Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:22

Wie heeft er nog meer veel kleine witte vliegjes in de tuin en wat doen julllie daartegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:36

Witte vlieg is een drama
Ik vang ze zoveel mogelijk weg.
Als het te bont wordt gaat de plant de grijze kliko in.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:46

Bij mij zit er witvlieg in mijn beuk. Heb het tot nu toe niet helemaal weg kunnen krijgen, maar spuiten met water, spiritus en groene zeep hielp wel wat.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:46

Morganlefay schreef:
Witte vlieg is een drama
Ik vang ze zoveel mogelijk weg.
Als het te bont wordt gaat de plant de grijze kliko in.

Dan heb ik geen planten meer

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:48

Dat klinkt alsof het er heel erg veel zijn!
Je kan idd groene zeep en spiritus proberen, dat heb ik vaker gehoord.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:09

Iedere plant die ik een tik geeft komen die beesten vanaf...
Een van mijn planten zijn zo doods dat ik niet weet of door vlieg,slakken komt zit ook slijmoplossend op dus kan van beide zijn.

Maar met spiritus maak ik ook andere beesten dood

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:29

Mijn vader heeft mijn tuinhuis voor me verbouwd :D .

Het was een relatief klein hokje, met een grote overkapping eraan. Of eigenlijk, een overkipping, want de vorige eigenaren hebben het gebruikt om een flinke kippenren aan te maken. In de zijwand zat een gat naar het binnenhok.
Afbeelding
Zoals het op funda stond

Dat binnenhok had ik er tijdens de verbouwing al uit gesloopt, maar het tuinhuis voelde nog steeds heel klein aan. Nou heb ik ook wel heel veel spullen....
Dus is vaderlief 3,5 dag bezig geweest, en heeft de overkipping bij het tuinhuis getrokken.
Afbeelding
Na de verbouwing

Eindelijk genoeg ruimte om alles op te bergen! Binnen heb ik nu langs 2 wanden stellingkasten staan, en het geeft zo ontzettend veel ruimte!
Afbeelding
Foto genomen vanuit de deuropening

Gisteren ben ik de hele dag bezig geweest met inrichten. Ik had verzonnen dat ik wel eventjes mijn emmers goed schoon kon maken voordat ze naar binnen toe gingen. En dan kom je erachter dat je toch wel heel veel emmers hebt...
Afbeelding
Bij het emmer-poets-station

En ik ben trots op mezelf, want ik heb helemaal zelf mijn gardena opberg systeem opgehangen. Als je bedenkt dat ik een paar maanden geleden nog nooit zonder begeleiding een boormachine vastgehouden had, dan is dit best wel tof!
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:37

Mooie opbergruimte en ach.. van emmers heb je nooit genoeg en als ze droog zijn, kan je zo prima in elkaar zetten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:00

Ceetje_bokt schreef:
Mooie opbergruimte en ach.. van emmers heb je nooit genoeg en als ze droog zijn, kan je zo prima in elkaar zetten.

Dat vond ik ook. Ik heb er een stuk of 10 gekocht toen ik ging verhuizen en ik mijn planten mee wilde nemen, en tot nu toe heb ik ze ook hier best veel gebruikt. Even een plant uitsteken omdat hij verplaatst moet worden, een plantje meegeven aan m'n schoonzusje, paar kilo zand apart zetten. Ideaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:47

Ik was het zat dat er continue onkruid onder mijn vogelvoerplekjes groeide. Het hing allemaal in boven, maar ik was vervolgens de hele zomer onkruid aan het trekken. Dus heb ik gisteren via marktplaats een oude kapstok gekocht ("Ja, tis wel ècht design hoor!" aldus de verkoper) en ben ik vandaag een poosje bezig geweest om het ding in te richten en er een heus vogelbuffet van te maken. Ik ben wel trots op hoe hij geworden is :D
Afbeelding
Mijn kat heeft wel een ander idee bij vogelbuffet dan ik :=

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:50

Hahaha, die kat. Ik geef geen strooivoer meer. Die etter gaan van: niet lekker niet lekker niet lekker oh lekker. En alle niet lekkere zaadjes gooien ze op de grond.
Gisteren mijn vogelkooitjes Met brede tralies gevuld, hopelijk kunnen de kleine vogeltjes erbij en de eksters niet. Nog geen foto gemaakt en het regent nu.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:57

Die kat erbij :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:08

Strooivoer doe ik ook niet meer aan, alleen de zonnebloempitten werden eruit gegeten. Nu een silo met alleen zonnebloempitten (of eigenlijk 3 silo's met die vreetzakken :') ).
Wij hebben een gigantisch voederhuis, manlief zelf gemaakt.

