Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:47

Ik vind het ook wel leuk om de verschillen te zien :) Ik was eerst niet zo perfectionistisch in het klussen maar dat ben ik wel geworden. Mijn vriend en een vriend die ons helpt met klussen zijn beiden heel erg perfectionistisch en waar je mee omgaat word je dan toch mee besmet haha.

Ik was bezig met een flexxfloor leggen, lag er best netjes in vond ik. Komt die vriend kijken hoe het gaat "ja goed bezig maar dit kan niet he? *trekt een vloerdeel van de vloer af* Doe die maar opnieuw, we gaan voor een 10 en niet voor een 8" :') Er zijn dus stukjes geweest, bijvoorbeeld rond verwarmingsbuizen, waar ik gewoon bijna een uur mee bezig ben geweest maar het ligt er super strak omheen *D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:01

Daan_O schreef:
Bedankt voor de tip Tink89, zoiets is denk wel mooi ja!

Graag gedaan. Ik kom de laatste tijd veel folders tegen waarin het inkorten in de breedte gratis is. Als dat nodig is, zou ik dus even goed rondshoppen als ik jou was. Ik wil deze in de keuken overigens. Vind ze mooi en de hoeveelheid licht is echt onwijs goed te regelen :)

Daan_OJarig

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:19

Dat de hoeveelheid licht goed is te regelen vind ik zeker een pluspunt!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:43

Afbeelding

*\o/*

Woensdag afmaken :D

Denk toch dat ik die witte deur ook maar zwart maak. Ik vind t nu zo zwart-wit. T.o.v. van de muur vind ik dat niet storend, juist leuk contrast, maar t.o.v. een andere deur... Meh :')
Wat vinden jullie?

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:02

Goed bezig thesserd! Ik zou de deur denk wit laten, maar dat had ik ook bij de andere deur gedaan :+ Omdat het 2 verschillende deuren zijn vind ik het niet storend dat ze ook een verschillende kleur hebben.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:15

Dat is waar! Sowieso laat ik het eerst zo denk ik om even te zien hoe het staat met meubels er bij, bedacht ik me. Kan alweer heel anders lijken.

Haha ik ben helemaal blij met mijn zwarte deur. Hij was in eerste instantie ouderwets gelakt bruin, dat vond ik niet mooi, maar het contrast dat het gaf wel. Daarom besloten om voor mat zwart te gaan. Het hippere bruin :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:26

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig dames !
Ik kreeg na het bijlezen in dit topic zondag plots zin om de muur van onze keuken na een half jaar eindelijk eens in de primer te zetten zodat ik kan gaan schilderen :D

Mag ik jullie tussen jullie projecten door even om jullie mening en ervaring vragen.
Op de primer staat dat de muur na het insmeren met primer niet mag glanzen omdat er te veel is aangebracht.

Je raad het al alle 3 mijn stukken muur glanzen dus, wat gebeurd er als je hier toch gewoon overheen verft O:) zoek het namelijk niet om dat op schuren... En had al zo voorzichtig gekwast omdat ik dacht liever nog een laagje extra als opschuren -O-

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:29

Thesserd: Ik zou denk ik de deuren ook in dezelfde kleur doen...

A_nouk: wij zijn ook bezig met het zetten van primer (tis te zeggen: schoonvader en vriend). Ik ga zodadelijk langs en zal het even vragen...

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:42

Ik zou de deuren ook in dezelfde kleur doen :-)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:06

Hier ligt nog een klusje om de zolder in orde te maken.
Laminaat (gekregen/gratis overgenomen) ligt al klaar om gelegd te worden en de emmer verf staat ook al klaar om al die lelijke groene platen te witten. Maar het ontbreekt aan wil op het moment.

