We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:40

Annash schreef:
Het kan wel, maar... De batterij is 79 euro geloof ik, maar het glas moet eraf en de kans dat het kapot breekt is erg groot. Kosten glas (zonder werkkosten): 200 euro.

Dus om die gok nou te nemen... :o

Voor die 80 euro zonder het risico had ik het direct gedaan. Verder nog erg blij met de telefoon.

O dat is wel balen. Zijn er geen bedrijven die er om bekend staan dat het eigenlijk altijd goed gaat?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:45

Is het niet vrij makkelijk zelf te doen? Mijn vriend heeft laatst de batterij van zijn iPhone zelf vervangen. Het hele setje met accu en tools kostte 15 euro. Geen originele batterij, dat scheelt flink in prijs. Maar het loshalen van het scherm ging echt super makkelijk met de zuignap.

Annash
Blogger

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:48

Ik durf het niet te zeggen, maar deze telefoon kan niet gewoon 'open'. Daarvoor moet dus echt het glas verwijderd worden. (Google Pixel 4A). Ik kan er nog even op Googlen. :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 16:56

Annash schreef:
Ja, ik heb het ook even goed naast elkaar gezet. Maar uiteindelijk is dit voor mij de beste optie en krijg ik er nog een waardebon van 250 euro bij ook (plus 54 euro cashback als het goed is, even afwachten tot het geregistreerd is.)

Blij te zien dat dit in NL nu ook meer komt. Ik heb 7 jaar in Engeland gewerkt en daar zie je dat soort acties (+ waardebon en kunnen kopen via een cashbacksite) echt al zoveel langer. Maar die markt ligt qua affiliate marketing ook voor op NL, altijd zo geweest, dus is niet zo heel gek.

Ik zie affiliate marketing nu ook steeds meer ingezet worden bij de grotere paardensportwinkels. Wordt tijd, als je het mij vraagt. In je digitale marketingmix is dat echt wel een must. :')

Mag ik vragen van welke aanbieding jij gebruik hebt gemaakt? :) wij hebben net een huis gekocht en willen ook graag een contract bij kpn gaan afsluiten voor tv en internet.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:05

Ja, natuurlijk!
Ik heb TV/Internet 100/100mb (upload/download) van KPN gedaan, 2 jaar vast, 55 euro. Daarbij een Coolblue bon van 250 euro. En als je dan ook nog even een account maakt op Cashback.nl, krijg je als het goed is daar ook nog eens 54 euro 'terug' in je account.

Moet je wel even zorgen dat je op de cashback site naar KPN gaat, daar doorklikt, en zorgen dat het ook je directe/laatste klik naar KPN is. :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:17

Dankjewel!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:22

Graag gedaan, succes! En als je hulp nodig hebt bij het cashback gebeuren (niet iedereen is ermee bekend) dan roep maar. Het is al tien jaar mijn werk, dus ik denk dat ik wel kan helpen. :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 18:01

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me goed kan inhouden deze Black Friday. Heb voor kerstcadeau’s wel wat gescoord maar voor mezelf houd ik me best goed in. Je wordt flink in de verleiding gebracht bij alle winkels maar ik ben trots op mezelf.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 19:45

Hier wel een paar dingetjes gekocht, al zijn het niet perse black friday aanbiedingen volgens mij.
Ik heb een Dolce gusto apparaat gekocht bij Kruidvat voor 40 euro, inclusief drie dozen cups á 5,69, dus het apparaat kostte nog maar 23 euro. Ik had eerst gezocht naar tweedehands apparaten, maar die waren dus overal duurder dan een nieuwe :+
En toen nog wat cups uit de aanbieding..
En morgen ga ik nog wat Synopet medicijn voor de hond bestellen, die geven 20% black friday korting. Die zijn normaal niet gauw in de aanbieding en dat scheelt toch weer 10 euro ongeveer.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:15

Annash schreef:
Ja, natuurlijk!
Ik heb TV/Internet 100/100mb (upload/download) van KPN gedaan, 2 jaar vast, 55 euro. Daarbij een Coolblue bon van 250 euro. En als je dan ook nog even een account maakt op Cashback.nl, krijg je als het goed is daar ook nog eens 54 euro 'terug' in je account.

Moet je wel even zorgen dat je op de cashback site naar KPN gaat, daar doorklikt, en zorgen dat het ook je directe/laatste klik naar KPN is. :)

Hoi hoi,
Wat een goede tip. Wij hebben helaas al een abbonement zonder tv van kpn en betalen veel teveel. Zou het lonen om voor deze actie wel san nog te bellen als bestaande klant?

Met vriendelijke groet,
Nadia

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 22:16

Eydis schreef:
Annash schreef:
Ja, natuurlijk!

Wat een goede tip. Wij hebben helaas al een abbonement zonder tv van kpn en betalen veel teveel. Zou het lonen om voor deze actie wel san nog te bellen als bestaande klant?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 00:15

Ik zou de concurrent opzoeken wat die biedt voor nieuwe klanten. Dan kun je of daarvoor gaan en dus wisselen, of je belt/chat met je huidige provider en vraagt of ze kunnen matchen (meestal met hun beste aanbieding, zal soortgelijk zijn) en zeggen dat je anders erg gaat. Meestal matchen ze dan wel.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:09

Beetje een apart onderwerp wellicht, maar ik heb ook nog een bespaar tip.

