[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:31

En ik zie diverse schuine daken, in Nederland mag je pas tellen vanaf 1.50m hoogte om het mee te rekenen als woonoppervlakte. Maar in 2 slaapkamers valt er behoorlijk wat weg. Maar denk, als ik zo de woonkamer en dergelijke zie, en het vergelijk met onze eigen woning (145 m2) dat ook met die stukken erbij het nog geen 250 m2 is.
Wel een ontzettend gave grote badkamer!

Shanna, wat balen zeg. Maar is het de hypotheek of het bouwdepot wat nog niet actief is? Hypotheek lijkt me namelijk sterk, moet toch al uitbetaald zijn aan de verkoper. Weet dat mijn zwager ook problemen had met financieren omdat alles achteraf pas uitbetaald werd, die heeft vorig jaar ook geld bij ons geleend om dat gat tussen aankoop en uitbetaling te kunnen financieren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:37

Yasmine, bedoelen ze niet 105 meter extra gebakken lucht? :')
Maar wel vervelend dat ze nu jullie verwijten dat jullie niet te vertrouwen zijn. Je zou je er bijna schuldig over gaan voelen dat jullie het huis niet nemen (dat hadden we hier in ieder geval wel).

Shanna, jemig wat rot zeg. De overdracht is toch al geweest?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:08

Nog vijf weken en een nacht slapen hier voor koop.
Nog drie weken voor sleuteloverdracht.

Wij verhuizen alles gewoon zelf. We schakelen familie en vrienden in, we hebben best wat grote aanhangwagens en auto’s met trekhaak
We hebben ook kunnen bekomen dat we al een garage kunnen gebruiken voor opslag van dozen.

We gaan juist nog even uitdokteren wat waar precies moet komen en wanneer

Laat je niet vangen Yasmine!

Balen shanna!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:01

Wat een gedoe zeg Shanna!

Wij willen wellicht wel ook verhuizers laten komen, maar dan voor alleen de grotere meubels denk ik. Op internet zie ik prijzen per uur staan, maar ik heb geen idee hoe lang zoiets duurt :+ Het is wel maar zo'n 10 min. rijden, dus dat scheelt.

Verder liggen de documenten nu bij de hypotheekverstrekker en zou het 5-7 werkdagen duren dat ze ermee aan de slag gaan. We hebben nog een krappe 2 weken, dus hopelijk gaat het allemaal vlot straks..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:08

Bij ons is de overweging geweest meteen laten verhuizen en een maand minder huur betalen of wachten en wel huur betalen en zelf verhuizen. De kosten zijn gelijk, dus dan laat ik het liever doen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:17

De hypotheek is dus nog niet actief, pas vanaf de eerste betaling is dat het geval (eind van de maand) wat dus zou inhouden dat je de eerste maand niks kan doen van het bouwdepot, omdat het pas 5 dagen daarna in gaat! :oo

Hypotheekadviseur is nu aan het kijken of dat ook versneld kan, dat we nu al gaan betalen ofzo. Want eind van de maand moeten we er al wonen -O-

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:19

Shanna schreef:
De hypotheek is dus nog niet actief, pas vanaf de eerste betaling is dat het geval (eind van de maand) wat dus zou inhouden dat je de eerste maand niks kan doen van het bouwdepot, omdat het pas 5 dagen daarna in gaat! :oo

Hypotheekadviseur is nu aan het kijken of dat ook versneld kan, dat we nu al gaan betalen ofzo. Want eind van de maand moeten we er al wonen -O-

Pfff fijn dat ze dat van te voren verteld hebben.. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:20

Wat een constructie zeg :\ wij betaalden onze eerste maand pas laatste week augustus (we kregen de sleutel in juli, dus 2 maanden in 1x betaald) maar toen was het bouwdepot al lang geledigd door ons := (ivm alle verbouweingen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:22

Nou inderdaad, als we dit vooraf hadden geweten hadden we voor een andere bank gekozen. Ik vind het al onhandig dat we alles vooraf moeten betalen en declareren met 5 werkdagen verwerkingstijd..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:30

Welke bank is dat Shanna? Mag ook in pb. Dan weet ik dat ik die beter niet kan nemen :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:42

Wij hebben alle kleine gangbare dingen zelf verhuisd (dozen etc). Zorg er gewoon voor dat je nooit met een lege auto die kant op gaat en dan gaat het hard :P
En voor de grote dingen hebben we Student Movers gebruikt. Hele goede service en ze waren heel voorzichtig! Geen idee meer wat we kwijt waren, maar ik geloof stukken minder in vergelijking met andere grotere bedrijven.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:43

ABN Amro heeft ze een aantal posts terug aangegeven, ik had het ook al gevraagd :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:04

Oh oeps :+ Ben er niet helemaal meer bij, hard toe aan vakantie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:09

Wij gaan verhuizen met de bus en paardentrailer van mn ouders haha :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:27

djuulsie schreef:
@Prairy: snap dat je het geregeld wil hebben. Hopelijk schieten ze een beetje op.

