[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:16

Een les in betrouwbaarheid.. Yeah right :')

Optiwolk

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:26

Ene oor in, andere uit Yasmine. Goed gedaan!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:06

Wat een grappenmakers Yasmine. Nu kun je weer mooi vooruit kijken :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:27

Pfff haha. Goed en netjes gehandeld in

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:32

Verder nog wat gehoord Yasmine?

Hoe is het verder met iedereen?

Ik vind het wel saai nu alles geregeld is en we alleen nog maar moeten wachten :( nog 116 nachtjes :z

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:46

Rustig hier. Huis waar ik dacht te kijken. Bedacht ik me was daar al eens langsgereden. Nog eens gedaan en weet nu waarom ik nooit ben wezen kijken binnen. Huis ok straat niet ok en blijkt ook nog eens een enorme verkeers/parkeer chaos te zijn. Kunt niet eens fatsoenlijk met auto erdoor rijden. Verder twee ex huurhuizen die weer eerst huurders doormoeten. Maar feit dat ik begonnen ben met hier tuin verder aanpakken is in mijn hoofd knop omgegaan denk ik.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:58

Ik ben vol spanning aan het wachten of er banken zijn die ons hypotheek willen verstrekken, kan niet zeggen dat ik heel vrolijk ben op het moment haha. Heb wel de hypotheek adviseur nogmaals aangegeven dat en wanneer we op vakantie gaan en dat ik toch heel graag voor die tijd alles ingeleverd en getekend zou willen hebben... Hij ging zijn best doen. Had het wel al bij een aantal banken uitgezet en die zijn nu aan het rekenen als het goed is.

Ik ben niet zo'n geduldig typje :')

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:24

Hier een beetje hetzelfde geval als Prairy ook niet amused :')

Djuulsie: Waarom duurt de overdracht zo lang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:37

Yasmine, ik lees al even mee maar vond jouw situatie zo vaag, de reactie van de verkopers over dat vertrouwen slaat nergens op... ze hadden zelf nu ook wel wat duidelijker kunnen zijn... ben maar blij dat je er vanaf ben!

Bedankt Bo! Heb al gelukkig via wat collega’s en vrienden gevraagd hoe en wat dus weet inmiddels al waar ik moet kijken (naja, vooral waar niet haha). Hebben trouwens ondertussen wel besloten dat het sowieso Oosterhout word. Etten Leur is ook heel leuk, alleen toch net wat kleiner, Oosterhout voelt net wat meer als een stad en dat is wat we willen :) maar rijen is geloof ik ook leuk wonen, ook veel natuur in de buurt en een station is ook wel handig :)

Gefeliciteerd Celien!!

Djuulsie, brutale vraag misschien maar hoeveel ben je voor verhuizers kwijt? Wij zijn daarvoor aan het oriënteren, we wonen nu 3 hoog zonder lift dus willen daarom sowieso verhuizers met lift inhuren, maar hebben geen idee hoeveel het nu ongeveer kost? Kan uiteraard per pb.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:44

@Prairy: snap dat je het geregeld wil hebben. Hopelijk schieten ze een beetje op.

@Boooo: hoe staat het er met jou voor?
Het duurt bij ons zo lang, omdat onze verkopers een nieuwbouwhuis hebben gekocht en de oplevering is ergens eind mei geloof ik. Wij huren momenteel, dus hebben de tijd om te wachten, daarom hebben wij het huis gekregen en niet een andere bieder.

@Marloes: natuurlijk mag je dat vragen. Wij gaan van een appartement naar een eengezinswoning. We gaan als we zelf inpakken en (de)monteren 875,- betalen. Dat vond ik een prima bedrag. We hebben wel een lift, maar een verhuislift bij het balkon is makkelijker, dus ze doen dat.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:57

Marloes: aah fijn dat jullie hier bekenden hebben! Dat helpt wel ja. Wij hebben niet bewust voor Rijen gekozen, maar we hebben daar een veel grotere tuin vergeleken met woningen in Oosterhout dus dan is de keus voor ons snel gemaakt :D

Djuulsie: Ahh ja dan snap ik het wel! Beter wat langer wachten dan als dat voor hun de doorslag was.
Als het goed is krijgt de adviseur vandaag antwoord van de ING ( hij is daar in een soort van bezwaar gegaan), en van BLG hopen we ook een antwoord te hebben vandaag.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:01

Ik duim voor je Boooo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:05

%) |o :O AAAAAAAAAAAAAARRRRGGGGG!!!

