Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:52

Fitzroy schreef:
Wat bieden ze voor de prijs die ze opgeven? Fotograaf, video, 360 gr foto’s?
Zit dat in de courtage of werken ze met een starttarief?
Hoe verloopt het biedingsproces? Werkt de makelaar met losse afspraken of kijkdagen ?

En verhuizen is echt niet zo erg. Ik ben de in 2,5 jaar tijd 3 x verhuisd en leef nog steeds.

Moonsparkle, ik had je nog niet gefeliciteerd maar bij deze *\o/*
Naar welke regio ga je?

Vaak zit je rond de 1% courtage (wel afhankelijk van de verwachte verkoopprijs natuurlijk). In principe komen daar de zogenoemde opstartkosten nog bij, denk hierbij aan Funda aanmelding, verkoopfoto's, inmeten e.d.

Overigens zou ik meerdere makelaars uitnodigen, kiezen voor degene met het beste gevoel en dan vragen of die het voor dezelfde prijs kan doen als de makelaar die het laagste zit qua courtage. Vaak gaan ze daar wel in mee ;)

Marcella

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:21

Ik heb toen 3 makelaars uitgenodigd voor informatief, want woonde op dat moment tijdelijk in de flat wegens renovatie eigen flat.

Meer was er niet in de omgeving en lag buiten hun werkgebied.

xwendydjx

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:07

Leuk om weer jullie updates te lezen!
Moonsparkle gefeliciteerd met de aankoop van de woning, goed begin van 2026!

Wij hebben net voor de kerstvakantie een huis bezichtigd en een bod uitgebracht (15k boven de vraagprijs) en we waren volgens de makelaar veelste laag. Nu ben ik wel benieuwd wanneer het beidiengsregister online komt en waarvoor het uiteindelijk weg is gegaan.

Ondertussen hebben we een erg mooi huis gezien en die gaan we 27-1 bezichtigen, even afwachten hoe dat voelt en waarschijnlijk anders een bod uitbrengen. Helaas wel aan de bovenkant van ons budget, maar dat komt vast ook wel weer goed. Verder hou ik vooral ook funda in de gaten of er nog iets leuks op komt haha