Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:59

tjakka123

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:17

'Ik vind' hoort ook zonder t hihi.

Ik ben echt een beetje in shock door die oude nertsfokkerij, ik wist van het bestaan af maar geen beeld bij.
Wat een massale ophokkerij, blij dat dat verboden is nu!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:44

Als ik zie waar de huizen momenteel voor weggaan, ben ik eens te meer blij dat wij net nog op tijd aan een redelijke prijs hebben kunnen kopen.

Huis van de buurman staat nu te koop, met een ietsje meer land als wat wij hebben, de tuin iets gunstiger gelegen, mooi uitzicht vanaf het huis, en wel een net nieuw aangelegd terras en groot buitenzwembad, voor haast 6 ton :=
Maar niks aan energiebesparende maatregelen, nog veel oude meuk, geeneens zonnepanelen.
Het uitzicht achterom en dat zwembad zal het huis moeten verkopen, zal me benieuwen hoe snel dat gaat :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:52

Ja dat zie ik hier ook idd.......tijdens mijn wandelrondje met de hond kom ik regelmatig langs een huis die nu sinds kort te koop staat: wel tuin, maar niet heel supergroot ( al lijkt het op funda een hele riante tuin op de foto's) en je staat direct naast een middelbare school.
Makelaar noemt het nog een toplocatie ook nog ( oke toegegeven; na schooltijd en tijdens de weekenden en schoolvakanties is het een heel rustig hoekje); wordt even 425 k voor gevraagd.
Voor een geschakelde woning die pal naast een middelbare school staat:
Ik vind het belachelijk veel geld voor deze regio.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 11-05-22 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:56

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:59

Maar als jij als ouders een trauma hebt van 6 jaar lang 15 km vv door weer en wind over het Friese platteland naar school fietsen, sta je misschien in de rij om het jouw kinderen niet aan te hoeven doen :))

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:00

@Cynn, ja hier ook.
Foto's van het land erbij, maar zetten niet in de advertentie dat minstens de helft daarvan niet bij de woning hoort ;)

Die in Koekange vind ik daarintegen wel heel mooi <3

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:14

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:17

Wauw wat een droomhuis, prachtig!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:25

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:37

2 ton voor een recreatiewoning in Zandvoort is niet duur. OK, moet nog een tonnetje bij vermoedelijk, maar ik denk dat dat ding zo weg is. En heerlijk koel in de zomer, de muren van die bunkers zijn een meter dik :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:38

Dus eigenlijk betaal je 215000 voor een vervallen bunker met een momumentenstatus op een stukje natuurgrond waar je dus niet permanent mag wonen. Alle aansluitingen mag je nog even gaan regelen... klinkt niet echt als een droomplek :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:39

miccamaaike schreef:
Dus eigenlijk betaal je 215000 voor een vervallen bunker met een momumentenstatus op een stukje natuurgrond waar je dus niet permanent mag wonen. Alle aansluitingen mag je nog even gaan regelen... klinkt niet echt als een droomplek :+

Zo las ik het ook.
Dacht ook meteen wat een bak geld voor een blok beton zonder enige vorm van voorzieningen en dat voor recreatie.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:45

DuoPenotti schreef:
miccamaaike schreef:

Zo las ik het ook.
Dacht ook meteen wat een bak geld voor een blok beton zonder enige vorm van voorzieningen en dat voor recreatie.

Klopt!

Tijd terug was er een plan om er een huis te bouwen, plan lag er al zoals ik begreep. Het is tegen gehouden door de buren (de 2 woningen ernaast). En nu is het dus recreatie grond.

