[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:56

Toen wij het appartement gingen kijken (dus zeg maar bovenstaande link, alleen dan ander nr. en onverbouwd) stond er alleen een foto van de buitenkant op funda. We zijn enkel op basis van de beschrijving gaan kijken. Was in dit geval ook beter hahahahaha.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:56

Haha, alleen een foto van de buitenkant zegt al genoeg :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:58

Nou flats zijn zelden mooi van buiten, dus daarvoor hebben we het niet gedaan :+

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:59

@ rowo: ik verwacht niet dat het verder een probleem is, maar wachten duurt zo alng :P

@ manzano: ik ben misschien woonhuizen gewend dan, ik weet niet beter dan dat de keuken uitkomt in de woonkamer... Bij mijn ouders loop je de hal binnen, vervolgens de keuken en dan de woonkamer. Zowel vanuit de keuken als de woonkamer kan je weer naar buiten (verder geen deuren). Bij mijn weten is dit een vrij standaard iets voor huizen. Hoewel je idd ook nog de constructie hebt dat je via de hal de keuken en de woonkamer in kan en dan vaak ook nog van woonkamer naar keuken. Ik vind het ook praktischer dat je maar 1 deur door hoeft ipv 2 als je met eten gaat lopen sjouwen :P

Goed nieuws saskiaatje, hopelijk loopt alles goed!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:00

Stybba, Ik ken genoeg woonhuizen met een dichte keuken die uitkomt in de gang... Zeker de vooroorlogse huizen hebben dat!

Ik wil absoluut geen open keuken :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:01

Door de keuken naar m'n woonkamer lijkt me helemaal vreselijk :o Ik heb dat overigens nog nooit gezien..... *ben in m'n hoofd nu alle huizen van familie aan het nagaan hahahaha* Zo zie je maar weer dat het net is wat je gewend bent.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:02

Ik heb het echt werkelijk nog niet eerder gezien :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:03

Wij hebben de keuken nu open gemaakt. Het staat wel heel mooi, maar ben nog niet onverdeeld enthousiast over hoe praktisch het is :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:04

De vooroorlogse dichte keukens die ik ken (en dat zijn er toch redelijk wat) hebben een doorgeefkast/luik naar de woonkamer toe en moet je via de hal naar de woon/eetkamer :D
Zoiets wil ik ook!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:06

Ik denk dat het maar is wat je gewend bent. Zeker in de 'oudere' tijden was het normaal je eethoek in de keuken te hebben denk ik. Toen er nog een tafel in de keuken stond (is nu geen plaats meer voor) aten wij ook in de keuken. Alleen als er bezoek kwam aten we in de woonkamer. Wij hebben nu ook een open keuken, vind het best handig :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:08

Mootje schreef:
De vooroorlogse dichte keukens die ik ken (en dat zijn er toch redelijk wat) hebben een doorgeefkast/luik naar de woonkamer toe en moet je via de hal naar de woon/eetkamer :D
Zoiets wil ik ook!

Hahahaha, ons huis is na-oorlogs, maar die had dat ook ja :))

Afbeelding

Aan beide kanten zat zo'n luik..... dus als je ze allebei naar beneden klapte had je ook plateau om alles op te zetten :))

rowo

Ik denk ook dat het maar net is wat je gewend bent hoor. En t zal misschien ook weer per regio verschillend zijn wat meer voorkomt en wat niet?

Wij hebben nu ook een open keuken. Half open zou ook prima zijn, maar dicht vind ik niets. OF het moet echt een woonkeuken zijn.

Stybba

Mootje schreef:
Zoiets wil ik ook!

Hee, wacht zo ken ik ook 1 huis! Heb ik er toch een gezien :P Beetje een herenhuis achtig type.

Edit: ik krijg geen melding meer als ik een bericht plaats en iemand anders heeft voor mij al een bericht geplaatst? :o?
Laatst bijgewerkt door Stybba op 15-05-12 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt

manzano

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:15

Ik heb een dichte keuken die volledig los van de woonkamer ligt :j Ik moet ook door de hal naar de woon/eetkamer. Zit geen luik of wat dan ook in. Woningen zijn gebouwd in de uhm... jaren 60? 70? Geen idee eigenlijk :')
Kijk maar op Funda naar de Thorbeckelaan in Groningen, staan er 3 te koop. Dan zie je de indeling van de appartementen goed.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:18

Mijn katten zijn wel heeeeel blij met de open keuken :+

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:18

Daan_Ordeal Hopen dat het wat wordt!

P_D pfff smaakverschil, praat me er niet van. Bijv. die rode keuken van ons dat was ook een compromis. Ik wou witte keuken zonder eiland. Ega wou rode keuken met kookeiland. Compromiskeus was -dus- tussen witte keuken met eiand of rode zonder :)

Wolken gefeliciteerd. Hoewel smaakverschil soms lastig is, zou ik het toch wel heel spannend vinden om dit soort dingen alleen te doen.

