Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:57

Vanavond alleen vlees moeten kopen, morgen weer een gerecht voor 2 dagen koken

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:43

Ik vind ze altijd bij de 2dehandswinkel. Heb er vier :+

Sunrise19 schreef:
Hier nog mensen gisteren naar de koop avond van de kruitvat geweest? Ik had teveel gekocht :')

Weet iemand hier misschien waar je een Römertopf kan kopen? Heb ze wel online gevonden maar vind 40euro wel een beetje duur :+

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:50

Heb ze even gegoogled, zien er fancy uit. Wat doe je daar dan mee?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:52

Ik ben een beetje aan het letten op mijn eten. Liefst lekker gezond ( al lukt dat nog niet altijd).
Hebben jullie hier tips voor. Ik vind gezond eten duur...

elenaMM77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:21

gezond eten is niet per defenitie duur..

ongezond eten is over het algemeen veel duurder..

inkopen op de markt, snijden en porties maken en invriezen.. inkopen tegen het einde van de markt geeft extra korting.

zelf sausjes en dressings maken is uiteindelijk goedkoper dan pakjes en zakjes aanschaffen.. Het 'dure' is de eerste aanschaf van je kruiden en dergelijken.. immers je gaat bij een recept als snel uit van het aankopen van losse ingrediënten, terwijl als je bepaalde ingrediënten eenmaal hebt gaat het een eeuwigheid mee.

mooi vergelijk is spaghettisaus.. potje saus al snel ruim over de twee euro en dan is je saus ook niet compleet (groenten moet je nog steeds toevoegen)..eigenlijk koop je tomatensaus met kruiden en een paar flinters groenten.. blikje gezeefde tomaten kost vrijwel niets en is eigenlijk de basis van je saus.

5 kilo aardappels kost een paar euro.. kilozak friet bijna gelijk aan de vijf kilo aardappels.
aardappelpurree uit een pakje (wat bijna lijm wordt) vele malen duurder dan dezelfde hoeveel aan aardappels die je zelf pureert.

vraag is natuurlijk.

wat versta je onder gezond eten, en welke producten vind je dan precies duur
en wat versta je onder je ongezonde huidige voeding die je goedkoper vind.

je hoeft echt niet aan de goyabessen en guinoa om gezond te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:26

Zijn aardappels op een of andere manier te bewerken zodat ze langer houdbaar zijn? Kan je die gewoon rauw invriezen nadat je ze bijvoorbeeld tot frietjes of plakjes hebt verwerkt? Kan je ze ook in zijn geheel invriezen?

Als ze eenmaal gekookt zijn is invriezen niet meer zo lekker geloof ik hè?

Ik denk erover om een zak van 20 kilo te halen bij de boer maar dan wil ik ze wel graag goed houden. Zonde om ze weg te gooien...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:27

2dehands is idd ook prima hoor haha! Beetje jaren 60 ding volgens mij :+
Maar las dat je er heerlijke gerechten mee kan maken, dus vind het wel de moeite om het te proberen.

@sannanasje: Je kan er hele gerechten in maken, weet niet precies hoe het werkt nog. Je moet hem eerst weken in water en daarna in de oven doen. Denk dat het een soort stoomidee is. Maar begreep van mijn opa dat dat vroeger echt super hip was haha :+

elenaMM77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:33

Lente..

rauw invriezen zou ik niet doen..
plakjes en friet even kort voorkoken en daarna invriezen..

aardappelpuree kun je ook prima invriezen, daarna wel alleen te gebruiken in kroketjes of in ovenschotels.. als puree zelf is het dan sterk verminderd doordat de structuur wat veranderd

Een zak van twintig kilo, mits in jute en koel plus donker bewaard gaat heel lang mee..

ik kreeg van mijn vader voor mijn verjaardag altijd 25 kilo aardappelen en 25 kilo uien toen ik studeerde.. ik ben jarig in oktober en kon er een aardig eind tot in het nieuwe jaar mee doen.. op 5 december aten we altijd met de hele buurt voor we sinterklaas avond hadden.. ik leverde altijd de aardappels en uien voor de hachee (kostte mij dus niets en anderen zorgden voor vlees, jus, vreterijen voor de avond en drinken :') )

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:07

Aardappelen kun je ook heel goed in de koelkast bewaren.

Ik eet nu veel meer fruit, kruid bv de kip zelf ipv shoarma.

