Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:42

Prijsmepper zit hier ook redelijk in de buurt. Ik zal er morgen eens langs rijden :) Houdbaarheidsdatum van tandpasta e.d. maakt niet heel veel uit toch?

Vibabu, ik vind de recepten van hello fresh heel leuk! Wat ik doe is af en toe de recepten online doorspitten voor inspiratie! Staat gewoon gebundeld en koop de producten in de aanbieding. Als je voor jezelf alleen Hello fresh doet vind ik het namelijk vrij duur. Met meerdere is het wel goedkoper.

vibabu

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:51

Ja heb ik ook gezien! Moet zeggen dat ik alleen nog de zin niet heb gehad het bij elkaar te sprokkelen. Vandaar dat ik hem maar wel even bestel. Kreeg op 1e box ook veel korting daarom ook gedaan. Hoop een beetje lol te krijgen zo in het koken en wat meer inspiratie. En daarna zelf wat lekkers met aanbiedingen maken. Dit is dus even een investering in mezelf :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 00:02

Vibabu, leuk hoor! Ik kook nu al 3 jaar voor mezelf. Veel mensen om me heen klagen als ze eens alleen moeten eten en dat ze vaak geen zin hebben om voor een persoon te koken. Zolang je een vriezer en een weegschaal hebt is het super makkelijk. Ik eet echt nooit meer AGV, de standaard nasi/macaroni etc. Heerlijk om te koken waar je zelf zin in hebt!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 00:06

Nouja ik vond er dus niks aan om voor mij alleen te koken en te vaak de grond in geboord dat ik niet zou kunnen koken. Hellofresh is dus even de oplossing om ee n boost en een bevestiging te krijgen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 06:14

Gisteren ook nog even bij de prijsmepper binnengelopen. Alle kleding voor een euro, dus daar kwam ik echt niet bij zo druk, maar ik kwam wel wat pakken hortensiamest tegen.. Had net een groot pak gekocht bij het tuincentrum voor ruim 10 euro, en hier stonden kleintjes voor 99 cent.. Eentje meegenomen, want ik had toch nog genoeg thuis.. Aan de kassa bleek er nog 75% korting op te zitten en kostte ie nog 25 cent := Helaas geen tijd meer voor een tweede rondje, dan had ik ook die vloeibare voeding en de rozenvoeding ingeladen!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:12

Ik ga morgen ook eens naar de Prijsmepper denk ik, als ik jullie zo hoor! Zit hier ook nog eens praktisch tegenover de Primark :P.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:57

Sonja_vR schreef:
Zo komt er woensdag bij mij een doos van marleyspoon aan
Wilde het een keer proberen en had een korting gevonden waardoor het nog net leuk was om te proberen

Kun je daarna gewoon opzeggen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:03

Je kun opzeggen dmv een mailtje naar de klantenservice(dus dat ga ik ook doen want ik vind de normale prijs echt way to much. Maar zo met een kortingsactie vind ik een keer proberen wel leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:36

Die dozen vind ik zo duur :=

Vandaag bij ouders verse rode kool , hele kool voor euro en genoeg voor 3 man met nog wat over. Stof tot nadenken , proeft vers zoo lekker :D

Even naar de groenteboer , misschien hebben die gesneden kool voor 1 persoon beetje scherp geprijsd..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:41

Rode kool kun je ook bereiden en dan invriezen. Makkelijk weer op te warmen als je een snelle maar gezonde maaltijd wilt.
Ook erg lekker als je het alvast bereidt met stukjes appel en dat in vriest.

Hier hebben we voor 5 kg aan sperziebonen (stok en grond), 5 rode kolen, een prei en een paar bieten uit onze moestuin gehaald. Morgen gaan we alles bereiden zodat we het lang kunnen bewaren.
De aardappels zijn ook al klaar dus die halen we ook snel uit de moestuin en bewaren dat dan in een krat in de schuur. Dit scheelt ons weer veel boodschappen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:50

Mam had de rest ook ingevroren, wel volledig gekookt :)

Brr nee zonder appel stukjes, wel met appelmoes :D

Heerlijk uit de moestuin!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:54

Heerlijk rode kool met stukjes appel én appelmoes, stukje vlees met jus en aardappels :9
Je proeft echt verschil vind ik tussen eigen groenten uit de moestuin en wat je in de winkel koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:57

Draadjesvlees ♡ , ik heb zin in Hachee nu :')

Klopt ik haal wel dingen uit mijn ouders hun moestuin , heerlijk kan niks aan tippen

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 04:01

C_arola, als je de appels in de schuur zet,blijven ze dan langer goed? Ook hier beginnen de appels van de boom te komen nml. En was benieuwd naar jou reden om t on de schuur te zetten. :j

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:31

Die hello fresh gevallen hebben wij ook een keer geprobeerd. Nou kan je vertellen dat als jullie nou eens beginnen kookboeken en recepten te sparen je veeeeeeeel leukere en lekkere recepten kan maken!

