Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:59

Sita_ schreef:
Anthea schreef:
Nu mag ik dit vast niet zeggen, maar ik zou downloaden.. Je hoeft mij niet wijs te maken dat 9 v/d 10 mensen dat niet doen. Clown

Kwou net zeggen.. Iedereen doet t.. Clown
Je maakt mij niet wijs dat je altijd netjes CD's koopt en die naar de MP3 zet.. Iedereen download wel eens wat.. De een iets meer dan de ander, maar dat terzijde.. Tong uitsteken

Ben je helderziend dan?

Ik heb 150 cd's, koop er elke week wel een paar en krijg er binnen om te recenseren. En 9 van de 10 nummers op mijn iPod komen ook daadwerkelijk van gekochte cd's. Dus ja, ik download weinig tot niet, en als ik het doe meestal legaal via iTunes.

Ik zeg ook niet dat ik, jij of Jan en alleman het helemaal nooit doet, maar het is en blijft verboden en in de regels van Bokt staat dat je er niet over mag praten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:02

en nu dan mijn vraag? Haha! over die mp3?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:05

Geen idee hoe je met die Samsung muziek erop kan zetten, maar als je zegt dat je het snel en makkelijk wil, zou ik alleszins niet voor een iPod gaan. iPods zijn op zich niet moeilijk, maar je moet wel weten hoe en wat.

Als ik jou was zou ik gewoon naar een winkel gaan waar ze een groot aanbod en veel verstand van MP3-spelers hebben (hier bv. de Fnac, welke grote boek/cd/multimedia/electrowinkels jullie in Nederland hebben). Daar kan je dan uitleggen wat je wil: iets simpel, goedkoop en makkelijk in gebruik Lachen

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:06

Ik heb eht heel veel aan dit topic gehad, ik heb mmijn ipod ook al meervoudig ernstig vervloekt, maar ik heb hem nu uiteindelijk aan de praat gekregen. Bij deze bedankt!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:08

een vriendin van me zet de muziek er op en die is daar heel handig mee! dus wat dat betreft maakt het denk ik niet uit.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:16

Dan zou ik zeggen: ga voor de iPod! Vork
Ze leven lang, zijn qua muziek afspelen handig in gebruik (zeker die shuffles) en deze is ook heerlijk klein. Het enige waar je dan moet op letten is het feit dat er geen lader bij zit. Die moet je vaak apart kopen en kan wel wat kosten... Meestal krijg je er standaard wel een USB-kabel bij waarmee je je iPod via je computer gewoon kan opladen. Maar ik veronderstel dat je die op vakantie niet altijd bij je hebt, dus vraag goed na over die lader!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:21

oke dat is een handige tip. Ik ging er eigenlijk vanuit dat die er bij zou zitten. Ik ga morgen maar even naar de media markt kijken of ze daar wat in de aanbieding hebben. Haha!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:30

Afbeelding

Dit moet je hebben, maar dan de Europese versie (deze is voor Amerikaans stopcontact). In dat gleufje kan je gewoon de USB-kabel aansluiten die bij je iPod zit. Gemiddeld kosten ze €25 denk ik.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:33

zo dat is niet goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:46

Ik ben trouwens niet tevreden over m'n iPod.. Bijna 400 euro voor 2 iPods betaald.. Classic, 80 gb. Sorry, maar voor zo'n prijs verwacht ik veel meer. Foto's willen er niet op, video's niet... Vind iPods overrated.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 08:29

Ik krijg ook geen foto's & videos er op..

Mijn Ipod adapter voor t stopcontact was 14.99, bij de mediamarkt.. Lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:34

Breitling schreef:
nou ja zeg wat overdreven. Ik bespreek toch niks ik vraag alleen wat en noem dat zo omdat ik dat dat dat zo ging. Ik heb daar echt de balle verstand van. Ik heb waarschijnlijk al een oplossing een vriendin van mij heeft er 2 1 incl muziek wat ook helemaal mijn smaak is alleen mist de oplader. Dus als ik voor een beetje een gunstige prijs een oplader kan kopen kan ik die van haar over kopen. Nu is alleen de vraag of ze ook los opladers verkopen. Het is een simpele mp3 van ong 25 euro

Was dit een reactie op mij?? (In dat geval: kan er geen touw aan vast knopen...)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:58

Denk dat die reactie was op het feit dat haar post over downloaden verwijderd is.

