Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:50

Tja, ieder het zijne. Ik ben blij dat ik zometeen niets meer hoef te doen aan een tuin. :o

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:04

Menino schreef:
Fitzroy schreef:
Wat een gaaf appartement, en het lijkt mij voor Amsterdam niet zo hoog geprijsd? Best veel m2 en een mooi uitzicht.

Als ik dan bv naar deze kijk en de vraagprijs:

https://www.funda.nl/koop/cuijk/apparte ... ldoven-85/

Dan valt het verschil met Amsterdam nog alles mee.

Blijf het toch bizar vinden dat je met 9 ton in een appartement in Cuijk gaat zitten :D

Prachtig appartement in Amsterdam! Denk dat dat echt wel goedkomt. Vind de prijs ook meevallen voor amsterdam.
Kijk wat ze hiervoor durven te vragen: https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... raat-42-g/ . Dan slaap je in je keuken/woonkamer als je een tweepersoons bed kwijt wil :+

Meine Gute :') Dat je het durft te vragen zeg.

Het is inderdaad best vriendelijk geprijsd, zeker voor een erfpachtvrije woning met een eigen parkeerplaats. Maar blijft toch spannend!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:08

Fitzroy schreef:
Tja, ieder het zijne. Ik ben blij dat ik zometeen niets meer hoef te doen aan een tuin. :o

Dat heeft ook zeker zijn voordelen.
Ik zou voor dat geld geloof ik meteen een PP (laten) aanleggen in de tuin :+

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:01

Leuk dat het bij zoveel mensen een beetje meezit met het kopen/verkopen! Hoop dat de positieve golf blijft voor degenen die nog zoeken :D

Leuk dat appartement in Amsterdam <3

Hier onze zinnen maar wat meer gezet op nieuwbouwprojecten. Vandaag gaat er weer wat open voor inschrijving dus heel hard duimen dat we uitgekozen/geloot worden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:06

Tuinen en huizen met veel werk/verbouwen heb ik ook geen zin in.

Huis binnen verven geen probleem.
Ik moet wel een wei gaan maken voor de geitjes en kippen <3 maar daarmee helpt een collega.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:35

Memories hoe lang duurt het dan totdat het huis opgeleverd wordt? Kan mij voorstellen dat nieuwbouw tegenwoordig ook lang duurt. Maar succes!!!

Hier druk aan het poetsen, woensdag tm vrijdag bezichtigingen in ons huis. Er is een reservelijst, voldoende animo dus gelukkig!
De kinderen en hond gaan naar mijn ouders ( 300 m verderop haha) en wij pendelen heen en weer met de katten overdag want die zie ik daar anders gelijk ontsnappen door toedoen van mijn vader :')

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:37

LL: laat je even weten wanneer het erop komt?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:12

opisop_shop schreef:
Memories hoe lang duurt het dan totdat het huis opgeleverd wordt? Kan mij voorstellen dat nieuwbouw tegenwoordig ook lang duurt. Maar succes!!!

Hier druk aan het poetsen, woensdag tm vrijdag bezichtigingen in ons huis. Er is een reservelijst, voldoende animo dus gelukkig!
De kinderen en hond gaan naar mijn ouders ( 300 m verderop haha) en wij pendelen heen en weer met de katten overdag want die zie ik daar anders gelijk ontsnappen door toedoen van mijn vader :')

Enkele jaren :D Maar dat is voor ons niet zo erg. We zitten op zich okee waar we nu zitten in onze huurwoning, geen haast om te moeten verhuizen. We willen doorstomen naar koopwoning om wat op te kunnen bouwen en niet eindeloos geld aan huur weg te gooien. Maar als dat dan nog 2 jaar moet duren en aan het eind van de rit een mooi nieuwbouw appartement klaarstaat is dat niet erg, beter dan uitzichtloos blijven bezichtigen.

Succes met de bezichtigen! Altijd een fijn gevoel als er voldoende animo is :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:56

Vrienden van mij hebben nieuwbouw gekocht, vanaf augustus al mee bezig.
Vanaf volgende maand gaan betalen en ze kunnen er volgend jaar pas in.
Ook 6 plus ton voor 160m2 zonder tuin.
Toch zijn deze woningen erg gewild :+

Zou echt niets voor mij zijn!
Nu ben ik sowieso geen nieuwbouw type.

Ik geef wel een seintje Martie :D

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 01:13

Nou, bij mij is het niks geworden.
Vrijdag sloten de biedingen op een maisonnette. Ik zat 60k boven vp. Maar de winnaars zaten daar nog 20k boven. Helaas.

Twee andere woningen worden het niet.
Een was mooi op de foto’s, maar de vloeren golfden gewoon, optrekkend vocht en nog wat issues.

Een ander was ruim binnen mijn budget. Helaas kwam de makelaar met allemaal issues. Asbest dat verwijderd moest worden, iets met een gedoogsituatie rondom de cv-ketel en nog een boel. Zelf zag ik gescheurde tegels in de badkamer en vocht tussen het glas van de schuifpui. Gewoon teveel issues en zonde van mijn tijd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 05:37

Hè wat balen zeg!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 08:18

Luxorvalkje war ontzettend balen zeg

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:37

Leuk om eens een ander geluid te delen.. (behalve voor mezelf :') ) Wij hebben ons huis nu dus te koop staan, of nou ja hadden. We hebben maar 6 kijkers gehad en uiteindelijk maar 1 bod gekregen :wow:

De makelaar had dit echt niet verwacht. We hebben een super net huis in de randstad, in een gewilde wijk, naast de natuur, twee onder 1 kapper met eigen oprit/garage en tuin. Door de goede locatie is het alleen wat duurder ten opzichte van huizen met meer vierkante meters in andere wijken.