Ik heb een boekje waar ik echt van alles in plak en kasten vol kookboeken :+ Dus als iemand ooit een recept wil kan je het mij altijd vragen. Pb staat in ieder geval open *D

Vandaag is hier kindervrijmarkt en morgen braderie dus word een duur weekendje. Ze hebben hier een kraampje staan van Le Chiq dus mijn dochter even met kleding verwennen. Vorig jaar een winterjas gekocht die normaal 80euro kost voor 35euro. Ook nog eens de nieuwe collectie *D

Heb hem ook weer voor 35euro verkocht dus dat is wel leuk.

Ik had gisteren bij de emté gemarineerde schouderkarbonade voor 1,60. Was echt lekker.

Volgende maand weer naar duitsland, huisje kijken *D Daar kan je pas goedkoop leven zeg! Wel erg bijzonder dat je bij de pomp voor 1,10 een halve liter warsteiner hebt en een zak chips 2,90 kost :Y)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:42

Ik vind juist recepten vaak erg 'duur' uitpakken. Veel ingrediënten die je niet standaard in huis hebt of veel te ingewikkeld voor een gewone dinsdagavond waar je het eten eigenlijk gewoon in een half uur op tafel wil hebben.

De AH heeft wel veel alledaagse recepten, vind ik fijn. :) Verder heb ik door de HF box wel een hoop dingen geleerd die ik anders nooit zelf had gekocht of had besteld. Er zaten recepten bij waar ik vantevoren dacht: Blegh, lijkt me niet lekker, maar die in de praktijk toch super lekker waren!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:51

Ligt er maar net aan wat je duur vind? Ik heb standaard een hele hoop kruiden al in huis, juist omdat ik nog weleens iets aparts kook.

Quinoa maak ik ook weleens voor mezelf, had ook nooit gedacht dat dat lekker zou zijn. Maar een pakje Quinoa kost natuurlijk niet de halve wereld. Verder kan je bij de toko ook heel goedkoop kruiden kopen, dus mocht je die potjes te duur vinden is dat zeker een optie. Vaak heb je van de meeste kruiden maar heel weinig nodig dus je zou eventueel ook nog bij ouders/vrienden/familie kunnen kijken of die een beetje hebben :P

Ik heb met recepten wel geleerd te kijken naar de individuele ingredienten, zo kan ik makkelijker bepalen of ik het lekker vind. Scheelt dat je dan ook sneller iets eet dan als je bijv. maar 1 ding eruit niet lust.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:00

@ Obelix, aardappels ga ik in de schuur bewaren. Ik heb geen idee of je appels lang kunt bewaren zonder ze te bewerken, ik ben bang van niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:35

Nadeel met recepten is dat het vaak voor meerdere personen is. Ik maak het dan vaak meerdere dagen achter elkaar, niet alles is even goed in te vriezen. Gedroogde kruiden zijn hier en daar wel goedkoop te krijgen, en dan kun je er ook direct een hele tijd mee doen. En verse kruiden: koop ze als plant en niet kant en klaar in een bakje. Goedkoper en je doet er veel langer mee :)) Je moet ze alleen wel in leven zien te houden :+ :D

Ik heb ook veel receptenboeken, vooral van Jamie Oliver. En een bult (digitaal) paleo, dus als mensen daar interesse in hebben dan kan ik ze zo doorsturen :j

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:37

Maandag weer Hamsterweken!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:38

Dat in leven houden van kruiden planten is hier nog erg lastig merk ik :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:42

Ik kom ook in in de kookboeken en improviseer wat af . Maar met korting vind ik die boxen altijd wel grappig om eens in de zoveel tijd weer eens 1 te proberen

Zelf vind ik meestal dat ze flink tegenvallen.
Iets als de vitatas vind ik dan weer leuker, hier heb je een tas groenten:succes(zitten wel recepten bij maar daar wijk ik standaard van af) daat zit ook nog wel eens iets aparts of onbekends in

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:44

Hier kost een bakje verse kruiden maar 0,99ct *D Dan maak ik gewoon verschillende recepten met een beetje dezelfde kruiden. Ik laat een cactus nog dood gaan, dus geen planten hier *D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:48

Mijn schoonmoeder staat er altijd van te kijken dat ik kruidenplantjes uit de winkel levend houd :=
Gewoon overpotten in hrond met voeding, vensterbank en gaan
(En dn houd ik me aan het uitdroog em verzuip systeem... oftewel "o crap... kruidenplantjes, das waar" )

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:50

Volgens mij zijn appels goed te bewaren in die houten kratten. 1 laag in een krat. Wel oppassen dat er geen ongedierte bij komt