Fun-da deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:27

prompter schreef:
Er zat in ieder geval een "fashion" bedrijf op dat adres zie ik :D - wel heel andere fashion dan ik gewoon ben te dragen :j

:') nu heb ik jou wel eens ontmoet en het lijkt me dat het je éééénig zou staan _O- _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:28

O echt? Ik schrik me al rot van de foto's wat een donker huis. Komt niet over als een fijne sfeer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:30

Morrie schreef:
prompter schreef:
Er zat in ieder geval een "fashion" bedrijf op dat adres zie ik :D - wel heel andere fashion dan ik gewoon ben te dragen :j

:') nu heb ik jou wel eens ontmoet en het lijkt me dat het je éééénig zou staan _O- _O-

Met de weersvoorspellingen van volgende week wel lekker luchtig denk ik, maar ik sla toch even over :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:31

SusanH schreef:
O echt? Ik schrik me al rot van de foto's wat een donker huis. Komt niet over als een fijne sfeer.

Dat komt door de grote hoeveel donker hout denk ik. Het is ook niet mijn ding idd!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:38

Hier heeft de tijd ook stil gestaan! https://www.funda.nl/koop/roermond/huis ... erlaan-94/
Ik keek bij iedere foto m'n ogen uit :')
Douchen tegenover een keukenblok _/-\o_ Die oude televisie op foto 27 _/-\o_ Koekoeksklokken _/-\o_
Het is allemaal ook echt heel sober ingericht waardoor ik het gevoel krijg alsof je daar op retraite kunt :+
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-05-22 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:41

EllyC schreef:
https://www.funda.nl/koop/puttershoek/h ... straat-35/
Ik ben zo benieuwd of dit huis voor de verkoop "geneutraliseerd" is. In het tuinhuis kun je er iets van terugzien maar ik weet dat er heel bijzonder ingerichte kamers zijn/waren, waar je je als onschuldige bezichtiger rot kan schrikken.

_O-
Zijn ze dan toch nog zo slim geweest om alles in het tuinhuis te "parkeren".

Waarbij een grondige bouwtechnische keuring mij hier wel belangrijker lijkt.
Gaat nog wel wat kosten om dit naar deze eeuw te krijgen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:42

Cayenne schreef:
Hier heeft de tijd ook stil gestaan! https://www.funda.nl/koop/roermond/huis ... erlaan-94/
Ik keek bij iedere foto m'n ogen uit :')
Douchen tegenover een keukenblok _/-\o_ Die oude televisie op foto 27 _/-\o_
Het is allemaal ook echt heel sober ingericht waardoor ik het gevoel krijg alsof je daar op retraite kunt :+

Heel bijzonder ja, maar dit vind ik itt tot die in Puttershoek wel een prachtig pand, met oude grandeur.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:55

EllyC

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:00

lieflijk huisje inderdaad. Snelweg is wel er dichtbij

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:33

Ja, maar daar merk je niks van. Mijn vriendin woont in dezelfde straat, in dat andere pootje van de Hees aan het uiteinde en je hoort het zelfs nauwelijks. Dat viel mij ook erg mee, ik had verwacht dat dat veel erger zou zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:57

Er staat dat er ook nog een extra geluidswal komt, dus dan hoor je er waarschijnlijk nog minder van!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:14

Wederom een prachtig huis!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:47

https://www.funda.nl/koop/dalerveen/hui ... bosch-4-a/

Ben ik de enige die dit heel weinig geld vindt voor wat je krijgt? Jullie als funda-gekkies (liefkozend hoor :D ), zien jullie er iets geks aan? Zou het puur de ligging in NL zijn, of het feit dat het 2 onder 1 kap is? Ik zie nou eigenlijk ook niet goed of de bak van dit huis is of van de buren...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:52

bak hoort er niet bij

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:16

Is de buurman misschien van plan een varkensflat te bouwen? Of komt er een windmolenpark in de achtertuin. Is het object in 4 jaar tijd 4 keer verkocht omdat de buurman een beroepszeiker is. En anders: locatie + klein woonoppervlak + 2 onder 1 kap.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:31

Kaka schreef:
Is de buurman misschien van plan een varkensflat te bouwen? Of komt er een windmolenpark in de achtertuin. Is het object in 4 jaar tijd 4 keer verkocht omdat de buurman een beroepszeiker is. En anders: locatie + klein woonoppervlak + 2 onder 1 kap.

