[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:31

Echt wel! Wij woonden er na één dag :+ Maarja, wij hoefden ook niets te verbouwen.

Haha ninus, dan kan ik me voorstellen dat je dat niet doet. Hier zijn de verkopers een ouder stel die er 26 jaar hebben gewoond en volgens mij heel blij zijn dat er een jong gezin in is gekomen. Ze weten ook dat wij er het liefst minstens net zo lang blijven wonen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:49

Optiwolk schreef:
Gefeliciteerd MizzMontana!

Enkel voor grote meubels gaan we misschien kijken voor een vrachtwagentje op b rijbewijs te huren. Is denk ik 100€ voor een dag. Alle klein materiaal en dozen in wagens en aanhangwagens.
Grote meubels in dat vrachtwagentje.
En bij vrienden misschien aanhangwagen voor auto, dan kan de oldtimer ook mee.

Dockx is de goedkoopste voor camionettes met B-rijbewijs :j Geloof iets van een €70 per dag?

Ninus

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:15

Wij wonen er na een half jaar ook nog steeds niet :+ Maar zijn wel druk aan bezig. Het gaat alleen iets minder snel omdat we zelf ook heel veel doen. Maar aan het einde van de rit scheelt dat zoveel geld dat ik het maar voor lief neem. Al ben ik enorm ongeduldig :))

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:46

Dat kan, wij kennen een lokaal bedrijf wel goed die doen wel iets qua prijs

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:03

Hoe is het hier allemaal?

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:16

Wij krijgen over 2 weken de sleutel boo, dus wij zijn echt aan het aftellen. *\%/*
Hoe staat het bij jullie ervoor. Gaat het allemaal nog door?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:27

Wij zijn vorig jaar augustus verhuisd, maar de badkamerverbouwing is zo mis gegaan dat de zaak inmiddels bij de advocaat ligt..
Wat een verschrikkelijk onprofessioneel bedrijf zeg -O-
En door dit gedoe kunnen we boven niet verder met verven van de slaapkamer en logeerkamer. Er staan ook nog veel dozen omdat sommige kasten nog niet in elkaar kunnen.
En ons laminaat is enorm beschadigd...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:29

He getver wat naar!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:35

Het meest vervelende vond ik nog dat je gewoon niet van ze op aan kunt.
We zijn in augustus in ons nieuwe huis getrokken en ze zouden vier weken van tevoren aan de badkamer beginnen. Mijn man had ook voor die dagen vrij genomen.
Maar op de afgesproken datum kwamen ze niet opdagen. Wij contact opgenomen maar niet te bereiken natuurlijk. Twee weken later waren ze er opeens :? En geen uitleg geven waarom ze er niet waren.. We hadden het juist zo gepland dat de badkamer klaar zou zijn wanneer we onze spullen zouden verhuizen, maar nu zaten we dus alsnog in de troep.
Tijdens de verbouwing lag het ook regelmatig een paar dagen stil. Inmiddels was ons vertrouwen al ver gezakt. Ze gingen ook heel ruw met het materiaal om waardoor oa het bad is beschadigd. Kranen niet goed gemonteerd, spiegel in de spiegelkast stuk met een gigantische barst over de volle lengte... (en hun commentaar was: ja, we hebben hem gewoon opgehangen want je kunt er nog best doorheen kijken! :') ). En heel veel voegen en kitranden niet afgewerkt.
Als klap op de vuurpijl bleek dat ze zoveel puin in de douchegoot hadden geveegd dat die blank stond en we een overstroming kregen waardoor het laminaat krom getrokken is.
En als ze het nou netjes kwamen repareren... Maar uiteraard komen ze dan gewoon niet opdagen..

Maarrrrr, ze willen wel het volledige bedrag (bijna 13.000 euro) hebben. Daar zijn we nu tegen in verzet gegaan. Alleen de schade van het laminaat is al begroot op 2500 euro en dan komen de kosten voor het onafgemaakte werk, fouten etc er nog bij. We hebben ze de helft betaald, maar de advocaat adviseert om de rest niet te doen en het op een rechtszaak aan te laten komen.

Edit: en dit gaat om het aannemersbedrijf van een grote sanitaire winkel, dus geen klein bedrijfje ofzo :+ We hebben ze op advies van de advocaat nog de kans gegeven om te herstellen. Ze kwamen toen met datums om dit te voltooien, maar je raad het al: we wachten nog steeds op ze :')
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-03-18 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:40

Nou cayenne, daar word je niet vrolijk van zeg... succes, hopen dat het een beetje snel opgelost is. Belachelijk dat het zo onproffesioneel is gegaan, wat een fouten zeg!

