Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:47

Oooo mij wel wat een fantastische menu is dat, behalve laatste

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:54

Lijkt me geweldig leuk om eens zo'n uitgebreid gangendiner te doen! Alleen dan wel met vegetarische hapjes, maar volgens mij hebben de meeste koks al moeite met drie verschillende ideeën voor vega :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:48

Ik ga mijn ns abonnement eruit gooien. Kost me nu 5,10 per maand vanaf januari 5,60.
En zo vaak ga ik niet met de trein.

Vanmorgen de standen doorgegeven voor de eindafrekening. Ben heel benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 19:09

Ik heb morgen idd de DA op bezoek om de benen te laten scannen + bloedafname. Al is het been intussen weer volledig geslonken en heeft hij er geen seconde last van gehad, dus hoeft niet noodzakelijk peesletsel te zijn. Kan ook wondje geweest zijn waar wat reactie op is gekomen, of hij is lomp geweest en heeft zichzelf aangetikt.

Vandaag kunnen tanken aan €1,87/l voor diesel *\o/* Tot gisteren stond het nog €2,02. Had geen dag langer mogen duren, dan had ik helaas nog de grote pot mogen aftikken haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:43

tita schreef:
Oooo mij wel wat een fantastische menu is dat, behalve laatste

Ik vind het laatste ook het minst, maar zal vast smaken.

Binck8 schreef:
Ben wel heel benieuwd wat zo'n maaltijd kost Y)(^)

€72,50 exc wijn. Is al een behoorlijke prijs en ik ben bang dat de wijn het heel duur gaat maken.

Maar voor een keer niet erg.

8nnemiek schreef:
Lijkt me geweldig leuk om eens zo'n uitgebreid gangendiner te doen! Alleen dan wel met vegetarische hapjes, maar volgens mij hebben de meeste koks al moeite met drie verschillende ideeën voor vega :')

Ik zou dat ook graag een keer doen. Eet maar weinig vlees, maar maak voor zo’n etentje graag een uitzondering.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:51

Ik vind dat nog wel meevallen van prijs. Maar als je bij ieder gerecht de aanbevolen wijn erbij neemt zal het inderdaad wel duur worden (maar daar weet je dan toch niets van af na 10 glazen wijn _O- ).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:57

Prijs is idd goed te doen. Ik denk wel bij ieder gang een andere wijn, maar dan kleinere hoeveelheden. Wat ik me herinner was het wijn arrangement vorige keer 42,50.

Enige wat ik mis zijn wat goede kazen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:58

€72,5 excl. wijn voor 10 gerechtjes is aardig goedkoop :o Wij zijn vaak meer kwijt excl wijn voor 5 of 6 gangen als we chique uit gaan eten. Aangepaste wijn is dan iets van €35 gemiddeld, vaak krijg je wel nog eens bijgeschonken.
Gaat wel om locaties met een ster.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:03

Faelynn schreef:
Dat is een bijzondere plek om naar toe te gaan Poes, in positieve zin :j
Ik ben ook heel benieuwd naar foto's

Heeft iemand tips voor reizen met de trein? Ik maak al jaren geen gebruik meer van het ov, maar een oude vriend van mij is nu 2x bij mij op bezoek geweest (die heeft een studenten ov dus reist gratis), maar ik vond het eigenlijk wel zo netjes om ook een keer naar hem toe te gaan, dus had dat de laatste keer dat hij hier was beloofd. Ik had wel ingeschat dat dat redelijk kostbaar ging zijn, maar had iets van €15 in mijn hoofd, kijk net op NS , goedkoopste treinkaartje retour kost bijna €40 euro, echt schandalig.. Dat is bijna mijn gehele maandbudget en zo'n grote klap om mn maandinkomen, daar doe ik 2 weken boodschappen voor.. maar wil ook niet afzeggen, dus ben desperate opzoek naar alternatieven haha. Mijn elektrische scooter haalt de accu de afstand niet (t is ongeveer 80km enkele reis) dus dat is geen optie.
Zat nog te denken om een auto te lenen, maar hij woont in de stad, benzinekosten zou dan ongeveer €20 zijn, veel geld maar haalbaar, maar daarnaast krijg ik dan nog hele hoge parkeerkosten dus dat schiet niet op.

"vroeger" zag je nog wel eens van die acties van kruitvat oid voorbij komen met goedkope kaartjes, maar kan er echt helemaal niks meer van vinden, tips zijn meer dan welkom

Je kunt bij de NS wel heel goedkoop een 40% korting abbo kopen, dat scheelt nog wel wat? Of weekendkorting en dan in het weekend gaan?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:16

Varekaj schreef:
€72,5 excl. wijn voor 10 gerechtjes is aardig goedkoop :o Wij zijn vaak meer kwijt excl wijn voor 5 of 6 gangen als we chique uit gaan eten. Aangepaste wijn is dan iets van €35 gemiddeld, vaak krijg je wel nog eens bijgeschonken.
Gaat wel om locaties met een ster.

