Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:54

Ik ben op zoek naar mooie inbetweens. Welke hebben jullie hangen en waar hebben jullie deze gekocht?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:28

Hebben jullie misschien een idee waar je betaalbare velux raamverduistering kunt halen? Hoeft niet van dat merk te zijn. Via velux vind ik ze echt heel prijzig en het is voor twee kamers die we nu bijna niet gebruiken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:33

moonsparkle schreef:
Hebben jullie misschien een idee waar je betaalbare velux raamverduistering kunt halen? Hoeft niet van dat merk te zijn. Via velux vind ik ze echt heel prijzig en het is voor twee kamers die we nu bijna niet gebruiken.

Ik heb ze van praxis eigen merk gedaan, met 20% korting goed te doen. Staat bij op welke type raam van velux ze passen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:37

Heeft iemand tips voor een gordijn met schuine ramen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:57

Boven en onder aan draadje of roede?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:13

Er hangt nog helemaal niets aangezien de vorige bewoners nooit geen gordijnen ervoor hebben gehad. Ik denk met een rail, aangezien wij niet al te hoge ruimtes hebben. Het gaat trouwens om een slaapkamer (rest is allemaal al voorzien).

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:52

Krijtverf op deuren is misschien niet zo erg handig, omdat je de (vet-) vlekken van de handen wel duidelijk gaat zien.
Als je de deuren toch zwart of donkergrijs wilt maken zou ik eerder gaan voor schoolbordverf.
Voor buitendeuren kan het helemaal niet denk ik.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:22

Krijtverf op de deur kan in principe wel, maar dan moet je het wel goed in de was zetten. Of nog liever lacquer.
Buitendeuren zou ik niet doen :n

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:40

mirriejj schreef:
moonsparkle schreef:

Ik heb ze van praxis eigen merk gedaan, met 20% korting goed te doen. Staat bij op welke type raam van velux ze passen.

Heb je ook een idee hoe je het noemt?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:05

Ik heb hier alleen maar schuine ramen in huis, 1e verdieping van grote omgebouwde schuur. Heb de gordijnen van de vorige eigenaar overgenomen, inderdaad met een draadje onder en 1 boven. Ik zou ook niet weten of er handiger manieren zijn, ik ben ze nog niet tegengekomen in ieder geval.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:02

Krijtverf vlekt wel ja? Hmm en gewone matte verf niet? Lastig lastig. Maar eens vragen bij de verfafdeling dan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:09

Zeau... hier gaat de boel ook op de kop. Heb een leren bank gescoord op marktplaats. Een rode chesterfield driezitter:D
Nu snel onze ektorp hoekbank met grijze hoes op mp mikken :+
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 29-10-15 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:21

mirriejj schreef:
Ik ben op zoek naar mooie inbetweens. Welke hebben jullie hangen en waar hebben jullie deze gekocht?

Meelezer meld zich :P

Heb geen inbetween maar vitrage en gordijnen op maat laten bij kwantum.
Erg netjes gedaan en betaalbaar :j

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:50

Thesserd schreef:
Krijtverf vlekt wel ja? Hmm en gewone matte verf niet? Lastig lastig. Maar eens vragen bij de verfafdeling dan.

Ik gebruik histor matte verf in een wittint voor mijn meubels, het ziet er een beetje uit als krijtverf maar het is net zo glad als zijdeglans en is daardoor makkelijk schoon te houden

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:38

Nog eens een vraag van mij :') wij hebben glas boven de deuren, alleen toen we hier kwamen wonen was er al een gebroken. Nu heb ik dus zo'n glas nodig voor boven de wc met de bevestigings dingen erbij. Waar zou je zoiets kunnen krijgen? Ik heb geprobeerd te googlen maar ik kwam er niet uit.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:42

Bij een lokale schilder/glaszetter informeren?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:46

Misschien is een raam wel zo opgelost, maar daar moet ik ook nog over nadenken of dat gewoon kan/lukt. Bij de slaapkamer wil ik het licht dicht hebben dus daar wil ik eigenlijk van het glas af,die kan dan eventueel boven de wc deur. Dan zal ik iets van mooi overschilderbaar hout of iets dergelijks moeten vinden wat boven de slaapkamer deur kan. Het mooiste zou zijn als je een beetje op het materiaal van de deur lijkt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:48

Wij hadden in het raam boven de slaapkamerdeur een hardhouten plaat met daaroverheen (wit, houtmotief) plakplastic. Misschien een idee?!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:51

Kentaro schreef:
Wij hadden in het raam boven de slaapkamerdeur een hardhouten plaat met daaroverheen (wit, houtmotief) plakplastic. Misschien een idee?!

Heb je daar misschien een foto van :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:22

Tymbalia schreef:
Thesserd schreef:

Ik gebruik histor matte verf in een wittint voor mijn meubels, het ziet er een beetje uit als krijtverf maar het is net zo glad als zijdeglans en is daardoor makkelijk schoon te houden

Het is matte gemengde waterbasis histor geworden! :') de mat zwart in die bakjes was alleen op terpentine basis, maar had er al waterbasis grondverf op zitten.

Resultaat:
Afbeelding

De andere kant moet nog... moest toch opnieuw tapen want aan de kant die gedaan is trok ik af en toe verf mee (tape zat er voor grondverf al op). En toen zag ik allemaal lelijke bruine kitrandjes (is maar aan 1 kant gelukkig) die ik allemaal weggesneden heb. Jeetje, dan vliegen de uren voorbij :wow:

Ben wel echt blij dat ik voor mat ben gegaan :D de zijdeglans wit glanst niet zo, maar de zwart wel... Dus dat werd em echt niet.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:31

Heb net de eerste wand hier groen geverfd. Kleur is mooi, maar het ziet er echt niet uit met vlekken en strepen. Nou maar hopen dat het gewoon een kwestie van drogen is...

Ik heb mijn twijfels of de kleur voor de andere wand niet te donker is. Maar daar hebben we zondag pas tijd voor. Morgen eerst lekker naar de sauna.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:45

Ik ben benieuwd, groen kan zo mooi zijn!!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:58

Ik maak pas foto's al ik geen vlekken meer zie en alle kleur op de muur zit. Hihihihi. Met een beetje geluk is dat maandag. ..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 02:08

Collega's van mij vonden een kleur op de muur ook vreselijk om te doen vanwege strepen etc :') hopelijk droogt t bij jou goed op!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 10:04

Hier heeft mijn vriend onze slaapkamer gedaan. Ook groen. Hij heeft eerst het middenvlak gedaan, toen de buitenranden en op de helft was de emmer leeg. Wij waren ook heel bang dat je de vlekken zou zien, maar toen het eenmaal droog was, was het een retestrak wandje! Wij hebben wel matte muurverf. Misschien dat je met zijdeglans wel verschil had gezien.