[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:32

Komt vast goed booo, ik zal voor je duimen :))

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:52

Wij krijgen over 60 dagen ook de sleutels. Voorlopig geen aannemer nodig dus ik hoop dat ons een beetje gedoe bespaart blijft...
Ben al druk bezig ik hooi te regelen. Moet wel van 2017 zijn anders kan ik het niet meteen voeren, maar we kunnen het nu nergens opslaan. Ik hoop dat we iemand vinden die het niet erg vind als het hooi er nog tot mei blijft staan...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 07:53

Wat leuk boooo!

Ik had laatst kaartjes gewonnen voor de beurs eigen huis afgelopen weekend. Echt een aanrader voor iedereen die nog flink gaat bouwen of verbouwen. We waren er om 10.15 en om 16.45 liepen we weer naar buiten met het idee, de dag is echt omgevlogen en we hebben nog niet eens alles gehad hahaha

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:51

Pepper: Thanks :D

Carika: Ook al begonnen met aftellen dus!

Prairy: Klinkt wel interessant! Jammer dat die al voorbij is haha

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:54

Ja, voor volgend jaar zeker een aanrader!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:57

Ahhhh, het huis waar mijn beide broers zo'n 35 jaar geleden geboren zijn en waar we een jaar of 7 hebben gewoond, stond te koop.
Binnen een paar dagen verkocht ook :wow: De foute tegeltjes in de wc zijn nog afkomstig van mijn ouders _O- En de tegels in de badkamer zijn nog origineel. Volgens mijn ouders was er een flink vochtprobleem en dat kun je aan de achterkant van de woning wel zien. https://www.makelaar-alkmaar-dapper-van ... straat-18/

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:02

Prairy schreef:
Ja, voor volgend jaar zeker een aanrader!

Dan hopen wij al klaar te zijn _O-

Cayenne: Grappig om je oude huis zo tegen te komen!

De makelaar belde net.. Ik ben een beetje bang dat wij een rare buurman krijgen :+ Maar wel heel aardig dat hij het eerst vraagt! De buurman had eerst al gebeld naar de verkopende partij (woonstichting), dat de schutting echt van hem is want hij had die zelf betaald en wij mochten er niks aan doen (hij huurt het huis naast ons). Nu had hij weer gebeld, dat er takken van bomen/struiken uit onze tuin over zijn schutting kwamen of ze die wouden knippen. Woonstichting had gezegd dat het huis verkocht is en ze met ons moesten overleggen en dat ze anders de bomen/struiken weg zouden halen met onze toestemming. Dus heb tegen de makelaar gezegd dat alles eruit mag :D Hopelijk halen ze die boompjes met wortel en al eruit :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:05

Nou dat scheelt dan alweer een hoop werk haha. Misschien dat je dan gelijk een goede beurt maakt bij de buren. Ik hoop dat het uiteindelijk mee valt hoe hij echt is :=

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:39

Booooo schreef:
De makelaar belde net.. Ik ben een beetje bang dat wij een rare buurman krijgen :+ Maar wel heel aardig dat hij het eerst vraagt! De buurman had eerst al gebeld naar de verkopende partij (woonstichting), dat de schutting echt van hem is want hij had die zelf betaald en wij mochten er niks aan doen (hij huurt het huis naast ons). Nu had hij weer gebeld, dat er takken van bomen/struiken uit onze tuin over zijn schutting kwamen of ze die wouden knippen. Woonstichting had gezegd dat het huis verkocht is en ze met ons moesten overleggen en dat ze anders de bomen/struiken weg zouden halen met onze toestemming. Dus heb tegen de makelaar gezegd dat alles eruit mag :D Hopelijk halen ze die boompjes met wortel en al eruit :+

Dat is toch juist netjes! Liever zo dan dat hij het ongevraagd doet, of er zich stil aan zit te ergeren en wat dan tot ontploffig komt op een later moment.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:14

Ik hoop dat onze omliggende buren graag van hun schutting/erfafscheiding af willen, want wij zetten er volgend jaar maar al te graag iets nieuws neer.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:40

Fatcat: Ja dat zeker!

