Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:05

Peesblessure

Poes zal wel gemist hebben wat doet gij in Chili

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:29

tita schreef:
Peesblessure

Que?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 14:51

tita schreef:
Peesblessure

Waarom een peesblessure?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 15:43

tita schreef:
Peesblessure

Ok..........................??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 16:10

Wat tita zegt inderdaad, Poes, Chili? Had je niets van verteld? Vakantie of werk?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 16:54

Volgens mij heeft ze laatst wel een keer gezegd dat ze weer op reis ging, naar Chili :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:49

Volgens mij heeft ze dat wel verteld? Dacht ik tenminste.
Heb je nog foto’s Poes?

Edit: oh ik zit in het verkeerde topic. Excuses. Poes heeft dat in het andere topic verteld denk ik.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:02

Dat is een bijzondere plek om naar toe te gaan Poes, in positieve zin :j
Ik ben ook heel benieuwd naar foto's

Heeft iemand tips voor reizen met de trein? Ik maak al jaren geen gebruik meer van het ov, maar een oude vriend van mij is nu 2x bij mij op bezoek geweest (die heeft een studenten ov dus reist gratis), maar ik vond het eigenlijk wel zo netjes om ook een keer naar hem toe te gaan, dus had dat de laatste keer dat hij hier was beloofd. Ik had wel ingeschat dat dat redelijk kostbaar ging zijn, maar had iets van €15 in mijn hoofd, kijk net op NS , goedkoopste treinkaartje retour kost bijna €40 euro, echt schandalig.. Dat is bijna mijn gehele maandbudget en zo'n grote klap om mn maandinkomen, daar doe ik 2 weken boodschappen voor.. maar wil ook niet afzeggen, dus ben desperate opzoek naar alternatieven haha. Mijn elektrische scooter haalt de accu de afstand niet (t is ongeveer 80km enkele reis) dus dat is geen optie.
Zat nog te denken om een auto te lenen, maar hij woont in de stad, benzinekosten zou dan ongeveer €20 zijn, veel geld maar haalbaar, maar daarnaast krijg ik dan nog hele hoge parkeerkosten dus dat schiet niet op.

"vroeger" zag je nog wel eens van die acties van kruitvat oid voorbij komen met goedkope kaartjes, maar kan er echt helemaal niks meer van vinden, tips zijn meer dan welkom

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 18:25

Ik vind de trein zonder kortingskaartjes ook enorm duur... ook al ga je erg ver weg (mijn ouders wonen in Groningen, ik Rotterdam), dan nog kost het me op een dag een dagkaart en dat is toch iets van 40 Euro of zoiets.
Even goed kijken op website NS, misschien dat je iets tegenkomt wat past? Enige voordeel vind ik dat je kunt werken in de trein. Dus zo bekijk ik het dan maar. Als ik retour 40 Euro aan kosten heb en 4 uur kan werken verdien ik toch nog geld en is het goedkoper dan met de auto :+

Lijkt me prachtig land Poes Chili! Heel benieuwd naar je ervaringen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:39

Ik heb ook geen tips, hoorde vanmorgen toevallig op het nieuws dat de abonnementen goedkoper worden en een los kaartje duurder…

Dacht dat ze auto rijden willen ontmoedigen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:03

Ik heb al zeker 20 jaar niet meer met het OV gereisd, is vanaf mijn woonplaats ook haast niet mogelijk. En met de OV chipkaart durf ik al helemaal niet meer, ben nog van de ouderwetse treinkaartjes en strippenkaarten (en vroeger de OV jaarkaart). Maar moet eind februari meeste kans wel met het OV naar Schiphol. Of in ieder geval half maart van Schiphol terug naar huis. Zie daar nu al tegen op, weet niet eens meer waar en hoe je kaartjes kunt kopen. := En al helemaal niet voor de bus.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 19:10

Je hebt nu een OV kaart, kun je gewoon kopen bij een metro of treinstation of je kunt het via de NS aanschaffen. Is soort pinpas zeg maar.
Maar daar willen ze volgend jaar vanaf, dan kun je gewoon met je betaalpas vd bank bij de poortjes inchecken en uitchecken, tenminste dat is het idee.

Ik woon Randstad en vind OV met tram / metro echt een uitkomst, in de stad dan. Of de Randstad rail dat is eigenlijk tram maar lijkt op een trein of zoiets, tussen HoekvanHOlland / Den Haag / Rotterdam / Zoetermeer, dat gaat ook allemaal prima. Maar zodra het verder gaat vind ik de prijzen best hoog en de service (drukte / treinen die uitvallen etc) soms niet opwegen tegen het zogenaamde gemak. Of laat ik het zo zeggen, ik vind het geen gemak maar een en al gestress. In de spits sta je hutje mutje, dat vind ik al helemaal geen succes...

