Chawi schreef:Klopt, maar ik heb het over een bestaand huis kopen met aanvaarding pas over 1,5 jaar, dus een hypotheek offerte die zolang moet lopen, is niet geheel normaal. De verkopende partij verhuist naar de nieuwbouw.
Tenminste, mijn financieel adviseur had al leuke rekensommetjes van minimaal 20.000 euro wat je extra kwijt kan zijn aan de verlenging van je hypotheek offerte . Los van of het mogelijk is. Meeste verlengen maar tot een max van 1 jaar. Langer kan dus niet.
Mijn hypotheek adviseur had ook voor ons nog een scenario in het najaar en dat was wachten tot april en dan alsnog de hypotheek aanvraag doen(ongeveer 5 maanden wachten). Een gewaagd voorstel maar hij wilde alles overwogen hebben. kunt de koop overeenkomst gewoon tekenen met risico dat als je de hypotheek niet rond krijgt je 10% boete betaald. Dat is 30.000 bij ons(en wat je zegt als je sowieso die 20.000 al kwijt zou zijn dan heb je 'maar' een risico van 10.000.
Omdat we beide in de zorg werkte en vaste aanstelling hadden en genoeg eigen geld hadden vertrouwde die dat wel. Inmiddels kwam hij met florius en daar hadden we ik geloof een ietsje hogere rente (1.75?) voor 30 jaar zonder verdere boete. Maargoed ik wilde toch zekerheid omdat ik echt graag hier weg wil en ook geen risico wilde lopen mocht er iets met mij of mijn man gebeuren. Ik wil zo graag dat mijn zoontje hier niet opgroeit. Nu zijn we namelijk verzekerd mocht er iets gebeuren dus kunnen altijd met ons kind verhuizen