[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:59

cynthiar schreef:
Wil je een hoes met of zonder toetsenbord?
Met toetsenbord is de Logitech folio touch een fijne en redelijke betaalbare hoes. Met nog meer functies als het Magic keyboardcase van Apple zelf.
Hoesje zonder toetstenbord vind ik het origenele Apple hoesje fijn, maar ontzettend duur. Wil je meer bescherming dan zijn er op bv https://www.smartphonehoesjes.nl ook genoeg betaalbare hoesjes te vinden.

Thanks! Ja zonder toetsenbord!

Shiloh

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:19

Nice! Heb je hem al of moet je op bezorging wachten?

Kwa hoesje heb ik geen advies helaas. Mijne zit in een magic keyboard.

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:44

Shiloh schreef:
Nice! Heb je hem al of moet je op bezorging wachten?

Kwa hoesje heb ik geen advies helaas. Mijne zit in een magic keyboard.

Nee ik moet nog wachten! aah ook heel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:23

HELP???

(Ben er toch weer ingetrapt :Y) ) Ik heb de iPhone 12 mini aangeschaft, het maatje sprak mij zo aan, alsof ik mijn good-old-3 in handen had, maar......

Meneertje is nu al úuuuuuuren bezig om mijn apps te downloaden??
Ik ben dus al voorbij de update, snuitje is erin gezet, apple-ID etc, maar het scherm blijft hangen op de apps.. Hij ligt op de ideale wifi-plek..

Heb hem al helemaal gewist en opnieuw opgestart.. werkte ook niet..
Heb dit nog nooit meegemaakt..

Anyone??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:44

Hm raar. Hoe heb je je gegevens overgezet? Via de iCloud kopie? Of via de automatische overzetten functie?
En als je uitlogt bij iCloud en weer inlogt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:07

Via automatisch overzetten functie..
Ik ga het morgen op mijn werk proberen, althans, dan wordt'ie alleen gevoed door mijn mobiele netwerk.
Heb dit echt nog nooit meegemaakt, dit is mijn 8ste iPhone....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:13

Nielojram schreef:
Via automatisch overzetten functie..
Ik ga het morgen op mijn werk proberen, althans, dan wordt'ie alleen gevoed door mijn mobiele netwerk.
Heb dit echt nog nooit meegemaakt, dit is mijn 8ste iPhone....

Die functie werkt niet echt lekker. Met iCloud kopie overzetten staat zo alles erop, zonder problemen.
Kan je nog onderbreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:05

Oh, my bad, ik las het verkeerd...
Ik doe het juist met iCloud kopie.....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:10

Nielojram schreef:
Oh, my bad, ik las het verkeerd...
Ik doe het juist met iCloud kopie.....

Oh -O-
Dat werkt eigenlijk altijd supergoed.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:15

Ik heb een iPhone 6, kan de laatste updates niet meer, maar nog wel spotify.
Nu heb ik een aantal afspeellijsten gedownload, maar ik wilde voorkomen dat ik per ongeluk toch data gebruik.

Bij instellingen > spotify kan ik de mobiele data niet uitzetten. De optie staat er niet bij. Bij instellingen > mobiele data staat spotify er niet bij.
Op mijn iPhone 7s staat dit er wel en kan ik de mobiele data dus gewoon uitzetten. Maar hoe voorkom ik op mijn oude iPhone 6 dat ik per ongeluk toch data verbruik?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:17

eilleen333 schreef:
Nu heb ik een aantal afspeellijsten gedownload, maar ik wilde voorkomen dat ik per ongeluk toch data gebruik.

Bij instellingen > spotify kan ik de mobiele data niet uitzetten. De optie staat er niet bij. Bij instellingen > mobiele data staat spotify er niet bij.
Op mijn iPhone 7s staat dit er wel en kan ik de mobiele data dus gewoon uitzetten. Maar hoe voorkom ik op mijn oude iPhone 6 dat ik per ongeluk toch data verbruik?

Kan je het onder Apps niet uitzetten?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:08

Iemand tips voor het overzetten van gegevens van Android (oa WA gesprekken) naar iOS? Er is een speciale app voor, maar die geeft steeds een foutmelding bij mij.

Mocht het van belang zijn, ik ga van een Samsung A51 naar een iPhone 12.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:09

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:54

Suzanne F. schreef:
eilleen333 schreef:

Kan je het onder Apps niet uitzetten?

Nee, ik kan het iig niet vinden

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:37

Hey!

Ik heb momenteel een apple watch generatie 2. Altijd heel tevreden van geweest, maar hij heeft een tijdje geleden een val gedaan en het scherm is aan de zijkant kapot en daardoor is hij vermoedelijk ook niet meer waterdicht. (er is aan de hoek een vrij groot stuk uit). Herstelling van het scherm kost bijna evenveel dan dat ik een nieuwe zou kopen.

Nu ben ik me aan het oriënteren voor een nieuwe applewatch. Ik twijfel tussen de 6 en de se. Heeft hier toevallig iemand één van deze apple watches en kan die mij vertellen waarom de keuze voor dat type gevallen is?

Het lijken me allebei hele fijne apple watches, echter heeft de 6 wel een aantal leuke extra features ten opzichte van de SE. Maar het prijsverschil tussen beide is best groot...

Daarnaast nog een bijkomende vraag en ook de reden dat ik een nieuwe (waterdichte) sporthorloge nodig heb.

