Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:02

@San: suuuuuper mooi ook geworden bij jullie! Dat wordt heerlijk genieten. Vakantie in eigen tuin wordt zo toch een stuk minder erg! :D waar heb je jouw loungeset vandaan? Ook echt een toffe set.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:00

DubbelDun schreef:
Maar de jasmijn zou er dus ook wel gevoelig voor kunnen zijn, of dat moet er tegenwoordig uit gefokt zijn :)

Hihi, ik moet toch even lachen om de woordkeuze hier....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:48

KletsKoekje schreef:
Super gave loungeset San! Welk merk is dat? Bouw gaat goed van ons huis. Vorige week is het dak erop gegaan, trap zit erin en de binnenmuren. Druk ideeen aan het op doen, kan niet wachten :)

Dank je wel! De set is van Alice's Garden.

Denise_Storm schreef:
@San: suuuuuper mooi ook geworden bij jullie! Dat wordt heerlijk genieten. Vakantie in eigen tuin wordt zo toch een stuk minder erg! :D waar heb je jouw loungeset vandaan? Ook echt een toffe set.

Het was idd een vakantiegevoel vanochtend, heerlijk stil, zonnetje, tokkende kipjes en fluitende vogels :D.

De set is van Alice's Garden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:20

Vandaag zijn wij samen even op de woonboulevard geweest. Veel inspiratie opgedaan, vooral over wat we niet willen :')

We kijken nu naar een robuust (fors) dressoir met bijpassend tv meubel, een mooie grote houten tafel met verschillende kleuren stoelen (waarschijnlijk donkerblauw, licht grijs en cognac) en dan ook een robuuste bank (donkerblauw? grijs? cognac?).
En dan in de "punt" ook een zitje dat hier op aan sluit, maar dit vinden we nog erg lastig.
Op de muur waarschijnlijk een groen tint (lichter of juist donkerdere) of misschien toch meer richting turquoise.

Nu van alles nog iets vinden wat we helemaal mooi vinden :))

Ook ideeën opgedaan voor onze inloopkast (misschien op den duur mooie houten deuren laten maken).

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:58

Wat een super mooie lounge set en plek!! Dat gaat genieten worden <3

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:29

Wauw prachtige lounge set!!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:48

Ik ben een stille meelezer en krijg hopelijk na een rotperiode mijn eigen huurhuisje. Omdat ik met urgentie maar op een kleine selectie huizen mag reageren moeten mijn 2 kids waarschijnlijk een slaapkamer delen.

Na lang zoeken op pinterest heb ik een geweldige oplossing gevonden alleen kan ik nergens een winkel vinden die deze verkoopt.

https://pin.it/597GRX6
Deze zet je met klemmen vast aan grond en plafond.

Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:54

Google eens op groot kamerscherm of kamerverdeler :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:19

Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Ik denk dat je dan kan zoeken op kamerscherm, maar weet niet of ze die ook zo noemen als ze tot het plafond reiken. Sowieso lastig, want niet alle plafonds zijn even hoog.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:21

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:02

Bedankt iedereen voor de complimenten :D. De set wordt inmiddels goed gebruikt!

MarliesV schreef:
Ik heb gegoogled op rieten hoge kamerschermen.

Vermoed dat de ringetjes bovenaan eigen idee zijn.
https://www.vidaxl.nl/e/8718475727385/v ... qEQAvD_BwE

Daar bestel ik echt nooooit meer, lijkt een of andere dropshipper, slechte communicatie en in totaal 5 weken kunnen wachten op ons geld retour.

Dus een tip, lees heel goed de reviews als je besluit bij deze aanbieder te bestellen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:12

@lies: bij Ikea heb je een systeem van kasten die je via staanders tussen het plafond klemt (Elvarli). Misschien kun je daar iets mee.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:43

liesJ schreef:
Ik ben een stille meelezer en krijg hopelijk na een rotperiode mijn eigen huurhuisje. Omdat ik met urgentie maar op een kleine selectie huizen mag reageren moeten mijn 2 kids waarschijnlijk een slaapkamer delen.

