[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:13

Ik heb een kapitaalverzekering (een overlijdensrisicoverzekering met een aflosconstructie).
WIA-gat verzekering heeft mijn baas geregeld en anders springen mijn ouders bij (afgesproken bij aankoop). Hypotheek is al dusdanig afgelost dat het met een uitkering ook te betalen is eerlijk gezegd...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:53

Wij hebben niet zo'n hoge hypotheek.
Tenzij ze die rente- aftrek helemaal zouden weghalen, maar dan nog is het door 1 persoon op te brengen, heeft mijn vriend jaren gedaan, dat bedrag bij zijn vorige huis.
(bij mij wordt het dan wat lastiger)

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:22

Ik moet straks bij het afsluiten van de hypotheek alleen een levensverzekering ten gunste van de bank afsluiten.

Bij mij was een intentieverklaring trouwens voldoende, maar omdat ik verhuis voor mijn werk wil ik van mijn werkgever een vast contract. Wat trouwens geen probleem is. Nu heb ik nog een tijdelijk contract, maar zal binnen nu en 2 weken omgezet worden.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:32

Daan, weet je inmiddels waar je terecht moet? Ik zou denken bij het uitzendbureau.

Rowo, oh wat lijkt me dat vreselijk om een familielid te verliezen. Kan me voorstellen dat dingen daarna ook betrekkelijker worden.

Idefix, hopelijk kan de bouw dan snel beginnen?

Kijkers die bij ons dinsdag waren geweest, wilden graag tweede bezichting. Daar belden ze donderdag de makelaar over. Die kreeg bezichtiging niet meer, naast hun agenda, ingepland volgende week ( korte week, mensen komen uit buurt van Amersfoort geloof ik ). Hij vertelde hen wel dat er vrijdagmiddag al tweede bezichtiging was. Belden ze vrijdagmorgen met een bod. Vrijdagmiddag tweede bezichtiging van iemand die een bouwkundige mee had. En die heeft nu met makelaar afgesproken dat hij maandag ook met een bod komt. Die tweede weet de hoogte van het eerste bod niet. Er is met beide partijen afgesproken dat wij kiezen met wie we de onderhandelingen ingaan, op basis van bod en voorwaarden. SPANNEND !
En, nu ook maar eens serieus aan het kijken wat er in Assen ( of fietsafstand van....) te koop staat. Is wel een wereld van prijsverschil, maar dat wisten we al.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:50

Berthe, wat gaat het snel :oo Baal je nu niet dat je je VP misschien iets hoger had kunnen zetten?

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:59

Nee hoor, als ik zie wat de huizen die er hier in de buurt verkocht zijn ( en dat zijn er niet zo veel, de huizen staan hier heeeel lang te koop) Hebben opgebracht, dan is het bod dat er nu ligt heel reeel. Ik ben heel blij dat we met de makelaar zijn mee gegaan in zijn strategie: heel dicht bij de prijs gaan zitten die je wilt hebben. Dat lijkt dus nu te lukken en ook nog eens heel snel. Ik denk dat ik het ook heel erg zou vinden om jaren in een huis te wonen dat te koop staat.
Laatst bijgewerkt door berthe op 12-05-12 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:12

Verstandig hoor!!! Als je ziet hoeveel nog moeten zakken vanaf de vraagprijs.....

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:19

Spannend Berthe!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:05

Dat gaat echt heel snel Berthe!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:24

Jeetje dat gaat snel zet Berthe, wel super natuurlijk! Spannend.
Persoonlijk vind ik het niet netjes om 2 biedingen te laten komen en de beste te nemen. Wij doen altijd: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. IMO ook niet meer dan normaal :o Maar goed...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:13

Hebben de verkopende partijen van jullie ook te maken met onfatsoenlijke kijkers?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:16

Rowo, in heel veel landen worden bieders standaard tegen elkaar uitgespeeld... Het is eigenlijk gek dat het in de huizenmarkt soort van 'not done' is, terwijl in andere branches dit als normaal wordt ervaren!
En hier wordt alleen gekeken naar het openingsbod en voorwaarden, dus dat valt dan al weer mee :)

Georgette, wat moet ik mij bij onfatsoenlijke kijkers voorstellen?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:18

Een kijker die tijdens de bezichtiging heel enthousiast was, en vervolgens na voicemailberichten van onze verkoopmakelaar niet terugbelt.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:05

Ja, die heb ik ook gehad helaas.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:07

Georgette schreef:
Een kijker die tijdens de bezichtiging heel enthousiast was, en vervolgens na voicemailberichten van onze verkoopmakelaar niet terugbelt.

Dat komt op ons kantoor helaas ook HEEEEL vaak voor..... helaas!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:48

Die heeft dus gewoon geen interesse..... vrij simpel.

Tja, er zijn nou eenmaal spelregels die iedereen met elkaar heeft afgesproken.
Maar als de geïnteresseerden op de hoogte zijn van de wijze van handelen is het op zich niet erg lijkt me.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:05

pmarena schreef:
Komt de vakantie er aan ? Het is net vakantie geweest zeg :P Kinders lijken soms wel vaker vrij te hebben dan naar school te gaan :+

Ik hoor jullie volgens mij voornamelijk over een uitkering bij overlijden, maar hebben jullie dan ook een back-up in geval van arbeidsongeschiktheid ?