Het kost even een investering, maar op termijn levert dit echt geld op en het is ook nog eens beter voor het milieu. Menstruatie ondergoed. Ik gebruik het nu een paar maanden en ik vind het fantastisch.

Toen ik er voor het eerst van hoorde kon ik me er niet echt wat bij voorstellen, maar ik vind het echt een uitkomst. Geen gekloot meer met tampons of maand verband.

Je moet jezelf er wel overheen kunnen zetten dat je die dingen even moet uitspoelen voor je ze in de was doet, maar buiten dat is het zo 1000x meer comfortabel dan welke andere oplossing dan ook!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:18

Ik gebruik al redelijk lang wasbaar maandverband voor de dagen dat ik thuis werk. Heerlijk duurzaam en goedkoop :j Ik heb het ondergoed nooit geprobeerd omdat het me lastig lijkt om meerdere keren per dag helemaal je broek uit te moeten doen en ondergoed te wisselen, en de hele dag met dezelfde broek blijven lopen op de zwaarste dagen leek me ook niks. Maar verder, inderdaad, na gebruik meteen even uitspoelen totdat er alleen nog helder water uit komt, dan hang ik em op de radiator om te drogen, en aan het eind van de week gaan ze allemaal tegelijk in de was. Ik heb ook wel eens de cups willen uitproberen, maar voor mij werkt het maandverband fijner.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:18

Shiloh schreef:

Het kost even een investering, maar op termijn levert dit echt geld op en het is ook nog eens beter voor het milieu. Menstruatie ondergoed. Ik gebruik het nu een paar maanden en ik vind het fantastisch.

Toen ik er voor het eerst van hoorde kon ik me er niet echt wat bij voorstellen, maar ik vind het echt een uitkomst. Geen gekloot meer met tampons of maand verband.

Je moet jezelf er wel overheen kunnen zetten dat je die dingen even moet uitspoelen voor je ze in de was doet, maar buiten dat is het zo 1000x meer comfortabel dan welke andere oplossing dan ook!

Ik kan me er met paardrijden echt niets bij voorstellen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:26

Shiloh schreef:

Welk merk gebruik je?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:27

PSvanLot schreef:
Ik kan me er met paardrijden echt niets bij voorstellen.

*sop sop sop* :')

Wat ik met het wasbare maandverband vooral merk is dat het vocht heel snel erin trekt en het bovenlaagje droog blijft aanvoelen en helemaal niet sopt haha. Bij het uitspoelen lijkt het altijd alsof er nauwelijks iets in zit, en dan verbaas ik me over hoeveel ik er toch uit spoel := Dat zal bij het ondergoed ook zo werken neem ik aan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:30

Shiloh schreef:

Mooncup, veel fijner dan extra stof/massa daar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:38

Ik moet zeggen dat het er redelijk goed in trekt en het eigenlijk heel droog aanvoelt. Ik had dezelfde bedenkingen, maar in de praktijk valt het me alles mee. Het voelt ook helemaal niet super dik of als heel veel extra stof. Wat 8nnemiek zegt inderdaad. Voelt gewoon letterlijk als een onderbroek.

Ik heb er een aantal van de Hema. En een aantal die mijn zus gekocht had, maar die te klein waren, maar ik heb geen idee welk merk dat is. Zou ik moeten navragen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:03

Ik gebruikte het alleen over mijn onderbroek met maandverband heen. Als een soort extra bescherming.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:07

Momenteel (alweer) zwanger, maar ik ben fan van de menstruatiecup. Aan één genoeg en gaat ook jaren mee.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:13

Ik gebruik al een aantal jaar menstruatie ondergoed. Los van de kosten en het klimaat enzo vind ik het zooooooveel comfortabeler dan wegwerp producten. Kan er ook gewoon mee paardrijden zonder dat het goor is ofzo :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:21

linoleum schreef:
Momenteel (alweer) zwanger, maar ik ben fan van de menstruatiecup. Aan één genoeg en gaat ook jaren mee.

Maar hoe doe je dat op een plek waar er geen wasbakje op de wc is?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:30

PSvanLot schreef:
linoleum schreef:

Maar hoe doe je dat op een plek waar er geen wasbakje op de wc is?

Beetje afnemen met wc papier en dan later weer keer goed.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 17:30

Hier vandaag loon gekregen en een dertiende maand. Geen volledige, want ik werk hier pas per april. Maar toch een mooi extra bedrag die direct naar de spaarrekening kon.

Voor Black Friday hebben we een buggy gekocht voor m’n dochter. Ik had al een aantal maanden eentje op het oog. Nu met Black Friday niet veel meer korting dan anders, maar een prima prijs. Dus besloten hem nu te halen omdat we hem toch willen en volgend jaar op reis nodig hebben.

Verder heb ik nu voor het eerst een begroting voor de maand gemaakt. Jemig wat is het confronterend hoeveel je dan ‘over’ hebt en wat dus anders op gaat aan spullen. Dus eens kijken of we daar goede keuzes in gaan maken komende maand.