Heeft iemand van jullie ervaring met het verven van die groene platen? (zolder van een nieuwbouwwoning)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:04

ja :P die dingen zuigen verf.... Zou ze eerst doen met (goedkope) latex en daarna met de uiteindelijke verf

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:02

Kentaro schreef:
ja :P die dingen zuigen verf.... Zou ze eerst doen met (goedkope) latex en daarna met de uiteindelijke verf

Of voorstrijken of eerst met verdunde verf schilderen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:07

Ik zou er eerst een laag witte betaalbare verf op zetten
Voostrijken heb ik hier in een dele van het huibgedaan... vind het echt drie keer niks.
Een witte basis of grijze basis laag(naar gelang je een lichte of donkere kleur wil gebruiken) werkt naar mijn ervaring veel beter. Scheelt ook een hoop vlekken etc
Met voorstrijken moest ik alsnog een extra laag verf opzetten ivm vlekkerigheid door de voorstrijk. Met een grondlaag geen last van.

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:11

Sonja dat is ook mijn ervaring. Ik ben begonnen met netjes voorstrijken maar dat leverde rare vlekken op mijn net strak gestuukte muur op. Na overleg met een vriendin die precies hetzelfde heeft gehad dus geen voorstrijk meer gebruikt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:58

Stom he... dan maken ze iets tegen zuigen zodat je minder verf hoeft te gebruiken, moet je alsnog een extra laag ivm vlekken :roll:
En het was ook echt geen goedkope rommel :n

Daan_OJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:17

Nee die van mij ook niet, is van Sigma.. Ik denk dat de kunst is om het héél gelijkmatig op te brengen. Zodra ergens meer of minder zit zie je het in je verflaag terug.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:32

Dat soort verhalen hadden wij ook al gelezen op internet voordat we begonnen (de rest van het huis) en hebben dus besloten geen voorstrijk te gebruiken en dat ging prima!
Ons glasvliesbehang had ook een enorme zuigkracht, dus dat heb ik ook eerst verdund aangebracht en daarna nog een keer gewoon...
Dan ga ik gewoon op die voet verder met de zolder!
Bedankt voor de tips dames!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:51

Bij mijn gaat het ook nu voorspoedig. Mijn huis wordt steeds meer een echt huis, geen leeg pand.
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:21

mooi!! Erg mooie neutrale kleuren!
En wat een gave raambekleding!! :+ }>

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:27

Kentaro schreef:

Ja mooi he, ik vond het wel iets hebben ;) Nee gekheid, was uiteraard om inkijk tegen te gaan, aangezien ik op de begane grond woon.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:35

Heeft iemand hier ervaring met meubels van de jysk? Eettafel, salontafel, tv meubel etc.
Ik heb namelijk zelf een dressoir van de jysk en ben van plan om op mezelf te gaan, dan wil ik het dressoir mee. Het zou dan mooi zijn als ik de rest van de meubels daarop af kan stemmen..
Maar ik weet niet hoe de tafels van de jysk zijn

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:36

Mijn ouders hebben stoelen gehad van Jysk maar dat was geen succes :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:48

Rena100 schreef:
Kentaro schreef:

Ja mooi he, ik vond het wel iets hebben ;) Nee gekheid, was uiteraard om inkijk tegen te gaan, aangezien ik op de begane grond woon.

Wel origineel :D Als je een bekend kunstenaar was, had je 't kunnen verkopen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:57

Thesserd: doe een goed bod, vanaf nu ben ik dan gewoon een bekend kunstenaar :P

Classic: de jysk heeft veel verschillende soorten meubels, het ene wat duurder en beter en het ander super goedkoop en van mindere kwaliteit. Je zou gewoon in de winkels moeten kijken wat je aanstaat. Stoelen zou ik wel even op zitten, niet alles zit zo comfortabel als dat het eruit zien

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:11

Het gaat me niet zo zeer om de stoelen en bank maar meer om het houtmateriaal.
Aangezien het kastje een wat aparte kleur heeft (geborsteld eiken) die ik niet echt kan vinden bij de betere kwaliteit winkels moet ik dus de meubels bij de jysk halen of er voor kiezen om het kastje te verfen of een andere te kopen..
Het gaat me echt om de eettafel, salontafel, tvmeubel en vintrinekast.