Manzano: als ik de prijs van zo'n appartement zie, ben ik blij dat ik het Noorden woon!

Rowo en Stybba: hoeveel tijd zat er bij jullie tussen het moment dat het bod geaccepteerd was en de (verwachte) overdrachtsdatum ?

Saskiaatje: klinkt goed

En verder.........
Kijk eens naar mijn onderschrift? Precies, weg!
De twee geinteresseerden hadden precies hetzelfde openingsbod, alleen bij de een krijgen we nog een half jaar om er uit te gaan. Dus ook meer gelegenheid om nog wat anders te zoeken (zonder ook nog eens te moeten huren) Met die partij dus de onderhandelingen ingegaan. (overigens: makelaar is telkens volkomen duidelijk geweest naar beide partijen over de procedure). Toen ging het nog best snel. Uiteindelijk is tegenpartij akkoord gegaan met prijs waar wij heel blij mee zijn! Nu voor volgende vrijdag bezichtiging bij 5 huizen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:21

Gefeliciteerd berthe!

Uhm bij ons was alles vrij flexibel. We hebben gekocht van een woningcoorperatie en de woning staat leeg. In april is eht bod geaccepteerd volgens mij en de overdracht moet plaatsvinden voor 29 juni. Maar eerder kan ook dus. 't is maar net zo snel als dat wij het geregeld krijgen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:23

Super! Gefeliciteerd Berthe!!!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:31

Gefeliciteerd bethe! Dat is echt snel gegaan. Leuk dat je nu zelf huizen kunt gaan bezichtigen!

Ik werk op een kantoor dat in een jaren 30 woning is gevestigd. De keukenen badkamer etc zit er gewoon nog in. Maar ook hier moet je van de keuken via de gang naar de (oorspronkelijk) woon/eetkamer.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:36

berthe schreef:
Daan_Ordeal Hopen dat het wat wordt!

P_D pfff smaakverschil, praat me er niet van. Bijv. die rode keuken van ons dat was ook een compromis. Ik wou witte keuken zonder eiland. Ega wou rode keuken met kookeiland. Compromiskeus was -dus- tussen witte keuken met eiand of rode zonder :)

Wolken gefeliciteerd. Hoewel smaakverschil soms lastig is, zou ik het toch wel heel spannend vinden om dit soort dingen alleen te doen.

Manzano: als ik de prijs van zo'n appartement zie, ben ik blij dat ik het Noorden woon!

Rowo en Stybba: hoeveel tijd zat er bij jullie tussen het moment dat het bod geaccepteerd was en de (verwachte) overdrachtsdatum ?

Saskiaatje: klinkt goed

En verder.........
Kijk eens naar mijn onderschrift? Precies, weg!
De twee geinteresseerden hadden precies hetzelfde openingsbod, alleen bij de een krijgen we nog een half jaar om er uit te gaan. Dus ook meer gelegenheid om nog wat anders te zoeken (zonder ook nog eens te moeten huren) Met die partij dus de onderhandelingen ingegaan. (overigens: makelaar is telkens volkomen duidelijk geweest naar beide partijen over de procedure). Toen ging het nog best snel. Uiteindelijk is tegenpartij akkoord gegaan met prijs waar wij heel blij mee zijn! Nu voor volgende vrijdag bezichtiging bij 5 huizen.

Wauw, gefeliciteerd, da's snel! :D

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:32

Gefeliciteerd! Ik vind die rode keuken trouwens echt super gaaf.

Ik vind beide wel wat hebben, maar ben een (semi) open keuken gewend. In mijn vorige huis hadden we het zo gemaakt dat de mensen binnenkwamen in een halletje en dan via een (semi) open keuken in de woonkamer kwamen. Niet de meest ideale entree, maar voor de bewoners wel het meest praktisch. De meeste bezoekers kwamen toch via de achterdeur :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:32

Gefeliciteerd, Berthe, ik ben jaloers op jouw kopers!
manzano schreef:

Ons huis is precies hetzelfde... alleen 60 cm korter waardoor de badkamer ook een stuk kleiner (60 cm korter naar de trap toe :+ ) is uitgevallen helaas.

En boven hebben wij (nog) geen wc maar een kast daar.

Om vage reden doen ze hier in de buurt nooit plattegronden erbij, maar dit is dus zo'n keuken die meteen in de huiskamer komt:
http://cloud.funda.nl/valentina_media/0 ... _groot.jpg

Hier heb ik vroeger gewoond. Zo'n keuken vind ik ook wat hebben. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:37

Boven is bij ons niet helemaal hetzelfde als op die plattegrond.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:40

Op zolder is bij die een 5e slaapkamer gemaakt zie ik daar.
Wij hebben gewoon een overloop + 4e zolderkamer.

Ik vind het wel grappig, in de jaren 60 hadden ze denk ik 1 arschitect voor heel NL :list: ik kom die indeling echt door het hele land tegen :D