Begin maart komen ze ons zwembad met jetstream plaatsen, daarbij wil ik graag mijn trainingen bijhouden met mijn nieuwe applewatch. Iemand een idee hoe dit reageert op een jetstream? Telt het horloge het aantal afgelegde meters of meet hij de aantal slagen die je doet? Want bij zo'n stream zwem je ter plaatse, dus ik vrees dat mijn applewatch mijn trainingen niet accuraat zal bijhouden. Iemand hier ervaring mee?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:52

Ik heb de SE. Erg blij mee. Ik vond de prijs van de 6 te hoog voor die paar extra dingen die hij kan.

Ik heb er nog nooit mee gezwommen, dus hoe hij telt weet ik niet helaas.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:19

Zijn er hier toevallig mensen die ook problemen hebben met het bijkopen van icloud opslag op een iphone (xr)?

Omdat ik een nieuwe iphone krijg wil ik alles op mijn icloud zetten waarvoor ik opslag bij moet kopen. Leek mij een prima idee maar het flowtje waarbij je bij je bank je cc moet verifiëren loopt het bij mij spaak. Het zure is dat ik niet echt een ander apparaat heb waar ik dit op kan aankopen :+ mits ik mijn oude macbook nog aangeslingerd krijg haha. Wellicht weet er iemand hier een truucje? De verificatie komt wel binnen bij mijn bank en de bevestiging ook. Maar om daar te komen moet ik het flowtje van icloud verlaten en hij pakt het helaas ook niet meer op daarna..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:54

Je kan ook tegoed opwaarderen Viane deal misschien is dat een optie?

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:02

Queelens schreef:
Zijn er hier toevallig mensen die ook problemen hebben met het bijkopen van icloud opslag op een iphone (xr)?

Omdat ik een nieuwe iphone krijg wil ik alles op mijn icloud zetten waarvoor ik opslag bij moet kopen. Leek mij een prima idee maar het flowtje waarbij je bij je bank je cc moet verifiëren loopt het bij mij spaak. Het zure is dat ik niet echt een ander apparaat heb waar ik dit op kan aankopen :+ mits ik mijn oude macbook nog aangeslingerd krijg haha. Wellicht weet er iemand hier een truucje? De verificatie komt wel binnen bij mijn bank en de bevestiging ook. Maar om daar te komen moet ik het flowtje van icloud verlaten en hij pakt het helaas ook niet meer op daarna..

Misschien lukt het als je een iTunes kaart in de winkel koopt?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:32

Zijn er hier ook mensen die van de iPhone XS naar de iPhone 12 Pro Max zijn overgestapt? Ik ben nog aan het twijfelen tussen de gewone 12 Pro of toch de Max, maar vraag me af of de Max niet heel groot is. Ik had de hoop dat we inmiddels weer naar de winkels zouden mogen zodat ik in het echt kon vergelijken, maar dat zit er nog niet in. :Y)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:56

En een private shopping afspraak maken bij een winkel die het verkoopt?

Ik heb uiteindelijk nog redelijk lang met apple aan de telefoon gezeten vanwege het probleem van icloud aanschaffen. Via apple id saldo lukte het ook al niet terwijl er wel 2x 99 cent is afgeschreven :+
Icloud aanschaffen via cc is wel opgelost via een ommetje, was toch een bekend probleem. Waar die 2x 99 cent zijn gebleven is nog een raadsel _O-

Nu hopen dat de foto’s snel over zijn op mijn icloud (tot nu toe gebeurt er nog niet veel) en dan kan ik van de week een nieuwe Iphone 11 ophalen :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:08

Hopen dat alles goed gaat Queelens!

Ik ben niet naar de 22 pro Max gestapt, maar naar de gewone Pro. Vind de gewone al groot zat :') .

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:08

MarJon schreef:
Zijn er hier ook mensen die van de iPhone XS naar de iPhone 12 Pro Max zijn overgestapt? Ik ben nog aan het twijfelen tussen de gewone 12 Pro of toch de Max, maar vraag me af of de Max niet heel groot is. Ik had de hoop dat we inmiddels weer naar de winkels zouden mogen zodat ik in het echt kon vergelijken, maar dat zit er nog niet in. :Y)

Mijn zus is van de XR naar de 12 pro Max gegaan en nog geen half jaar later heeft ze die gewisseld voor de mini. Groot, lomp ding zei ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:45

Queelens schreef:
En een private shopping afspraak maken bij een winkel die het verkoopt?

Ik heb uiteindelijk nog redelijk lang met apple aan de telefoon gezeten vanwege het probleem van icloud aanschaffen. Via apple id saldo lukte het ook al niet terwijl er wel 2x 99 cent is afgeschreven :+
Icloud aanschaffen via cc is wel opgelost via een ommetje, was toch een bekend probleem. Waar die 2x 99 cent zijn gebleven is nog een raadsel _O-

Nu hopen dat de foto’s snel over zijn op mijn icloud (tot nu toe gebeurt er nog niet veel) en dan kan ik van de week een nieuwe Iphone 11 ophalen :D

Die krijg je terug! iDeal is idd super spotty via Apple zelf, werkt heel regelmatig niet. Maar het wordt teruggestort.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 16:03

Ik heb enorm veel problemen met m'n mobiele internet. Krijg zo vaak melding dat er geen verbinding is.
Vraag me nu af of dit aan m'n telefoon ligt. De 11 pro. Of aan KPN mobiel.
Meer mensen problemen en een van deze twee (of beide)?