Als ik lees in afvaltopics zie ik mensen die allerlei repen, gekke granen en meel gebruiken dat is duur.
Voor mij is het vooral duurder doordat we nauwelijks fruit aten.

elenaMM77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:10

maar maar maar,
weet je wat een extra koelkast kost in aanschaf of verbruik -O-
een paar aardappeltjes overnacht in de koekast ok,
maar twintig kilo aardappelen in de koelkast bewaren is mij toch een beetje te gek :')

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:11

elenaMM77 schreef:
maar maar maar,
weet je wat een extra koelkast kost in aanschaf of verbruik -O-
een paar aardappeltjes overnacht in de koekast ok,
maar twintig kilo aardappelen in de koelkast bewaren is mij toch een beetje te gek :')

Hahah die 20 kilo had ik een beetje over het hoofd gezien. Kilootje of 3-5 kan wel :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:23

ik moet zeggen dat aardappels van de boer hier veel langer goed blijven dan de aardappelen van de appie, is ook logisch, ze liggen in de schappen in het licht, daar worden ze wakker van :+

maar zolang je een koele donkere plek hebt blijven aardappels best lang goed (weken)
invriezen niet rauw doen, worden ze glazig van, voorgekookt kan, maar ik vries bijvoorbeeld ook gewoon stamppotten en puree in, kan dan ook heel makkelijk in porties,
puree laat ik van te voren rustig ontdooien, voorgekookt dan weer niet, dat gaat bevroren de pan in anders worden het prut. maar moet zeggen dat voorgekookt zelden voorkomt dat ik dat invries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:25

Dank jullie voor de tips! :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:03

Vanish en persil had ik van de prijsmepper

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:26

Sonja_vR schreef:
Het lüllige is... het gros wat bij de kringloop ligt is gewoon nieuw... tis echt iets wat heel erg veel gekocht en gekregen word en nooit gebruikt,

Is afhankelijk van de kringloop, hier liggen voornamelijk kapot en incomplete spullen waar nog veel voor wordt gevraagd.

We gaan dit weekend weer naar ons moestuin, kijken wat we kunnen oogsten en klaar maken met de keukenmachine, ga ik die gelijk een keer weer gebruiken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:53

Bij ons aan de overkant zit er ook een over het paard getilde tweedehandswinkel :') Echt serieus 10 euro vragen voor een doodnormale pan bijvoorbeeld. Gelukkig hebben we even verderop een hele grote, mooie én goedkope winkel!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:42

Wij hebben 20km verderop een hele leuke. Heb daar echt al veel koopjes vandaan *D Stond een tijdje terug ook een wasmachine met het plastic er nog om voor 100 euro.

Hier in de buurt hebben we er een paar, maar meeste vind ik idd duur. Heb ook een rayban zonnebril daar vandaan. Was 2 euro :+ Heb ik hem laten verstellen bij de opticien en die zei dat het nog een echte was ook :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:23

Belachelijk dat ze zulke prijzen hanteren. Fijn dat jullie wel een paar leuke winkels hebben die goedkoop zijn.

Hier in de buurt heb en we een weggeefwinkel die 1 keer in de week open is. Eerder zat er wel leuk spul tussen maar nu ligt er steeds meer kapotte en in slechte staat verkerende spullen. Erg jammer want het idee is erg leuk.

Net een courgette van 4,6 kg uit ons moestuin gehaald en in stukjes gesneden. Dat ligt nu in de vriezer.
Ook de bieten van ons moestuin zijn met de keukenmachine geraspt en worden straks met stukjes appel ingevroren.
Daar kunnen we al veel maaltijden mee maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:11

Vandaag bij de kruidvat korting op korting , 75 % extra korting naast 50% korting die er al eerder op zat.

2 vazen gehaald,aluminiumfolie houder en 3 kaarsjes met houder voor 2.50 :) .

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:51

Ik had nieuwe doorgangen nodig. Besteld bij Agradi. Kreeg er 30% extra korting overheen. Mooie meevaller

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:54

Die kruidvat kortingen zijn mooi! Zo heb ik eens een elektrische citruspers gekocht, super fijn ding, voor maar 2,50 :+
Bij ons in de buurt ligt een Kruidvat outlet, een enórm grote winkel helemaal vol met de kruidvat spullen met die gele stickers, die winkel is nog vele malen gevaarlijker dan de Action := Vorige keer stonden er badolie flesjes van de Knijpp, mijn lievelingsgeur, voor een paar euro! En wat heb ik er nog gevonden.. Een heel groot boek, harde kaft, over kruidengeneeskunde.. 2 euro!! Ik moet daar echt niet te vaak heen want ik kom met zakken vol thuis :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:57

Kruidvat Outlet? Waar? :oo

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:01

Waaaaaaaat dat wil ik ook :wow:

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:01

Is dat toevallig de prijsmepper?