Het begint er al mee dat je bovenverdieping deels boven de benedenverdieping van je buren ligt, als ik de tekeningen goed interpreteer.

De rare manier waarop het beneden gesplitst is, helpt ook niet mee en verder is het inderdaad vrij klein.
Kwaliteit van de rieten kap is wellicht ook een puntje van aandacht.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:26

En het lijkt alsof de buurman over jouw grond naar de rijbak op zijn grond moet. Vind het vooral raar dat de makelaar in het bericht er niets over schrijft. Daar zullen toch meer mensen vraagtekens bij hebben neem ik aan :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:32

Ipsilonka schreef:
En het lijkt alsof de buurman over jouw grond naar de rijbak op zijn grond moet. Vind het vooral raar dat de makelaar in het bericht er niets over schrijft. Daar zullen toch meer mensen vraagtekens bij hebben neem ik aan :o

Als de tekst klopt, heb je het huis en het stuk ernaast. De buurman hoeft dan niet over jouw stuk grond naar z'n rijbak. Dus klopt het ook dat daar niks over geschreven wordt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:34

Dan maar hopen dat ze die bak een beetje bijhouden (sproeien), anders zit je in jouw tuin continu stof te happen. De ingang naar de bak lijkt wel op "jouw" grond te zitten?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:39

Ik zou sowieso dat hele perceel eerst kadastraal goed laten uitmeten denk ik. Lijkt zo'n gevalletje 'woning opgedeeld in 2 binnen de familie'. En dat dan 1 deel wat anders heeft gevonden. Dit ook ivm de onduidelijke scheidingslijnen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:46

prompter schreef:
Dan maar hopen dat ze die bak een beetje bijhouden (sproeien), anders zit je in jouw tuin continu stof te happen. De ingang naar de bak lijkt wel op "jouw" grond te zitten?

Nope, formeel niet maar als je goed kijkt naar foto's, kadaster en satelliet, zie je dat dingen niet overeen komen. Het weiland naast en achter de bak is duidelijk een stuk grond (geen heiningen) terwijl het kadastraal deels van het aangeboden huis (naast de bak) en deels van de buren is (achter de bak).

Zo loopt het toegangspad naar de bak inderdaad over de grond van het aangeboden huis maar de bak en een strook ervoor, ligt niet op de grond van het aangeboden huis.
Het zal er vanaf hangen hoe een en ander beschreven staat.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:08

Winged schreef:
Ik zou sowieso dat hele perceel eerst kadastraal goed laten uitmeten denk ik. Lijkt zo'n gevalletje 'woning opgedeeld in 2 binnen de familie'. En dat dan 1 deel wat anders heeft gevonden. Dit ook ivm de onduidelijke scheidingslijnen.

Misschien kangaroe-woning geweest, ouders overleden, kind wil er wel blijven wonen maar kan broers en zussen niet uitkopen tenzij de helft van het huis wordt verkocht.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:27

Ibbel schreef:
Winged schreef:

Misschien kangaroe-woning geweest, ouders overleden, kind wil er wel blijven wonen maar kan broers en zussen niet uitkopen tenzij de helft van het huis wordt verkocht.

Zou ook heel goed kunnen. Maar dan alsnog is het een geval heel goed al die papieren en metingen doornemen. (zie al een nieuw 'helse-buren-over-stukje-grond-topic' aankomen :+ )

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:48

In ieder geval bijzonder dus... Dank voor het meekijken!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 03:25