Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:22

moonsparkle schreef:
JenniferU schreef:
Wij hebben een week uitstel gekregen dit ivm nieuwe nhg grens per 1 Jan die wij moeten gebruiken. Overdracht blijft 16 feb.

Ons huis staat op Funda en de 1e bezichtigingen zijn ingepland voor volgende week.

Even nieuwsgierig wat is dan uitstel als de overdracht op dezelfde datum blijft? Normaal schuift dat dan juist toch?

Goed nieuws dat er al bezichtigingen zijn gepland!

De ontbindende voorwaarde datum is een week opgeschoven.
Omdat wij nog niks vd bank hebbem gehoord of we een hypotheek krijgen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:35

Ah ik dacht dat dat altijd gelijk met de overdracht lag of althans een dag ervoor

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:36

moonsparkle schreef:
Ah ik dacht dat dat altijd gelijk met de overdracht lag of althans een dag ervoor

Nee altijd ervoor want daarna heb je nog een week de tijd om de bankgarantie te storten.
Ovv financiering termijn is vaak 6 weken

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:42

Bij mij was inderdaad mijn voorbehoud tot half december en overdracht half februari. Er kan ook nog veel langer tussen beide data zitten. Maar zoals Jennifer zegt inderdaad, voorbehoud is vaak 6 weken. Fijn dat jullie uitstel hebben gekeken, ingewikkeld wel als je in 2025 een huis koopt en dan een grens van 2026 wil gebruiken. Als verkoper zou ik overigens ook wel uitstel geven, mits er uiteraard wel echt reeele kans is dat het rond komt. Anders duurt het proces alleen maar weer langer.

Marcella fijn dat het verkocht is!

Ik ben inmiddels bezig met het plannen van welke kleuren het gaan worden en wat ik met de tuin wil doen. Ik denk dat ik een aantal kleurtesters ga bestellen en dan zodra ik het huis heb wat strepen op de muur zetten en de knoop doorhakken welke het wordt. Op de slaapkamer wil ik vliesbehang op één muur, maar vind veel óf te saai of te druk. Heb er nu een gevonden die wel kans maakt, maar moet dan nog wel kiezen welke kleur dat wordt (terracotta of groen zijn de grootste kanshebbers). En misschien verander ik weer van gedachten en wordt het iets heel anders.

Heb voor de tuin wel grof idee hoe ik het wil maar moet wel even precies bepalen wat waar omdat er een klein stukje stenen blijft liggen (daar komt een houten vlonder op, maar op tegels is natuurlijk wel veel stabieler). Dus voordat ik alle stenen eruit trek wel even bedenken welk stuk het zithoekje wordt. De rest heb ik wel aardig bedacht, moet alleen kijken of ik genoeg zonrijke plekken heb in mijn tuin voor alle fruitplanten die ik wil haha.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:58

JenniferU schreef:
Wij hebben een week uitstel gekregen dit ivm nieuwe nhg grens per 1 Jan die wij moeten gebruiken. Overdracht blijft 16 feb.

Ons huis staat op Funda en de 1e bezichtigingen zijn ingepland voor volgende week.

Was er geen rekening gehouden met de nieuwe NHG-grens dan?
Wij hadden namelijk hetzelfde - wij wilden ook financieren onder de norm van 2025. Alles stond klaar bij de bank, alle berekeningen waren in december al gedraaid. Op 2 januari laatste toets gehad en toen hebben ze ook meteen de offerte uitgebracht. Daardoor waren wij op tijd voor het aflopen van ons financieringsvoorbehoud op de 6e.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:30

_Roxanne schreef:
JenniferU schreef:

Was er geen rekening gehouden met de nieuwe NHG-grens dan?
Wij hadden namelijk hetzelfde - wij wilden ook financieren onder de norm van 2025. Alles stond klaar bij de bank, alle berekeningen waren in december al gedraaid. Op 2 januari laatste toets gehad en toen hebben ze ook meteen de offerte uitgebracht. Daardoor waren wij op tijd voor het aflopen van ons financieringsvoorbehoud op de 6e.

Ik heb geen idee, bank bleef steeds met wat vragen komen wat nergens op sloeg.
Maar we hebben een bindend aanbod ontvangen en gaan morgen tekenen dus uiteindelijk 2 dagen later dan origineel. Onze hypotheekadviseur was 2 Jan dicht en met tekenen koopcontract niet aan gedacht.
Maar het is iig goed gekomen en morgen is het definitief en dan 16 feb naar de notaris.

Volgende week bezichtigingsdagen voor ons oude huis.

Doubtless

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:12

Ik hoop dat de markt weer een beetje ontwaakt de komende weken. Afgelopen periode is er zo weinig bij gekomen! Hier in het dorp 2 huizen die 100.000 gezakt zijn in vraagprijs (hoger segment). Dat heb ik ook al een tijd niet meer gezien. Komt er in jullie regio wel nieuw aanbod op de markt?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:27

Ik heb mijn funda meldingen nog aan staan en toevallig de afgelopen 2 dagen komen er weer wat huizen op de markt :) Daarvoor wekenlang nauwelijks.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:30

Trouwens flat gaat gekocht worden door alleenstaande.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:41

Hier in mijn zoekgebied ( Emmen + 50 km ) komt er ook heel weinig bij :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:49

Marcella schreef:
Trouwens flat gaat gekocht worden door alleenstaande.

Wat goed zeg. Dat valt niet mee in deze tijd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 44 min geleden

Alleenstaande oudere die doorstroomt kan toch wel? Als je al iets achter laat, heb je meestal wel overwaarde.