Hier inmiddels een bezichtiging gehad, vandaag gaan we vragen of we een bouwtechnische keuring mogen doen voor we gaan bieden. Zijn enkele dingen wat wel moet gebeuren (stoppenkast vernieuwen, nieuwe CV, nieuwe dakgoot), en ik wil weten wat er op termijn moet gebeuren voor we gaan bieden. We gaan onze eigen makelaar bellen vandaag om afspraak te maken voor foto’s en dan zsm op funda en open huis plannen :)
het huis waar we die bouwtechnische keuring op willen laten doen heeft alleen zo’n onproffesionele makelaar. Ik zou er niet vrolijk van worden als die mijn huis zouden verkopen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:08

Pepper: Spannend! Alles al besteld etc? Of hoeven jullie niet veel te doen?
Hier is het nog steeds spannend. De ING heeft inmiddels besloten dat we toch gelijk hebben na bezwaar van onze adviseur dus die heeft geoffreerd, de BLG ook. Morgen naar onze adviseur om alles te bekijken :D

Cayenne: Wauw.. Daar zit je ook niet op de wachten nee! Zou ik mogen weten welke grote sanitaire winkel dit is? (via PB), dan weet ik dat ik daar niet hoef te gaan :=

Marloes: Snel iets gevonden! Ben wel benieuwd welk huis in Oosterhout en welke onprofessionele makelaar haha (mag via PB :D ). Is het niet zo dat als jullie een bouwkundige keuring laten doen, maar er ondertussen andere mensen een bod doen jullie geen poot hebben om op te staan? Kun je niet beter eerst een bod doen, en daarna de keuring?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:38

Jemig Cayenne! Gewoon schofterig! Hopelijk goede uitkomst voor jullie!

Vind je het niet zonde van je geld om voor het bieden een keuring te laten doen, Marloes? Je kan t ook in je ontbindende voorwaarden opnemen.

Hier alles rond. Verhuisbedrijf geregeld, nu alleen nog wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:50

djuulsie schreef:

Vind je het niet zonde van je geld om voor het bieden een keuring te laten doen, Marloes? Je kan t ook in je ontbindende voorwaarden opnemen.

Tsja dat is het risico wat we wel durven nemen. Huis staat al 4 maanden te koop, hoe groot is de kans dat er nu tegelijk iemand interesse heeft. Kan uiteraard hoor, dan hebben we gewoon pech!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:55

Jeetje Cayenne, wat een drama zeg! Hopelijk komt het allemaal nog goed, maar die vertraging is sowieso vervelend.

Wat fijn dat de ING zich bedacht heeft Djuulsie.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:57

SpeechLess schreef:

Dat was een bericht van Boooo ;) bij mij is alles rond

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:17

djuulsie schreef:

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:35

Hier zijn helaas ook nog wat onvoorziene hobbels te nemen rondom financiering. Maar er lijkt wat ruimte te komen. Het blijft nog wel 3 weken spannend.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:49

djuulsie schreef:
SpeechLess schreef:

Dat was een bericht van Boooo ;) bij mij is alles rond

Oh oepsie, beetje te snel gereageerd :+
Fijn dat bij jou alles rond is nu :D

Spannend Phylos! Lijkt me wel lastig om die spanning om de financiering te hebben. Ik vind het al spannend terwijl het bij ons toch eigenlijk niet fout kan gaan; we zitten namelijk ruim binnen onze leencapaciteit. Maar dat komt ook wel omdat het voor ons voor het eerst is allemaal.

We hopen nu snel de hypotheek rond te hebben. Vandaag kregen we bericht dat ze nog een bijlage misten van iets, maar dat is nu als het goed is gestuurd. Hopelijk krijgen we dan nu snel bericht, waarschijnlijk zou het in ieder geval voor donderdag moeten zijn.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:57

Booo ooohh wat spannend. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben. Wij hoeven gelukkig alleen te verven en hopen er dan na een weekje in te zitten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:12

Boooo, je hebt pb!

Marloes, wij hebben ook eerst laten keuren. Dat is idd een risico voor onszelf, maar we hadden zo'n goed gevoel over het huis dat we dat wel aandurfden. Er moesten wel hele gekke dingen uit komen om voor ons de koop niet door te laten gaan, plus dat je de gevonden gebreken weer als onderhandelingspunten kunt gebruiken. De verkopende makelaar begon wel te schermen dat er nog meer geinteresseerden waren, maar dat leek ons bluf omdat het huis al ruim 6 maanden te koop stond en er op de open dag ook geen volk op af kwam. Uiteindelijk hebben we daar goed mee gegokt :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:23

Ik heb net nog maar weer een mail gestuurd (en gebeld...) naar de hypotheekadviseur. Vrijdag zou hij overleg hebben, daar was niks uitgekomen. Vandaag ook nog niks gehoord. Grrrr.

Waarom kan het nou niet gewoon eens lekker soepel en snel verlopen :o

Booo, wat fijn dat het toch ineens nog snel gaat bij jullie en dat jullie gewoon kunnen kiezen!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:37

Phylos schreef:
Hier zijn helaas ook nog wat onvoorziene hobbels te nemen rondom financiering. Maar er lijkt wat ruimte te komen. Het blijft nog wel 3 weken spannend.

Wel haalbaar?

Pepper: Ohhh dat is lekker! :D

Prairy: Vervelend he, vooral als het weekend er tussen zit.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:06

Ohhhh wauw *\o/*

Ik wil heel graag duo rolgordijnen. Nu had ik op Facebook meegedaan met een win actie en net t.w.v €250 gewonnen :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:06

Nu het huis nog _O-

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:16

Wat leuk!! Idd nu t huis nog ;)