[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:36

Kan best door de lage temperatuur komen hoor. Ik heb dat ook wel eens in mn stacaravan als het koud is. Loopt ie toch sneller leeg. Al heb ik dan nog geen iphone maar een samsung

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:02

Ja hier ook als het koud is. Dan lopen ze iets sneller leeg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:29

Kido schreef:
Hoe is je batterij conditie?

Die is niet eens zo heel slecht:
Afbeelding

Het zal inderdaad wel door de kou komen, maar vanuit 100% batterij ineens uitvallen vind ik wel érg extreem!

Nu is de telefoon wel al 5 jaar oud, maar dan nog.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:30

Vanaf hij onder de 80% komt is de batterij kwaliteit matig en dan verklaart gelijk waarom hij uitvalt bij lage temperaturen (staat ook vermeld bij piekprestaties benoemd)
Nieuwe batterij kan een oplossing zijn

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:59

Het stomme is dat ie het verder nog prima doet. Op een normale dag gaat ie met gemak de hele dag mee, ondanks dat ik em best veel gebruik.
Gelukkig wordt het weer voorjaar, dan heeft ie dat probleem niet meer :D

Hij draait nu nog op de nieuwste IOS versie, maar dit is waarschijnlijk wel de laatste, dus met een beetje pech kan ik volgend jaar mijn bank apps niet meer gebruiken en moet ik sowieso een nieuwe kopen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:06

Mijn (voor nog 2 wekwen), samsung, vannacht opgeladen, om 1030 100%, verder ligt ie naar de laptop bij me, zit er niet aan, en zit nu op 77%...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:13

Banyu schreef:
Mijn (voor nog 2 wekwen), samsung, vannacht opgeladen, om 1030 100%, verder ligt ie naar de laptop bij me, zit er niet aan, en zit nu op 77%...

Geen kaas gegeten van Samsung maar vermoedelijk draaien er allerlei processen op de achtergrond mee
Dus dat doorlopen en kijken wat er energie gebruikt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:32

Kido schreef:
Banyu schreef:

Geen kaas gegeten van Samsung maar vermoedelijk draaien er allerlei processen op de achtergrond mee
Dus dat doorlopen en kijken wat er energie gebruikt

Nee, dat verwijder ik altijd gelijk zeg maar... Maar hij heeft allerlei kuren, dus ach.
Maar goed dat je het zegt hoor, moet ik even bij de Iphone even nog uitvogelen hoe dat dan weer moet, haha! Dus lieve mensen, bij deze, als ik INEENS keiveel vraag, excuses bij deze alvast! *\o/*

#Stiekemkanikeigenlijknietmeerwachtenhoor ;-) ;-)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:58

Zijn de oplaadkabeltjes van o.a Action als Ali, goed voor de Iphone?

Hoorde van iemand dat apple ze vaak niet pakt ofzo?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:00

Ja bij mij werken ze vaak wel een paar keer en dat zegt hij ineens dat het niet ondersteund wordt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:05

Granoek schreef:
Ja bij mij werken ze vaak wel een paar keer en dat zegt hij ineens dat het niet ondersteund wordt

Hmm, apart! Die dure vind ik zo, duur :P
Omdat kabeltjes toch altijd kapot bij mij gaan

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:27

McDodo werkt wel goed en blijft heel!
Is onbreekbaar en heeft een haakse aansluiting.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:44

Banyu schreef:
Granoek schreef:

Hmm, apart! Die dure vind ik zo, duur :P
Omdat kabeltjes toch altijd kapot bij mij gaan

Er zijn stukjes die je om de tabeltjes heen kunt doen, zodat deze niet stuk gaan. Even zoeken op 'Apple cable protector' op AliExpress. Werkt bij mij als een tiet. :+

Wees je er alsjeblieft van bewust dat de oplaadkabels van Ali, etc. aan geen enkele veiligheidseis voldoen (ook al imiteren ze die icoontjes wel op de verpakking). Pas op voor evt. brandgevaar dus..