Anthea schreef:
Ik ben trouwens niet tevreden over m'n iPod.. Bijna 400 euro voor 2 iPods betaald.. Classic, 80 gb. Sorry, maar voor zo'n prijs verwacht ik veel meer. Foto's willen er niet op, video's niet... Vind iPods overrated.

Video's moet je converteren.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:59

ja inderdaad dat hij verwijderd is. Beetje overdreven. Maar ik ga vandaag op zoektoch naar een simpel dingetje denk maar geen ipod want gebruik hem denk ik toch alleen voor de vakantie denk gewoon een simpel ding van 25 euro als ik die kan vinden. Jullie horen nog van me Haha!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:39

Hallooo!

Ik zit met een probleem met mn iPod Nano, ik haalde hem net uit de USBkabel van mn computer, alleen nu blijft het schermpje; koppel niet los. staan Verward terwijl ie dus wel losgekoppeld is en ik krijg hem ook niet meer aan de praat! Reageert nergens op.. moet ik maar wachten ttodat de batterij op is? (net opgeladen, heel fijn).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:51

Heb je al geprobeerd te resetten (menuknop + middelste witte knop ingedrukt houden tot het logo verschijnt op je scherm)? Of terug aansluiten op je computer? Anders zou ik gewoon wachten tot de batterij leeg is.

Als je je iPod wil loskoppelen van de computer, moet je hem eerst via de computer zelf loskoppelen. Veel mensen trekken die kabel gewoon los, maar daardoor gaat op termijn de levensduur van je iPod aanzienlijk naar beneden.
Loskoppelen via de computer kan je door ofwel in iTunes op dat eject-icoontje te drukken naast je iPod of op deze manier:

Uiterst rechts op je startbalk klik je rechts op dat groene pijltje. Dan klik je op "safely remove hardware".
Afbeelding

Selecteer de bovenste (weet niet of dat altijd zo is, bij mij iig wel altijd de bovenste) en klik op stop.
Afbeelding

"Apple iPod USB" Device aanklikken en dan nog eens "Stop".
Afbeelding

Dan verschijnt dit:
Afbeelding
Even wachten totdat het "loskoppelen verboden" op je scherm is verdwenen en dan kan je hem loskoppelen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:56

Hoi! Ondertussen was mn batterij leeggegaan en hij deed het weer! Go jij! Go jij!
Maar tnx! Dan weet ik wat ik moet doen als het weer gebeurt Lachen *niet te hopen natuurlijk*

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:12

Nee, die stappen die ik heb uitgelegd moet je ALTIJD doen! Dan voorkom je zo'n dingen Knipoog

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:15

Idd, ik rukte altijd gewoon dat kabeltje eruit Bloos vond het al zo vreemd dat er altijd stond; niet loskoppelen
Clown

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:25

Misschien moeten we een paar veelvoorkomende oplossingen in de beginpost zetten, zoals resetten etc Clown

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:27

Zou misschien een optie zijn Ja ik wist echt niet hoe ik mn iPod moet resetten Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:32

Hoe converteer je die video's dan? Ze staan gewoon in m'n iTunes.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:34

Rechts klikken "Convert selection for iPod/iPhone".

SpikkelFire schreef:
ik wist echt niet hoe ik mn iPod moet resetten Verward

Menuknop + middelste witte knop ingedrukt houden tot je het Applelogo op je scherm krijgt Lachen

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 01:04

Ik wil me aanmelden bij Itunes dit lukt maar dan wil ik me ook registreren voor itunes store, waarbij ik mijn betaalwijze moet opgeven etc, dit gaat goed totdat ik een sms moet ontvangen met een pincode, alleen ik krijg maar geen sms, heb het nu 10 keer geprobeerd en geen sms te bekennen, zijn jullie bekend met dit probleem, zo ja hoe hebben jullie dit opgelost?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:45

-