[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:41

Wolken gefeliciteerd!! En een fijne vakantie :)

P_D succes met de meubelkwestie!

De bezichtiging bij ons was gisteren wel weer positief. Hij leek erg enthousiast. Ben benieuwd of we er nog wat van gaan horen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:55

Spannend D_O!!!!!

Zag gister op Funda dat onze oude bovenburen hun huis nu toch te koop hebben gezet. Ze hadden het er al tijden over, zelfs toen we er nog woonden, maar blijkbaar nu toch maar gedaan. Ben heel benieuwd hoe het loopt. Vond de foto's niet mooi iig :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:17

Ik ben wel benieuwd naar een linkje dan Manzano :o

@ D_O: duimen dat ze ook daadwerkelijk enthousiast zijn. Ik duim voor je!

Vanochtend het (waarschijnlijk) laatste gesprek met de bank gehad. Nu nog de officiele offerte ontvangen en dan is het in principe geregeld.
Waarschijnlijk kunnen in onze eerste week dat we de sleutel hebben zowel de aannemer als de man van de gashaard erin, zodat wij daarna het hele rijk voor onszelf hebben. Dan is het dan ook echt af, voor de eerste paar jaar.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:21

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:22

Hmmm daar is idd wel een beetje erg veel groothoek gebruikt :+ Huisje ziet er verder prima uit vind ik.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:30

Ja is ook verder prima hoor :j :j Alleen vind ik het door de groothoek kleiner lijken dan het is :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:31

Kleiner? Ik vind de woonkamer nu zo'n overdreven balzaal.... echt niet mooi :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:33

Ik vind de badkamer veel kleiner lijken.. Dat is toch gewoon een ligbad, want het ziet er nu naar uit of je er alleen in kunt zitten :+ En de galerij lijkt echt supersmal!
Verder vind ik met name de woonkamer / keuken erg leuk qua ruimte. Het is iig totaal niet mijn smaak verder!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:34

Verschilt per foto. Op sommige is het juist in elkaar gepropt door de groothoek. Ook in de keuken bijv.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:35

Beste is gewoon geen of amper groothoek gebruiken. Maar volgens mij is er geen enkele fotograaf die helemaal zonder doet....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:35

Is wel een korter ligbad dan normaal :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:36

rowo schreef:
Beste is gewoon geen of amper groothoek gebruiken. Maar volgens mij is er geen enkele fotograaf die helemaal zonder doet....

klopt. Wij hadden een groothoeklens gehuurd voor de foto's, maar uiteindelijk veel minder gebruikt dan we dachten omdat het niet mooi werd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:37

Nee, vaak is zonder idd beter. Maar ach.... het beste kun je toch altijd gaan kijken en niet teveel naar de foto's kijken :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:38

rowo schreef:
Nee, vaak is zonder idd beter. Maar ach.... het beste kun je toch altijd gaan kijken en niet teveel naar de foto's kijken :+

Waar. Al had ik wel vaak als ik dit soort foto's zag het idee dat het in het echt dan vast heel klein zou zijn als ze zulke groothoek gebruikten :))

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:39

Ziet er niet echt slecht uit manzano, maar idd die groothoeklens... Ik vind het wel een rare indeling, moet je nu met je eten uit de keuken door het halletje naar de woonkamer lopen of eet je gewoon in de keuken? (open keuken zou daar ideaal zijn denk ik). En je komt binnen in een halletje en je loopt weer door naar het volgende halletje, voor je verder mag naar de rest van het woongedeelte :P

Als het goed is, is deze week de offerte voor de hypotheek klaar (alles is ingevoerd, maar het moet nog goedgekeurd worden) en dan hebben we begin volgende week een gesprek met de hypotheek adviseur, waarna we eindelijk een datum kunnen plannen voor het ondertekenen van de hypotheek akte en dan ook een datum voor de levering :D
Overlijdensrisico verzekering is geregeld, huis is al getaxeerd voor de bank, we hebben al een keuken uitgezocht (moet nog opgemeten worden en alles, maar er is een begin), ik heb al een nummer van een goede stuckador, notaris uitgezocht en al langs geweest en als het goed is, is het nu een kwestie van wachten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:39

Ik gruwel sowieso van groothoek, ook in andere vormen van fotografie :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:41

Mootje schreef:
Ik gruwel sowieso van groothoek, ook in andere vormen van fotografie :')

Waarom dan?

@ Stybba: al een boel geregeld dus... verwacht je dat de goedkeuring een probleem wordt?

manzano

@Stybba......... bij dichte keuken loop je toch heel vaak door bijv. de gang naar de woonkamer. Daar vind ik niks raars aan.

rowo

manzano schreef:
@Stybba......... bij dichte keuken loop je toch heel vaak door bijv. de gang naar de woonkamer. Daar vind ik niks raars aan.

Das natuurlijk heel vaak ook niet zo. Althans niet in een woonhuis.... dan loop je vanuit de dichte keuken direct de woonkamer in.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:43

rowo schreef:
manzano schreef:

Das natuurlijk heel vaak ook niet zo. Althans niet in een woonhuis.... dan loop je vanuit de dichte keuken direct de woonkamer in.

Oh dat heb ik in alle woonhuizen waar ik heb gewoond/gekeken nog nooit gezien. Dan kwam je binnen bij de voordeur...... gang met trap, aan einde keuken en halverwege deur naar links/rechts de woonkamer in.
Lijkt me sowieso veel idealer anders heb je 2 deuren in je woonkamer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:45

Daarom heb ik ook niets met een dichte keuken :+ Maar goed... hier in de buurt genoeg keukens waar je niet door de hal hoeft dus.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:45

Rowo, Ik word er altijd een beetje misselijk van als ik er naar kijk :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:47

Mootje schreef:
Rowo, Ik word er altijd een beetje misselijk van als ik er naar kijk :+

Haha :))
Snap wel wat je bedoelt. Al vind ik het soms echt super gaaf zo'n enorme groothoek. Maar dan wel artistiek hihi.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:52

Ik vind het wel een mooi huis! Niet duur ook voor die locatie, of wel?
Zo raar dat wij dat ook zouden kunnen kopen. :')

We hebben trouwens een optie tot volgende week maandag. :D
En een huurappartement gevonden voor de overbruggende twee maanden!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:53

Stybba lekker druk bezig met alles regelen!

Ik denk dat je inderdaad beter gewoon een bezichtiging kunt doen als je maar een beetje geinteresseerd bent, dat zegt veel meer dan foto's. Toen mijn vriend ons huis kocht (dat we nu in de verkoop hebben staan) gingen we dit bezichtingen omdat we toch vrij waren en tijd zat hadden, maar we verwachtten er eigenlijk niets van. We kwamen binnen en waren gelijk heel erg gecharmeerd van het huis en de plek en het dus ook gekocht. Terwijl mijn vriend toch al ruim een jaar op zoek was en best wat woningen had gezien.