@Boooo: hoe staat het er met jou voor?
Het duurt bij ons zo lang, omdat onze verkopers een nieuwbouwhuis hebben gekocht en de oplevering is ergens eind mei geloof ik. Wij huren momenteel, dus hebben de tijd om te wachten, daarom hebben wij het huis gekregen en niet een andere bieder.

@Marloes: natuurlijk mag je dat vragen. Wij gaan van een appartement naar een eengezinswoning. We gaan als we zelf inpakken en (de)monteren 875,- betalen. Dat vond ik een prima bedrag. We hebben wel een lift, maar een verhuislift bij het balkon is makkelijker, dus ze doen dat.

Ah zelfde situatie als ons ongeveer! Hoeveel uur heb je ze dan gehuurd?
Wij willen de grote meubels van hier (wasmachine, tv meubel, bank, toekomstig logeerbed) dan verplaatsen, maar hebben een bus, trailer, aanhanger evt ook bij mijn ouders thuis staan dus wij (nouja, meer ik) denken eraan om de kleine dozen lekker zelf rustig aan te doen... dat je ze echt niet te lang nodig hebt. het gaat ons meer om het gesjouw met de zware spullen..

Dat is echt klote dat je dan pas je bouw depot kan krijgen ik ga hopen dat je alsnog wat geregeld krijgt!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:51

Dat is gewoon voor de hele dag hoor. Lekker laten doen zou ik zeggen ;) t gaat om het te verhuizen volume. Niet om de tijd (die berekenen ze adhv het volume)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:11

Dat is balen Shanna... hopelijk willen ze meewerken zodat er snel geld vrij komt voor de verbouwing.
Wij hebben ook ABN, bij ons waren ze juist veel soepeler dan andere banken. Maar dat ging niet om een bouwdepot.

Hier hebben we afgelopen vrijdag de sleutel gekregen gekocht. We zij gelijk met een trailer voor spullen naar het huis gereden en met een tweede auto ook helemaal volgepakt. We hadden ruim een uur voor de inspectie, maar dat was echt te kort, we waren dan ook te laat bij de notaris. Bij het wegrijden bij het huis bedacht ik me gelukkig op het laatste moment dat onze paspoorten in de andere auto lagen :+
Na het tekenen zijn we terug gegaan en hebben we gepoetst en de eerste spullen uitgepakt, schoonouders kwamen vervolgens met de tweede aanhanger vol met spullen.

Zaterdag ben ik in het huis geweest met een tante om nog wat schoon te maken en dozen uit te pakken. ML is met familie en vrienden in het oude huis geweest met twee auto’s met aanhangers en nog twee grote auto’s om te verhuizen. Alle bedden, kleding en andere benodigdheden om te kunnen slapen waren mee gekomen en zaterdag hebben we er al de eerste nacht geslapen! Zondag is ml nog een keer heen en weer gereden met even veel auto’s en aanhangers. Met dank aan familie en vrienden is de verhuizing echt super vlot verlopen en we wonen hier heerlijk.
Als je een grote groep vrienden en familie hebt en wat aanhangers dan kan ik zelf verhuizen echt aanraden. Alles gebeurt in alle rust en het is ook nog eens gezellig :)

Het is nog even wennen hoe alles werkt maar de vorige bewoners hadden het huis echt super fijn achter gelaten. Mand met hout een aanmaakblokje en lucifers bij de haard, koffiebonen bij het koffiezet apparaat en op alle wc’s een nieuwe wc rol. Zo lief! En op zaterdag werd er een mega boeket bloemen bezorgd van de oude bewoners.
Deze maand hopen we alles uit te pakken, stallen schoon maken en verven etc. Dan in het oude huurhuis alle gaten dichten, muren witten en vloeren er uit halen. Als dat allemaal klaar is komen de paarden naar huis *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:11

Gefeliciteerd!!! Klinkt echt heel goed allemaal!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:26

Gefeliciteerd MizzMontana!

