Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonsparkle schreef:Wij drinken in het weekend met z'n 2en ongeveer 3 blikjes cola van lidl en 1 fles sap de rest van de week water en thee
Ik verbaas me weleens over hoe makkelijk mensen op het werk bijv broodjes halen of iets bestellen, dat vind ik zo zonde van het geld
poes schreef:Wat is waterkefir?
Met mijn uren heb ik geen middagpauze (meer) dus ik eet altijd thuis.
daar gaan we het niet over hebben. Varekaj schreef:Wij kunnen voor €4 warm eten 's middags, dat is dan een kom soep, warme maaltijd en dessertje. Wel hetzelfde als wat onze bewoners eten die dag, dus geen keuze ofzo. (Ik werk in de ouderenzorg). Broodje is €2 en is ham, kaas of préparé voor wie dat kent. Soep kunnen we ook een kommetje halen na 10u30 als personeel, dat is dan gratis. Koffie en water ook, frisdrank is €1/blikje.
Ik drink dus vaak koffie en als ik voormiddag werk een kom soepMet mijn uren heb ik geen middagpauze (meer) dus ik eet altijd thuis.
Sodastream hebben wij ook maar gebruiken we amper. De bruis gaat nogal snel uit de drank... En ik drink geen bruiswater. Limonade is hele zoete waar ik dan van blijf drinken, wel gezond want ik drink genoeg maar Jezus de suikerkick nadiendaar gaan we het niet over hebben.

zonde was overheerlijk en ik hoefde niet te betalen. Vaak maakte ze ook taarten of koeken of iets voor tussendoor. Dikke luxe was dat!
en zo af en toe krijgen we taart / gebak van patiënten die blij met ons zijn geweest
paaseitjes voor verjaardag van X, familie Y gaf pralines als dank voor goede zorg, een supermarkt had paaseitjes over en doneerde ze aan ons (en echt zakken per kilo), er staat nog een doos merci-chocolade en een snoeppot van een geboorte bij een collega.
de keuken hebben we nog gedaan met hulp van een familielid en die willen we niet meer vragen ook ivm zijn leeftijd. Ik durf het ook niet aan met leidingen, electra en dat soort dingen. Daarom heeft het ook langer geduurd want we zijn gewoon niet zo handig met zijn tweeën. Ik zou op zich zelf kunnen tegelen en afkitten, maar ja dan ben ik toch bang dat ik al zoveel heb uitgegeven en dat ik het dan verpest
Prairy schreef:Ja ok. Maar dan zou je bijv wel een mannetje kunnen inhuren die het plaatst etc, maar dan kun je wel zelf de douche, toilet etc kopen.
heel duur om te verbouwen ja. Ook geen handige familie. Echt heel lastig.
Prairy schreef:Via via, werkspot inderdaad, en good old Googlen. Je weet het toch niet van tevoren. Houdt er in ieder geval rekening mee dat het stervensdruk is in de bouw dus dat je echt niet morgen een mannetje hebt.