Dood is 1 ding, maar als je net-niet-dood bent na een ongeval dan krijg je niks, maakt wel veel kosten en werken gaat niet meer :=

Kinderen hebben idd gespreid meer vakanties, maar ik kan wel merken, dat vooral de jongste 2 van 5 en bijna 7 er echt wel aan toe zijn. Ze zijn domweg op. Vooral in groep 3 leren kinderen erg veel. Dan is het wel fijn, dat ze even op adem kunnen komen.

Vroeger was die er wel. Maar bij arbeidsongeschiktheid kom je vaak in aanmerking voor WAO toch? Verder is het bij ons dusdanig, dat we er het meest op achteruit gaan, als één van ons 2 weg valt. Ik ken die verzekering ook wel. Tegen arbeidsongeschiktheid wordt hier vaak verzekerd bij zelfstandigen. Als dan het inkomen wegvalt, heb je geen WAO. Hypotheekbescherming heeft dat toch ook?? Toen ik nog bij de Rabo werkte werden ze sporaridisch wel verkocht. Vooral aan mensen die een baan hadden, waar dat risico wel bij aanwezig was. Dan was je zelfs verzekerd tegen werkloosheid. Maar van de 100-en hypotheken, die door mijn handen zijn gegaan, waren er 10 met zo'n verzekering. Mss dat die nu gewilder is in deze tijden. Dat zou me dan weer niet verbazen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:10

Benthe Spannend! Weten de geïnteresseerden dat er een 2e partij is? Dat zou ik dan wel zo eerlijk vinden. En tja, ik vind het not done, om met de één in onderhandeling te gaan en dan halverwege over te stappen naar een ander. Uitspelen, daar kan ik inkomen, als het maar op een eerlijke manier gebeurt. Me dunkt, dat als je het op een verkeerde manier speelt, dat je het risico wel neemt, dat je beide geïnteresseerden weg jaagt.
Binnenkort gaan ze bodemonderzoek doen om te kijken hoe de ondergrond is van ons huis. Dan kunnen ze vaststellen hoe lang de eventuele heipalen zouden moeten zijn enzo. Ben benieuwd! Wij vinden het bijvoorbeeld wel vreemd, dat ons huis, het enige is dat niet is verzakt of gescheurd. Er denderen hier zat huizen voorbij. Dus ik ben zeer benieuwd wat er uit dat onderzoek komt!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:18

Tja.... wij kregen binnen 2 uur, 2 biedingen.
De ene flink onder de vraagprijs, de 2e praktisch de vraagprijs....... We hebben wel met de eerste onderhandeld, maar met een ander bod in je achterhoofd sta je daar toch anders in en sla je op een gegeven moment toch een eindbod (wat uiteindelijk geen eindbod bleek te zijn, maar toch) af wat je anders misschien niet had gedaan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:22

Zo is het natuurlijk wel. In de huidige markt is het wel weelde om 2 geïnteresseerde partijen te hebben. :j Wetend wat de ander biedt, maakt dat de onderhandelingen anders, dan dat je denkt dat dit je enige kans kan zijn. Helemaal mee eens. Toch blijf ik altijd van mening: eerlijk duurt het langst. Dan begrijp je vast wat ik bedoel. Maar ik begrijp natuurlijk ook wel, dat je niet met een lager eindbod akkoord gaat, als je al weet, dat iemand anders meer wil betalen. Dan ben je ook een dief van je eigen portemonnee!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:25

Oh ze wisten wel van elkaar dat er een bod lag hoor..... alleen de hoogte is niet genoemd. We hebben gezegd dat we met bieder 1 verder zouden onderhandelen en toen heeft bieder 2 het bod meteen verhoogd naar praktisch vraagprijs "voor als we er niet uit zouden komen".
Bieder 1 wist dat er een ander bod lag, maar dat we liever met hun rond zouden komen (gunfactor en datum overdracht was gunstiger). En we hebben nog dagen met ze onderhandeld.
Dus ze zijn absoluut niet zomaar van tafel geschoven ofzo.

Bieder 2 was daarnaast ook 100% zeker van financiering wat ook wel fijn is om te weten natuurlijk.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:29

Dat is wel zo eerlijk en het nodigt ze uit om het achterste van de tong te laten zien idd. Wel zo netjes om het eerst met bieder 1 af te werken, voor je verder gaat. Bieder 2 wilde het duidelijk al erg graag hebben en waren bereid om even te wachten. Ook erg netjes!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:33

Ja die kon weinig anders. Die wilde perse appartement in ons complex en de rest was niet naar haar wens. Dat scheelde :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:36

Zulke kopers zijn idd ideaal! hihi.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:39

Ja haha. Wel een heeeeeel apart mens hoor. Hebben we nog heel wat mee te stellen gehad :=