Afbeelding

Buiten aan het huisje hangen silo's met zonnebloempitten (2 stuks) en pinda's (op deze foto aan de achterkant), in het huisje een rek met vetbollen, silo met zonnebloempitten en silo met pinda's. Aan de zijkanten 2 openingen voor potten pindakaas.
In het huisje doen we nog brood, meelwormen, havermoutvlokken en eekhoornvoer, De eekhoorns komen regelmatig eten daar, zijn ook gek op de pinda's.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:23

Misschien moet ik ook maar eens zo'n ding neerzetten, ik wil veel meer eekhoorns. Maar ja, het is hier al één groot buffet voor ze met alle eiken en dennen bomen die ik heb staan, dat ze niet eens in de buurt van het huis hoeven te komen...

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:37

Ooh, Neon: die is gaaf (zeker voor mij als andere hobby poppenhuizen :D )!
Maar ik heb idd ook probleem “onkruid” onder mn vogelhuisje.
Gelukkig is dat maar tuin stukje van 20 x 100 cm dusvalt te overzien.
En tja, blijkbaar zit er ook worteliets tussen het zaad dus die laat ik groeien voor pown :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:06

Hier pikken de kippen alle gevallen zaadjes gewoon op haha.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:07

Vjestagirl schreef:
Ik was het zat dat er continue onkruid onder mijn vogelvoerplekjes groeide. Het hing allemaal in boven, maar ik was vervolgens de hele zomer onkruid aan het trekken. Dus heb ik gisteren via marktplaats een oude kapstok gekocht ("Ja, tis wel ècht design hoor!" aldus de verkoper) en ben ik vandaag een poosje bezig geweest om het ding in te richten en er een heus vogelbuffet van te maken. Ik ben wel trots op hoe hij geworden is :D
[ [url=m/VQSx17.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat creatief! Leuk gedaan! Enige waar je rekening mee moet houden is met harde wind dat hij niet omwaait.

Bij ons ook eekhoorntjes, ze vinden vooral pelpinda's heerlijk. Daar kan je ze makkelijk mee lokken om in je tuin te komen :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:17

eekhoornerik schreef:
Vjestagirl schreef:
[ [url=m/VQSx17.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat creatief! Leuk gedaan! Enige waar je rekening mee moet houden is met harde wind dat hij niet omwaait.

Bij ons ook eekhoorntjes, ze vinden vooral pelpinda's heerlijk. Daar kan je ze makkelijk mee lokken om in je tuin te komen :j

Ja daarom heb ik er ook opzettelijk eentje met 4 poten, die staat behoorlijk stabiel. Maar ik kan hem altijd nog wat verder tegen m'n huis aan zetten :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:45

Tot wanneer kan je plantjes nieuw poten in de tuin? Wij hebben een deel gazon eruit gehaald en komt een border in. Wil graag beplanten, maar kan dat zo laat in het jaar nog of moet dat tot volgend voorjaar wachten? Gaat om grassen en bloemen, a la prairie tuin.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:06

Najaar is de beste tijd om aan te planten, zeker tot half november gaat het wel goed.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:16

Kan prima nu. Ik ben nu bezig met planten te verplanten in de tuin. Ze zijn nu in rust en kunnen dus al hun energie gebruiken om goed te wortelen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:37

Tot half november? Super! Ik was bang dat het te laat zou zijn. Bedankt!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:40

Sting schreef:
Tot half november? Super! Ik was bang dat het te laat zou zijn. Bedankt!

Je bent juist perfect op tijd :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:43

Ja juist dit is de perfecte tijd. Het vriest nog niet en de planten kunnen dan goed wortelen tot het voorjaar en bloeien dan super

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:48

Juist een mooie tijd idd
Wij hebben heel fout in de zomer geplant
Dat kost wat werk en water om het dan aan te laten slaan als het zo warm is als bij ons toen