft iemand dit ook?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:58

Wel met ipad sinds een paar dagen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:00

Met de 12 pro niet!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:02

Geen problemen met de 11 en 12 Pro Max hier in huis.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:11

sureido schreef:
Misschien hebben meer mensen hier last van? Mijn iPhone 11 crasht zo nu en dan. Dan krijg ik zwart scherm met zo’n laad tand wieltje, en dan gaat ie weer aan en door waar ik mee bezig was. Het is echt op een random moment, geen pijl op te trekken :+ heeft iemand dit ook?

Ja! Ik ook met m’n iPhone XS. Echt sinds een aantal dingen. Probeerde al te googelen maar kan niet echt iets vinden.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:27

sureido schreef:

Ja, hier ook! iPhone 12 pro

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:13

Oké, fijn om te horen.. het gebeurt echt op andere momenten, niet op het zelfde tijdstip en niet bij een bepaalde app..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:44

Mijn iPhone 7 is een beetje aan zijn eindje. Wilde net niet opladen en ik zag gestresst het percentage dalen. Op 3% lukte het om het ding toch te laten laden. Hij is 4 jaar oud. 256gb opslag.

Ik ben voorzichtig aan het kijken naar een nieuw toestel. Sowieso weer iPhone.
Vind de maat van de 7 super, perfect! Dus ik wil eigenlijk deze maat weer, maar wel een toestel waarop ik nog lang kan updaten.
Iets met bomen en bos, er zijn zoveel iPhones. Hoef niet het nieuwste van het nieuwste.

Welk model kan ik het best nemen? Mij 256gb ruimte, zelfde maat als de 7, maar dan wat nieuwer. Wil er weer een paar jaar mee doen. Bestaat dit?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:23

De SE van 2020 heeft dezelfde maat, de rest wordt allemaal echt groter volgens mij...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:25

De SE 2020 is idd precies t zelfde, met een nieuwere chip (kan langer mee met updates) en ik geloof ook een betere camera. De iPhone 12 mini is net iets nieuwer wbt chip, kleiner dan de SE (en dus de 7), alleen wel een groter scherm.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:35

De 12 mini is ongeveer dezelfde grootte, maar wel een groter scherm. En is het nieuwste model. Hij is zelfs net iets kleiner!

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:32

Hoooooi! Ik kom hier weer eens even binnen vallen hoor. Ik ben benieuwd naar of jullie tips hebben waar je "betaalbaar" tweedehands ipads vandaan kan halen? Vind dat altijd zo lastig. Aan de ene kant vind ik refurbished met garantie fijn, aan de andere kant vind ik dat best wel wat doen met de prijs.

Momenteel heb ik een ipad mini....ik geloof 2e generatie. Dat is leuk voor een aantal zaken, werkt opzich prima. Maar het werkt traag, als je op je gemakje op de bank wat wil browsen of mailen is ie niet vooruit te branden. Moet je vaak lang wachten, toetsaanslagen duurt even voor hij ze herkent etc. Niet echt fijn werken meer dus.

Graag wil ik een ipad pro vanaf 2018, twijfel alleen nog tussen de 11 inch en de 12,9 inch. Maar die prijzen....gewoon niet grappig. Ik krijg een paar honderd terug van de belastingdienst, wilde zelf niet al te veel meer bijleggen. Maar dat gaat wel moeten, toch wil ik kijken wat goeie en betaalbare opties zijn.

Jullie daar suggesties of adviezen voor? Of waar hebben jullie goede ervaringen mee?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:48

cynthiar schreef:
De 12 mini is ongeveer dezelfde grootte, maar wel een groter scherm. En is het nieuwste model. Hij is zelfs net iets kleiner!

Kwam die alleen niet tegen met 256GB. Ga morgen denk ik even langs een winkel om te kijken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:52

Hmmm, hij vraagt om m’n nr te verifiëren, bij icarefone maar pakt het niet? Weet iemand dit ?
Laatst bijgewerkt door Banyu op 05-05-21 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:57

Wat is icarephone? Nog nooit van gehoord. En ik zou de foto even weghalen want je nummer staat nu vol in beeld.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:07

Suzanne F. schreef:
Wat is icarephone? Nog nooit van gehoord. En ik zou de foto even weghalen want je nummer staat nu vol in beeld.

Om je whatsapp geschiedenis over te zetten.

Was even voorbeeld zodat jillie weten wat ik bedoelde.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:08

Maar om je Whatsapp geschiedenis over te zetten heb je dat niet nodig? Je kan in Whatsapp een backup maken maar ik backup hem gewoon mee in de iCloud reservekopie van de iPhone.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:12

Niet van android naar iOs.

Laat maar. Al gelukt.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:09

Even een blonde vraag van mijn kant. Geen vandaag een nieuwe iPad aangeschaft (vorige was 9 jaar oud, had al geen updates meer en nu worden sommige apps echt niet meer ondersteund.... Dus tijd voor een nieuwe aanschaf.... Om hier hopelijk ook weer zo lang mee te kunnen doen).

Deze iPad heeft een lightning-USB-C aansluiting. Kan ik mijn iPhone Xr ook op deze lader aansluiten of kan dit kwaad? En is er een probleem als ik mijn nieuwe iPad aansluit op een gewone lightning-USB lader?

Ergens wel vervelend dat er weer andere laders zijn..... Nu dan wel gelijk bij het connectie punt bij het toestel, maar weer een ander blokje .....
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 05-05-21 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:12

Ricie schreef:
Hoooooi! Ik kom hier weer eens even binnen vallen hoor. Ik ben benieuwd naar of jullie tips hebben waar je "betaalbaar" tweedehands ipads vandaan kan halen? Vind dat altijd zo lastig. Aan de ene kant vind ik refurbished met garantie fijn, aan de andere kant vind ik dat best wel wat doen met de prijs.

Momenteel heb ik een ipad mini....ik geloof 2e generatie. Dat is leuk voor een aantal zaken, werkt opzich prima. Maar het werkt traag, als je op je gemakje op de bank wat wil browsen of mailen is ie niet vooruit te branden. Moet je vaak lang wachten, toetsaanslagen duurt even voor hij ze herkent etc. Niet echt fijn werken meer dus.

Graag wil ik een ipad pro vanaf 2018, twijfel alleen nog tussen de 11 inch en de 12,9 inch. Maar die prijzen....gewoon niet grappig. Ik krijg een paar honderd terug van de belastingdienst, wilde zelf niet al te veel meer bijleggen. Maar dat gaat wel moeten, toch wil ik kijken wat goeie en betaalbare opties zijn.

Jullie daar suggesties of adviezen voor? Of waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Ik weet niet wat je budget is maar ik vind de prijzen voor een refurbished ipad in de winkel veel te veel hoor.
Meestal betalen ze zelf minder dan de helft van wat ze er voor vragen. Je kan dan beter voor een nieuw model Ipad min 5 of Ipad 2020 gaan. Die gaat dan voorlopig nog jaren mee.