Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:14

Tuurlijk mag je dat zeker doen Psvanlot :D ! Zo bedoelde ik het ook echt niet, maar meer dat je een topic leest over tips met besparen en dat de laatste pagina dan gaat over uit eten gaan met een x-aantal gangen en een wijnarrangement. Ik vond het gewoon grappig, that's all :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 12:16

Heb geen werk met broodjes dus dat is al weer een meevaller :+

Citaat:
Aah interessant, een (be)spaar topic, dacht ik :'). En dan gaat het over uit eten met 10 gangen excl. wijn voor 72,50 :')
mooi prijsje toch :P het is ook een groot misverstand dat als je bespaart dat je dan geen leuke dingen meer mag doen :)

Ik kan prima goed budgetteren en me er aan houden maar ik vind het ook wel een soort van beloning af en toe uit de band te springen. Niet zozeer door ergens erg veel geld aan uit te geven maar meer om gewoon iets te doen zonder direct na te hoeven denken bij wat het kost. Ik vind dat eigenlijk al een enorme luxe.

Vwb kleding ik ga zelf zo eens in de maand langs de kringloop en kom er heel vaak vandaan met iets wat gewoon leuk is. Kan ook tasje zijn, jasje, sjaal, maar ook trui, jurk, blouse. Soms vermaak ik het of maak ik er iets van, een broek kan een tas worden of een kussen, zelfs een bloempot etc. Ik vind het heel mindfull en rustgevend om zo heerlijk tussen die rekken en dozen door te struinen, erg he.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:18

Ik deed dat toen ik nog werkte ook. Lekker hele pauze tijd voor boek ipv 1/3 tot helft ervan in de rij staan voor wat te eten en wachten op kunnen afrekenen. Daarbij woonde ik eerst nog thuis, dus brood mee was gratis.
Zat collega's die het eens waren met mijn waarom brood van huis mee, dat eigenlijk ook wel wilden, maar toch nooit deden. Mischien iets met het samen met lunchen te maken?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:21

Ik vind het lastig om nee te zeggen als ze het vragen, zeker als ik zelf niks lekkers bij heb.

Afgelopen vrijdag hebben ze bijvoorbeeld met zijn allen afgehaald bij Family. Ik ben heel bewust pas later pauze gaan houden toen hun eten al op was, want je droge boterham smaakt gewoon niet als hun daar zitten met allemaal van die lekker ruikende maaltijden.

Mja, wel weer 9 euro uitgespaard :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:23

Ik neem ook altijd brood mee. Beste besparing is de bankpas thuis laten als je gaat werken. :))
Het wordt hier steeds aantrekkelijker om eten te kopen, diverse kleine restaurants, 1 grote plaza met veel diverse foodcorners, en nu ook een AH to go.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:34

Neonlight schreef:
Ik neem ook altijd brood mee. Beste besparing is de bankpas thuis laten als je gaat werken. :))
Het wordt hier steeds aantrekkelijker om eten te kopen, diverse kleine restaurants, 1 grote plaza met veel diverse foodcorners, en nu ook een AH to go.

Dat werkt hier niet. Als er eten besteld wordt gaat dat via tikkies en in het restaurant kan ik met mijn telefoon betalen :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:26

Marjo schreef:
Neonlight schreef:

Dat werkt hier niet. Als er eten besteld wordt gaat dat via tikkies en in het restaurant kan ik met mijn telefoon betalen :')

Dan moet ik idd telefoon en horloge thuis laten haha.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:30

Wilde dat er eigenlijk nog bij zetten, voor mij niet van toepassing want kan alleen met bankpas betalen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:55

Neonlight schreef:
Wilde dat er eigenlijk nog bij zetten, voor mij niet van toepassing want kan alleen met bankpas betalen.

Ik moet serieus zoeken als ik mijn bankpas moet hebben…

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 14:04

VInd dat ook best lastig hoor als ik bij een opdrachtgever zit en men gaat lunchen inclusief iets ophalen. Zorg er vrijwel altijd voor dat ik een gevulde lunchbox oftewel broodtrommel (alleen zit er geen brood in :+ ) bij me heb.
Krijg dan ook altijd opmerkingen zo van dat is gezond en wat een goed idee.
Groot voordeel is dat ik oprecht heel veel dingen die uit een snackbar / barretje komen gewoon niet lekker vind, ben snel misselijk van sausjes en aanverwante artikelen en eet vrijwel geen vlees :+
Maar ik vind het wel gezellig met andere mensen te eten :Y)
Enige wat ik wel altijd lekker vind en moeilijk te weerstaan zijn de lekkerbekjes van Simonis op Scheveningen...
Nu is dat vrijwel gelijkwaardig aan een warme maaltijd dus ach...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:15

Haha ik betaal ook alleen met bankpas of contant.
Mijn werk bied geen eten aan, we hebben gelukkig wel een magnetron en koelkast. Werk er vaak in de avond dus alleen brood vind ik dan niet zo prettig, ga vaak in de middag door vanuit andere afspraken of stal dus lunch is ook al brood achtige dingen (gewoon snee brood lust ik niet eens, maar geroosterd oid is wel oké)
Om het betaalbaar te houden kook ik vaak 1 tot 2 keer in de week meerdere porties en die neem ik mee om op werk op te warmen.
Soms als ik dat niet heb ben ik overgeleverd aan thuisbezorgd, of snackbar om de hoek, maar dat doe ik maar zelden.
Ik werk in mijn functie in m’n eentje dus eet sowieso alleen, daar ben ik echt heel blij mee want hou helemaal niet van (grote) gezamenlijke kantines. Ooit op een plek gewerkt waar je gedwongen in zo’n kantine moest lunchen, ik ging dan meestal achterin de hoek of buiten zitten, moest al genoeg praten de hele dag, eten is mijn rust momentje haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:58