Dit is geen sterren locatie maar gewoon een heel goed restaurant in eigen dorp.
Hier krijg je de wijn niet bijgeschonken, maar dat hoeft ook niet bij 10 gangen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:27

Zo dan moet je ook niet met zijn 6-en uit eten gaan ofzo. Om te trakteren voor je verjaardag. :+
Dat zijn dan dure grapjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:44

@PSvanlot: zelfs bij 5-gangen telkens een glas goede wijn is al meer dan genoeg om zelf ook gemarineerd naar huis te gaan. Ik vind het prachtig qua beleving en we hebben zo al hele fijne wijnen gevonden, maar qua hoeveelheid zou het voor mijzelf zelfs ook minder mogen zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:23

Haha ik kan er behoorlijk goed tegen

Maar als we niet in eigen dorp gaan, dan ben ik vaak degene die rijdt.

https://restaurantoeno.nl/
Dit is momenteel mijn meest favoriete restaurant. In het nieuwe jaar weer eens heen.

Leuk ook omdat ze mee gedaan hebben aan snackmasters!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 04:24

Ik ben idd op reis :D ga eens kijken om mijn topic up te daten maar niet vandaag. Tot nu toe een fantastisch land! Maar niet goedkoop. We slapen in hostels en nemen OV, collectivos en zo voornamelijk. Ook wel wat Uber. Morgen weer een nachtbus.

Varekaj: ik duim dat het niets is.

Wij gaan ook graag uit eten. Of ‘simpel maar lekker’, maar dat is inmiddels zo duur. De middenklasse laat ik vaak liggen wegens veel te duur voor wat het is. Ik kan echt genieten van een ster of net eronder en daar horen stevige prijzen bij en dat is ook zoveel duurder geworden laatste 3 jaar. Als het dan (net) niet magisch is, kan ik ook wel flink vloeken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 12:59

@PSvanLot zaaaalig :9 ken niet alles maar dat is kwestie van proeven! Vind de prijs echt netjes hoor! Laatste keer echt luxe uit eten was met een diner van mijn vriend zijn werk. Was iets van 7 gangen geloof ik bij sterrenrestaurant. Vond het merendeel bijzonder smakelijk en er ook heel mooi uitzien. Vind het echt een belevenis hoor als je zoiets gaat doen, leuk!

@Varekaj dat zijn weer spannend dagen zo... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:13

Fit to compete volgens de DA *\o/* was bijna niks meer van te zien, met glans door de buigproeven en lopen op harde en zachte. Vermoedelijk aangetikt of miniem wondje gehad en alweer zo goed als genezen.
Hij was wel te spreken over model, formatie en bespiering van het paard. Ook wat info gevraagd over mijn trainingsmethode en planning en die vond hij ook prima in elkaar zitten. Dus groen licht over de gehele lijn.
Wel bloed laten afnemen als tussentijdse controle om 100% zeker te zijn, en dan kunnen richting voorjaar beginnen werken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 16:24

Gefeliciteerd Varekaj, je kunt je zo'n zorgen maken soms... goed dat je het hebt laten nakijken kun je lekker verder trainen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:35

In de boetiek om de hoek was het stockverkoop. Even snel binnen geweest, was eerste keer. Jurkje en 2 broeken voor 60 samen. Normaal had ik voor hetzelfde €195,95 mogen aftikken _O-

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:43

O&O wil ik ook nog eens heen, is hier echt om de hoek

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:46

Goede deal!
Ik shop kleren veel op Veepee of in de outlet in Roermond.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:32

Charaz schreef:
O&O wil ik ook nog eens heen, is hier echt om de hoek

Echt doen! Dat is echt een andere dimensie eten!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:26

Aah interessant, een (be)spaar topic, dacht ik :'). En dan gaat het over uit eten met 10 gangen excl. wijn voor 72,50 :')

Maar verder heb ik wel fijne tips gelezen hoor :j

Zelf denk ik dat ik minder zou kunnen uitgeven aan eten tijdens werk. Een broodje hier, afhaal daar . Ik denk op een goede week soms 20 euro. En dan neem ik eten mee en dat moet ik dan weggooien. Zonde!

Verder werk ik met potjes en budgetteer ik, maar ik geef mezelf nog teveel geld om uit te geven aan onzin :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:24

Die prijzen op het werk zijn idd niet leuk meer.
Ik had laatst 4 plakjes vleeswaren en een ei.
Moest 2,41 afrekenen.
Collega en ik hebben een potje bouillon staan bij de balie. Zo nemen we elke middag voor de lunch een bakje bouillon. Scheelt ons toch 1,41 per dag.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 11:37

Dais_ schreef:
Aah interessant, een (be)spaar topic, dacht ik :'). En dan gaat het over uit eten met 10 gangen excl. wijn voor 72,50 :')

Maar verder heb ik wel fijne tips gelezen hoor :j

Zelf denk ik dat ik minder zou kunnen uitgeven aan eten tijdens werk. Een broodje hier, afhaal daar . Ik denk op een goede week soms 20 euro. En dan neem ik eten mee en dat moet ik dan weggooien. Zonde!

Verder werk ik met potjes en budgetteer ik, maar ik geef mezelf nog teveel geld om uit te geven aan onzin :o

Door te goed te besparen mag je soms ook een keertje gek doen toch?

Let goed op uitgaven, maar soms is een keertje gek uit eten ook lekker.

Broodjes op werk zijn een killer voor budget idd!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:11

En dan zijn er collega's die elke dag boven eten.
Ik neem altijd netjes mijn eigen boterhammen mee.