Het bod was trouwens wel meer dan 10 procent bovenop de vraagprijs dus alsnog heel blij mee! (Wel een beetje cru voor hun) Ik hoop alleen wel echt dat ze de financiering rondkrijgen, want ik heb dus geen andere kopers achter de hand..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:39

Ladyson, ik had hetzelfde. 6 bezichtigingen en 2 biedingen. Zelfs nog lager dan die van jou, 5 % erboven. Ook financieel voorbehoud. Maar het is allemaal goed gekomen ;)

Je hoeft er maar 1 te hebben, niet waar? Maar idd wel cru voor die mensen. :=

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:57

Ik ga vandaag weer bij een appartement kijken, bij ex loopt het nu ook voorspoedig dus ik kan nu als het goed is eindelijk duidelijker bieden.

Hij ziet het allemaal heel rooskleurig in en denkt dat ik wel even kan onderhandelen |o
Ik ben zelf bang dat ik flink moet overbieden en makelaar verwacht ook niet anders tot op heden.

Vorige appartement werden we wel als eerste gebeld om een bod te doen maar liep de administratie helaas achter bij mn ex en ik durfde het niet aan.

Het is appartement waar ik vanmiddag heen ga is bijna perfect en daardoor perfect :Y) Dus ik hoop zo erg dat het inderdaad soepel gaat en ik snel opnieuw kan beginnen

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:28

Vraagje; zijn jullie wel eens gaan kijken bij een huis dat eigenlijk net boven budget ligt?
Vroeger was dat niet gek, maar in deze tijd is onderbieden natuurlijk niet “normaal”.
Het gaat echt om ons droomhuis waar we wel aan de max van ons budget willen gaan zitten.
Het huis staat ons inziens vrij hoog ingezet op de markt en ik vraag me oprecht af of het voor dat bedrag weg gaat. In diezelfde omgeving en prijsklasse staan huizen wel vaker wat langer te koop (langer voor deze tijd ;))

Ik zou dus echt balen als het straks toch net onder de vraagprijs weg gaat en ik zelf geen bod heb gedaan omdat ik niet durfde te gaan kijken.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

(De discussie of je uberhaubt tot de max van je hypotheek wil gaan is een andere. Voor dit huis zouden we dat wel doen).

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:29

Als je niet gaat weet je zeker dat het niet lukt… dus tja gewoon doen en kijken waar het schip strand.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:31

Niet geschoten is altijd mis.

Dus ja kijken en voelen zou ik zeker doen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:35

Is de vraagprijs eigenlijk al te hoog, of bedoel je met boven je budget dat je waarschijnlijk niet genoeg ruimte hebt om veel te overbieden?
In het eerste geval zou ik zelf niet gaan bezichtigen (tenzij er reden is om aan te nemen dat het onder de vraagprijs weggaat), maar in het tweede geval zou ik het zeker wel doen. Wij hebben zelf onze woning ook gekocht met een volgens de aankoopmakelaar 'kansloos bod'. Dus zou het altijd proberen, je weet het maar nooit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:39

Nee heb je, ja kun je krijgen. Met een 'wat als' gevoel blijven zitten is ook nogal wat.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:48

Dank voor het meedenken!
De vraagprijs is eigenlijk al iets boven budget, maar niet heel veel. Ik zelf vind de vraagprijs echt flink (maar ja, whats new) en het is vooral een wat a-typisch huis. Klein huis, veel grond. Dus ik vraag me af hoeveel mensen hier echt voor zouden willen gaan.

Ik ga gewoon kijken :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:55

Hier is de fotograaf bezig. Veel (voor)werk maar leuk! Beetje zon er ook bij. Heerlijk om dit af te kunnen vinken.

@Simba, zou het altijd doen. Sommige makelaars hanteren een “vanaf” prijs, sommige een reeele vraagprijs, sommige zetten hoog in. Heb alles al voorbij zien komen. Dus ga af op het huis en bied wat je wilt/kunt! Zoals hierboven al beschreven kan het soms de goeie (=jouw) kant op vallen! Succes!
(Mijn huis ook gevonden door op funda net even boven budget te zoeken)

@Ladyson: duimen draaien dat het lukt!! Eentje nodig idd.
@Luxorvalkje…wat jammer zeg. Komt iets meer beweging heb ik het idee dus hopelijk komt er binnenkort weer iets op je pad!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:50

Iemand nog iets leuks gezien in omgeving Roosendaal (BR) liefst met tuin, 3 slaapkamers?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:31

Thanks allemaal voor het meedenken!
Het was een fantastisch huis, maar de vp veel te hoog imo. Er zit bizar veel grond bij, maar dan nog. Het huis was in verhouding klein, uitbouwen minder mogelijk en twee onder één kap. Niets mis mee overigens, maar voor die prijs is het wel even denken of dat is wat je wil.

Ben benieuwd of andere kijkers het wel de vp (of zelfs daarboven) waard vinden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:48

Grond is nou eenmaal gigantisch duur momenteel. Daar zit voornamelijk de waarde in dan.