Zou vast ook iets gezelligs zijn gebeurd met de VVE, wat daar mag je niet bij als je het koopt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:27

Ibbel schreef:
Maar als jij als ouders een trauma hebt van 6 jaar lang 15 km vv door weer en wind over het Friese platteland naar school fietsen, sta je misschien in de rij om het jouw kinderen niet aan te hoeven doen :))

Daar heb ik als kind nog trauma's van, maar dan in Noord-Holland.
16 kilometer enkele reis over een open dijk en door open landschap naar school en op de terugweg draaide de wind vrolijk mee en had je opnieuw tegenwind _O-
Misschien is dat ook wel de reden dat ik nu bomen om me heen nodig heb. Geen leeg landschap meer aub :')

Die bunker is apart zeg! En idd lekker koel in de zomer! :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:49

Bunker mag volgens bestemmingsplan ook alleen bewoond worden van 15 febr tot 1 november
Voor echte recreatiewoning wellicht aan de verkeerde kant van het dorp maar op zich leuke uitdaging

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:10

DuoPenotti schreef:
miccamaaike schreef:

Zo las ik het ook.

Die WOZ-waarde ook al :oo Wat ligt daar in de grond _O-

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:17

tjakka123 schreef:
'Ik vind' hoort ook zonder t

Ik wilt een beetje modern doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:45

Cayenne schreef:
Ik vind het gewoon goedkoop voor zo'n huis met die ligging! Maar misschien zit er ergens een addertje?
Ik heb het geld overigens niet hoor :+

Nou, dat addertje is waarschijnlijk vrij simpel: https://wsrivierenland.maps.arcgis.com/ ... f008e8ff5f

Huis staat in dijkbeschermingsgebied dus ga er vanuit dat alles wat jij wil doen aan je huis of tuin goedkeuring van het waterschap vereist!

Nog even los van de monumentale status en wat daar nog aan vast hangt......

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 18:03

pillow schreef:
tjakka123 schreef:
'Ik vind' hoort ook zonder t

Ik wilt een beetje modern doen.

:j _/-\o_

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 18:11

tjakka123 schreef:
'Ik vind' hoort ook zonder t hihi.

Ik ben echt een beetje in shock door die oude nertsfokkerij, ik wist van het bestaan af maar geen beeld bij.
Wat een massale ophokkerij, blij dat dat verboden is nu!

"Oude nertsfokkerij" hoort met een extra -en ertussen hihi

Dit zijn lege hokken zonder verrijking.
Nu is de fokkerij (incl de oude hokken vanuit Nederland) verplaatst naar landen waar geen regulatie is en de nertsen worden gehouden zoals 25/30 jaar terug in Nederland.
Er gaan echt niet minder nertsen gehouden worden, want er is veel geld in te verdienen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:16

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:50

Brainless schreef:
Dit zijn lege hokken zonder verrijking.
Nu is de fokkerij (incl de oude hokken vanuit Nederland) verplaatst naar landen waar geen regulatie is en de nertsen worden gehouden zoals 25/30 jaar terug in Nederland.
Er gaan echt niet minder nertsen gehouden worden, want er is veel geld in te verdienen.

Dat he? In Nederland is alles voor productiedieren zoals nertsen goed geregeld. Niet optimaal, maar wel veel beter dan op andere plekken in de wereld. Hier verbieden is het probleem verplaatsen en verergeren.

Hetzelfde geldt voor varkens, vleeskuikens en eenden bijvoorbeeld. Laten we alsjeblieft hier produceren met onze maatstaf, ipv in oostelijk Europese landen waar dierwelzijn (nog) minder is.

Zo'n bunker is toch ook wat. Ga je dat dan verhuren aan Duitsers?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:57

https://www.funda.nl/koop/puttershoek/h ... straat-35/
Ik ben zo benieuwd of dit huis voor de verkoop "geneutraliseerd" is. In het tuinhuis kun je er iets van terugzien maar ik weet dat er heel bijzonder ingerichte kamers zijn/waren, waar je je als onschuldige bezichtiger rot kan schrikken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:26

Er zat in ieder geval een "fashion" bedrijf op dat adres zie ik :D - wel heel andere fashion dan ik gewoon ben te dragen :j