Wij hebben gisteren de offerte van BLG getekend als backup. Vandaag komt de offerte van de ING kan bijna niks meer mee mis gaan, dus het is voor 99% rond.

Onze notariskosten worden nog een duur grapje. Mijn man woont 1,5 jaar in NL, gaat 2 avonden in de week naar school maar spreekt het zelf nog niet goed, verstaat wel veel. Voor hem hoeft er bij de notaris geen tolk bij, hij weet wat hij tekent. Helaas zijn notarissen verplicht om er wel een tolk bij te hebben als degene niet voldoende NL spreekt/verstaat. Komt weer een paar honderd euro voor bij..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:03

Kan je dat niet met een tolkentelefoon oplossen? Fijn dat je in ieder geval een offerte binnen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:33

Regelt de notaris ene tolk of mag je die zelf regelen? Allicht valt er dan nog wat te regelen met bekenden. Of moet het een officieel beedigde tolk zijn?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:04

De notaris gaat een offerte opvragen bij de tolk waar hun mee samen werken. Je mag er ook een zelf regelen maar moet een officieel beëdigde tolk zijn.
Nu ken ik er al een die eerder documenten voor ons heeft vertaald, heb haar net gemaild en haar prijs viel me reuze mee als waar ik de notaris over hoorde := Dus wacht nog even die offerte van de tolk van de notaris af.

Tolken telefoon heb ik niet aan gedacht! Volgens mij moet de tolk echt aanwezig zijn.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:07

Wat een gedoe zeg! gelukkig heb je er zelf 1 gevonden :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:39

Ik lees al een heel aantal pagina's mee in dit topic en nu zat ik eigenlijk zelf met een vraag. Ik hoop dat ik die mag stellen. :o

Wij wonen momenteel in een starterswoning, nieuw gebouwd in 2011. Onze keuken is redelijk basic en zo ook onze badkamer. Onze inrichting is wat smaakgevoelig, maar niet echt iets waar niet doorheen te kijken is. Ik denk wel dat het huis kleiner lijkt door de huidige inrichting.

Nu vroeg ik mij af of het nuttig kan zijn het huis een beetje een update te geven. Dus bijvoorbeeld een badkamermeubel en een douchecabine te plaatsen. Dit kost ons dan uiteraard geld wat een beetje zonde lijkt als je het huis toch gaat verkopen. Maar misschien zie je dit wel terug in de verkoopprijs? Betaalt het geld wat wij dan investeren in het interessanter maken van het huis zich terug?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben. :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:51

LinSa schreef:
Ik lees al een heel aantal pagina's mee in dit topic en nu zat ik eigenlijk zelf met een vraag. Ik hoop dat ik die mag stellen. :o

Wij wonen momenteel in een starterswoning, nieuw gebouwd in 2011. Onze keuken is redelijk basic en zo ook onze badkamer. Onze inrichting is wat smaakgevoelig, maar niet echt iets waar niet doorheen te kijken is. Ik denk wel dat het huis kleiner lijkt door de huidige inrichting.

Nu vroeg ik mij af of het nuttig kan zijn het huis een beetje een update te geven. Dus bijvoorbeeld een badkamermeubel en een douchecabine te plaatsen. Dit kost ons dan uiteraard geld wat een beetje zonde lijkt als je het huis toch gaat verkopen. Maar misschien zie je dit wel terug in de verkoopprijs? Betaalt het geld wat wij dan investeren in het interessanter maken van het huis zich terug?

Als het huis in redelijke staat is dan zou ik niets gaan renoveren. Want nieuwe mensen willen toch hun eigen badkamer,kleur tegeltjes,etc.,en gaan alles er weer uitslopen. Ik vind dat kapitaalvernietiging en zonde van het geld. Je kunt het huis beter scherp geprijsd aanbieden,zodat de kopers zelf de keuze hebben.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:00

anjali schreef:
LinSa schreef:

Als het huis in redelijke staat is dan zou ik niets gaan renoveren. Want nieuwe mensen willen toch hun eigen badkamer,kleur tegeltjes,etc.,en gaan alles er weer uitslopen. Ik vind dat kapitaalvernietiging en zonde van het geld. Je kunt het huis beter scherp geprijsd aanbieden,zodat de kopers zelf de keuze hebben.