Wij zitten nu al een week te wachten op zo'n 7500 uit ons bouwdepot wat we nodig hebben (want betaald uit eigen geld) voor we nieuwe dingen (zoals keukentegels en de keuken zelf) kunnen bestellen (want achteraf betalen is niet mogelijk). Bel ik daarvoor de bank, IS ONZE HYPOTHEEK NOG NIET ACTIEF!! 8)7

Dus nu moet ik de hypotheekadviseur bellen, krijg ik natuurlijk niet te pakken, en dan duurt het vanaf moment dat de hypotheek actief is nog 5 werkdagen voordat de declaraties worden uitbetaald. Dit gaat voor problemen zorgen, want wij moeten daar over 3 weken wonen _-:(

Echt, schiet mij maar lek.. -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:10

Zo dat is oliebol zeg! Misschien kun je vragen of ze eea voor deze keer met spoed kunnen doen? Of tijdelijk bij iemand lenen (ouders/vrienden) tot de bank over de brug komt?

Heb je een credit card? Daarmee kun je dan misschien al wat dingen kopen, dan wordt het pas van je rekening gehaald nadat de bank betaald heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:18

Creditcard gaat maar tot 1000, tegels alleen zijn al meer dan 2000. We lenen al 10.000 bij mn schoonouders, dus meer lenen gaat helaas echt niet. Het grootste probleem is ook de vertraging die het allemaal oplevert, juist omdat we een krap schema hebben. De lekkage levert al in 2 grote ruimtes vertraging op, dus er blijft steeds minder over waar we wel mee bezig kunnen gaan. En de keuken is (door het formaat alleen al) ook een goede 2 weken werk wel..

Echt alles wat tegen kan zitten zit tegen.. -O-
En zolang ik de hypotheekadviseur niet te pakken krijg zit ik te stressen als een gek :=

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:24

Wat bizar Shanna, hoe kan dat? Je hebt al overdracht gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:24

Huh je hypotheek loopt toch vanaf overdracht? Of is er iets niet getekend ofzo?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:25

Oh Shanna, dat meen je niet! Het blijft me verbazen wat voor fouten er soms gemaakt worden bij zulke dingen.

Wij hebben gisteren nog 1 mail gekregen van de verkoopster waarin ze nog 1 keer probeerde. Vanaf juni worden alle registratierechten (ofwel 5% ofwel 10%) in België herleid naar 7%, of we daar niet op wouden wachten :+ Heb gewoon geantwoord dat ik hierbij schriftelijk bevestig dat we afzien van de verkoop en er 3 duidelijke redenen bij gezet. Intussen staat het huis weer te koop en hebben wij niets meer gehoord. Wel weer met vermelding van 300m² terwijl de oppervlakte 145m² is en nog wat andere dingen die niet kloppen, dus ik wens de toekomstige koper er veel succes mee :') Maar gelukkig ons probleem niet meer en voor ons is het afgehandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:30

We hebben 1 maart de overdracht gehad inderdaad, dus de bank heeft de verkoper ook al betaald inmiddels, dat is ook het rare er van!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:31

Fijn dat het is afgehandeld. Op naar een andere fijne plek :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:33

Gewoon nog een keer de bank bellen? Uitleggen dat je de adviseur niet te pakken krijgt en een beetje in paniek raakt (uiteraard wel vriendelijk blijven :P ) omdat jullie nergens terecht kunnen, geld al op is etc?

Yasmine, ik ben echt heel benieuwd naar jullie vervolgstappen, fijn dat het nu allemaal afgerond is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:35

Fijn dat het is afgehandeld Yasmine! Ben nu wel benieuwd naar het huis stiekem :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:56

Dit is het huis: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/tri ... /id7266997
Oppervlakte is wel aangepast van 300m² naar 250m² sinds mijn mailtje gisteren dat de oppervlakte op de advertentie misleidend is :+ (Al is het nog maar 145m² officieel).

Prairy, we hebben besloten dat we nu gewoon even focussen op onze trouw in augustus en daarna kijken we verder. Volgende week zijn we in Amerika en dan gaan we wel even samenzitten met een advocaat om te bekijken wat de mogelijkheden zijn. En intussen zitten we goed in ons appartement :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:01

Dat lijkt me een heel goed plan. Onze bruiloft viel samen met de verbouwing toendertijd, en ik heb daar stiekem wel een beetje spijt van, toch minder van de voorbereidingen genoten als eigenlijk zou kunnen. Maar we hebben alsnog een fantastische dag gehad. En ik zou best nog een keer willen trouwen (ja, met dezelfde :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:14

Yasmine schreef:
Dit is het huis: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/tri ... /id7266997
Oppervlakte is wel aangepast van 300m² naar 250m² sinds mijn mailtje gisteren dat de oppervlakte op de advertentie misleidend is :+ (Al is het nog maar 145m² officieel).

Prairy, we hebben besloten dat we nu gewoon even focussen op onze trouw in augustus en daarna kijken we verder. Volgende week zijn we in Amerika en dan gaan we wel even samenzitten met een advocaat om te bekijken wat de mogelijkheden zijn. En intussen zitten we goed in ons appartement :)

Rekenen ze daar hoogstwaarschijnlijk vloeroppervlak van de broer en buiten bij mee zeker gok ik.