Na lang zoeken op pinterest heb ik een geweldige oplossing gevonden alleen kan ik nergens een winkel vinden die deze verkoopt.

Je zou ook een gipswandje kunnen plaatsen of een gordijn op kunnen hangen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:01

Toen wij ons huis kochten was er ook 1 slaapkamer in tweeën gesplitst met een soort vakkenkast.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:07

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar mochten ze wat ouder zijn en ruimte nodig hebben voor eigen spulletjes kun je misschien twee kledingkasten in het midden zetten. Twee naast elkaar en dan kunnen ze de achterkant van de kast van broer/zus in een eigen gekozen kleur verven en dingetjes aan ophangen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:31

Hier ook een meelezer met een vraag. :o

Ik heb een nieuwe fauteuil maar ik wil er graag een kussen en/of een plaid op om er meer een geheel van te maken. De katten liggen er ook wel eens op, anders had ik een vachtje overwogen maar ik denk niet dat dat gewaardeerd wordt. :=
Afbeelding

Er tegenover staat de bank.
Afbeelding

Het grijze kleed dat over de rugleuning hangt, heeft al een andere plek. Ik zat zelf te denken aan een donkerblauw fleecekleedje en een geel rugkussen. Volgens mij is dit ongeveer dezelfde als die vierkante op de bank.
Afbeelding
Afbeelding

Maar wellicht is iets totaal anders ook wel leuk. Ideeën?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:38

Misschien juist een heel gebreid kleed? Dat geeft wat meer structuur. En dan een wit/beige/crème kussen om dat hoekje wat op te lichten.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:36

Een gebreid kleedje is wel een leuk idee! :j Ik snap de gedachtengang van het lichtgekleurde kussen want het is wel wat donker in dat hoekje.
Daarom zat ik zelf aan geel te denken, omdat ik die kleur ook op de bank terugkomt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:04

Ik denk dat een geel kussen inderdaad leuk is omdat je die ook op de bank hebt. Ik vind jouw interieur trouwens echt geweldig. Het ziet er heerlijk knus uit <3

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:39

liesJ schreef:

Je kunt met een stapelbed, als de kamer redelijk groot is, ook 2 kamertjes maken. Je zet het bed in het midden . De bovenste maak je aan 1 kant dicht , de onderste juist aan de andere kant. Ik kan zo snel geen voorbeeld vinden maar vond dit altijd een fijne oplossing. Toch beide hun eigen plekje

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:57

een stapelbed gaat hem niet worden aangezien ik voor beide kinderen ( 6 & 3 jaar) al een bed heb gevonden.
Huis is er helaas nog niet, sta nu 3e dus spannend... Maar met de urgentie die ik heb en het aanbod van huizen kom ik zeer waarschijnlijk in een 3kamer appartement.
Vandaar dat ik alvast naar oplossingen zoek voor dit probleem.

Alvast bedankt voor de tips ik ga alles nog eens doorzoeken

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:30

Even een dom vraagje tussendoor... Voor de mensen die handiger zijn dan ik...

Kan je in een gipswandje ook een klein spijkertjes slaan om wanddecoratie op te hangen (gering gewicht)? Tot nu toe heb ik alles geboord, holle wand plug erin en dan de schroef. Nu heb ik bij mijn wanddecoratie dunne spijkertjes gekregen, maar ik vraag me af of ik die zo in de muur kan slaan. :? Lijkt me meer voor hout? Of kan het ook in stucwerk en gipsplaat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:38

Zou geen spijkers gaan slaan :n. Boren en pluggen, zeker gips.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:52

Ik gebruik van die tesa klevende spijkers. Je kunt zs voor een halve en een hele kilo krijgen. Werkt perfect en je ziet er niets van als je het weer weghaalt... zelfs geen verfschade. Ik hen nogal veranderlijk dus wil noet overal meer gaten in mijn muur.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:54

Wel opletten dat je die voor muren neemt en niet die voor tegels... een keer per ongeluk de verkeerde gekocht en dat werkt dus niet 8)7