Het is nieuwbouw :D het is in prima staat, maar het is meer optisch denk ik ofzo. Om het huis aantrekkelijker te maken. Het zou dan ook niet om hele ingrijpende dingen gaan, maar eerder behang eraf en verven, badmeubel plaatsen etc

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:10

Maar LinSa,vrijwel altijd gaan kopers zelf aan de slag.Het huis dat ik verkocht heb is vrijwel helemaal gestript en afgebroken,nou was dat wel gedateerd maar technisch helemaal in orde.Als ik dat eerst zelf nog geschilderd had of zo was het zonde van het geld geweest,dat had ik niet teruggekregen want dat wilden ze zelf aan hun eigen verbouwingsplannen uitgeven. Maar,dit is mijn enige ervaring met huizenverkoop,dus het is best mogelijk dat anderen andere ervaringen hebben hoor.Wat ik gehoord heb is dat een opgeknapt huis wel sneller verkocht wordt maar niet voor meer geld.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:42

ik denk dat je met een flinke emmer latex al een eind bent

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:11

Je kan altijd een makelaar om advies vragen. Ons hebben ze toen de tip gekregen alles te witten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:24

Wil je mij anders wat foto's sturen? Kan je wel wat advies geven, ik werk voor een makelaar :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:26

Ik denk dat dat soort kleine aanpassingen wel zouden kunnen werken :j Er zijn toch ook veel mensen op zoek naar een kant-en-klare starterswoning, zodat ze er niet veel eigen geld in hoeven te steken. Aangezien je qua kosten koper al redelijk wat eigen geld moet hebben.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:28

@Linsa - Ik zou niet een badkamermeubel en nieuwe douche plaatsen. Kost toch wat geld en als de tegels toch niet naar hun smaak zijn, dan gaat alles er toch uit.

Persoonlijk vind ik dat je een keuken/badkamer moet laten voor wat het is, of helemaal herdoen in een neutrale doch hedendaagse stijl met goede kwaliteit materialen.

Verven is eingelijk de beste manier om een huis op te frissen. Zonder dat het bakken geld kost.

Ook kleine dingetje dat gerepareerd moet worden afhandelen;

Je zou ook kunnen investeren in decoratie. Dat neem je dan gewoon mee eens verkocht, maar het kan echt veel doen voor een ruimte. Als jij laat zien dat het huis geliefd is dan voelden de kopers dit bij het bezichtigen. Denk aan een douche gordijn, toilet bril, badmat voor de badkamer, wat leuke plantjes, nieuwe gordijnen, een leuke lamp in die lege hoek, een 2de hands kastje geverfd in een leuke kleur, foto kaders boven de sofa, etc

Heb ooit een huis bezichtigd waar alles roze was....afschuwelijk, maar met zoveel liefde gedaan! Automatisch voelde het huis dan ook heel gezellig aan, ookal was het niet mijn smaak.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:35

@Linsa

Wij zaten 2 jaar geleden in exact zelfde schuitje. Nieuwbouwwoning uit 2008 en in 2015-2016 zag je echt langzaamaan de gebruikssporen. Als starterswoning prima woning en basic uitvoering van keuken en badkamer. En ja dan kom je op punt, verkopen of opknappen en verbouwen...Mijn vriend voelde meer voor het laatste, en ik voelde meer voor verhuizen.
Uiteindelijk hem meegesleept naar een hypotheekgesprek en gevraagd wat meest rendabel was.
Hun antwoord: Gezien de markt nu is het rendabeler om nu voor een verkoop te gaan en een nieuw huis aan te kopen, en niet het geld te steken in aanpassingen van de woning. Zorg gewoon dat het er verkoopbaar uit ziet en netjes achterlaat, en dan kunnen de nieuwe mensen tzt zelf wel bepalen wat ze er mee willen.
En zo geschiedde, huis verkocht, en de nieuwe mensen hebben zelf alles vernieuwd! En wij zitten ook weer in een nieuwe gaaf maar vooral groter huis!