Enkel voor grote meubels gaan we misschien kijken voor een vrachtwagentje op b rijbewijs te huren. Is denk ik 100€ voor een dag. Alle klein materiaal en dozen in wagens en aanhangwagens.
Grote meubels in dat vrachtwagentje.
En bij vrienden misschien aanhangwagen voor auto, dan kan de oldtimer ook mee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:59

Wat fijn MizzMontana dat het zo goed is gegaan en de vorige eigenaren zulke fijne mensen zijn!

Wij hebben verhuizen ook altijd zelf gedaan. Inderdaad altijd met een volle auto weg rijden, en voor de meubels gebruiken wij altijd de paardenvrachtwagen. Laatste keer is het iets anders gegaan, omdat wij 4 maanden moesten overbruggen. Tijdig een opslagruimte gehuurd, en alles daar opgeslagen, met aanhanger. Wij zijn die 4 maanden in de garage bij onze huidige overburen (tevens waar mijn paard al jaren gestald staat en de eigenaren van die vrachtwagen) gaan wonen. Was wel enigszins gemeubileerd, maar onze grote meubels (bank, kast en eethoek) zijn daar naar toe verhuisd. Toen we uiteindelijk naar deze woning verhuisden was het met de grote meubels enkel de straat oversteken. Voor de opslag hadden we een vrachtwagentje op B rijbewijs gehuurd, aangezien de paardenvrachtwagen te hoog was voor daar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:05

Wij hebben het meerdere keren anders gedaan. Eerste keer zelf verhuisd met een gehuurde aanhangwagen en een oude bus. Tweede keer betaalde mijn baas het dus volledig verhuisd. Inlakken wel zelf gedaan. De keer erop zelf gedaan met aanhangwagen en bus. Keer erop idem. De laatste keer moesten wel maanden overbruggen en is door een verhuizer de boel in opslag gegaan.

Alleen het terugzetten. Wat een gekloot was dat. Grrr ondanks de plattegrond en de kamers opde dozen waren de heren ongemotiveerd en laks. Alles in de garage gekwakt en een kamer boven en weg waren ze. Daardoor zitten we (nou ja ik alleen nu) nu jaren later nog met de naweeen. De stapel dozen was zo groot in de kamer boven dan die er deels nog staan. Was eigenlijk bedoeld voor niet weg maar waar zetten we het neer.

Mocht ik ooit nog wegkomen (ooit stel hihi) dan is mijn bus en eigen aanhangwagen voldoende samen met paar sterke kerels.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:43

Wij verhuizen ook alles zelf. Sinds de verkoop van ons huis (bijna twee jaar geleden) zijn we verhuisd naar een huurwoning. Ik heb gelukkig niet alles uitgepakt, dus het is straks inladen en wegwezen :+ We zijn het nieuwe huis volledig aan het verbouwen en zodra de (beoogde) studeerkamer klaar begin ik met het veplaatsen van de eerste dozen :j

@Shanna: Vervelend van het bouwdepot... Bij ons loopt het meeste via de aannemer, ik dien vervolgens een declaratie in via de app en twee of drie werkdagen later staat het geld op de rekening. Werkt perfect. Ik zou persoonlijk heel nerveus worden van het feit dat ik weinig tot niets voor kan schieten (hoe moet het dan als er iets stuk gaat?), maar daar koop je natuurlijk niks voor :(:) Hoop dat het snel wordt opgelost en jullie kunnen genieten van het huis en de stress van het verhuizen vergeten zijn :j

@Mizzmontana: Gefeliciteerd! Klinkt leuk zo'n warm welkom :j Ik heb dat bij de verkoop van ons eigen huis niet gedaan, ik vond ze niet zo aardig :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:09

MM, zeker aardig zeg! En fijn dat alles zo goed gelopen is.

De koper van ons appartement (11 dec overdracht gehad) woont er nog steeds niet en is ook niks aan het verbouwen, wel bijzonder. Maar goed, niet mijn probleem :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:18

Wij hebben dit huis 3,5 jaar gelesen gekocht
Een aantal van de huizen waar we bij zijn wezen kijken en het niet geworden zijn die staan nu nog leeg terwijl ze wel rond die zelfde tijd verkocht zijn
Echt maf om te zien
Dan gebeurt er Maanden niks en dan weer wel wat en dan weer niks (staan er een paar op plekken waar ik regelmatig langs kom onderweg)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:23

Is toch raar? je wil toch in je nieuwe huis wonen?