Ik nam vroeger meestal iets mee naar mijn werk dat net iets lekkerder was dan een droge boterham. Couscous salade vond ik altijd heerlijk in de pauze, of sushi, of een wrap met groente en tempeh of feta..
Tegenwoordig werk ik vooral thuis, en als ik dan buitenshuis werk dan krijg ik meestal een maaltijd van de locatie. Ik vraag meestal om een simpele leveranciersmaaltijd wat altijd al super lekker is, maar zo nu en dan mag ik wel eens met de gasten mee eten en krijgen we soms een uitgebreid gangendiner <3

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:02

Ik ga nog maar eens in de week naar kantoor en dan mag ik van mezelf wel in het restaurant wat halen. Mijn uitje, hahaha.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:42

VanHuisUit schreef:
Groot voordeel is dat ik oprecht heel veel dingen die uit een snackbar / barretje komen gewoon niet lekker vind, ben snel misselijk van sausjes en aanverwante artikelen

Dit geluk heb ik ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:52

Ik kan voor €5 warm lunchen op het werk maar doe het zelden. Broodje is 2,5 dacht ik en slaatje 3,5 of 4,5 afhankelijk wat je neemt. Maar het zijn wel mega porties, dat wel.

Ik pak meestal ook brood mee. Collega's hebben brood bij, wraps of crackers en dan potjes of pakjes beleg, bakje salade, noem maar op. En zitten dan alles te smeren/mengen tijdens de pauze. Dat vind ik dan tijdverspilling, ik doe dat liever thuis al. Restjes pak ik niet zo vaak mee, ik warm ze dan liever thuis op na werk ipv koken.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:06

Ik werk op kantoor, maar wij zitten gevestigd in een winkelstraat en er zijn zoveel mogelijkheden in de buurt om wat lekkers te halen of gaan eten... Maar soms mag het ook wel van mijzelf. Ik werk er ook hard genoeg voor denk ik dan :Y) . Alleen soms vind ik dat iets te vaak en dan vind ik het achteraf weer zonde van het geld. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:38

Ik heb simpel belegde boterhammen, lekker en goedkoop. Niks geen extraatjes erbij.

Net op aanbiedingen jacht geweest, bier en wijn waren in de aanbieding, wasverzachter 5 halen, 2 betalen en verse pizza's 1+1 gratis.
Zo jammer dat ze niet meer dan 25% nog maar op alcohol mogen geven. Daarvoor kocht ik wijn ook altijd als het 1+1 gratis was.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:43

Ik vind dat echt heel knap van jou Neonlight, ik heb heel veel gehoord over jouw bedrijfsrestaurant :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 19:18

Ja, is genoeg te krijgen, de keuze is reuze. Sowieso ga ik in de ochtenddienst niet naar de Plaza. Vaak zijn er wel collega's die daar ook niet naar toe gaan en dan gaan we naar de kantine met een kleiner restaurant en daar kan ik wel prima negeren. In avonddienst vaak wel naar de Plaza, maar dan is er maar 1 foodcorner open die wat opzij zit, dus daar hoef ik ook niet in te lopen. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 19:47

Bij mij op het werk hebben we ook van alles. Soep, snacks, salade en broodjes.
Meestal op de woensdag een loempia en dinsdag een omelet en donderdag een hamburger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:30

Bij ons is het een dagmenu en 1 weekschotel. Slaatjes en broodjes zijn vaste soorten, je kan niks zelf (laten) samenstellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:47

Varekaj schreef:
Bij ons is het een dagmenu en 1 weekschotel. Slaatjes en broodjes zijn vaste soorten, je kan niks zelf (laten) samenstellen.

Bij mij ook vaste broodjes. Maar vind het ook vaak te duur voor wat je krijgt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:57

Wat dat betreft heb ik geluk qua werk.

Ik werk in een cleanroom. Dus mag niets anders dan mezelf meenemen.
Wat betekent dat het bedrijf voor eten moet zorgen :D

En de keuze is reuze! Dus werkdagen zijn qua eten en douchen :P goedkoop.

Jammer dat het een uur rijden is dus de brandstof heft t dan weer op :')

Wij hebben deze maand extra bezuinigd op de boodschappen en we zijn extreem op stroom en gas aan het letten.

Heel benieuwd wat dat gaat schelen.

ok stroom en gas merken we niet direct maar later wel.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:15

Saul schreef:
Wat dat betreft heb ik geluk qua werk.

Ik werk in een cleanroom. Dus mag niets anders dan mezelf meenemen.
Wat betekent dat het bedrijf voor eten moet zorgen :D

Heerlijk _/-\o_

Bij ons enkel een automaat met drank en snoepgoed. Ik probeer altijd mijn eigen eten mee te nemen, want het is bij ons heel makkelijk om te vervallen in afhaal (we zijn altijd op de baan, dus het is makkelijk zat om ergens te stoppen).

In de wintermaanden (nov-maart) is er wel twee keer in de week verse soep! Ook al fijn...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:37

Afrekening van de energie binnen... krijg bijna 800 terug.
Kan mooi in een nieuwe wasmachine.

Nieuwe termijn wordt 146 euro...