Dus die auto blijft er wel... of anders via MyWheels of Greenwheels of zoiets. Maar helemaal alleen OV, dat zie ik ook niet zitten hoor.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:19

Faelynn schreef:
Dat is een bijzondere plek om naar toe te gaan Poes, in positieve zin :j
Ik ben ook heel benieuwd naar foto's

Heeft iemand tips voor reizen met de trein? Ik maak al jaren geen gebruik meer van het ov, maar een oude vriend van mij is nu 2x bij mij op bezoek geweest (die heeft een studenten ov dus reist gratis), maar ik vond het eigenlijk wel zo netjes om ook een keer naar hem toe te gaan, dus had dat de laatste keer dat hij hier was beloofd. Ik had wel ingeschat dat dat redelijk kostbaar ging zijn, maar had iets van €15 in mijn hoofd, kijk net op NS , goedkoopste treinkaartje retour kost bijna €40 euro, echt schandalig.. Dat is bijna mijn gehele maandbudget en zo'n grote klap om mn maandinkomen, daar doe ik 2 weken boodschappen voor.. maar wil ook niet afzeggen, dus ben desperate opzoek naar alternatieven haha. Mijn elektrische scooter haalt de accu de afstand niet (t is ongeveer 80km enkele reis) dus dat is geen optie.
Zat nog te denken om een auto te lenen, maar hij woont in de stad, benzinekosten zou dan ongeveer €20 zijn, veel geld maar haalbaar, maar daarnaast krijg ik dan nog hele hoge parkeerkosten dus dat schiet niet op.

"vroeger" zag je nog wel eens van die acties van kruitvat oid voorbij komen met goedkope kaartjes, maar kan er echt helemaal niks meer van vinden, tips zijn meer dan welkom

Deze acties bestaat helaas niet meer..
Een groepsticket is heel voordelig, wellicht kan je een oproepje plaatsen in een (online) community van de stad waar je woont? Een andere optie is een samenreis Dal ticket, deze kan je zowel enkel als retour bestellen maar in alle opties heb je dus een 'mede reiziger' nodig.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:37

Misschien op spoordeelwinkel een leuke deal welke vlakbij je bestemming is?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:30

Ergens ooit heb ik iets van BlaBlaCar gehoord, volgens mij was dat auto delen of carpoolen ofzo. Misschien is zoiets nog een optie? Je kunt altijd nog gaan liften :')

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:48

Verkeerde topic :')
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 03-11-22 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:00

VanHuisUit schreef:
Ik vind de trein zonder kortingskaartjes ook enorm duur... ook al ga je erg ver weg (mijn ouders wonen in Groningen, ik Rotterdam), dan nog kost het me op een dag een dagkaart en dat is toch iets van 40 Euro of zoiets.
Even goed kijken op website NS, misschien dat je iets tegenkomt wat past? Enige voordeel vind ik dat je kunt werken in de trein. Dus zo bekijk ik het dan maar. Als ik retour 40 Euro aan kosten heb en 4 uur kan werken verdien ik toch nog geld en is het goedkoper dan met de auto :+

Lijkt me prachtig land Poes Chili! Heel benieuwd naar je ervaringen!

Hier inderdaad ook, gewoon een retourtje op dezelfde dag met korting is goedkoopste dat ik kan vinden €36,80.. Dagkaart is praktisch gezien even duur.
Oohja haha nee dat gaat voor mij niet op, ik moet fysiek aanwezig zijn op werk om mijn werk uit te kunnen voeren.

Enige "aanbiedingen" die ik kan vinden is als je met iemand samen reist, maar dat gaat niet op, aangezien ik naar hem toe ga dus hij is al op bestemming :+

Ik woon in een dorp, hij woont helaas wel in een stad. Denk niet dat het een traject is die veel mensen willekeurig op een doordeweekse dag heen en weer moeten reizen
Ben ook echt een dorpsmens, in mijn hoofd kan ik er gevoelsmatig wel naartoe fietsen ofzo, lijkt niet zo ver, maar als ik dan bedenk dat je +- 20km per uur fietst en het 80km is dan ben ik 4 uur enkele reis onderweg, dat klinkt dan toch weer niet heel realistisch :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 22:53

Da's wel ff fietsen ja :7 :+

Ik ben twee dagen met mijn zoon onderweg, heerlijk, hij is 20, woont niet meer thuis, dus dan is op deze manier samen weer eens gewoon erg fijn. Het is gezellig en ik geniet er echt van :)
En kijk dus maar even niet naar de portemonnee... maar wat een prijzen... en we doen echt niet gek.
Bezoek aan tentoonstelling 35 Euro, hotelovernachting 97 Euro, benzinekosten 54 Euro, lunch 33 Euro, diner 78 Euro. Morgen nog ontbijtje van 25 Euro.
Gewoon een keertje geen gedoe over dingen meenemen, naar de winkel toe, continue op prijzen letten etc.
Maar goed. Doen we niet elke week zeg maar :o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:59

En de flixbus? Die rijdt tussen grote steden!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:37

Ik ga dit weekend ook niet besparen, Ga uit eten bij een heel goed restaurant. Zij organiseren 1x per jaar een tien gangen diner. Zoveel zin in!

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:41

Dat trekt mij dus echt helemaal niet :') Bij alles denk ik, mweh :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:07

Ziet er lekker uit! :~

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:20

Relaxed schreef:
Dat trekt mij dus echt helemaal niet :') Bij alles denk ik, mweh :+

What she says :')

Het maken ervan zou ik dan wel weer leuk vinden haha. Maar opeten, nee, dat hoeft niet zo nodig.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:32

Ben wel heel benieuwd wat zo'n maaltijd kost Y)(^)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:38

PSvanLot schreef:
Ik ga dit weekend ook niet besparen, Ga uit eten bij een heel goed restaurant. Zij organiseren 1x per jaar een tien gangen diner. Zoveel zin in!

[ [url=m/ERsIvr.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ATYns6.png]Afbeelding[/url] ]

Daar zou je mij geen plezier mee doen. Maar alvast eet smakelijk gewenst!