Zijn de kabels van de HEMA niet goedgekeurd/bevatten de juiste chip waardoor het ondersteund wordt? Geloof het wel. Die zijn daarnaast ook erg stevig. :j

Edit: over dat van de HEMA kun je hier terug vinden: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... -zelf-zijn

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:18

Die stukjes voor rond een kabel noemt een “krimpkous” en kan je -als het goed is- ook gewoon in de lokale hubo/gamma/doe-het-zelf-zaak kopen.

Iemand hier problemen met spotify op Apple Watch? Hij toont lijsten wel en kan een lijst starten, maar ik kan niet volgend liedje/pauzeren/... op de Watch.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:36

Suzanne F. schreef:
McDodo werkt wel goed en blijft heel!
Is onbreekbaar en heeft een haakse aansluiting.

Die heb ik ook, die is super!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:46

Aaaah ja die van hema houden hier ook wel goed idd !

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:26

Hebben die ook van USB-C to lightning?

Dat zijn de nieuwe kabels die bij de 12 zit.. Maar die zijn nog niet overal te krijgen misschien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:19

Ik heb ruzie met mijn nieuwe ipad, om de een of andere reden staat de niet storen functie half aan. Met als gevolg dat hij bij blokkering weigert enig teken van leven te geven bij een bericht.ik heb het niet aangezet maar krijg het ook niet uit. Hoe kan ik dit oplossen. Ik mis zo berichten die ik niet mag missen -O-

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:27

karuna schreef:
Ik heb ruzie met mijn nieuwe ipad, om de een of andere reden staat de niet storen functie half aan. Met als gevolg dat hij bij blokkering weigert enig teken van leven te geven bij een bericht.ik heb het niet aangezet maar krijg het ook niet uit. Hoe kan ik dit oplossen. Ik mis zo berichten die ik niet mag missen -O-

Welke iPad heb je? Software is ook de laatste versie? Heb je gekeken bij de niet storen functie bij de instellingen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:07

Niet storen staat uit. Ipad en een 2020 en net drie weken oud en vorige week update gehad. Sinds die update is het.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:20

Staat je niet storen uit in het on screen menutje of in de instellingen? Of beide.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:24

Aria_zz schreef:
Staat je niet storen uit in het on screen menutje of in de instellingen? Of beide.

Precies dit via de instellingen kan je functies van het niet storen ook aanpassen

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:06

Ik ga even een waarschijnlijk superdomme vraag stellen maar ik heb dus al jaren iPhone en sedert enkele maanden ook een MacBook. Ik betaal voor een grote cloud zodat àl mijn foto's op de cloud zouden zitten en niet op een gsm of MacBook en ik die nooit kan verliezen dan.
Maar nu geeft de MacBook melding dat mijn opslag vol zit en ik niet kan updaten: HOE. Hij lijkt foto's uit de cloud te downloaden en op de MacBook te zetten, maar dat is dus niet de bedoeling? Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit moet checken of instellen...
Om even een idee te geven: ik heb echt moeten googelen hoe ik mijn opslag kon terugvinden, ben echt gewend van met windows te werken, niet met mac...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:14

Bij instellingen staat hij uit bij berichten en geluiden,

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:47

Bij instellingen, onder accounts of onder iCloud, weet ik zo uit mijn hoofd even niet, en dan foto’s uitvinken dat hij die moet synchroniseren. Dan worden ze niet meer op je computer binnengehaald.

Ik weet niet of je de grootste iCloud hebt trouwens van 2 TB, maar dan is het wellicht ook de moeite te kijken naar dropbox.

Dat gebruik ik en met slimme sync kun je bestanden online only hebben, maar ze zijn wel in je Finder zichtbaar als gewone bestanden en folders. Als je een bestand opent wordt die automatisch binnen gehaald. Op die manier heb ik alles beschikbaar zolang ik internet heb, zonder dat het ruimte op de computer inneemt.

Ik vind het ideaal.

Met dropbox kun je ook automatisch je foto’s uploaden. Vind het echt 1000 keer prettiger dan iCloud.